158 :: توسط در 2006-09-29 22:25

viagra sale [url=www.runyustudio.com/viagra-sale/]viagra sale[/url] viagra pills [url=www.runyustudio.com/viagra-pills/]viagra pills[/url]

157 :: توسط Morad در 2006-05-03 02:00

..........................


IP: 72.24.163.240

156 :: توسط یعقوب معصومی در 2006-05-03 01:02

جز تاسف چه می توان كرد ؟؟!! ما فكر می كردیم ، فقط ماموران و مزدوران حكومتی ، انهم اسلامی ، قصد و روششان ، به گند و گه كشیدن موضوعات ، مطالب ، و انسانها یست كه با انها مخالفند .
بهر قیمتی دهان مخالف را ببند ... بله بهر قیمتی ....
سر هنگ ، بی سر و بی هنگ .
نیمائی ، از نوع ممل امریكائی .
وكیل ، بی چاك و دهن .
مرادی كه ، همیشه ، حق با اوست .
زنده باد ، ایران و ایرانیانی كه ، ادعایشان پشیزی ارزش ندارد .
...... و این قصه سر دراز دارد .
باز بگوئید حكومت اسلامی ایران ، چرا با همه نفس زدن های اخر ، پا بر جاست ؟؟!!

155 :: توسط Javad در 2006-05-03 00:32

............................

IP: 66.98.206.97

154 :: توسط دالان در 2006-05-02 23:08

سلام
کسی میتونه به من چند تا سایت راهنما در مورد ساختن وبلاگ معرفی کنه؟
یک سری اطلاعات کلی و عمومی در مورد وبلاگ دارم جمع میکنم.
زیتون جان.....
نظر شما ....؟؟؟؟؟

153 :: توسط آرام در 2006-05-02 22:50

سلام
کسی میتونه به من چند تا سایت راهنما در مورد ساختن وبلاگ معرفی کنه؟
یک سری اطلاعات کلی و عمومی در مورد وبلاگ دارم جمع میکنم.
زیتون جان.....
نظر شما ....؟؟؟؟؟

152 :: توسط مادر مراد در 2006-05-02 21:44

.........................

151 :: توسط پریسا در 2006-05-02 20:48

بچه ها، ازتون خواهش میکنم این ستیز زشتتون رو ببرید یه جای دیگه، شاید سایتی هم برای اینجور نوشته ها باشه، من اطلاعی ندارم. ولی بس کنید، باور کنید دیگه از حال به هم خوردگی هم بدتر شده.
توی اینترنت اینطور به سر و کله هم میپریم، وای به حال اوون روزی که بخواهیم دموکراسی بزنیم و نظر دیگران رو هم وارد بازی کنیم!!! خدا اوون روزو نیاره!!!

150 :: توسط rose در 2006-05-02 20:22

baba chera hamatoon hashari shodiiiin!!!!!!!!

ina chie havaaleye ham midin, basse
akhe mage khaharo madare bicharashoon aslan rooheshoon dar jaryaane
?
baba chera inghadr be zanaa zolm mikonin, az maale khodetoon maye bezaarin.

hala az shookhi gozashte biaain be ham touhin nakonin.
ba ham harf bezanin aghideye hamo ghabool nadarin khob eibi nadare ama ba ham raahe chare peida konin
azizaaye man doshman moshtareke
zano khaharo madare hamo vel konin
azizaaye man
biaain ba ham bashim hatta age ham aghide nistim.
hame too ayandeye iran sahimim va hagh darim. hame
ba zaboone khosh bedoone fohsh behtar mishe bahs kard.

fadaye hamegitoon ehteraame z8un ro negah darin

149 :: توسط Nima در 2006-05-02 19:11

................................

148 :: توسط وکیل-مراد در 2006-05-02 19:05

................................ا

147 :: توسط فرح-دیبا در 2006-05-02 18:49

.................................

146 :: توسط مهدی در 2006-05-02 15:56

زیتون جان اینا همش تقصر توست. انقدر دیر دیر مطلب مینوسی که کامنتها به صد و پنجاه می رسند و ملت به پرت و پلا گفتن می افتند.

145 :: توسط dariushagha در 2006-05-02 14:12

good bye morad...get lost!

144 :: توسط Nima در 2006-05-02 10:10

.............................

143 :: توسط حميد پوريان در 2006-05-02 08:52

مادرم آب بود

سهیلا وحدتی
مادرم آب بود
شاداب
و پرطراوت
زندگی می‌داد ... سيراب می‌كرد
چشمه‌ محبت‌اش در زندگی هميشه جاری بود ... و ...
وقتی كه مادرم رفت، چون آب رفت...بدون اينكه اثری از خود بر روی زمين به جا بگذارد.
آرام در زمين جا گرفت ... درگذشت مادرم به گونه‌ای ادامه زندگی‌اش بود. بی‌هياهو، بدون فرياد، با رضايت و آرامش، "تقديری" را كه سرنوشتش بود پذيرفت. چون و چرا نكرد. و وقتی كه رفت، همچون همه دوران زندگی‌اش كه چيزی نداشت كه در دست او باشد، چيزی نداشت كه از دست بر زمين بگذارد. مادرم رفت چنانچه گويی هرگز نبوده است ... سرخاك مادرم كه بياييد، اثری از همه زيبايی‌اش، زندگی‌اش، اضطراب‌های هميشه بی‌پايانش، دردهايش، هيجان‌های شيرين و انتظارهای پرتب و تاب زندگی‌اش، و حسرتهای ناگفته‌اش نمی‌بينيد. تنها سنگی كه نامش را روی آن نقش می‌كنند.
حتی نامی از دودمان مادرم هم برروی نام‌های شناسايی ما باقی نمانده.
مادرم رفت... مادران می‌روند... بيصدا، بی‌نشان.
تا هنگامی كه مادر هست، محبت‌اش هميشه جاری است، غصه‌ها را می‌زدايد، زخمهای خستگی را می‌بوسد و تكيه‌گاهی است برای آسودگی همه فرزندان كه حضورش به چشم نمی‌آيد، چه در زندگی، و چه پس از مرگ. مادرم چون آب زلال بود ...
http://www.iran-emrooz.net/index.php?/zanan/more/8190/
****
و يکی يکی
و تنها
نظاره گر وقايع
و هنوز بر طبل توخالی
محکمتر ميکوبيم
فريادمان گوش خودمان را کر کرده
تراژدی بهمن ۵۷
کمدی هر روز زندگيمان

Latest Iran News

· 05/01 Iran Urges U.N. Action Against U.S.
· 05/01 Iran Nuclear Negotiator Calls for Talks
· 05/01 Ali Larijani,Hamad bin Khalifa Al Thani |
· 05/01 Iran Denounces U.S. Nuclear Strike Stance
· 05/01 Iran Shells Rebel Border Area in Iraq
· 05/01 IRAN QATAR |
· 05/01 Ayatollah Ali Khamenei,Sheik Hamad bin Khalifa Al Thani, Mahmoud Ahmadinejad |
· 05/01 Ayatollah Ali Khamenei, Sheik Hamad bin Khalifa Al Thani, |
· 05/01 IRAN PROPHET DRAWINGS |
· 05/01 Putin, Bush Discuss Iran Nuclear Dispute
· 05/01 Sheik Hamad bin Khalifa Al Thani, Mahmoud Ahmadinejad |
· 05/01 IRAN NUCLEAR AGENCY |
· 05/01 Mahmoud Ahmadinejad |
· 05/01 Mahmoud Ahmadinejad, Sheik Hamad bin Khalifa Al Thani |
· 05/01 IRAN NUCLEAR |
· 05/01 Iran Sheels Kurdish Rebel Bases in Iraq
· 05/01 IRAN MAY DAY |
· 05/01 Rice Says Iran Is 'Playing Games'
· 05/01 IRAN LABOR DAY |
· 05/01 Rice Says Iran Is `playing Games'

142 :: توسط Morad در 2006-05-02 08:07

کشور قانونه و.......
.
............... من دلم می‌خواد کامنت‌های مرادو رو پاک کنم

141 :: توسط Morad در 2006-05-02 08:00

..............................
IP: 216.129.68.84

140 :: توسط Morad در 2006-05-02 07:55

مثل اینکه زیتون از فحاشی های نیما بمن خوشحاله!؟و ان کثیف ترین ها را پاک نکرد و آی-پی
نیما را ننوشت چرایش را دوباره سوال میکنم اگر فینگلیسی نمیداند!!نیما یا مزدک یا آخوند-کش یا رهایی
یا کوفت یا زهر مار مینویسد که زن من کیرش را بدهان بگیرد...خانم زیتون توجه کردی چی نوشته
زن من کیرش را بدهان بگیرد....اگر خوشت امده زیتون که خیلی بیچاره ایی اگر فکر میکنی
باید یک دیوس هایی مثل نیما باشند که جواب مخالفان زیتون را بدهند که در اشتباهی
اما من هم خودم جواب دارم

139 :: توسط M در 2006-05-02 02:22

http://omid.lavasani.com/images/gallery/iranelectionboycottdemon5s.jpg

138 :: توسط مامان و بابا و دخترشون در 2006-05-02 00:11

سلام
ببخشید که ما تو این دعواهای شما وارد نمیشیم همون یه بار تو قضیه نوشی اومدیم هفت پشتمون هم بسه ..
از الفبای عشق چی می دونی ؟؟؟مناسبتیه ...

137 :: توسط mar mar در 2006-05-02 00:02

زيتون عزيز باپوزش بسيار مطلب زير برای آهوی نازنين که می دانم خواننده ات هست می باشد متاسفانه برای خودش نتوانستم کامنت بگذارم.
آهو جان از پست آخرت قلبم فشرده شد به عنوان يک مسلمان زاده از توو تمام هم کيشانت و تمامی غير مسلمانانی که سالها در ايران رفتار ناپسند وتبعيض آميز گروهی از به اصطلاح مسلمانان را تحمل کردند و با وجود تمام این مسائل همیشه با عشق از ایران صحبت کرده اند ممنونم وبه داشتن هم وطنانی مانند شما می بالم .از اين که عده ای از ما به خاطر مذهبمان ايران را فقط متعلق به خودمان می دانيم متاسفم.آهوی عزيز من بهترين دوستان و همبازيان کودکی و نوجوانی و جوانيم در ايران يهودی بوده اند وخوب می دانم چه می گويی چون به خاطر دوستی با يهوديان رفتار بسيارزشتی با من هم می شدو حتی در مدرسه و دانشگاه این مسئله برایم مایه دردسر بود. ولی من هم مانند تو و ديگر هم وطنان آزاده و فهيمم برای روزی می جنگم و انتظار روزی را دارم که در ايران آزاد قضاوت در مورد افرادنه بر اساس دين و مذهب و نژاد و جنسيت و...که براساس شايستگيهای آنان صورت پذيرد . فراموش کردن خاطرات تلخ و گزنده آسان نيست ولی اميدوارم شیرینیهای خاطرات زيباييهای موطنت ايران و شهر زيبا و باصفايت شيراز بتواند تلخی آن خاطرات را ازذهنت ببرد.
خداوند نگهدار ایران و ايرانيان از هررنگ و نژادومذهب باد.

136 :: توسط مامان و بابا و دخترشون در 2006-05-02 00:01

سلام
ببخشید که ما تو این دعواهای شما وارد نمیشیم همون یه بار تو قضیه نوشی اومدیم هفت پشتمون هم بسه ..
از الفبای عشق چی می دونی ؟؟؟مناسبتیه ...

135 :: توسط مامان و بابا و دخترشون در 2006-05-02 00:00

سلام
ببخشید که ما تو این دعواهای شما وارد نمیشیم همون یه بار تو قضیه نوشی اومدیم هفت پشتمون هم بسه ..
از الفبای عشق چی می دونی ؟؟؟مناسبتیه ...

134 :: توسط نيما در 2006-05-01 23:47

فکرشو بکن. مولودی با گيتار برقی. چه شود!

133 :: توسط حمید در 2006-05-01 19:22

خسته نباشی گل باقالی خانوم ... يه مهمونی که از اورانوس برام اومده ... مانه از انتقاد می شه ... چيکار کنم ..؟ يه چيزايی می گه که من زياد نمی فهمم ..

132 :: توسط حميد پوريان در 2006-05-01 17:47

بدون توضيح:
An Iranian worker holds a placard where says in Persian "class disparity biggest threat to the Islamic establishment" during a rally to mark May Day or International Labor Day in front of the former U.S embassy compound in Tehran, Iran on Monday May, 1, 2006.(AP Photo/Hasan Sarbakhshian)

http://aolsvc.news.aol.com/news/photo.adp?id=20060501080809990013

131 :: توسط khosrow در 2006-05-01 09:31

morad motmaenam miduni in khukhAye dad maneshe hezbollah bA kianouri va zane 70 sAleash che kArha kardand.inhA kalAmi barzede in jAniyAn harfi nazade budand, bebin bA mokhAlefin khod chehA kardeand va to alAn dAri az in shekanjegarAne modelhAyat hemAyat mikoni.Agar nemuduni injA rA bekhAn:
http://www.rahetudeh.com/rahetude/kianoori/namehKiabeKhamnei.html

130 :: توسط Morad در 2006-05-01 08:36

اما در جواب ۱۲۷که ادعای مبارز بودن داره و یک اسم جعلی هم نداره تا مجبور نشوم بشماره
کامنت مراجعه کنم...اقا یا خانم محترم بنده چهل سال مبارزه کرده ام نه چهل سال زندان که ان معرفترین زندان سیاسی
جهان در ایران از فرقه دمکرات (صفر خان معروف تبریزی را میگویم)سی و دو سال زندانی ممتد کشید
بنده با توبه نامه هایم که چندین!!!بار شد مجموعا سه سال هم زندانی دو رژیم نبودم که اشکالی هم
در اینگونه مبارزه نمی بینم اینکه تعداد زیادی از تیر باران شدگان شصت و هفت بخاطر
یک توبه نامه ساده ننوشتن جان دادند من بشصخه نمی پذیرم باید با زرنگی جان بدر برد و مبارزه کرد
انها اینگونه فکر نکردند ش

129 :: توسط Morad در 2006-05-01 08:27

خانم آذر دوست صمیمی زیتون توجه بکامنت نیما و داریوش فرمودید!؟البته اگر خوشحالید
که باشید اما اگر زیتون پاک نکرد و شماره آی-پی نیما را نداد انوقت با ادبیات واقعی لمپنی
کامنت برای نیما که با اسامی مزدک و شهرام ورهایی و آخوند کش اینگونه کثافت مینویسد
خانم زیتون خودتو جای مادر و خواهر و زن بنده بزار و عمل خواسته شده توسط ان بچه ساواکی را
توجیح کن ....این سایت شماست

128 :: توسط soal در 2006-05-01 03:41

حدود ۳۰ سال هست انقلاب شده مراد قبلا نوشته بود حدود ۶۰ سالش هست چطور ۴۰ سال زندان بوده؟ تازه قبلا خودش نوشته بود بابورس دولتی درزمان شاه واسه تحصيل آمريکا فرستاده بودنش ودکترا دارد اصلا حرفی اززندان و اين چيزها نبود همش خاطره بداز آمریکا و نژادپرستی و این حرفها بود حالا يک شبه زندانی سياسی شد حداقل قبلش هم درست حساب کتاب نکردیک ادعایی بکنه به عقل جوردربیاد.

127 :: توسط dariushagha در 2006-04-30 23:44

مراد تو برای خیانت به وطنت رفتی زندان....نه برای خدمت.... 40 سال زندان بودی هنوز؟؟؟ چطور زنده ماندی؟؟؟ تو بر همان گدایی کانادایها را بکن تو چه به ایران...خسته نشدی از این همه خیانت؟؟؟

126 :: توسط Nima در 2006-04-30 23:22

.............................

IP: 72.24.163.240

125 :: توسط azar در 2006-04-30 22:07

مراد عزيز . شما بقول خودتان زندان رفتيد و رنج ها کشيديد برای عقيده تان . مسلما هر انسانی حق دارد ايديولوزی خودش را داشته باشد . اين اصل اول دمکراسی است . کسی هم نگفته که بايد عقيده تان را عوض کنيد . حرف بر سر همبستگی در شرايط فعلی هست که حکومت را از غصب ديکتاتور کبير مذهبی در بياورند و انوقت دولتی دمکرات جانشين ان کنند که ما با هر گونه عقايدی که حق مان است بتوانيم در ان کشور زندگی کنيم . زيتون با انگ چسباندن و توهين و ديکتاتوری مخالف است و روش دمکراتيک را در کامنت گزارانش طلب ميکند . شما از نامداران حزب توده نام برديد و حتما شاهد بود که در اثر شکنجه در زندان های همين حکومت مجبور به چه اعترافاتی شدند . کيانوری و مذهب ؟ خنده دار نبود ؟ بهر حال خوشحالم که دوباره امدی . کاش همه مان ميتوانستيم با حفظ احترام بهم گفتگوی سازنده با هم داشته باشيم

124 :: توسط Morad در 2006-04-30 20:41

زیتون در ورای یک خواننده!!و شیوا!!بمراد مینویسد کی دعوت کرده ترا باین سایت اینه که هست
دوست داری مثل بقیه قربون صدقه من برو یا هری خوش اومدی!!!اما من بعد از چهل سال
مبارزه و زندان رفتن که باد نیستم نه خانم تازه از حزبی ببدی یاد میکنی انهم با ایه اولوژیش
خودت را همگام میدانی!؟زهی بیخردی که کیانوری و طبری و به آذین و عمویی و شلتوکیو
صدها نامور دیگر اصلا و ابداذره ای با دیو و دد منشان ساواک و سلطنتی ها نقطه اشتراکی
داشته باشند ....شما حق ندارید با اسم چپ با ساواکی و سیا خوش و بش کنید و اگر دوست دارید
از سلطنت دفاع کنید و با انها رفاقت از ته دل و جوانان را گمراه نکنید

123 :: توسط یکخواننده در 2006-04-30 20:36

اقا رضا اين مراد هم يکی از ماموران بازرسی محتویات شلوار تماشاچیان جلو در استاديوم خواهد..

122 :: توسط Morad در 2006-04-30 20:32

زیتون مینویسه شخصیت کامنت گزار از طرز نوشتنش سرچشمه میگیرد
کاملا درست میفرمایند...وقتی زیتون مینویسه یک مرد نخراشیده صدایی بان خواهر حزب الهی
گفت برو تو جنده...خوب این داستان اگر پرداخته ذهن پر عناد و کینه خودت است که شکی نیست
چرا یک صاحب وبلاگ بهم جنس خودش لقب جنده را بدهد؟؟ان سرهنگ بی فرهنگ در دو سطر
ده فحش ناب بچپ ها و رژیم و دیگران میدهد و تازه خودش مینویسد با دست های ودش شکنجه
کرده که البته گه خورده غلط کرده اما میشه برد این کامنت گذار را دادگاه و زندانش کرد
اقای پوریان با اراذل و اوباش!!!شروع میکند...خوب این سایت بوی کثافت و تعفن نمیدهد

121 :: توسط رضا در 2006-04-30 17:05

احمد جان:
بزودی چمهوری اسلامی مامورانی جلو درهای ورودی استاديوم می گمارد..
که تماششاچيان را ملزم میکند فبل از ورود به استادیوم
شلوارهایشان بکشند پایین
/دو دو...شان/ را نشان دهند
در مبارزه با شیوه بازار
/ دو دو..های/ مصنوعی چافاقی به داخل ایران رواج میگیرد
و دختران پسر نما تماشاچی هریک یکی از این/ دو دو.. /ها در شلوارشان پنهان میکنند
که به ماموران بازرسی عرضه کنند
ولی عیب ای /دودول ها /این است
که همه شان در خال ارکشن هستند!!....رضا


120 :: توسط احمد در 2006-04-30 14:47

سایت بازتاب نوشته : "یک آمار مخفی وجود دارد که می گوید وقتی 100 هزار نفر وارد استادیوم می‌شوند، بالای 5000 نفر از دخترانی که لباس پسرانه پوشیده اند وارد استادیوم می شوند. حالا فرض کنیم حتی 500 نفر یا 50 نفر؛ پس به هر حال چنین پدیده ای وجود دارد."
مشاور هنري احمدي‌نژاد شمقدری گفته :
ظاهرا یکی از دلایل جدی مخالفت با ورود خانم ها به ورزشگاه ها بحث اختلاط است و می گویند نباید کاری کنیم که اختلاط زن و مرد در جامعه اسلامی رواج یابد.
مشاور هنري احمدي‌نژاد گفته :این از نشانه‌های آخرالزمان است که گفته شده چهره واقعی و مخفی نفاق بیرون می‌زند...اینها مال من بسیجی ... و آیت‌الله ها و سردار سپاه‌ها و امثالهم است نه مال افرادی که در کوچه و خیابان داعیه اسلام دارند. این بحث مال ماهاست و می دانیم که شمشیر امام زمان چقدر گردن علما را می زند...برای این که به زمان ظهور برسیم قطعا باید یک تصفیه بشود و خوب می دانید که بخشی از این تصفیه در ایام انتخابات شکل گرفت و انقلاب درست در حال پیش رفتن است و در این مسیر نقاب ها برداشته می شود.
امام جمعه مشهد هم اعلام کرده:
حفظ عفت عمومی نیاز به برخورد فیزیکی با بدحجابی دارد.

نظر زنان ايران رو هم هيچ کدوم نپرسيدند.

119 :: توسط khosrow در 2006-04-30 08:51

aghaye shayan in daryush homAyun khod forukhte be dolate eslAmist ino tudeyee va aksariyatihAye khaen be onvAne saltanat talab mipendarand.in az molaha jire mavAjebe taryAko gheirash mirese shomA ke gozAreshgar hasti bAyad ino beduni. dige matAlebe in teryAkiye ahmagh rA be onvAne matAlebe saltanat talab hA injA nanevis.Motshkeram!

118 :: توسط حميد پوريان در 2006-04-30 08:48

طراحان جنگ
برای حفظ منافع خود
۴۰۰ هدف ناقابل را با بمب
قرار است بزنند.

توی اين معادله:
نقشه کش ميدونه چکار ميکنه.

از سال ۲۰۰۳ اين طرح قدم به قدم
تا اينجا آورده.

پس تکرار کنيم
صدای طبل توخاليمان
خيلی وقت است گم شده در هياهو.
*****
شکوه ميرزادگی
يک بغل آبی به مينو

http://www.puyeshgaraan.com/
چرا سرت را کج گرفته ای؟

مگر ذهن آبی ات

خواب سنگ می بيند؟

چرا هر چه در قفس باشد

خاکستری می شود

جز گيسوی تو

که آبی ست؟

چرا همه ی آینه ها در باران

تيره می شوند

جز مردمک تو

که مثل مهربانی وحشی دریا

آبی ست؟

....
از گروگان گيری سفارت تا جايزه حفظ محيط زيست

در زمان گروگان گيری سفارت آمريکا در ايران، خبرهای گروگان ها از زبان دختری به نام «مری» به خارج از سفارت راه پيدا می کرد. در غرب همه منتظر می نشستند ببينند اين مری خانم گروگان گير، که سخنگوی گروگانگير ها بود و به زبان انگليسی صحبت می کرد، چه خبر تازه ای از وضعيت گروگان ها و تصميم های گروگان گيرها برای آنها دارد. سال ها بعد مری خانم، که همين خانم معصومه ابتکار باشند، با آقای خاتمی وارد گود سياست رسمی شدند و صندلی معاونت رييس جمهوری و رياست سازمان حفاظت از محيط زيست را تصاحب کردند. در واقع ايشان اولين زنی بودند که در زمان جمهوری اسلامی به اين سطح از مديريت می رسيدند. بهر حال، امسال ايشان، در کنار هفت تن ديگر، بعنوان برنده جايزه بين المللی «قهرمان زمين» شدند ـ
******
عکس ايشان را حتما
نظاره کنيد:
http://www.puyeshgaraan.com/Shokooh/AZNEGAAH/AZ042806.htm

117 :: توسط احمد در 2006-04-30 04:46

به خواندن بخشي از جمعه گردي هاي اسماعيل نوري علا که هميشه توسط آقاي حميد پوريان کامنت گذاشته مي شد علاقه داشتم ولي نمي دانم چرا اين جمعه کامنت اش را ايشان يادشان رفت. خوب اين جمعه من بخشي از نوشته جمعه گردي را کامنت اش را مي گذارم.

جمعه گردي های اسماعيل نوري علا: چرا خدا را نيايش می کنيم؟
من فکر می کنم که نياز به نيايش خدا که در ژن های آدمی موجود است، با آغاز زندگی اجتماعی او ازدرون اين مجموعه مادرزادی بيرون می جهد تا زندگی خود را، نه در تن انسان که در جامعه ی او، ادامه و سامان دهد. و همانگونه که نياز ژنتيک آدمی به غذا، آفريننده پديده های اجتماعی مختلفی همچون آشپزی و آداب غذا خوری شده است، نياز ژنتيک آدمی به نيايش نيز دين و مذهب و آئين و توحيد و شرک و کفر و يقين و ايمان و سازمان های اجتماعی ناشی از آنها را آفريده و به آداب آن شکل داده است.

116 :: توسط shayan در 2006-04-30 03:40

احمد آفا جان!

شباهت سلطنت پهلوی و يا قاجار با سلطنت‌های اروپا به میزان شباهت جامعه و مردم ما بود با مردم اروپا!:)

من فکر می‌کنم که مشکل از نوشتن من باشد که نمی‌توانم از قرار منظور خودم را تفهیم کنم.

يک بار ديگر سعی ميکنم!

اول اينکه آمدن آزادی و دموکراسی ارتباط خاصی با به سلطنت رسيدن شاهزاده رضا پهلوی ندارد! ممکن است بدون ایشان هم اتفاق بیافتد! نه ایشان و نه بنده چنین ادعائی نکردیم!

حرف ما آن است که شانس‌اش را زياد می‌کند و ميتواند به نهادينه شدنش کمک کند! و در ضمن خطرش هم در صورت به خطا رفتن از خطر نظامهای ديگر کمتر است! همين!

عرض کردم که هر کس ممکن است يک شکل حکومتی را به دلایل گوناگون به آن دیگری ترجیح دهد! امثال بنده نوع پادشاهی‌اش را به نوع جمهوری‌ آن ترجیح می‌دهیم! شاهزاده رضا پهلوی را هم در شرایط حاضر از هر کس دیگری بهتر می‌دانیم. شما نظر دیگری داری بسیار خوب اشکالی ندارد! ولی فقط نمی‌فهمم این اصرار شما به اینکه نظام پادشاهی رفت و تمام شد و مردم انقلاب کردند و ديگر هرگر نبايد برگردد و ....از کجا سرچشمه می‌گيرد! و با اصول دموکراسی چطور همخوانی می‌کند؟

در ثانی من کی سلطنت قاجار یا پهلوی را با نظامهای پادشاهی در اروپا مقایسه کردم! که شما می‌گوئی آدرس غلط می‌دهم؟ بنده به شما مثال زدم که دموکراسی ربطی به شکل نظام ندارد (انگلیس و فرانسه را هم مثال زدم) و بسته به نحوه اداره و رفتار آن است و مشروعییتش را از اراده مردم می‌گیرد که این اراده ممکن است تغییر کند! و نه ابدی است و نه باید ابدی باشد! همین!

به هر حال!

شاد باشی

115 :: توسط احمد در 2006-04-30 03:09

مثال غلط نتيجه غلط هم دارد. نظام سلطنتي در ايران قاجاريه و يا پهلوي چه زماني شبيه نظام سلطنتي انگليس بوده؟ در انگليس شاه يا ملکه يک مقام تشريفاتي است. مگر دوره پهلوي تجربه نشده و حکومت فردي و استبدادي رضا شاهي و يا محمد رضا شاهي نبوده؟
آزادي و دمکراسي چه ربطي به بازگشت رضا پهلوي به سلطنت داره؟

شما هم مي تواني اعتقادات مرا کليشه اي و يا هر چه دلت مي خواهد بداني و بنامي و بنويسي و تکرار و تکرار هم بکني.

114 :: توسط shayan در 2006-04-30 02:45

به دوست عزيز در:

شما اينرا بايد از خود آقای همايون بپرسی!

ولي خوب تا آنجا که من می‌دانم تعداد زيادی از آزادی‌خواهان هستند که متمايل به چپ هستند و تمایلات چپی دارند (در ضمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و غیره متمایل به چپ‌اند ولی لزوما مارکسیست لنینیست به آن معنی کلاسیک آن نیستند) ولی دموکرات‌اند و به اصول بازی پایبند و آماده تا به رای و اراده مردم گردن نهند!

يکسال پيش موقعييتی پيش آمد و افتخاری نسيب من شد تا با دکتر شاهين فاطمی (برادرزاده مرحوم دکتر فاطمی مشهور) که از مشاوران نزديک شاهزاده رضا پهلوی هم هستند ديداری کنم و پای صحبتش بنشينم.

ضمن صحبت مطلبی را گفت که برایم آموزنده بود. گفت من (یعنی فاطمی) هیچ مشکلی با کمونیستهائی که در انتخابات پیروز شوند و بیایند و برنامه‌هایشان را اجرا کنند و در صورت شکست در انتخابات بعدی کنار بروند ندارم. مشکل من با کمونیستهائی است که در انتخابات پیروز می‌شوند و دیگر کنار برو نیستند!

چپ مترقی آنهائی هستند که حاظر‌اند و قبول می‌کنند که در صورت باخت کنار بروند و با صلح و صفا میدان را به رقیب بسپارند و خود را برای انتخابات بعدی آماده کنند!

در ایران متاسفانه این چپها بیشتر مستقل هستند و سازمانی ندارند. ولی به عنوان فعالان منفرد زیاد‌اند!

به هر حال اطلاعات بیشتر خواستی باید با خود دکتر همایون تماس بگیری. من بیش از این نمی‌دانم:))

شاد باشی

113 :: توسط dariushagha در 2006-04-30 02:38

حالا فهمیدم چرا مردمان کشورمان گیج شدند... چون گروها یا چپه یا راست... بابا گروه صاف نداریم؟؟ نه سیخ بسوزه نه کباب...

112 :: توسط در 2006-04-30 02:16

مقاله آقای همایون بسیار آموزنده بود فقط دو نکته نا روشن در این نوشتار هست که من درست متوجه نشدم؟؟

ایشان نوشته اند که همیشه بدتری هم هست سیوال من اینست که از ج.ا.ا بدتر چه میتواند باشد!!؟؟

دوم ایشان از راست و چپ ترقیخواه نام برده اند خوب راست ترقیخواه که سازمان برهبری رضا پهلویست و در آن شکی هم نیست اما نماینده چپ مترقی کیست!!؟؟ ممکنست این نماینده و یا نمایندگان را به مردم معرقی کنید!!؟؟

111 :: توسط shayan در 2006-04-30 02:11

احمد آقا جان:

دوست عزيز! اگر در آن سالها نسل دوران انقلاب در مقطعی از زمان خواستار برچيده شدن نظام پادشاهی شد! که البته شد! به خاطر آن بود که سالهای سال گروه‌ها و دستجات و روشنفکران به اصطلاح تحصیل‌کرده به آنها آدرس غلط داده بودند! به آنها گفته بودند که جمهوری با دموکراسی و آزادی مترادف است و يکی است و يک معنا می‌دهد!

خوب با چنين ذهنييتی در آن دوران عجيب نبود که خواستار برچيدن نظام پادشاهی باشند!

ولی اين قضيه هم مثل هر آدرس غلطی که در نهایت انسان را از مسیر عادی خارج می‌کند و به مقصد نمی‌رساند ملت ما را نیز به مقصد که نرساند هیچ از مسیر طبیعی خود نیز خارج کرد!

شما که انسان دموکراتی هستی و لابد به دموکراسی عشق می‌ورزی بايد بهتر از بنده بدانی که در دموکراسی هيچ چيز از نوع نظام گرفته تا قوانين حاکم بر آن مشروعييت ذاتی ندارد و منبع و منشاء مشروعييت خواست و اراده اکثرييت است با حفظ حقوق اقلیيت و امکان جابجائی و تبدیل این دو با هم!

انسانهای دموکرات نه مشروعييت ذاتی برای پادشاهی قائلند و نه برای جمهوری! ممکن است به دلایل گوناگون از قبیل سلیقه شخصی و یا شرایط اجتماعی و سیاسی و تاریخی و میزان ریسک و غیره یکی را بر دیگری ترجیح دهند ولی مشروعییت ذاتی برای هیچکدام قائل نیستند و مشروعییت ذاتی را برای اراده مردم قائلند و نحوه اداره و قوانين حاکم بر نظام!

هیچ انسان دموکراتی در اروپا یافت نمی‌شود که نظام انگلیس را به خاطر پادشاهی بودنش صاحب مشروعییت کمتری از نظام فرانسه به خاطر جمهوری بودنش بداند! چرا که هر دو به صورت دموکراتیک بر اساس اراده و خواست مردمشان اداره می‌شوند.

اگر همین فردا مردم انگلستان به فرض محال تصمیم به تغییر نظام پادشاهی خود به جمهوری بگیرند و مردم فرانسه نیز که به گفته خودشان سلطنت‌طلب‌‌ترین جمهوری‌خواهان دنیا هستند تصمیم به بازگشت سلطنت به فرانسه بگیرند نظامهای جدیدشان از همان مشروعییتی برخوردارند که نظامهای پیشینشان برخوردار بودند! چرا که باز به شکل دموکراتیک اداره خواهند شد و راه برای تغییر آنها بر اساس حق و خواست مردمشان (تبدیل اقلییت به اکثرییت) باز است!

این تنها دموکراتهای ایران‌اند که حق رای را برای هر نفر یک بار و برای همه عمر وهمه نسلها قائلند!

دلیل شما برای از بین رفتن نظام پادشاهی برای همیشه به استناد به آنچه نسل انقلاب خواسته بودند همان است که جمهوری اسلامی و آخوندها می گویند که مردم به ما رای دادند و این رژیم را خواستند و پس مشروعییت ما ابدی است و تغییر ناپذیر!

دوست عزیز! برای من مهم نیست که شما جمهوری خواه هستی یا نه؟ سلطنت‌طلب هستی یا نه؟ هیچکدام مهم نیست!

مهم‌تر از این هر دو آن است که حداقل دموکراسی را به معنای واقعی آن بفهمی و درک کنی!‌ و از آن مهمتر به آن تن دهی!

ولی از قرار در اعتقادات کلیشه‌ای گرفتاری و رهائی از این داده‌های غلط برایت بسی سخت است و جانکاه!


به هر حال!

شاد باشی

110 :: توسط nana در 2006-04-30 01:26

رک گوی عزيزم

دقت کن ببين چه ميگويم عزيزم

ما احدی را وادار به سکوت نميکنيم ابدا و اصلا
اين نکته را فراموش نکن

ما با ايجاد وحشت مزدوران و رجاله ها را در وبلاگستان خفه نخواهيم کرد .

ما با پاسخ های دندان شکن و خفه کننده آنان را به سکوت ميکشانيم زيرا
حقيقتا پاسخی برای ما ندارند !!!!
ورنه خفه کردن و وادار به سکوت کردن
همين کاريست که اين جانيان اسلامی ميکنند مگر نه ؟

همه آزادند که ((بيان )) خود را ارائه دهند پريود
ولی ما بعضی بيان ها را به قدری گه مخلوطش ميکنيم که برای توليد کننده اش صرف !!!! نکنه که بيانش کنه !!!!!!!

اين راهش است تا مبادا خدای نکرده کسی با غرضی صدائی حق را خاموش کند

ملتفتی يا به قول خره تو شهر قصه حاليته ؟ نانا

109 :: توسط احمد در 2006-04-30 01:12

شاه کمي پيش از ترک ايران براي هميشه، خطاب به مردم گفته بود: صداي انقلاب شما را شنيدم. او خود انقلاب و صداي انقلاب را پذيرفت، هر چند که امروزه طرفدارانش منکر آن هستند. صداي انقلاب چه بود؟ آزادي و نفي استبداد و پايان رژيم سلطنتي. مرتضي لطفي خبرنگار روزنامه آيندگان و گوينده خبر صدا و سيماي آن زمان هم خروج شاه را از ايران گزارش کرد.
آقاي داريوش همايون پس از سال ها هنوز صدا و پيام انقلاب سال ۵۷ را نمي خواهد بشنود که مردم نفي سلطنت را خواستند. و امروزه هم صدا همان صداي آزادي است و نفي استبداد و سلطه، چه همايوني پهلوي اش و چه ولي فقيهي اش. آن هم در دنياي امروزي که مردم نپال هم نفي سلطنت و سلطه را مي کنند و آزادي را مي خواهند.

108 :: توسط Rokgoo در 2006-04-30 00:34

زيتون عزيز، قضيه از انگ زدن گذشته است. ما سالهاست که چوب اين گروه دلسوز و ترسو و بعضن حزب بادی و مامور دوجانبه را می‌خوريم. بهنودسانان تاکنون با دو رژيم با سلامتی و ميمنت کنار آمده، خر خود را رانده اند و اگر به همين ترتيب پيش برود ،مطمئنم با رژيم سوم هم مشکلی نخواهند داشت. مسئله پدر کشته‌گی و يا آشتی ملی اکنون مطرح نيست. هر کس که نمی‌تواند در جهت خلاصی از رژيم جانيان اسلامی قدم بردارد بايد سکوت کند و گرنه آب به آسياب این رجالان می‌ريزد.

107 :: توسط shayan در 2006-04-29 22:25

زيتون جان

خودت را عصبانی نکن. اگر فکر میکنی حرفهای من اين جنگ و دعواها را باعث ميشه و موجب ناراحتی است. بدون رودربايستی بگو. نخواهم نوشت.

برام عزيزتر از آنی که بخواهم حتی غیر مستقیم موجبات ناراحتی برایت شوم.

به هر حال در ضمن مقاله دکتر همايون را ديدم گفتم برای دوستان مخصوصا نانا خانم عزیز و آذر خانم گرام و دوست عزیز سرهنگ و دیگر دوستان جالب و نکات مثبت و در خور تاملی داشته باشه.

اگر فکر کردی مایه دردسر میشه و دوست نداشتی برش دار.

شاد باشی و پايدار
================
از همرائی تا همه باهم

داريوش همايون

زمانی بود، تا همين نزديکی‌ها، که همرای شدن افرادی از گرايش‌های گوناگون به تصور نمی‌گنجيد. اکنون در چرخشی که ناگهانی می‌نمايد، ولی مانند همه امور ناگهانی تهيه‌های فراوان در آن رفته است، از هر جا فراخوان است که همه با هم گرد آيند و همکاری کنند. حتا "پاريا"‌های به حق سياست و جامعه ايران، مجاهدين خلق، نيز به عنوان بخشی از يک گروهبندی بزرگ پيشنهاد می‌شوند. منطق فراخوان رخنه ناپذير می‌نمايد: ما همه يک دشمن داريم و تا آن وقت جای پيش کشيدن اختلافات نيست. نيکخواهانی برای آنکه قوت بيشتری به فراخوان خود بدهند توافق بر چند اصل کلی، مانند دمکراسی و حقوق بشر را هم زمينه مثبت، به اصطلاح ايجابی، چنان همکاری پيشنهاد می‌کنند.

پيش کشيدن موانعی که بر سر چنين ترتيباتی هست به اندازه کافی شخص را منفی باف و اشکال تراش جلوه می‌دهد. اکنون اگر کسانی نه تنها آن موانع را بشناسند بلکه لازم بدانند درباره‌شان چه می‌توان گفت؟ ولی در وضعی که ايران است و با تجربه‌ای که خود ما کرده‌ايم و در جاهائی مانند عراق می‌بينيم، همه چيز بستگی به اين دارد که از کجا آغاز کنيم. اين تجربه‌ها به ما می‌آموزد که هميشه بد‌تری هست، و پيش از پايان دادن به يک موقعيت بد می‌بايد آنچه که بتوان برای بد‌تر نشدنش انجام داد؛ از همه مهم‌تر دوری جستن از عناصری است که نشان داده‌اند در هيچ طرح سالمی نمی‌گنجند. به زبان ديگر اولويت ما دشمنی با جمهوری اسلامی نيست؛ ساختن جامعه و نظامی است که از خشونت و استبداد و واپسماندگی آزاد باشد. از ميان برداشتن رژيم بدين ترتيب شرط اولويت است نه خود اولويت.

جمهوری اسلامی دشمن بزرگ ايران است ولی همه نيرو‌های واپسماندگی و استبداد، به درجات و در زمان‌های گوناگون دشمنان ايران‌اند، هر چند بد‌ترين مبارزه را نيز با جمهوری اسلامی بکنند. نبرد ما با افراد و نام‌ها نيست، با روحيه‌ها و طرز تفکر‌هاست، در جمهوری اسلامی و بيرون از آن. نمی‌توان به نام رهانيدن ايران از چنگال حزب اللهی و بسيجی با مجاهدی که روی حزب اللهی و بسيجی را از هم اکنون سفيد کرده است، يا با سازمان‌های قومی که در پايان راه به تجزيه ايران می‌انديشند دست همکاری داد؛ و نمی‌توان از استبداد آخوندی به استبداد‌های راست و چپ ديگر پناه برد. مصلحت گرائی صرف برای کارزاری که درگير آنيم بس نيست زيرا ما برای درانداختن طرح نوی پيکار می‌کنيم و در چنان طرحی اداره جامعه با موهبت الهی يا از درون مسجد و خانقاه يا به نام پرولتاريا جائی ندارد. نمايندگان چنان روحيه‌ها و طرز تفکر‌هائی حق دارند مبارزه خود را بکنند ولی می‌بايد دنبال رسيدن به همرائی consensus و سپس همکاری با افراد و گروه‌هائی بود که از خود توانائی دگرگونی و اصلاح نشان داده‌اند و در نتيجه می‌توانند کمترينه اعتمادی برانگيزند.

"همه با هم" شعاری است که بجای "يا من يا ديگری" عنوان می‌شود که تا کنون با ما بوده است. چنين شعاری در ظاهر آزاد منشانه‌ترين و آسان‌ترين می‌نمايد ولی در عمل به مشکل اعتماد بر می‌خورد، و يا اصلا به جائی نمی‌رسد و يا اگر به جائی هم رسيد نامرادی و پشيمانی از آن می‌زايد. ما هر چه بگوئيم، گروه‌هائی با يکديگر همکاری نخواهند کرد زيرا تجربه‌شان با هم چنين اجازه‌ای نمی‌دهد. در روابط انسانی عمده اعتماد است و اعتماد تنها با رديف کردن عبارات بدست نمی‌آيد و می‌بايد در عمل ثابت شود. شعار درست‌تر و دمکراتيک‌تر، "هم من هم ديگری" است که جا را برای همکاری در عين گزينش باز می‌گذارد: همکاری کسانی که نه تنها در اصول می‌توانند همرای شوند ــ با حفظ مواضع خودشان ــ بلکه به کمترينه اعتماد در ميان خود رسيده‌اند.

اين مرحله تازه مبارزه ماست. اگر پيشرو‌ترين عناصر مخالف جمهوری اسلامی به چنين همکاری برسند نه تنها پيکار با رژيم به سامانی خواهد رسيد بلکه سلامت آينده سياست ايران نيز به مقدار زياد حاصل خواهد شد. همکاری برای اصلاح نظام سياسی و جامعه‌ای که مسئله اصلی‌اش بی اصولی و فرصت طلبی و سست عنصری و نا آگاهی است به مراتب بر مسابقه برای سرهم کردن شوراهای رهبری و گرد آوردن هر که در دسترس بود تفاوت دارد. از مبارزان جدی نمی‌توان انتظار داشت حتی به نام جنگيدن با رژيم اسلامی در کنار کسانی قرار گيرند که هيچ وجه اشتراکی با آنان ندارند و در فردای پيروزی (که با افرادی همه دنبال پيش انداختن خود، و روحيه‌هائی آماده تن در دادن به هرچه برای سود شخصی، هيچ احتمالش نيست) بايد به جنگ آنها برخيزند. فردای ايران را می‌بايد با همرائی، و رقابت، ساخت نه نبرد مرگ و زندگی بر سر غنائم، يا برنامه‌های سياسی که عملا هيج اشتراکی جز مخالفت با حکومت کنونی ندارند.

هر چه هم در سودمندی اتحاد و ائتلاف بگويند چاره‌ای بهتر از رسيدن به يک همرائی ميان مهم‌ترين نمايندگان راست و چپ‌ ترقيخواه ايران ( که اکنون دمکراسی را نيز کشف می‌کنند) نيست. فاجعه جمهوری اسلامی را شکاف پر نشدنی چپ و راست ترقيخواه فرا آورد. حسينيه و مهديه پس از آنکه نيرو‌های تجدد يکديگر را فرسودند به قدرت رسيدند. فدا شدن تجدد در کشاکش قدرت، ضعف عمده دونسل جامعه سياسی ايران بوده است که از کم و کاستی‌های اخلاقی و فرهنگی که اشاره شد بر می‌خاست. امروز گشاده‌ترين ذهن‌ها اين را در می‌يابند و جامعه ايران و جامعه بين‌المللی به صد زبان چنان همرائی را طلب می‌کند. سود شخصی و گروهی روشنرايانه enlightened نيرو‌های مدرنيته، نيرو‌های آزادی و ترقی، نيز در همرائی برای مبارزه رهائی و باز سازی ايران است. (سود شخصی روشنرايانه به معنی توانائی ديدن بيش از نوک بينی است.) مشکل آن است که چنان سود شخصی و گروهی در اين بافتار context دست بالا را ندارد. در سياست نيز که پس از جنگ بزرگ‌ترين مجاهده بشری است مردمان می‌توانند به آسانی از سود شخصی روشنرايانه خود بگذرند.

106 :: توسط زیتون در 2006-04-29 20:44

مراد جان.
توجه توجه. علامتی که هم‌اکنون می‌شنوی علامت سررفتن حوصله‌ی من از کامنت‌هاته.

با اجازه الان تموم کامنت‌هات با اسم مراد رو پاک می‌کنم.
اگر آقا مراد بخواد وبلاگ بزنه خودم حاضرم کمکش کنم حرفایی که اصلا برای من یکی جالب نیست بزنه.
اسمشو چی می‌خوای بزارم؟
مرادو خوبه؟

105 :: توسط Morad در 2006-04-29 20:22

................................

IP: 216.129.68.88

104 :: توسط Morad در 2006-04-29 20:10


......................................


به علت توهین‌های مکرر از این به بعد کامنت‌های مراد پاک خواهند شد.

IP:
216.129.68.88

103 :: توسط Morad در 2006-04-29 20:01

از قدیم گفتن
.....................
مراد جان بذار من کامنتتو کامل کنم.
از قدیم گفتن شخصیت آدما رو از کامنتاشون بشناس.

IP: 216.129.68.88

102 :: توسط خوليو،كوليو و يوليو در 2006-04-29 17:49

بشتابيد!

101 :: توسط الف و كاف در 2006-04-29 17:47

قدمم مسافت را در کوچه ها لگدمال می کند...
جهنم درونم را ام چاره نيست؟!

100 :: توسط Rokgoo در 2006-04-29 13:21

با اوضاع قمر در عقربی که در حال پیش آمدن است، زمان آن رسیده که هرکس موقعیت و جبهه خود را تعیین کند.
http://rokgoo.blogspot.com/2006/04/blog-post_28.html

99 :: توسط شهرام در 2006-04-29 12:35

سلام
نميدونم كي هستي و كحا هستي
ولي بايد بگم قشنگ مينويسي و يه موقعهايي احساس ميكنم حرف دلمو ميگي
سلامت - پر انرژي و موفق باشي

98 :: توسط SHIVA در 2006-04-29 11:31

نانا ! ببخشيد اينو ميگم ولی تو واقعن خنگی ! قبول داری ؟ شنیدی میگن :
فقيه شهر چنين گفت زير گوش حمارش
که هر که خر شود البته می شوند سوارش
يعنی تو اينقدر حافظه نداری که بدونی اين مراد همونيه که قبلن هم با اسم های مستعار می اومد اينجا و بچه ها رو به جون هم می انداخت ؟ حالا هم اگه آدرس وبلاگ و ایمیلش رو خواستی خصوصی برات میفرستم تا از ادبیات نابش لذت ببری :) آی پي ش رو هم چک کرديم و دقيقن خودش بوده . پس لطف کن اينقدر دهن به دهن اين نذار و اونو در رسوندن به هدفش کمک نکن . باور کن اگه کسی نباشه جواب اين احمق رو بده بعد از يه مدت خسته ميشه و ول ميکنه و ميره . چطور که یه مدت هم به من گیر داده بود و دید حرفهاش اونجا خریدار نداره و کسی لی لی به لالاش نمیذاره و سر خرو کج کرد و رفت . تو اگه راست ميگی و بيشتر از اون می فهمی سعی کن کمی خوددار باشی .
تو که بر بام خود آبگينه داری
چرا بر بام مردم ميزنی سنگ
دقت کن که هر کی بيشتر بهش ميتوپه روی صحبتش اون ميشه . خودت که میدونی اينا خوار - مادر ندارن و خوار مادرشون معلوم الحالن . حالاب ذار دنیایی سفسفه و مغلطه کنن . اینها خودشونو فروختن و تو هر جور به اینها فحش هم بدی نمیفهمن . تصور کن کسی که مادرش و خواهرش در راه رسیدن به اهدافشون زیر هر کسی میخوابن و اینو برای خودشون افتخار هم میدونن , تو انتظار داری افرادی با 2 کلمه حرف تو قانع بشن ؟ نه بابا اینا این چیزا سرشون نمیشه . کسی که سر سفره پدر نشسته و مادرش خرجشو از زير يه خم و دو خم ديگران تامين ميکرده چيزی بهتر از این در میاد آخه ؟ عاقل باش ! اینها کوهی از عقده های حقارت هستن و خودنمایی .. پس ول کن تو رو جون هر کی که قبولش داری . اگه هم میخوای جواب بدی درست جواب بده و آسمون و ریسمون نباف و الکی آتو دستش نده و بحث رو کش نیار . کاری به اون سرتنگ و الدنگ و ملدنگ ندارم که همه اینها یکی هستن و سر و ته یک کرباس . تو رو چون دوست دارم و میدونم وطن پرستی به تو میگم . باور کن زبون به فحش آلودن خیلی راحته و میشه 4 تا فخش شیک داد به همین مراد که نتونه جواب بده ولی حیف نیست آدم دهنشو برای اینها نجس کنه ؟ اونهم برای کسی که اصلن موجودیت نداره ؟ همین جواب دادن تو به این یعنی آدم حساب کردنش . بابا این هیچی نیست !!! کسی که مدام توده ی منقرض شده رو به رخ میکشه و سلطنت دفن شده رو علم میکنه , بدون که هویت نداره و از خودش هیچی نداره . مدام دنبال دستآویز میگرده برای آشفته ساختن جو . پس اگه به زیتون علاقه داری " هم تو و هم دیگران " جواب این مفلوک رو ندین . مراد پیشاپیش همه فحش هایی که به من میدی رو واریز میکنم به حساب مادر والده گرامیو شوهر ننه عزیزتون و 5 تن و 14 امام معصوم و ... . البته اگه پدر فقیدتون در قید حیات باشن .
فتبارک الله احسن الجاکشین .

مراد عزیزم سلام
من وصفت رو تنها از دور شنیده بودم . ولی خب از اظهار لطفت به همه خواننده ها و مخصوصن زیتون سوسکی به محاسن و جمالاتت پی بردم . شنیدم در فستیوال زشت ترین انسان دنیا دوم شدی .متاسفم که اون بوزینه ای که اول شد حق تو رو خورد ولی نگران نباش چون می تونی به مقام اولی در جشنواره احمق ترین ها و بی مغز ترین ها بنازی و این کم مقامی نیست برای خودش . به نظر من ابله ترین و پایین ترین بودن به مراتب از بالاترین بودن دشوار تره ! راستی یک سوال خصوصی از تو دارم آیا پدرت رو می شناسی ؟ نمی خوام بین بچه ها خجالتت بدم . فقط می خواستم بگم آدم " اگه اسمتو بشه آدم گذاشت " باید با همه چیز خودش کنار بیاد حتی حرامزادگی . عیب نداره اگه سر سفره پدرت نون نخوردی . مهم اینه که بسیار خوش کلام و ادیبی . همین حرامزادگیت رو جبران می کنه پس سرت رو بالا بگیر و با افتخار فریاد بزن و خودتو خالی کن . دلم می خواست به جای کمر , کمی هم سرت پر بود . کمر و روده و معده پر می شن و خالی می شون . سعی کن مغرت رو از بکارت در بیاری . فعلن حرف دیگه ای ندارم . افرادی مثل تو با اون مغز فندقی و کوهی از عقده های حقارت ناشی از بیگاری های مادری خطاکار و از خود گذشته (!) واقعن چیزی ندارن که باعث بشه کسی بخاطرش مخفی بشه یا هویتش رو مخفی کنه یا دهن به دهنت بذاره . اگه جدن اینقدر نیاز به شنیدن فحش و بد و بیراه هستی , فکر میکنم اگه بری به یکی از وبلاگ های برادران و خواهران حزب الله و 2 کلمه حرف بزنی , حسابی از حجالتت در میان و مادر گرامیتون رو مورد عنایت قرار میدن .
ای سگ گرگين زشت از حرص و جوش
پوستين شير را بر خود مپوش
بدرود

97 :: توسط nana در 2006-04-29 08:36

گوش کن مراد ببین چی میگم

من قبول میکنم که یک پیرزن بدون بر و
رو هستم سواد اکابر هم ندارم هرگز هم ادعای چپ بودن نکرده ام
و دقیقا بر عکس همواره تاکید کرده ام که من به چپ و راست اعتقادی ندارم
برایم همگی مردم ایران هموطنانم هستند و اعتقاداتشان این هموطن بودن را کم و زیاد نمیکند

پس اگر تو اینجا سعی در درست کردن حمیت قسمتی یعنی چیزی که در سربازخانه ها در جریان است میکنی
آب در هاون میکوبی
ما ایرانیان دیگر گول کسی را نخواهیم خورد زیرا گول هامان را خورده ایم و کفاره اش را هم پرداخته ایم عمو

ولی اگر تو از موضع چپ به شاهی ها حمله میکنی باید رک و راست بگویم هیچ دشمنی مانند تو نمیتواند چپ را به گه بکشد !!!!!!!!
بی برو برگرد
تو بیشتر بهت میاید که یک لات قلچماق عوضی باشی که به خیال خود از خود گردن کلفت تر ندیده ای
درست است که من پیرزنی بی بر و رو هستم
ولی به سبیلهای استالین بارها افرادی چون ترا در گه خودشان فرو کرده و بیرون کشیده ام باور نمیکنی برو یه سر وبلاگم رابخوان
تو که قابلی نیستی
حتی وبلاگی هم نداری که بدانیم از کدام طویله به اینجا رهسپار شده ای
به نظر من تو هر الاغی میتونی باشی و الزاما نه چپ باشی و نه شاهی و نه مردمی
تازه بعد از این حرفها مگر خودت که مرتب اینجا پلاسی و کف به لب میاوری بر و رو داری؟؟؟؟ که با داشتن بر و رو باز هم اینجا ولو هستی ؟

به هر حال من ترا آلن دلون فرض میکنم و با احترام بهت عرض میکنم
در کونت را محکم بگیر تا چیزی در آن
نتپانده ام !!!!!!!!!!! نانا بی دندون


96 :: توسط Morad در 2006-04-29 08:19

پس مردم ایران بین شاه سرنگون در مستراح تاریخ شده و چپ غیر محال!!!(توجه کنید وقتی این ننه پیر زن
که سواد اکابری هم ندارد احتمال را هم نشخوار نمیکند و مینویسد محال!؟توجه کردید چه حمار چپی
هست)اما ان جبار را که ایران کرده بود اماله امریکا/انگلیس و اگر سرباز امریکایی همین نانا را وسط خیابان
بزور ریپش میکرد(البته این نانا هم اگر بر و رویی داشت کجا تو این سایتها وول میخورد)اگر اخلاقا
شکایت میکرد دادگاهی در ایران بدادش نمیرسید هیچ که ان افسر پروشگاهی هم حالکی!!میکرد
و از کلانتری با تیپا بیرون میانداخت...خوب ننه بزرگش میگه خدا بیامرز خوب بگه این خانم که ادعای
چپی اش بعضی وبلگ دارها را احمق کرده بود و حالا فهمیدند چه اسکلی بود ه این نانا ....حالا التماس میکنه
باهم بشیم ملا را ور بیاندازیم!!از خنده جیشیدم بشلوارم ننه بزرگ خیلی ارزو داشتهباشی یک مرد خوش صدایی
مثل احمدی-نژاد روی تختخوابت باشه!!!تا زیر گوشهای سنگینت زمزمه کنه که نانا چه زیبایی
چه طنازی چه پری پیکری.....ارزو کن نانا

95 :: توسط nana در 2006-04-29 08:00

آذر گرامی

جانم برايت بگويد که به نظر من هر يک از ما با هر اعتقادی ابدا و مطلقا دشمنی مهمتر از اين رژيم اسلامی نداريم پريود

شاه ايران درگذشته است و عليرغم اين که مردی ديکتاتور بود و ايران را سرزمينی ميخواست که همه چون گوسفندان سير ولی خفه خون گرفته باشند به اندازه ای به مردم ايران هر چيزی را ديکته کرد
که اين ملت برای تمامی اون سی و هفت سال چون بچه های نابالغ و رشد نکرده باقی ماند
حتی گروهی از جوان ترهای دور و بر خودش که علاقه به بازار آزاد سرمايه در ايران داشتند و تلاشی در اين راه ميکردند مانند برادران لاجوردی و يا مهندس ارجمند صاحب کارخانه ارج هم بالاخره به اين نتيجه رسيدند که با باز بودن دست خاندان سلطنت پهلوی
و بده و بستان و رشوه بازی اينان
آنچه در ايران است سرمايه داری نيست !!!!!!
ولی همين شاه در مقايسه با اين جانيان اسلامی بسيار خدمات برای مردم ايران کرد که از همه مهمتر بها دادن به شهر وندان بود
به همين يک دليل تمامی گناهانش بخشيده و به قول مادر بزرگم نور به قبرش ببارد

و اما از چپ و باقی بايد خدمتت عرض کنم که نظريه های کمونيزم و چپ به طور کلی در کشور ما پايه های غير قابل انکار دارد
اگر چه چپ در ايران پايگاه مردمی ندارد ولی به شکل گسترده اعتقادات سوسياليستی در بسياری از مردم ايران شکل گرفته ديدگاه های چپ بسيار انسانی و آزادی خواهانه و طرفدار عدالت اجتماعی است
ولی متاسفانه در يک جامعه عقب مانده فرهنگی با فورس مذهب اگر موفقيتي هم برای چپ ايران امکان پذير باشد که نيست
تنها به روی کار آمدن مشتی قدرت طلب اپورچونيست ختم خواهد شد

بنابراين ما اينجا دو گروه در بين خودمان يعنی مردم ايران داريم که يکی شاه پرستان و يکی کمونيست ها هستند که به شدت با يکديگر برخورد دارند
خوب من اينجا به هوادارن هر دو ميگويم
دوستان قرار نيست اگر بر فرض شاهی در ايران به سر کار بيايد از باقی مردمی که شاه را قبول ندارند حمام خون راه بيندازد مگر نه ؟
همچنين قرار نيست اگر بر فرض محال چپ قدرت را به دست گرفت از شاهی ها حمام خون براه بيندازد

آنچه که قرار است اتفاق بيفتد و تمامی ما با هر عقيده و جهان بينی بايد تلاش در تحققش کنيم اين است که نماينده همگی ما در قدرت باشند که ديگر هرگز کسی نتواند از ما حمام خون راه بيندازد
بايد در حکومت بعدی همگی ما شرکت داشته باشيم و چنين هم خواهد شد
اگر مراد مرا ننه بزرگ شما ميخواند من قبول ميکنم
ولی به او ميگويم به عنوان نه نه بزرگت به من گوش کن
ما نخواهيم گذارد که ديگر در ايران احدی و يا گروهی خاص به قدرت مطلقه برسد
تجربه گذشته و اکنون رهبری يکدست که مردم ايران و جهان را به بازی گرفته و با لجاجت و دشمنی خود کمر به تخريب ايران بسته است برايمان کافيست

قدرت بسيار چيز خوبی است به همين دليل نماينده تمامی گروه های مردم از مذهبی و غير مذهبی و اقليت و غير اقليت بايد در ان سهمی داسته
باشند
باقی حرفها و دعواها هم شر و ور است
بنابراين اين آش کشک خاله تون است که بخواهيد پاتون است نخواهيد پاتون است
پس بهتر است کمی عقل به کار برده و با هم تفاهم يابيد . نانا بی دندون

94 :: توسط Morad در 2006-04-29 07:34

نانا شما اگر بالا بری پایین بری اخرش زنی و ترسو!!!تا ان سرخنگ بی فرهنگ گفت بله من شکنجه کردم
چپی ها که بجقه شاه توهین کرده بودند جا زدی افتادی التماس باین سرهنگ چسوو ترسو!؟ برو کنار بزار جوابشو بدم
جناب سرتنگ در ته جمله ات نوشتی اگر بناست با شیطان بخوابی!؟میخوابی تا اخوندها را ور بندازی ...البته
گه خوردی اما بخوابی مگر تو زنی؟؟؟سرهنگ زن نداشتیم!؟اگر مردی و زیر بوش میخواهی بخوابی
که بقول مردم ایران از ان سرهنگ های ابنه ایی هستی که سرباز های دهاتی را روی کونت میکشیدی
اخه بدبخت حماقت ان چپ ها ریدند بجقه شاه وقتی گریه کنان تو فرودگاه دنبال کشوری
میگشت تا راهش بدهند برو کشکتو بساب الدنگ اخوندها دنیا را بسخره گرفته اند
و پا پس نمیگزارند درود هر ازاده بر حکومت گران مستقل ایراندوست
خاک بر سر هر چه وطن فروشه مثل زیتون و سلطنت پرست ها و درود بر ارمان دوستان
چپ حقیقی و انسانی نه کون لیسان سرمایه پرست چپ نما چون زیتون و پوزیان و نانا که ننه بزرگ اینهاست

93 :: توسط azar در 2006-04-29 07:07

سرهنگ جان . تو هم که عصبانی ميشوی تهمت به خودت ميزنی ؟ دوست عزيز شما که دل کشتن کبوتری را نداريد چرا عنوان شکنجه گر بخود ميدهيد ؟ ببينيد .. نانای گرامی دقيقا يک حرکت درست را توضيح داده اند .
نانا خانم گاهی نياز داريم هدف را با خط درشت بنويسيم و و بگذاريم حلوی چشم مان که يادمان نرود چه بايد بکنيم . شما هم لطف کنيد و بعد از هر چند کامنت ان نظر درستتان را بگذارید جلوی چشم مان گه :
تا بر اندازی حکومت فعلی باید با هم همبستگی داشت .

92 :: توسط shayan در 2006-04-29 04:53

به احمد عزيز:

راست ميگی؟ دکتر آجودانی سلطنت‌طلب هستند؟ چه جالب خبر نداشتم!

بيخود نيست من از کارهاشون خوشم مياد و به دلم ميشينه!:))

مرد مومن عرض نکردم کليشه‌ای برخورد میکنی!

فوری یه برچسب سلطنت‌طلب و ساواکی و استبداد و نمی‌دانم ۲۸ مرداد و ....سر هم کن و به هر کی دلت خواست بچسبون! باشه؟ تا حالا کار کرده! نه؟ از این به بعد هم لابد میکنه دیگه! ادامه بده!

شاد باشی آقا جان شاد باشی! بايد برم!

91 :: توسط در 2006-04-29 04:43

احمد آقا ول کن بابا الان وقت این حرقای انحرافی نیست.........

90 :: توسط shayan در 2006-04-29 04:42

دوست عزيز در:

من کی به مردم وعده دادم؟ من که دائم دارم ميگم مردم خودشان بايد تکانی بخورند! هر چه زودتر اين کار را بکنند! با زجر کمتری اين رژیم عوض خواهد شد!

به هر حال شما به فرض هم که حرف شما درست باشد! آمريکا به خواست کسی بمب اتم سر کسی نمی‌اندارد!

بهتر است واقع‌بين باشيم!

تمام حرف من آن است که ما در موقعييتی هستيم که منافع ما (تغيير رژيم دد‌منش جمهوری آخوندی) با خواست آمريکا يکی شده و ما در اين ضمينه منافع مشترک داريم! استفاده کرديم؟ سوداش را می‌بينيم! نکردیم؟! آمريکا آن کاری راکه با منافعش خواهد خواند خواهد کرد!

همین!

به هر حال من فعلا باید بروم دوست داشتی بعد با هم صحبت خواهیم کرد!

البته با اجازه زیتون عزیز:))

شاد باشی

89 :: توسط احمد در 2006-04-29 04:35

کتاب ماشاالله آجوداني سلطنت طلب را خوانده اي؟ استبداد سلطنتي و ساواک شاهنشاهي را هم نخوانده اي؟ کودتاي ۲۸ مرداد را و سقوط سلطنت را نخوانده اي؟ تاريخ را هم نخوانده اي؟

88 :: توسط در 2006-04-29 04:27

جناب شایان آیا در مورد تحریم اقتصادی نظر مردم را شما پرسیده اید!!؟؟ آیا ممکنست مردم بگویند بله ما منتظریم تا آمریکا ما را تحریم اقتصادی کند تا بعد ما جونمان بلبمان برسد و بیاییم رو درروی رژیم باستیم!!؟؟ دوست عزیز من با این تیوری دایی جان ناپلیونی که آمریکاییها از همه چی خبر دارند و اگر رژیم را ساقط نکردند حتما خودشان نخواستند مخالفم !!؟؟ بدتر از ناامید کردن مردم دلخوش کردنشان به چیزهای غیر واقعیست !!؟؟ اگر واقعا آمریکا میخواهد از شر این رژیم خلاص شود بمباران اتمی مثل ژاپن است !!؟؟ متاسفم خیلی وحشتناک است ولی همانطور که خودتان گفتید ساقط کردن این رژیم بهایی دارد که باید پرداخت.......

87 :: توسط shayan در 2006-04-29 04:13

به دوست عزيز در:

يادم رفت عرش کنم. البته من هم با شما موافقم که تحريم از نوع کره شمالی و يا کوبا به تقوييت رژيم خواهد انجاميد!

ولی خوب فعلا قسد اينها چنان تحريمی نيست!

عرض کردم! اينها از سران رژيم شروع می‌کنند! بعد به سراغ بنيادهای آخوندها خواهند رفت و بعد به تحريمهای کالاهای اساسی از قبيل بنزين و غيره روی خواهند آورد و ......

به هر حال خواهيم ديد! هر چه بکنند! مسئولييت ما روشن است! تلاش برای سرنگونی و برقراری يک رفراندوم که مردم نظام آينده شان را انتخاب کنند!

شاد باشی

86 :: توسط shayan در 2006-04-29 04:07

دوست عزيز در:

من فکر نمی کنم کسی بمب اتم را ترجيح دهد! بر اساس کدام آمار و نظر سنجی چنين حرفی را می‌زنی!

به هر حال دوست عزيز شما کمی به طرز عمل جامعه جهانی و مخصوصا آمريکا دقت کن خواهی ديد که چرا اين راه را در پيش گرفته‌اند!

به هر حال دوست عزيز نابرده رنج گنج ميسر نمی‌شود!

اگر شما و يا مردم ايران فکر می‌کنند که بدون سختی کشيدن می‌توانند از شر اين نظام خلاص شوند سخت در اشتباه اند! هر چه تحرکشان را بيشتر کنند!‌ سختی کمتری خواهند کشيد!

به هر حال دوست عزيز از ما گفتن!

شاد باشي

85 :: توسط shayan در 2006-04-29 03:59

به احمد آقای عزیز

دوست عزیز بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم!

چه مختصر و مفید تاریخ یکصد ساله ایران را با تکیه بر کلیشه های مندرس و قدیمی از بر کرده‌ای و چه خوب تکرار می‌کنی!

از آن سالها که این تحلیلها و سرهم بندی کردن وقایع به دلخواه (که صد البته مو لای درزشان نمی‌رود) خریداری داشت سالها گذشته! محققیق تحقیقها کرده‌اند! مدارک زیادی رو شده! و ..........

کتاب مشروطه ایرانی دکتر ماشآءالله آجودانی را خوانده ای؟

پای صحبتهای دکتر میلانی نشسته‌ای؟ از تحقیقاتش خبر داری؟

کتاب دکتر سنجابی و دیگر سران جبهه ملی را چطور؟ خوانده ای؟

همه اینها به کنار کلاه خود را قاضی کرده‌ای که این حرفها که می‌زنی اصلا بوئی از منطق می‌برد! منبعی دارد؟ یا فقط تکرار کلیشه‌های مندرس نسل قبل است و بس! هیچ فکر کرده ای که ممکن است تاریخ مصرفشان گذشته باشد؟

به هر حال!

خود دانی! از ما گفتن!

شاد باشی

84 :: توسط در 2006-04-29 03:50

دوست عزیز شایان کوبا فقط یک مثال بود و در مثل مناقشه نیست میتوانم کره شمالی را مثال بزنم کم سالهاست مردمش از زبالها تغدیه میکنند و یا سوریه و..........در مورد تحریم اقتصادی هم چرا که دست ما نیست فقط باید در این نکته به توافق رسید که آیا تحریم اقتصادی به قول شما سبب تظعیف رژیم و به قول من سبب تقویت رژیم خواهدشد یا نه!!؟؟ در مورد استقاده از بمب اتمی هم شوخی نمیکنم کافیست در یک نظر سنجی از مردم ایران بپرسند که بین تحریم اقتصادی و ساقط کردن رژیم بوسیله بمب اتمی کدام را ترجیح میدهند من بشما قول میدهم که دومی را انتخاب میکنند!!؟؟

83 :: توسط احمد در 2006-04-29 03:34

به مناسبت صدمين سال مشروطيت:

مشروطه خواهان و جان های شريفي که در راه آزادي داده شدند تا حاکميت و قدرت توسط نمايندگان و دولت منتخب مردم اعمال شده و استبداد و قدر قدرتي از شاه سلب شده و شاه فقط يک مقام تشريفاتي باشد. ستار خان را در تهران با تير زدند، ميرزا جهانگير خان صور اسرافيل را خفه کردند، تا شاه و استبداد بماند و مشروطه و آزادی نباشد. دوران مشروطه کوتاه بود و رضا خان قزاق در راه تا با ياري انگليس استبداد رو بزوال قاجاري را به نام پهلوي دوام دهد. انگليس که رضا خان قزاق را ساخت و شاهي داد او را هم بنا بر شرايط زمان از ايران اخراج و روانه تبعيدش کرد و پسرش محمد رضا را به شاهي نشانبد تا استبداد و بيداد و غارت نفت مداوم باشد. دکتر محمد مصدف نفت را با حمايت مردم و سياست و کفايت خويش ملي کرد و دست استعمار انگليس را کوتاه از نفت ملي شده ايران کرد. کودتاي آمريکايي و انگليسي دولت ملي مصدق را سرنگون کرد تا استبداد و بيداد، حامي آمريکايي هم داشته باشد. شکنجه و محاکمه و اعدام هم نگهدار استبداد شد. بافرمان ملوکانه احزاب ممنوع و حزب فقط رستاخيز تشکيل شد و مخالفين هم بايد پاسپورت شان را مي دادند به دستشان و از ايران اخراج مي شدند. سازمان امنيت را هم براي سرکوب و شکنجه ايجاد کردند. آقاي داريوش همايون هم وزارت داشت و يادي و نامي هم از مشروطه و مشروطه خواهي از ايشان نه در روزنامه آيندگان ايشان کسي ديد و نه از ايشان سخني از آزادي و مشروطيت شنيد. امروزه در رژيم ضد مردمي ولايت فقيه آقاي داريوش همايون مشروطه خواه شده است و خواهان بازگشت سلطنت به رضا پهلوي. ستار خان و مشروطه خواهان تبريز کجا و مشروطه طلبان هوادار رضا شاه و محمد رضا شاه مستبد کجا، ميرزا جهانگير خان روزنامه نويس مشروطه خواه و ضد استبداد کجا و داريوش همايون خواهان بازگشت سلطنت همايوني پهلوي کجا.
احمد

82 :: توسط یعقوب معصومی در 2006-04-29 03:18

ای وای كجائید ، نقل ونبات این جا جمع است .
همین ، كه زده ایم به سیم اول و یا بقولی اخر ، از وضعیت خراب ، منطقه ، ملت ، مملكت ، و حكام سابق و كنونی ، و خود ما ها ، خبر می دهد .
از كوزه برون همان تراود كه در اوست .
دف با حلقه ، بی حلقه ، وبال گردن ، این ملت مسلمان عقب مانده ، جهان دوازدهمی است ، و به امید امام دوازدهم ، نشسته اند .
غیب را چه دیدید ، جناب بوش با اجازه خدا برای خیل سرهنگ های شكنجه گر ، شاید همان دوزدهمی باشد ، و بیاید دف را با حلقه و بی حلقه ازاد كند .
نابود باد ، زندان ، شكنجه ، اعدام .
ازادی بدون قید و شرط ، نابود باد ، دین و بازار !!!!

81 :: توسط shayan در 2006-04-29 02:51

به در کامنت ۷۹:

دوست عزيز من هم با شما موافقم که اين نظام نظام پادشاه فقيد نيست و به بچه شير‌خواره هم رحم نمی‌کند! ولی خوب چاره‌ای نيست.

پدران ما اشتباه کردند و این جانوران را آوردند! به هر صورتی شده باید از بینشان برد!

در ضمن آن قيامهای سالهای اول انقلاب بی‌موقع و زود بود! الان با آن دوران زمين تا آسمان فرق می‌کند! نه نظام آن محبوبييت و پشتيبانی مردمی (که از جهل نسل انقلاب و ناآشنائی با ماهییت نظام نشات می‌گرفت) را دارد و نه نسل جديد آن نسل انقلاب‌است!

در مورد کوبا هم دوست عزیز اشتباه نکن! کوبا تا سال ۱۹۹۱ که شوروی سقوط کرد سالی ۴ میلیارد دلار کمک بلاعوض از شوروی دریافت می‌کرد که برای یک جزیره کوچکی مثل کوبا آنهم در آن سالها پول هنگفتی بود.

بعد از سقوط شوروی هم تحریمهای آمریکا صرفا یک طرفه است! و اروپا و کانادا و دیگر کشورها با آمریکا همراه نیستند. و آمریکا هم با از بین رفتن شوروی آنچنان اهمییتی به کوبا نمی‌دهد! کوبا در حال حاضر برای آمریکا مثل مگسی آزار دهنده است! همین و بس! خطری نیست! منتظر است تا فيدل هم به درک واصل شود و جانشینانش با خواهش و تمنا همانطور که ویتنامی‌ها و دیگران کرده‌اند روابطشان را با آمریکا با سلام و صلوات به حال عادی برگردانند. که به زودی خواهی دید خواهند کرد!

ايران اما وضعييتی ديگر دارد! اينها آدم بشو نيستند! سرشان به کار خودشان نيست و دائما به دنبال بحران می‌گردند! چون بچه‌های چموش چوب به لانه زنبور و آب به لانه مورچگان میکنند! با کبريت بازی می‌کنند و خلاصه همه را عاصی کرده‌اند! نه نصیحت! نه حرف حساب!‌و نه هیچ رشوه و ترقیبی برایشان کارساز است!

به مانند بچه پرروهای سر محل می‌مانند (یعنی ریشه و فرهنگشان همان است! باجبگیر‌های سر محل و میدان اند)! که هر چه در برابرشان کوتاه بیائی جری‌تر و پر‌روتر می‌شوند! و فکر می‌کنند که این کوتاه آمدنت به خاطر ضعف است وترس!‌

آنقدر می‌کنند که طرف آنچنان گوشمالی به آنها بدهد تا سر جایشان بنشینند! تازه باز هم از رو نخواهند رفت و زیر لب خواهند گفت دیدی چطور نشانش دادم (شکستشان در جنگ با آنهمه فداکاری این مردم بدبخت مثال خوبی‌است)!

به هر حال دوست عزیز تحریم آمریکا نه بدست من است و نه بدست نانا خانم گرامی.

ممکن است کار کند!‌ ممکن است نکند! اگر کرد که خوب چه بهتر! اگر هم نکرد آنوقت به فکر کارهای دیگر می‌افتند!

برای همین هم هست که من یکی (دیگر دوستان هم همینطور) اینجا دائما تکرار می‌کنم که وضعییت ما خطرناک است و روز به روز بحرانی‌تر می‌شود!

از دید من وضعییت امروز ما مثل آلمان و ایتالیا و اسپانیا است در جنگ دوم جهانی! دنیا دیگر تحمل اینها را ندارد و کمر به نابودی این رژیم بسته! همانطور که تحمل نازی‌ها و فاشیستها را در اروپا نداشت!

انتخاب با خود ماست! می توانیم به راه آلمان برویم! یا اسپانیا و یا به قول شما خدای ناکرده ژاپن!

به هر حال

شاد باشی

80 :: توسط mar mar در 2006-04-29 02:19

زيتون عزيزمانند هميشه شيرين و پرمحتوا نوشته بودی . ازحق نگذريم رقيه خانم مداح پيشرفته تر و مدرنتر از مداحانی است که من وقتی ايران بودم افتخار نشستن پای منبرشان را داشتم حداقل شعر رسم زمونه را برايتان دکلمه می کرده .
فکرش را بکن اين افرادچه خدايی برای خودشان ساخته اند خدايی که رحمتش را به خاطر صدای دلنگ دلنگ دف از بنده اش دريغ و وی را غضب و تنبيه می کند عجب خدایی است این خدا!!!!
-نمی دانم يادت هست يا نه زمان موشک باران شهرهای ايران و به خصوص تهران رژيم از ترسش از مواضع قبليش در مورد حجاب و ... کلی پايين اومده بود و اصلا به اين چيزها گير نمی داد و حتی تو مدرسه ها هم جو کامل فرق کرده بود حالاهم دستور احمدی نژاد من رو ياد اون زمان که رژيم می ترسيد مردم خسته از جنگ حسابش رو برسند می اندازه .
-امروز رفتم یک سری مدارک و کاغذ برای ایران دی اچ ال کنم قبول نکردن گفتند چند روزی هست که تمام سرويس ها شون رو به ايران قطع کردند وديگه حتی نامه هم ايران نمی فرستند وبرام راجع به تحريم و... صحبت کردند. اگر رژيم به نفس کش طلبیيدنهاش همين طور ادامه بده و مردم ايران بی خيال و منفعل به تماشا بنشينند و روشنفکرهايمان هم همين طور در انجمادفکری تاريخی وقايع قبل از انقلاب باقی بمانند و به دعوای اين که آن چه کرد و من چه کردم و ...ادامه دهند متاسفانه عاقبت بسياربدی در انتظار مملکت و مردممان خواهدبود.

79 :: توسط در 2006-04-29 01:59

برای خانم نانا و آقای شایان.....دوستان عزیز ما در خرداد 1360 با رژیم در گیر شدیم آنهم نه در خیابانهای لوس آنجلس بلکه در خیابانهای تهران بعضی از بچها مسلحم بودند..........اما نتیجه چه شد همه سرکوب شدند چرا ؟؟ برای اینکه رژیم ج.ا.ا رژیم شاه نیست !!؟؟ سرکوب میکنه و حتی در این سرکوب به بچهای شیرخواره هم رحم نمیکنه.........نیتجه اینکه فقط وقتی میشه یه سقوط این رژیم امیدوار بود که شل بشه........حالا این تحریم اقصادی و محاصره به عقیده من یک نعمت الاهی برای حزب الله و چپ های به ا صطلاح ضد آمریکاییه چرا که که دست رژیم رو در سرکوب مردم به اسم وظعیت فوقل لعاده باز میزاره..............رژیم کوبا 50 ساله در تحریم آمریکا قرار داره تاره مثل ایران نفت هم نداره که تولید کنه و قاچاقی بفروشه............ققط در یک حالت آمریکا میتواند این رژیم رو ساقط کند که مثل ژاپن مورد بمباران اتمی قرار دهد...........یعنی رک و راست سه عدد بمب اتمی ناقابل بر روی سه شهر مهم ایران که یکی از آنها تهران میباشد بیاندازد..........قول بشما میدهم که رژیم ساقط خواهد شد.....

78 :: توسط dariushagha در 2006-04-29 01:53


بیچاره مردم..بدتر از همه کسانی که به دوا و درمان احتیاج دارند یا احتیاج خواهند داشت.. بدتر از آن رواج قاچاق که بوسیله جمهوی کثیف اسلامی انجام خواهد گرفت.. هیچ فرقی برای اعضای جمهوری نخواهد کرد چون آنها ها خودشون از خاج قاچاقی میارند..

77 :: توسط shayan در 2006-04-29 01:17

به در کامنت ۷۴:

چند نکته:

اول اينکه دوست عزیز تحريم‌های اقتصادی که تا به حال بر عليه جمهوری اسلامی بود صرفا برای تنبیه نظام بود و نه به خاطر ضعیف کردنش تا حد سقوط.

دوم اینکه به همین خاطر هم در این قوانین راه‌های فرار زیادی برای کمپانی‌های آمریکائی و اروپائی وجود داشت که کمپانی‌های آمریکائی و اروپائی استفاده می‌کردند و با جمهوری اسلامی به معاملات خود ادامه می‌دادند.

سوم اینکه فراگير نبود و یکطرفه از جانب آمریکا اعمال می‌شد که خود امريکا هم زياد آنها را اجرا نمی‌کرد (یعنی جز موارد حساس نظامی و مواردی از این قبیل) در بسياری از موارد به قول خودمون زير سبيلی رد می‌کرد.

ولی این‌مرتبه تمام این تحریمها به قصد تضعیف نظام و سقوط آن طرح‌ریزی شده. به همین خاطر هم اکثر نقاط ضعف یا به قول خود آمریکائی‌ها لوپ حول هایشان را از بین برده‌اند. و از آن مهمتر به دو شکل موازی اعمال خواهد شد یکی از طرف آمریکا و یکی هم با همراهی سازمان ملل!

در ضمن در مرحله اول تمام سعی‌شان در این است که به نظام و سران آن و نه مردم فشار آورند. ابتدا دارائی‌ها و حسابهای بانکی سران نظام را مسدود می‌کنند. به طور مثال وقتی بانک کردیت سوئیس اعلام کرد که با مشتریان ایرانی معامله نخواهد کرد و از آنها خواهد خواست تا حسابهاشان را ببندند منظورش بنده و شما که نبودیم منظور سران نظام بود و به زودی باکهای دیگر هم همین کار را خواهند کرد!

بعد مسافرت سران را به خارج محدود خواهند کرد و بعد .... قدم به قدم عرصه را بر نظام تنگتر و تنگتر خواهند کرد و در عین حال هم به مردم کمک می کنند تا بتوانند با حمایتهای بین‌المللی از شر نظام خلاص شوند.

به هر حال شما باید بدانید که مسئول هر گونه فشار اقتصادی و یا خدای ناکرده جنگ به عهده نظام جمهوری اسلامی است و نه آمریکا! این جمهوری اسلامی و سران نالایق نظام اند که با اعمال خود در این ۲۷ سال آمریکا را از بزرگترین متحد ایران به بزرگترین دشمن تبدیل کردند و در این راه چندین تریلیون دلار به این ایران ضرر زده‌اند و باعث اینهمه فقر و محنت شدند.

به دوبی نگاه کن! هر آنچه در آنجا می‌بينی را اگر اين آقايان بی‌لياقت نبودند ما در بندر عباس و آبادان و بوشهر می‌داشتيم!

به هر حال دوست عزيز فکر نکن که در این ۲۷ سال تحریم بود و خبری نشد پس از این به بعد هم خبری نخواهد شد و فقط به مردم فشار خواهد آمد! نه! این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست!

به هر حال آمريکا را ملامت نکن! هر چه می‌کشيم از دست اين نظام جمهوری اسلامی است و بس. اين نظام را برداريم! مشکلمان با دنیا حل می‌شود! هیچکس با ما دشمن نیست جز این آخوندهای بی‌وطن با این نظام فاشیستی‌شان!

شاد باشي

76 :: توسط شبح در 2006-04-29 01:07

روزگار غريبيست نازنين!

75 :: توسط nana در 2006-04-29 00:40

به در شماره ۷۴

دوست گرام شما درست ميگوئيد در حقيقت امريکا با هر گونه فشاری بر رژيم اسلامی ايران نه تنها اينان را
پريشان حال کرده و متزلزل ميکند بلکه از آن مهم تر به مردم ايران فشاری مياورد که برخيزيد و خود کارشان را تمام کنيد
و يا حداقل اين کار را ميکند تا لحظه اصلی که رسيد مردم کاملا از نظر ذهنی آماده باشند
من به شما قول ميدهم با اين کار خود به خود تصفيه ای بين مردم ايران و گروه های مسلح اينان مانند بسيج و پاسدار و چماق دار اطلاعاتی و بگير و برو هم ميکند که اين کار
برای آينده اش حياتی است
برای شناخت دشمنانی که با آنها خیال جنگ دارد !!!!
امريکا را از ديدگاه منافع خودش به ايران ميتوانيد کمی مقرون به حقيقت ارزيابی کنيد
نه از ديدگاه يک چپ ضد امپرياليست !!! و يا يک مذهبی دگم حزب الهی قمه کش!!!!


سرهنگ صادق حمايت

متاسفانه قبول دارم که دوستان چپ هم همان روش سلطنت طلبان را دارند و به اين پدر کشتگی با شاه و سلطنت خاتمه نميدهند
البته از وحشت امريکای جهانخوار و به همين دليل است بیست و هفت سال است در آغوش بوگندوی مشتی آخوند نشسته و با نخودچی کشمش و تخم و تخمه های آخوندها
بازی بازی ميکنند .

ولی شما شروع کن مدتی توهينی به هيچ چپ نکن بگذار وادارشان کنيم که با همه تفاهم داشته باشند و ما هم آنان را با تفاهم نگاه کنيم . شاد باشيد نانا

74 :: توسط در 2006-04-28 23:36

من نمیفهمم چرا آمریکا داره مردم ایران رو تنبیه میکنه.............مردم ایران بخوبی میدانند که عامل تمامی بد بختیها ج.ا.ا و متحدین بین الملیشه از گروهای تروریستی بگیر تا کشورهای بزرگی مثل روسیه و کوجکتری مثل کوبا و غیره است............خوب چرا آمریکا نمیاد مثلا روسیه رو تحریم اقتصادی کنه که به تحریمای بین الملی علیه ایران توجهی نداره و اینهمه اسلحه و مهمات در اختیار ج.ا.ا میگذاره........آیا آمریکاییها نمی دانند که تحریمهای اقتصادی کمر مردم را خورد میکنه.......مگر از اینهمه تحریمی که تا الان در مورد ایران انجام شده جز به فلاکت افتادن مردم نتیجه دیگری حاصل شده!!؟؟ 27 سال بی اثر بودن تحریمهای اقتصادی کافی نیست که شورای امنیت داره تدارک یک تحریم دیگه رو میبینه!!؟؟...........

73 :: توسط سرهنگ صادق حمايت در 2006-04-28 22:22

کشک و شعز دوباره داری می گوييد خانم نانا!! تنها دسته ای که در اين شرايط تيره و سياه هنوز عوض اتحاد مشغول کوبيدن شاهزاده رضا پهلوی-که تنها رهبر واقعی اپوزيسيون و تنها راه نجات ايران می باشد-همین چپی ها می باشند!! این از این.

آره نابغه عزیز!! من سرهنگ بازنشسته ساواک می باشم با دست خودم هم چپی ها شکنجه داده ام که به جبه اعلیحضرت توهین کرده بودند!! خوب کردم !! حالا حرف حسابت چیه بانو؟؟
دست از اين ليبرال بازيها و کوبيدن بوش و داردسته اش بردار که حوصله ات را ندارم.جرج بوش آبراهام لينکن ما ايرانی ها می باشد!!!من با خود شیطان هم همبستر می شوم که ریشه حکومت کثافت آخوندی اسلامی را از ایران در بیاورم!!!

72 :: توسط حميد پوريان در 2006-04-28 22:17

برای ديدن اراذل و اوباش
نگاه کنيد:
A veiled Iranian woman, chants slogan, during a demonstration to protest against non observance of Islamic dress code in the country, after Friday prayers at the Enqelab-e-Eslami (Islamic Revolution) Square in Tehran, Iran, Friday, April 28, 2006. (AP Photo/Vahid Salemi)
http://aolsvc.news.aol.com/news/photo.adp?id=20060428095409990029
******
مكارم: در روزهای اخير دو اقدام از سوی رييس جمهور موجب شد مراجعه وسيعی از سراسر كشور به ما بشود. يكی مسأله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و ديگری اظهار نظرآقای احمدی نژاد در خصوص حجاب در مصاحبه مطبوعاتی بوده است...مهم‌ترين پايگاه حمايت از رئيس جمهور در قم است .بايد به گونه ای عمل شود كه رنجش خاطری به‌وجود نيايد.
********
كبری رحمان‌پور در آستانه اعدام

Fri / 28 04 2006 / 13:49
ايسنا: وكيل مدافع كبری رحمان‌پور از ارسال پرونده موكلش از شورای حل اختلاف به اجرای احكام دادسرای جنايی خبر داد.
عبدالصمد خرمشاهی به خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: پرونده كبری رحمان‌پور بدون هرگونه نتيجه‌گيری و پس از دو سال از شورای حل اختلاف مجددا به اجرای احكام دادسرای جنايی ارسال شده است.
وی افزود: در اين مرحله تنها رييس قوه‌ی قضاييه می‌تواند با استفاده از اختيارات خود از اجرای حكم جلوگيری كند.
پرونده كبری رحمان‌پور، عروس ٢٠ ساله‌ای كه به اتهام قتل مادر همسر خود از سوی شعبه ١١٥٧ دادگاه عمومی تهران به اعدام محكوم شده بود، دو سال پيش به دستور رييس قوه‌ی قضاييه به شورای حل اختلاف ارجاع شد.
****
اراذل و اوباش در همه جا
و اينجا
کارشان يکسان
زبانشان يکی
منطقشان يکی
همه چيز را ميدانند
بگير و ببند
نهی از منکر
امر به معروف
چماق وفحش
Iran 'Won't Give a Damn' About Resolution
By GEORGE JAHN
AP
VIENNA, Austria (AP) - Iran "won't give a damn" about any U.N. resolutions concerning its nuclear program, its president said Friday, hours before an expected finding that Tehran has failed to meet a Security Council deadline to suspend uranium enrichment.
از جد بزرگوارشان بگير
تا عمر سنی
علی شيعه؟
از خمينی: اقتصاد مال خر است
تا هورا کشان
اراذل و اوباش
در اينجا.

71 :: توسط shayan در 2006-04-28 22:13

دوستان عزيز

اينهم آخرين عکس‌العمل فرانسه! همان فرانسه‌ای که خيلی‌ها به خاطر مواضع ضد آمريکائی‌اش حسابها برايش باز کرده بودند! (به نقل از رادیو فردا)

فیلیپ دوسته بلازی، وزیر امورخارجه فرانسه، در اجلاس وزرای امورخارجه ناتو در کشور بلغارستان، در یکی از شدیدالحن ترین اخطارها به حکومت ایران، گفت شورای امنیت باید پیامی قاطع به ایران بفرستد. سخنان وی در آستانه انتظار گزارش سازمان بین المللی انرژی اتمی، در همان راستائی است که کاندولیزا رایس، وزیر امورخارجه آمریکا خواستار آن شده است. وی گفت نشانه ای در دست نیست که ایران به خواست جامعه بین المللی گردن بگذارد. یک دیپلمات ارشد در پاریس گفت فرانسه از بخشی از منشور سازمان ملل که راه را برای تحریم ها و استفاده از زور باز می کند، بهره برداری خواهد کرد.

==========

به هر حال!

دشمن اصلی این مردم این جمهوری آخوندی را از یاد نبرید!

هر چه فریاد دارید بر سر آخوند بکشید!:))

شاد باشيد و پايدار

70 :: توسط nana در 2006-04-28 21:28

جناب سرهنگ صادق حمايت

شما چه کار به کار کمونيست ها و چپ داريد که به جای نشان دادن دشمن مشترک که رژيم جانيان اسلامی است دست به کمونيست کوبی زده ايد ؟

من نميدانستم تو چه گونه سرهنگی بودی ولی امروز با اين پيام برايم ثابت شد
تو يا سرهنگ بازنشسته ای از ساواک شاه و کميته مشترک هستی
و يا سرهنگ بازنشسته ای از همين
م.... ج....اسلامی

چرا ميان اين همه بدبختی ما ايرانيان تو چسبيده ای به تخم چپ ها و کمونيست ها ؟
فقط دو افسر بازنشته از ساواک و يا ساواما هستند که توسط شستشوی مغزی تصور ميکنند کمونيست ها خطرناکند
تا با تضاد آشتی ناپذير با چپ هر شکلی که هست دشمنی کنند
و اين جوجه سازمان ها هم سرچشمه اش همان کميته مک کارتی و لولو کردن کمونيزم است

لطفا زیپ خود را بکش و فوکوس کن روی مشگل اصلی ما که همانا کشيدنمان به پای نابودی و تخريب
بيشتر از سوی مشتی به معنی مطلقا گروگان گير !!!!! است که
چشم انداز بسيار تيره و تار است . نانا

69 :: توسط سرهنگ صادق حمايت در 2006-04-28 20:42

بابا اين مراد يا سامان بدبخت را ول کنيد!!! امثال اين ها اگر عقل داشتند که هنوز هم از چپ دفاع نمی کردند. من هم اگر جای اينها بودم می ديدم انقلابشان تو زرد در آمد و کعبه و مدينه فاضله اشان شوروی سابق واقمارش به چاه توالت سرازير شد صبح تا شب عين سگ هار به پروپاچه همه می پريدم!! به قول ابراهيم نبوی چپ و کمونيست واقعی را فقط در تيمارستان ها حالا می شود پيدا کرد.

68 :: توسط SHIVA در 2006-04-28 20:42

ميگم مرادو ... کم بود جن و پری یکی هم از دیوار پرید .
تو که يه حالی به چهره همه دادی نکنه تو خود برد پيت باشی و نميخوای خودتو لو بدی ناقلا ؟ ميشه ما هم جمال تو رو زيارت کنيم و کسب فيض کنيم ؟ به هر حال فيضيه زيتون شبانه روزيه بذار ما هم چشممون به جمال شما روشن بشه .

67 :: توسط یکخواننده در 2006-04-28 20:34

مراد
ميگويد
اگر کثیف مینویسم بخاطر کثافت نویسی زیتون ....
مردتکه الدنگ مگر جمهوری اسلامی پشت سرت مسلسل گذاشته
که بيايی اينجا مدفوع زيتون رابخوری اينهمه عذاها ی خوب زيتون بيچاره برايما اماده ميکند چرا نمیخوری؟
ميروی کشافت های او راميخوری
اذر و خودم بقيه شما هم بيکاریم با این بالجن
دهن به دهن ميشویم
البته کناس لذت میبرد یک مشت ادم حسابی درباره اش حرف بزنند
لطقا این احمق نفهم را بایکوت کنید
که گورش از ایجا بکند یکخواننده

66 :: توسط nana در 2006-04-28 20:33

ببين مرادک

دعوات با کسانی که به ريش قيافه حمقی نژاد ميخندند را کار ندارم ولی با اين جمله :

قيافه کمی دهاتی گرمساری حمقی نژاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودت را کفن کنم تا قيام قيامت حرف دارم

بابا جان من مرادک ٬اين مرد به تئوری داروين که ميگويد افراد بشر از نژاد ميمون هستند قاه قاه قاه خنديده و
از آن بدتر ريده !!!!!!!!!!
يعنی اين به ما ميگه که بعضی از انسانها در همان دوران ميمونيت ظاهر و باطن هنوز باقی مانده اند مرد مومن !!!!!!!کجای کاری ؟؟؟؟؟؟

روح داروين شب و روز چون شبحی اروپا را دور ميزند ( استعاره رو داريد که بچه ها !!!!!!) اونوقت تو اومدی ميگی
قيافه کمی دهاتی گرمساری !!!!! برو بابا مگر در وبلاگم نخواندی که نوشتم مادربزرگان کانادائی برای ترساندن
نوه هايشان زبان فارسی ياد گرفته و يک سی دی از حمقی در احوالات مختلف !!!! و هنگامی که اين کودکان بيگناه کانادائی زيادی شر و شور بر پا ميکنند به زبان شيرين کانادئی فارسی ميگويند
- هيسسسسس اگه شلوکی کنی
می گويم ها ...اين لولو بياد شما را
هم (‌يعنی خوردن . نانا) کنه !!!!!!!

خوب همه اين طلاعات را بهتون ميدم بازم ميائی ميگی :
فقط يه کمی دهاتی گرمساريه !!!!! نانا

65 :: توسط Morad در 2006-04-28 19:52

آذر خانم دقت نفرمودی عرض کردم ان احمقی که بقیافه احمدی نژاد میتازه و دایم ازطرز پوشیدنش
خنده میکند خودش را در مقابل اینه ندیده!؟ زیتون خوشگله مثل بریتنی-اسپرز یا صورتش را با خجالت در معرض دید مردها
قرار میده!؟ اگر کثیف مینویسم بخاطر کثافت نویسی زیتون و دوستان ضد و نقیظ نویسش که جمع اضدادند
حمله بتفکر هر کس و هر گروهی جایز اما بقیافه و شکل و شمایل تازیدن نژاد پرستیست
تازه المانها حق داشتند بنازند اگر چه احمقانه بود اما زیتون خاله سوسکه یا شایان هندیو داریوش اغا
بیریش مثل اغا محمد خان کجا خوش صورتند که بقیافه کمی دهاتی گرمساری احمدی نژاد
ایراد میگیرند!!!دیگ بدیگ میگه روت سیا ...سی پایه میگه صله علا

64 :: توسط هیچ کس در 2006-04-28 15:23

درود
خوشحالم که شما را در کنار خود داريم ...من تارنمای شما را به تارنوشت خود پيوند کردم اگر تارنوشت من برايتان جالب است لطف کنيد و پيوند نماييد.
تا بعد بدرود

63 :: توسط هیچ کس در 2006-04-28 15:20

درود
(سر آن ندارد امشب که بر آيد آفتابی)
ما را با دين سرگرم کرده اند و ما هم به بازی آنها تن در داده ايم
(ليک بی مرگ است دقيانوس
وای وای افسوس)
ديگه زمان آن شده با صدای بلند فرياد بزنيم دين افيون توده هاست کمی تفکر
وقتی جامعه ی ما دغدغه اصليش صدای دف با زنجير يا بدون زنجير باشد بايد به مانند کودکان برايمان آزادی بگذارند و ورود خانمها به ورزشگاه رو آزاد کنن و ما هم خوشحال که به ما آزادی داده اند.
مرگ بر دين مرگ بر موهوم پرستی

62 :: توسط مهدي(باغ آلبالو) در 2006-04-28 15:12

اگه ورود خانما به استاديوم واقعا حرومه،پس رسما بايد سينما ها رو زوج و فرد کرد چون واقعا مختلطن ديگه!

61 :: توسط ,,,,,, در 2006-04-28 14:21

بابا
شما ها چقدر ساده هستيد
این اجازه دلقکی نژاد به بانوان
به استادیم های ورزشی
از ترس احراج تیمهای فوتبال ایران
ازکلیه بازیهای جهانی است
چون
در اثر فشار دههاهزار درخواست درجهت واعتراض به پایمال کردن حقوق بانوان درجهت منع ورود انها دربازی های فوتبال به فدراسیون جهانی فوتبال
این فدراسيون
دولت ایران را تهدید کرده
ک اگر به بانوان ايران اجازه ورود به استاديم های ورزشی فوتبال داده نشود
ان فدراسلون تیم ايران های فوتبال ایران را از تمام بازی های فدراسيون جهانی بوتلال اخراج خواهد

60 :: توسط pouyan در 2006-04-28 11:57

تازه وبلاگت رو پيدا کردم. وبلاگ جالبيه. ايول

59 :: توسط ایمان بستامی در 2006-04-28 11:53

دوست عزیز سلام
واسه نظر با مزتون مرسی کلی خندیدیم
راستی چرا وبلاگت فیلتر شده ؟
با آنتی فیلتر اومدم
اگر دوست داشتی تبادل لینک کنیم
اگر لینک داده حتما" به من خبر بده
مرسی

58 :: توسط ایمان بستامی در 2006-04-28 11:52

دوست عزیز سلام
واسه نظر با مزتون مرسی کلی خندیدیم
راستی چرا وبلاگت فیلتر شده ؟
با آنتی فیلتر اومدم
اگر دوست داشتی تبادل لینک کنیم
اگر لینک داده حتما" به من خبر بده
مرسی

57 :: توسط azar در 2006-04-28 10:49

اقای مراد .. درست است که زيتونستان مقدم همه را گرامی ميدارد . از ملاقات شما هم خوشوقتيم ولی نميدانم شما چرا اينهمه ضد و نقيص ميگوييد . از يکطرف شاعر را بخاطر نزاد پرستی و توجه به شکل و رنگ و جنسيت ملامت ميکنيد و از سويی خودتان ايراد ميگيريد به شکل و قيافه افراد ؟واقعا نميدانم کدامش را باور کنم . ايا مراد مجموعه ای است از چند شخصيت ؟

56 :: توسط Morad در 2006-04-28 09:07

اگر فردوسی خرد داشت که زن و شیطان را نمیگفت خاک به!!گیرم احمقی میگفت منظور فردوسی
زنهای بیگانه و توران زمین ضد ایرانی!!!بنده گفتم اگر سعدی و حافظ و مثنوی هزاران سطر برای
انسانها در هر کجای زمین با هر رنگ پوستی نوشته اند بی خرد!!شاعر هایی مثل فردوسی و کمی ناصر خسرو
کور کورانه در نژاد پرستی انهم آریایی پاک سرشتش!؟فقط در ایران......خوبست مجامع حقوق بشری
این اراجیف را نمیخوانند و بر خرد ما گریه کنند

55 :: توسط shayan در 2006-04-28 08:33

به فرموده فردوسی:

به یزدان که گر ما خِرَد داشتیم

کجـا ایـن سرانجام بـد داشتیم؟

:))

54 :: توسط Morad در 2006-04-28 08:31

احمدی-نژاد چرا امد!؟ و نو-محافظه کاران امریکا و شاه الهی چرا الکی خوشحالند!؟
اولا احمدی-نژاد را اوردند بامریکایی ها و غربیها بگویند اوریج ایرانی ها اینگونه اند
و همه ایران بالای نود درصدش باین قیافه نزدیکند حتی رضا-یقلوی هم با ان ده ماغش!!!که عین باباش مثل
دسته کلنگه با هزار من کازمتیک ان طوری شده وگرنه دختراش انجلینا-جولی و اشلی-جکسون
نیستند و مردهاش که بد تر نه تام کروزی نه براد-پتی ...همه در حدود احمدی-نژاد تازه اگر
احمدی ریش سه تیغه کنه و قکل کراوات بزنه و مویی بدست سلمونی بده از حامد-کرزای کچل
وشاه عبدالله اردنی هم خوشگل تره!بهر حال ایران و نژاد آریایی اش همین احمدی هاست
میخوای قبول کن یا نه

53 :: توسط Morad در 2006-04-28 08:21

این قربون صدقه رفتنهای شایان و زیتون هم دیگه حال بهم زن شده
زیتون:شایان جون قربونت برم چه خبره تو واشنگتن !؟
شایان:والله دیک-چنی خودش بمن گفت رضا-یقلوی عاشق فوتبال امریکاییه!!اصلا علاقه
بشاه شدن نداره!!اما
زیتون:اما چی!؟اما چی...
شایان:ازیطرف هم ایرانی های مقیم امریکا امارا هشتاد درصد مخالف بر هم خوردن سیستم فعلی ایرانند
زیتون:دیک غلط کرده بهش بگو زیتون گفت من تو مردمم و ۹۹درصد اینها را نمیخوان
هی میگن خدا بیامرز
شایان:بجون مامانم گفتم اما میگه امریکا بامار واقعی از سفارتهای اروپایی توجه داره
زیتون:بدیکی بگو زکی!!حالا ما چپی های پا بوس را قبول نداره!؟
شایان:والله دیک از کلمه چپ عقش میگیره من گفتم زیتون پیشرو-پسا مدرنه!!؟
زیتون:خوب چی گفت دیکی!؟
شایان:گفت برو خیکی!؟

52 :: توسط Morad در 2006-04-28 08:10

خود گویی و خود خندی !!!اه اه چه هنرمندی!؟؟دوستی میگفت در ونکوور کانادا ایرانی های نو کیسه
واقعا پول اورده اند اما انگاری طبق دستور دولت جمهوری اسلامی اینگونه عمل میکنند چون
بقدری محافل مسلمانی و دها و نیایش بر قرار شده که انگاری یک گوشه تهرانست صدای گریه زنها
بارها باعث شده همسایه ها بپلیس زنگ بزنند !!و پلیس مجبورا بهمسایه ها میگوید مسلمانها جلسه دارند
و موضوع تمام ....نه خیر شایان و دیگران شیپوردرااز سر گشادش میزنید صد البته از روی حسادت
برای هم تره خورد میکنید بکنید و سر گرم باشید

51 :: توسط shayan در 2006-04-28 03:40

زيتون جان

من از همه اين مسائل خبر دارم. اگر بدانی چه کسانی در حال خارج کردن پول و مال و اموالشان هستند! دود از سر آدم بلند ميشه!

ميدانم که شاه دوست نيستی. ولی باور کن جز جمع شدن و حمايت آشکار از رضا پهلوی راهی کم خطر‌تر و امن‌تر ديگری برای بيرون آمدن از اين بحران نيست!

اينها تا اين مملکت را به نابودی نکشانند ول کن نيستند. به این وسیله هم انتقام خودشان را از این مردم که به اسلام راستینشان نگرویدند خواهند گرفت!

ولی خوب کو گوش شنوا!

به هر حال پول نقد داری نگه ندار که از بين خواهد رفت!

شاد باشي

50 :: توسط پریسا در 2006-04-28 03:39

زیتون جان
من ایمیلی از تو دریافت نکردم، ولی فقط اندر خم این مشگل نرسیدن ای میل ها بودم که حالا که میبینم رسیده یه مشگل کمتر دارم!!!
ولی حالا یه معما
این حسن جان بیچاره هر وقت میخواست اعتیاد شدیدش رو یه جورایی کم جلوه بده یه چیزی میگفت/ یه تکه کلام ،مثل همون در در تو ،اول جلد دوم کتاب.
من همونی ام که حسن جان در صفحه ۷۰۴ میگه، که اگه اینجوری گیرش بیاد میکشه، ولی به آلمانی اش، تو گوگل میتونی پیدا کنی بعد بهش یه ۷۳ بچسبون، اون منم.
اگه نتونستی پیدا کنی دفعه دیگه مینویسمش.
نصف شب به خیر

49 :: توسط زیتون در 2006-04-28 03:19

شایان جان
خدا به دادمون برسه:)
یه عده که سریعا دارن خونه‌زندگیشونو می‌فروشن و به خارج از کشور می رن.
همینه که قیمت طلا شدیدا بالا رفته و قیمت مسکن و سهام به شدت پایین اومده. این اوضاع همیشه دلیل بر وخامت اوضاع حکومت وقته.

آرمین گیله‌مرد جان
نه والله. صاحب زبو را نمی‌شناسم.
فکر کردی داییمه؟:))
راستی صفا آوردی به وبلاگم.


واحه، پاسارگاد و حامد و مهدی عزیز
خیلی از شما ممنونم

داریوش آقای عزیز

پس اگر خرید کردی پورسانت من فراموش نشه:) کاش ما هم امکان خرید اینترنتی داشتیم.
راستی مادرت خیلی قشنگ شعر می‌گه. دیگه از شعراشون اینجا نمی‌گذاری؟ خودت شعر نمی‌گی؟ معمولا این چیزا تو خانواده‌رسم می‌شه.

48 :: توسط shayan در 2006-04-28 03:01

زيتون جان

نمی‌دانم خبر داری يا نه؟ همانطور که قبلا هم عرض کرده بودم مجلس نمايندگان آمريکا لايحه حمايت از آزادی ايران H.R. 282 که به (IFSA ) معروف است را با اکثرييت ۳۹۷ رای موافق و ۲۱رای مخالف به تصويب رساند. و به زودی هم مجلس سنای آمریکا لایحه مشابهی را (S.R. 333 ) که در حال حاضر ۵۶ تن از سناتورهای آمريکا پشتيبانش هستند به تصويب خواهد رساند.

اين دو لايحه همانطور که قبلا هم گفته بودم مشکلات عجيب و غريبی برای شرکتهای طرف معامله با ايران بوجود خواهد آورد که بزودی اثراتش را همه خواهيم ديد.

همه اين اتفاقات در زمانی زخ می‌دهد که اولين اخطار و مهلت يک ماهه شورای امنييت سازمان ملل به جمهوری اسلامی در حال پايان است!

در اين گير و دار هم بعضی به فکر حرام و حلال بودن دف با يک يا دو حلقه به دور آن هستند! خداوند اجرشان را زیاد کند!

از من می‌شنوید کمربند‌ها را سفت کنید و به مخالفت اشکار با نظام دامن زنید که دوران سختی در پیش است! هرچه مخالفت را بیشتر کنیم این دوران کوتاهتر خواهد بود والا..........!

به هر حال از ما گفتن!

شاد باشي

47 :: توسط در 2006-04-28 02:56

میگن دکتر احمدی نژاد تخصصش در بیهوشیه برای صرفه جویی هم در اطاق عمل از داروی بیهوشی استفاده نمیکنن میگن احمدی نژاد بیاد جوراباشو در آره بگیره زیر دماغ بیمار طرف فورا بیهوش میشه.......

46 :: توسط زیتون در 2006-04-28 02:52

نی‌لبک جان
حسن‌آقای عزیز
خودم با چشم خودم لینک مصاحبه با گل‌کو رو در سایتی دیدم و چون فیلتر بود برام باز نشد. حالا هر چی می‌گردم نیست:(
خواهش می‌کنم اگه کسی می‌دونه مصاحبه کجاست لینکشو بهم بده.

45 :: توسط زیتون در 2006-04-28 02:15

پریسا جان
مگه من آخر به ای‌میلت جواب ندادم؟:(
هر چی‌گشتم اسم پریسا پیدا نکردم. کاش اول ای‌میل آدرستو می‌دادی. چون اگه به ترتیب الفبا کنم زودتر پیداش می‌کنم. می‌دونی چندتا ایمیل تو آوت‌لوکم هست و روزی چند تا اضافه می‌شهك:(

محمد سجاد عزیز
آهان. واژه‌ی شل‌خجاب رو اولین بار در وبلاگ شما دیدم:)

مهتاب جان
خودمم گاهی فکر می‌کنم اینجا یه محیط دیگه‌ست و به وبلاگ و نظرخواهیم مربوط نیست.


شیوا جان
رئیس‌جمهورک همین جوریشم بین زن‌ها محبوبه. مگه نشنیدی گفته در سفرهای بین استانیش زن‌ها از دیدنش بیهوش می‌شن؟

44 :: توسط حسینعلی در 2006-04-28 01:45

کسی میدونه چرا دولت امریکا به مطالب مشخصا ضد یهود که در اینترنت توسط عوامل شناخته شده جمهوری اسلامی در امریکا پخش می شود برخورد نمی کند!؟ میترسم اخرش همه ملت ایران بهایش را بپردازند :(
آخرین نمونه اش اینجاست:
http://farangeopolis.blogspot.com/2006/04/blog-post_114608768792767313.html

43 :: توسط واحه در 2006-04-28 01:18

بريده بريده های تصوير جامعه ای که کلمات در آن جور ديگری معنی می شوند و معانی جور ديگر فهم. خواندنی بود و قابل تامل.

42 :: توسط احمد در 2006-04-28 01:04

آقاي حميد پوريان کامنت ۲۶نوشته:۱۴۰۰ سال است سلطه و سيطره خود را پهن کرده اند تا غارت خود را توجيه کنند.و اما طليعه آزادی از انقلاب مشروطه پايه های اين دکان دين را آرام آرام توی گل محمدی جدبزرگوارشان فرو خواهد برد.

يعني ۱۴۰۰ ساله که ملت زير سلطه آخوند و اسلام داره غارت مي شه و توجيه شده، حمله مغول و چنگيز خان و شاهان هم نقش چنداني نداشته و پيش از۱۴۰۰ سال هم اسکندر مقدوني و ديگران و دين و سلطه اي نبوده و غارت و سلطه، تاريخ ۱۴۰۰سال بيشتر نداره و اما قراره طليعه آزادي از انقلاب مشروطه، بساط دکان دين و توجيه کنندگان سلطه غارت رو به گل محمدي فرو ببره و مشکل دين است که البته دين هم اسلامي و آخوندي اش سلطه گر و غارتگر است . کدام مشروطه و توسط چه کساني اين را هنوز ننوشته.

41 :: توسط یک زن ایرانی دیگه در 2006-04-28 00:21

راجع به بحث ورود زنان به ورزشکاه و حجاب توی وبلاگم هم نوشتم. خوشحال می شم نظرتو بدونم.

40 :: توسط یک زن ایرانی دیگه در 2006-04-27 23:13

به نظر من متاسفانه اين قضيه ورود زنان به ورزشکاه حتی از ترس هم نيستو بلکه همونطوريکه تبليغات انتخابات رياست جمهوريو از خيلی قبل (در شهرداری تهران) شروع کردن الانم دقيقا دارن برای سه سال و نيم بعد تبليغات می کنن. حالا چه با سفرای استاني؛ تصميمهای احمقانه و خرج کردن از سرمايه های ايران؛ دستور شناسايی طرح هايی که تا سه سال آينده به بهره برداری می رسن؛ کاهش سود تسهيلات بانکی؛ فشار به بورس و بازار سکه و ارز با سياست های اجباری و احمقانه و در واقع نابود کردن هر چه بيشتر اقتصاد و... .حالا به اين نتيجه رسيدن که اون موارد در مورد قشر کاملاْ محروم جواب می ده. برای قشر متوسط که دغدغه اقتصاديش کمتره می خوان با يک کمی (وفقط يک کمی) آزادی های شکلی روشون کار کنه. حتی در مورد بحث حجاب هم بر خلاف نظر همه که می گن به خاطر شروع تابستونه من فکر می کنم يه برنامه از پيش تعيين شده بوده امسال که يک کمی اول اينکارا رو بکنن؛ بعد مثلاْ احمدی نژاد بياد ژست تمدن و روشنفکری بگيره و بگه نبايد با خانوما برخورد کرد و... و در واقع اينم فقط يه برنامه تبليغاتی ديگه برای سه سال بعده.

39 :: توسط احمد در 2006-04-27 22:46

احمدی نژاد و کار مردمي:

سفر هاي استاني و وعده هاي سر خرمن. پول نفت گران شده را سر سفره مردم آوردن. ورود زنان به ورزشگاه ها وعده اي که سريع نقش بر آب شد. وعده يي که او داد و تصميم اش را ديگران گرفتند. اولين وزير نفت پيشنهادي او سردار ملياردر شده، مليارد دلاري. چپاول مليارد ها دلار نفتي که گران و گران تر شده، فقر و درماندگي روزافزون مردم بي سرمايه. سرمايه هاي ملياردي غارت شده از مردم و سرمايه گذاري شده در دبي. کار مردمي از احمدي نژاد و دولت ضد مردمي او ارمغان ولايت فقيه؟

38 :: توسط shayan در 2006-04-27 22:02

زيتون جان

مثل هميشه عالی بود. اين مراسم و سنتها و اين حرام و حلال بودن اين یا آن چیز و با يک حلقه حلال و با دو حلقه حرام هم عالمی دارد!

به فرموده فردوسی:

« به یزدان که گر ما خِرَد داشتیم

کجـا ایـن سرانجام بـد داشتیم؟


من یکی که مانده‌ام چرا این مردم ...؟ چی بگم؟

به هر حال بگذریم

یه جوک شنیدم بد نیست:

حضرت یوسف داشت میگفت که هیچ کس تو دنیا از من خوشگل‌تر نیست!
شیطان میشنوه میاد پیشش و میگه به خودت مغرور نشو! از تو خوشگل‌تر زیاده! ولی از من زشت‌تر وجود نداره!

این بگو اون بگو خلاصه دعواشون به جاهای باریک میکشه که تصمیم میگیرن یکی یکی برن پیش خدا و از خود خدا بپرسن!

خدا به حضرت یوسف میگه نگران نباش از تو خوشگل‌تر نیست! اونهم خوشحال میدو بیرون و ابلیس میره تو! بعد از یه مدت پکر میاد بیرون و حضرت یوسف میدو جلو و میگه خوب چی شد؟

شیطان میگه جون مادرت بگو ببینم این احمدی‌نژاد کیه؟:))

شاد باشی


37 :: توسط saghand در 2006-04-27 21:36

درود زيتون عزيز
دستور رييس جمهورك فقط توي اين شرايط جنبه ي عوامفريبي دارد والا از روز روشن تربود كه غير ممكنست آنهم در شرايطي كه دارند در مورد حجاب ومد ظاهري جوانان فشار وارد ميكنند؛دقيقا يه شوخي بيمزه بود كه اصلا قابل توجه نيست

36 :: توسط حميد پوريان در 2006-04-27 21:36

طرح سه مرحله‌ای اروپا برای تحريم ايران
● در حالی که بسیاری از مطلعان سیاسی با اطلاع از مفاد گزارش البرادعی، احتمال برخوردهای تندتر اروپا و آمریکا با ایران را می‌دهند، خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اروپا در مصاحبه با روزنامه فیگارو با تاکيد بر اين که گزینه نظامی هرگز مورد ترجیح کشورهای اروپایی نخواهد بود از جرييات مراحل سه گانه تحریم احتمالی ایران سخن گفت.
● تصويب طرح تشديد تحريم‌ها عليه ايران در مجلس نمايندگان آمريكا
● يك ديپلمات اروپايی: اعضای دايم شورای امنيت و آلمان پيش نويس قطعنامه جديدی را درباره ايران تهيه كرده‌اند.
****
طرح تشديد تحريم‌ها عليه ايران

Thu / 27 04 2006 / 15:30
راديو فردا: طرحی كه روز چهارشنبه به تصويب مجلس نمايندگان كنگره آمريكا رسيد از دولت آمريكا می خواهد تحريم های شديدتری را عليه دولت ايران اعمال كند.
****
چين، محبوب حاكمان مستبد در قاره سياه

Thu / 27 04 2006 / 11:16
دويچه وله: جمهورى خلق چين در دوران اخير سرمايه گذاريهاى كلانى در كشورهاى آفريقا انجام داده، در اجراى پروژه‌هاى مربوط به ساخت پالايشگاه‌هاى نفتى و اتوبان در اين كشورها سهيم است و محصولاتى به قاره سياه صادر می‌كند كه از لحاظ قيمت، بسختى می‌توان با آنها رقابت كرد.
****
و رئوس اخبار
گواه اتفاق فردا:
Latest Iran News

· 04/27 Mahmoud Ahmadinejad |
· 04/27 Iran Faces Deadline to Stop Enrichment
· 04/27 U.N. Deadline on Iran Looms Tomorrow
· 04/27 Iran Gets First North Korean-Made Missiles
· 04/27 Turkey Adds 30,000 Troops to Kurdish Area
· 04/27 Iran Called on to Fulfill Nuke Obligations
· 04/27 Israeli: Iran Bought Missiles From N.Korea
· 04/27 IRAN NUCLEAR |
· 04/27 Iran Nuclear Issue Looms Over NATO Meeting

35 :: توسط saghand در 2006-04-27 21:32

درود زيتون عزيز
دستور رييس جمهورك فقط توي اين شرايط جنبه ي عوامفريبي دارد والا از روز روشن تربود كه غير ممكنست آنهم در شرايطي كه دارند در مورد حجاب ومد ظاهري جوانان فشار وارد ميكنند؛دقيقا يه شوخي بيمزه بود كه اصلا قابل توجه نيست

34 :: توسط آرمین گیله مرد در 2006-04-27 21:07

سلام ... صاحبان zebo را ميشناسیـی ؟؟؟ چیزی سر در نیاوردم!!
۲. کجا؟؟؟
۳. زبو یک جوری هست .... و ...
۵. این حرفش منو یاد حرف نخست وزیر آلمان زد که بخاطر بیشتر کردن محبوبیتش عملی نمیکند بلکه فقط حرف اعمالی میزند که خودش میداند که به حرف و عمل او نیست و تصمیم دست دیگران هستند. به این میگویند سیاست. یارو فقط حرف و حرف و حرف بیخود میزند و بعد میاد یکچیزی میگوید که خلاصه تصمیمش با او نیست!!!
۶. خوب گفتی و خوب شد من نبودم وگرنه میگفتم دف رو چطور باید زد ....

33 :: توسط خُسن آقا در 2006-04-27 20:57

زیتون جان اون مصاحبه گل کو آدرس نداده بودی، نکنه تصمیم داری مارو زجرکش کنی بعد آدرس بدی!؟

در مورد رئیس جمهوری منتخب هم باید بگم همون حدس شما درست هست. اینها مانور برای کم کردن فشار از خارج است آخه این بدبخت رئیس جمهور که حتی خوش باورترین طرفدارانش هم باورشون نمی‌شد که حتی توی اون شیرتوشیر ایران بتون حتی رئیس کلانتری بشه یک دفعه شد رئیس جمهور و اول کار هم بدجوری ذوق مرگ شد ویک گنده گوزی‌هایی کرد حالا هم که هم از پایین و هم از بالا دارند بهش فشار می‌آورند اومد بلانسبت شما، بگوزه فشار زیاد داد یک مرتبه خیر سرش رید و حالا هم که می‌بینی همه آیت الدولاها از کوچیک تا بزرگشون شاکی شدند و همین روزهاست که اونم مجبور بشه جام زهرمار رو بخوره و دیگه از این شکر خوری‌های بی مزه نکنه وگرنه این آقایون علما همچی پس گردنی می زنن تو سرش که صدای توله سگ بده. آخه مگه شهر هرته که آقا نه گذاشته نه برداشته و یک مرتبه زنها رو می‎خواد بفرسه فوتفال بازی!!

32 :: توسط mamane isan در 2006-04-27 20:23

اون قسمت آخر اينقدر خنديدم اينقدر خنديدم که جيشم گرفت از دست تو زيتون بلا.

31 :: توسط Morad در 2006-04-27 20:10

این الدرم بلدرم های بوش هم مثل گوز در بازار اهنگرانست بخصوص دیگر یال و کوپالش
هم ریخته ان جمع جوانان سنی در عراق درس تلخی بامریکا دادند که دردش بعدها بلند میشود و بوش را در بازنشتگی بدادگاه
و زندان خواهد کشید

30 :: توسط Morad در 2006-04-27 20:06

انها که هر را از بر تشخیص میدهند میدانند ستون اصلی ایران بر ترکیب فولاد گونه فیضیه
و بازار در سرتاسر ایران ساروج شده که حکومتگران چه قبل از اسلام چه بعد از اسلام این ترکیب مردمی
نشان پایداری مستدام ایران زمین بوده و هست قبل از اینکه سوته دلان بخواهند لفاظی کنند که مراد بیسواد
قبل از اسلام فیضیه نبود تازه بعدش هم نبود اینها بعد از صفویه و تازه دوران ناصر الدین شاه
پای گرفت !!!جوابتان را دادم....اما کدام دریا قدرتانی توان بهم زدن این شالوده تاریخی را دارند!؟؟خوب صدام قصدی کرد که
با سیاست تیم تخریبی ایران صدام خل شد و توسط دوستانش در زنجیر و قل!!!اگر شک دارید کتاب
در پناه سایه های رییس قبلی موساد را بخوانید تا بهتر بفهمید

29 :: توسط سرهنگ صادق حمايت در 2006-04-27 19:33

چکامه ای از اخوان ثالث برای صادق هدایت (برگرفته از سایت شمر گرامی)

روی جاده ی نمناک


اگرچه حالیا دیری‌ست کان بی‌کاروان کولی
ازین دشت غبارآلود کوچیده‌ست،
و طرف دامن از این خاک دامنگیر برچیده‌ست؛
هنوز از خویش پرسم گاه:
آه
چه می‌دیده‌ست آن غمناک روی جاده‌ی نمناک؟

زنی گم کرده بوئی آشنا و آزار دلخواهی؟
سگی ناگاه دیگربار
وزیده بر تن‌اش گمگشته‌عهدی مهربان با او
چنانچون پار یا پیرار؟
سیه‌روزی خزیده در حصاری سرخ؟
اسیری از عبث بیزار و سیر از عمر
به‌تلخی باخته داروندار زندگی را در قماری سرخ؟
و شاید هم درختی ریخته هر روز همچون سایه در زیرش
هزاران قطره خون بر خاک روی جاده‌ی نمناک؟

چه نجوا داشته با خویش؟
پیامی دیگر از تاریکخون دلمرده‌ی سودازده، کافکا؟
همه خشم و همه نفرین، همه درد و همه دشنام؟
درود دیگری بر هوش جاوید قرون و حیرت عصیانی‌ی اعصار
ابررند همه آفاق، مست راستین خیام؟
تفوی دیگری بر عهد و هنجار عرب، یا باز
تفی دیگر به ریش عرش و بر آیین این ایام؟
چه نقشی می‌زده‌ست آن خوب
به مهر و مردمی یا خشم یا نفرت؟
به شوق و شور یا حسرت؟
دگر بر خاک یا افلاک روی جاده‌ی نمناک؟

دگر ره مانده تنها با غم‌اش در پیش آیینه
مگر، آن نازنین عیاروش لوطی؟
شکایت می‌کند زآن عشق نافرجام دیرینه،
وزاو پنهان به‌خاطر می‌سپارد گفته‌اش طوطی؟
کدامین شهسوار باستان می‌تاخته چالاک
فکنده صید بر فتراک روی جاده‌ی نمناک؟

هزاران سایه جنبد باغ را، چون باد برخیزد
گهی چونان گهی چونین.
که می‌داند چه می‌دیده‌ست آن غمگین؟
دگر دیری‌ست کز این منزل ناپاک کوچیده‌ست.
و طرف دامن از این خاک برچیده‌ست.
ولی من نیک می‌دانم،
چو نقش روز روشن بر جبین غیب می‌خوانم،
که او هر نقش می‌بسته‌ست، یا هر جلوه می‌دیده‌ست،
نمی‌دیده‌ست چون خود پاک روی جاده‌ی نمناک.

28 :: توسط mehdi در 2006-04-27 19:23

اين قسمت ۶ رو که نوشتی يه بار ديگه خودت بخون...فکر نمی کنی می تونه شروع يه رمان باشه؟
بعيد نيست بشی خانوم رولينگ ۲ اگه بنويسيش. جدی ميگم! جون تو...

27 :: توسط لاله در 2006-04-27 17:13

انگار در اوان زمستان شروغ شد
اما نه، در اوايل آبان شروع شد

آره ، درست اول آبان، سه شنبه بود
با یک غزل –به نام بهاران - شروع شد

آقا اجازه ما دلمان تنگ می شود
وماجرا درست پس از آن شروع شد

از مرد خیس - حادثهء اولین نگاه
مردی که فکر کرده به پایان... شروع شد

آوازهای عاشق یک زن از آن به بعد
در کوچه های سرد شمیران شروع شد

گنجشک های عاشقی اش چرخ می زدند
در کوچه ها اگرچه زمستان شروع شد

سال هزار و سیصد و هشتاد و ... چند بود؟
سالی که خوابهای پریشان شروع شد

از هیچ سمت باد موافق نمی وزید
زن خواب دیده بود و توفان شروع شد

آن سال قحط عاطفه آمد و بارش ِ
گنجشکهای زخمی بی جان شروع شد

سال هزار و سیصد و هشتاد و ... چند بود؟
بس کن! بابا ، چه فايده، باران شروع شد

26 :: توسط حميد پوريان در 2006-04-27 17:10

تمامی اراذل و اوباش
وارد صحنه شده اند.
رهبر هم رهبری ميکند:
Iran Leader Warns U.S. Against Attacking
By NASSER KARIMI
AP
TEHRAN, Iran (AP) - Iran's supreme leader warned the United States on Wednesday that his nation would hit back twice as hard if America attacked its nuclear sites.

his nation would hit back twice as hard

his nation would hit back twice as hard

و امت هميشه در صحنه:
توسط Morad در 1385-02-07 07:23
وقتی داور فینال جام جهانی سوت تمام را زد فرانسه پیروز و برزیل بازنده ثبت با سند برابرست تمام
میلیونها فرانسوی باسمان پریدند از جمله سه میلیون کبکی کانادایی و یک ایرانی طرفدار فرانسه
و ژرژ-مارشه اش!!!همه شادی کردیم و برزیل و میلیون در میلیون طرفدارانش عزا گرفته بودند٬انقلاب ۵۷ با پیروزی انقلابیون
و شادی میلیون در میلیون ایرانی در خیابانها و امریکا و سلطنتی ها و ساواکی ها و گاردیها
همه با شاه جونشون در جزیره تنهایی!!!!امروز بیست و هفت سال سه ماه و هشت روزه از ان
بیاد ماندنی تاریخ میگذرد و خیلی ها مردند و باز گشتی نبود ....اگر بامید غنی سازی و درگیری
هستید خوش باشید
******
برژینسکی: ایران هسته‌ای خطرناکتر از اسراییل نیست

Thu / 27 04 2006 / 11:45
گفت وگوی هفته نامه آلمانی اشترن(Stern) با برژینسکی(Z.Brzezinski) (٢٧.٤.٢٠٠٦)
برگردان : مجید روشن زاده ـ برلین
mroshanz@zedat.fu-berlin.de


روی جلد هفته‌نامه آلمانی اشترن (Stern): ايران؛ كشوری در پس چادر

برژینسکی: یک رهبر مسئول و کشور بزرگ دموکراتیکی مانند آمریکا نباید زمینه تحریکات آشوبگرانه و احمقانه را فراهم سازد. این عمل نهایتا می‌تواند به درگیری منجر شود. دقیقا این همان عبرتی است که دولت بوش می‌باید از جنگ عراق گرفته باشد.
******
عده ای نگران صلح و آرامش.
عده ای برای آزادی مبارزه ميکنند.
عده ای برای بقای خود حاظرند هر کاری بکنند.
و صدام هنور رئيس جمهور؟!
و علی گدا هنوز رهبر
و خانم‌های مداح براش چه کردن! اون‌قدر از فضائل اخلاقیش گفتن
و سوال هم جواب می‌دین؟
- بله خواهر بپرسید. ما برای همین است اینجاییم.
و من هر سال برای حضرت محمد( در اینجا حضار یه صلوات بلند محمدی فرستادن) مولودی می‌گیرم. من همیشه دو تا خانوم دف‌زن میارم که در تموم ساعات جشن دف می‌زنن. از نظر شما ایرادی داره؟
و ۱۴۰۰ سال است سلطه و سيطره خود را پهن کرده اند تا غارت خود را توجيح کنند.
و اما طليعه آزادی از انقلاب مشروطه پايه های اين دکان دين را آرام آرام توی گل محمدی جد بزرگوارشان فرو خواهد برد.

25 :: توسط نی لبک در 2006-04-27 16:58

زيتون جان
مصاحبه با گل کو کجاست؟

24 :: توسط پاسارگاد در 2006-04-27 16:52

زیتون عزیز: از زمانی که با وبلاگ شما آشنا شدم هر روز آن را می خوانم. چه زیبا می نویسد و مسایل را مو شکافانه زیر ذره بین می گذارید. پاینده باشید.
در مورد اعلام حضور خانمها در ورزشگاه از طرف احمدی نژاد و به دنبال آن انواع آیت الله ها که فتوا پشت فتوا صادر کرده اند که خلاف شرع است من فکر کنم که همه اش نقشه بوده است. به این ترتیب که احمدی نژاد برای تبلیغات خودش آن را اعلام کند و بعد آیات عظام! ؟آنرا غیر شرعی اعلام کنند و قضیه برای همیشه تمام شود بدون این که از محبوبیت او کاسته شود.
هیچ منطقی قبول نخواهد کرد که حضور بانوان محترم در جایگاه مجزا در ورزشگاه باعث برهم خوردن عفت عمومی مورد نظر آقایان حاکمان شود.
در مورد حلقه های دف هم تا بوده همین بوده. گروهی مردم عامی و نادان در فکر تعداد حلقه های دف و گروهی شارلاتان سوار بر گرده این مردم. استفاده از خرافات مذهبی به بدترین شکل برای تحمیق مردم بی سواد و کم سواد.

23 :: توسط hamed در 2006-04-27 15:36

درود.
مثل هميشه از خواندن نوشته هايت لذت می برم. به نظرم بيشتر از اين که از چيزهايی که نوشته ای لذت ببرم از جنس نوشتنت خوشم ميايد.
اين دفعه چهارم است که پيغام ميگذارم و اين سيستم تو قبول نميکند اميدوارم اين دفعه ثبت شود.
شاد باش و ديرزی
حامد رئيس يزدی

22 :: توسط hamed در 2006-04-27 15:32

درود.
مثل هميشه از خواندن نوشته هايت لذت می برم. به نظرم بيشتر از اين که از چيزهايی که نوشته ای لذت ببرم از جنس نوشتنت خوشم ميايد. به هر حال خواستم خسته نباشيدی گفته باشم.
اين دفعه چهارم است که پيغام ميگذارم و اين سيستم تو قبول نميکند اميدوارم اين دفعه ثبت شود.
شاد باش و ديرزی
حامد رئيس يزدی

21 :: توسط Avra در 2006-04-27 14:30

ما عجب مشکلات عديده ای داريم و خودمون خبر نداشتيم.
آخ دلم ميخواد حضرت محمد بياد يه حالی به اين شبه مسلمونا بده. که بفهمن پيغمبرشون چی کاره بوده و چقدر به تميزی و شادی بها ميداده

20 :: توسط پریسا در 2006-04-27 13:51

زیتون جون
من هم این ایمیلzebo رو دریافت کردم و این نشون میده که ای میل من به دستت رسیده. پس عالیه، ایمیل ادرس من همونی هست که آخرش ۷۳ هست.

19 :: توسط محمد سجاد در 2006-04-27 13:49

حالا شما می ری ورزشگاه يا نه.تکليفتونو روشن کنيد.راستی اگر خواستيد لينک بدين به من.ممنون

18 :: توسط mahtab در 2006-04-27 11:25

اوه... چقدر مبارز کون سوخته اينجا هست..ديگه جا بهتر از اين گير نياورديدکه حرفاتون رو بزنيد؟تو ايران که اينجا فيلتره . هرکی هم از ننه اش قهر کرده و حرفاش جايی خريدار نداره می آد اينجا چون می دونه زيتون جون خواننده ش زياده کامنت می زاره که مردم بلکه بخونند... جون مادرتون ول کنيد اين اراجيف رو.. من فقط می آم اينجا نوشته های طنز زيتون رو بخونم و لذت ببرم و می دونم که اونم زياد تو کف سياست نيست.. اما وقتی اين کامنت ها را هم می خونم بيشتر خنده ام می گيره..

17 :: توسط SHIVA در 2006-04-27 11:20

بابا چرا خون خودتو کثیف میکنی ؟ از تو بعیده که نفهمی منظور این مردک خوش تیپ دلقک از این طرح استادیوم ورزشی چی بوده ؟ این میخواد مثلن بین زنها محبوبیت کسب کنه و داره قرطی بازیهای دوران خاتمی رو انجام میده . میدونی محمود گدا مرید و شاگرد همون تمساح یزدیه ؟ بعد حالا یهو چطور شده که یه کاره بر خلاف دستورات استادش داره حرف میزنه ؟ ساده نباش !!!!!! طرح ارشاد که شروع شده , نیاز به یه طرحی داره که کسب محبوبیت شرعی کنه ! خودت هم خوب میدونی که تا این دولت هست رفتن زنها به استادیوم محاله ! انحراف افکار عمومی و اینا ... ! پس بهتره بچسبی به چیزهای مهم تر نه به این مزخرفات حکومت دیوانگان !

16 :: توسط dariushagha در 2006-04-27 10:21

وقتی این زبو را دیدم در ایمیلم ...چقدر ذوق کردم...چون اسم شما را داده بود.... جالب که محل خرید هم هست.... راستی محمد دف نیمدانست چیه.... عرب کونبرهنه به این غلطاها......... به کوری چشم دشمانان ایران.... ایران آزاد خوهد شد...بزودی...... مراد تو هنوز خائنی...بیخودی ماست مالی نکن.

15 :: توسط delphica در 2006-04-27 10:18

دسته=دستِ

14 :: توسط delphica در 2006-04-27 10:07

شل حجاب!:)))))))))))))))))))بعد از \"مانتو جذبی \" (اينم جديد شنيدم)خیلی دسته اول بود;)

13 :: توسط nana در 2006-04-27 09:14

زيتون عزيزم

همين تواضع توست که ميگم آدم حسابی هستی ديگه عزيزم

تو به قول آذر گرامی بلبل ما هستی نه زاغچه

در ضمن خدمت این زهره خازییشماره ۱۲ عرض کنم که دوست گرام اگر شما فکر میکنید که چادر نشینان عرب که محمد از بین آنان بلند شد این هزار و چهارصد سال گذشته هیچ تغییری نمیکردند و الوات و رقاص نمیشدند به شما پیشنهاد میکنم هرجوری شده یک سفر به عربستان سعودی کرده و خاندان فهد را از نزدیک نگاهی کنید هر پسری که از آن خاندان شاشش کف کرده برایش یک جت شخصی خریده اند که به اروپا و امریکا و باقی جهان هر وقت که شاش به بالاخانه اش زد سفری کوتاه به مثلنی پیگال یا سوهوی لندن زده و کف ش را بگیرند عزیزم !!!!!

خوب اینها که از خانم بازی معروفیتی هم ندارند این هستند وای به حضرت محمدی که زن بازه هم تشریف داشتند قربانت گردم !!!!!!!!!

و چون عیش و نوش بدون پیانو و ویلون و نغمه های بهشتی ممکن نیست پس بدان و آگاه باش که اگر محمد اکنون زنده بود
به هیو هفنر گفته بود : زکی !!!!!!!! نانا

12 :: توسط زهره-خازیی در 2006-04-27 08:57

زیتون خانم این مراد با اینکه هم خود خواهه هم دگم و کمی هم مکار اما گاهی وقتها ایرادش بر شما
قابل تامله..مثلا شما بیشتر برای جوانها الگوی یک چپ متمدن و مبارز باشید حتی اگر خشونت طلب
نباشید اما در واقع همه سعی خودت را بر حمله بر اعتقادات اکثریت مردم میگزاری و ببخشید با
لودگی که خنده دار هم نیست بانها بد زبانی میکنی انهم بدون نتیجه...اینکه محمد اگر بود الویس پریسلی
یا مایکل جکسون را دعوت میکرد!؟خوب نه خندهدداره نه اثر گزار پس را گفتن و نوشتن
البته منظوری نداشتم با ادب و نزاکت بهتر با جهل و خرافات باید مبارزه کرد نه جهل با جهل

11 :: توسط Morad در 2006-04-27 07:32

اما برای دریده !!!تاریخ دان و ان سرهنگ بی فرهنگ....میر فطروس و اسماعیل خویی و هزاران
مبارزان دوران شاه که امروز دستشان بلاخی!!بند نیست که هیچ بخارج خودشان را پناهنده کردند
تا مشکل زنده بودنشان را حل کنند اگر برنده های مغموم میخواهید اینان و سیلی از مبارزان
که نوک هرم حکومت نظرشان بود و لاغیر اما مگر نوک هرم در ایران طویله ملا ناصر الیدین است
که هر کس و ناکسی بر ان نشیند...خیر هزاران شرایط داراست که خمینی چند صد تایی داشت یعنی بیشتر از شاه
و شاید مهمترین و ان پشتوانه مردمی کامل و بالای معیارهای جهانی ...میر فطروس فعلا برای زرتشتی کردن
دوباره مردم ایران فعال است !!!!ایا مثل شما سرهنگ بحماقت نزدیکتر است !؟حتما

10 :: توسط Morad در 2006-04-27 07:23

وقتی داور فینال جام جهانی سوت تمام را زد فرانسه پیروز و برزیل بازنده ثبت با سند برابرست تمام
میلیونها فرانسوی باسمان پریدند از جمله سه میلیون کبکی کانادایی و یک ایرانی طرفدار فرانسه
و ژرژ-مارشه اش!!!همه شادی کردیم و برزیل و میلیون در میلیون طرفدارانش عزا گرفته بودند٬انقلاب ۵۷ با پیروزی انقلابیون
و شادی میلیون در میلیون ایرانی در خیابانها و امریکا و سلطنتی ها و ساواکی ها و گاردیها
همه با شاه جونشون در جزیره تنهایی!!!!امروز بیست و هفت سال سه ماه و هشت روزه از ان
بیاد ماندنی تاریخ میگذرد و خیلی ها مردند و باز گشتی نبود ....اگر بامید غنی سازی و درگیری
هستید خوش باشید

9 :: توسط جاسم در 2006-04-27 07:07

زیتون دروغ مینویسی و از روی حسادت هم مینویسی پشتوانه مردمی نداری و ندارند همه اپوزیسیون
بوسه بدرگاه بوش را عرض میکنم اگر از ترس فشار خارجی هاست که این غنی سازی را تعلیق
میکردند و مثل قذافی محبوب وبلیر و شیراک برای دیدنش بچادرش در بنغازی میرفتند
نه خانوم از روی عجز و لابه و نومیدی نوشتن بدرد خودت میخورد ...اگر مردم ایران اینقدر
مهربون با شما هستند که با اسم جعلی حاظرند میلونها برایت بفرستند.!!!خانم خالی بستن
اندازه داره لطفا رو بکاخ سفید حتما تعظیم غرایی بکن تا بیشتر عقده دل خالی کنی

8 :: توسط bita در 2006-04-27 05:43

salam zeiton jon neveshtehat vaghean ghashangan va man koli halam khob mishe khoda kone betoni ye zamani inaroo chap koni vaghean ghalame shivayee dari
bita az canada

7 :: توسط azar در 2006-04-27 05:27

زيتون عزيزم .. بايد در ايران ساعت جدود چهار صبح باشد و تو هنوز بيداری ؟ ميدانم چرا .. نيما گفت :
غم اين خفته چند
خواب در چشم تر زيتون ميشکند

6 :: توسط زیتون در 2006-04-27 04:57

خيلی ممنون از دوستان عزيزم رز جان٬ آذر نازنين٬ ۳۲۳ جان، زيستن عزيز و ربل گرامی و مهربون که منو
سر مزرعه جدی می‌گيرن و باعث می‌شن آدم احساس خوبی داشته باشه:)

5 :: توسط ربل در 2006-04-27 04:54

زيتون عزيز سلام. چي بگم، هر چي بگم مي گن از رفيقش داره تعريف مي کنه، منم مي دونم که تو نيازي به تعريفا نداري. فقط اينکه مي دونم فرهنگ عامه رو مي شه از تو وبلاگت خوند.

4 :: توسط zistan در 2006-04-27 04:45

زيتون جان سلام
چقدر با مزه بوده اين بحث مسائل شرعی دف ...
با تو و به لطف قلم رسا و تصويرگرت ما چه جاهايی که نرفتيم :))
در مورد ۳ .... ميذاشتی يه کمی خوشحال بمونيم از دعوت شخص زيتون :)
ارادتمند ....

3 :: توسط 323 در 2006-04-27 04:35

Moraghebe khodat bash! Ina kheily bisharafand

2 :: توسط azar در 2006-04-27 04:30

زيتون جان ... اين ها نان را بنرخ روز ميخورند . مطمين باش اگر حکومتی درست نقطه مقابل اين حکومت سر کار بيايد اينها هم ۱۸۰ درجه عوض خواهند شد . جای تاسف است که اينهمه بلاهت جامعه را الوده کرده .
در مورد استاد دانشگاه و ان دانشجو ايا بهتر نيست از دوستان کمک بگيری برای کاريابی و يا چاپ کتاب ؟ چون دقيقا درست فکر ميکنی که صدقه دادن در شان استاد و دانشجو نيست . در ضمن تعداد زيادی از وبلاگنويسان دارای شرکت خصوصی هستند . اينها ميتوانند کمک بزرگی باشند .
۷ - تو بلبلی عزيزم . انکس که ترا جدی نميگيرد قدرت تشخيص اش ميلنگد . پس يگذار ان خانم هنوز دنبال استخاره دف بی حلقه و يا با حلقه باشد .

1 :: توسط rose در 2006-04-27 03:56

aval!
salaaaaaaaaaaam