بابا دختره سر كارت گذاشته من خودم گاهي ازم تو ماشيني جايي سوالي مي شه واسه اينكه بدبختي مملكت رو نمايان كنم يك خاليبنديايي مي كنم زندگيمو پر درد و رنج نشون مي دم تازه با دوستامم هستيم تا مي فهمن مي خوام سر كار بزارم كلي همكاي مي كنن مي گن راست مي گه
:))
ولي جدي نمي تونم بگم كه تحت تاثير نوشته ات قرار نگرفتم اگر واقعا اينطور باشه به حالمون بايد اشك ريخت.
to vase chizi ke khodet migi haghete alan chand mahe dari miri va miai, mikhahi ye organi bein karhaye dokhtaraye badbakht residegi kone?
khoda kheiret bedeh
khosh khiali ha!
dar zemn age garmete say kon nahar ye salad bokhori ba ab limo va kolan harchi dar roz ghazahaye kam energy bokhori kamtar garmet mishe
varzesham ke kheili khobe dige az pele boro bala bia pain bebin che khobe!
bebkhashid albate!
منظورم «مهشيد اميرشاهی» بود «مهشيد امرشاهی» تایپ کردم!
ميبخشيد
وچطوری زيتون؟ چند سالی ميشه اسمتو شنيدم. ولی اولين بار ۲ هفته پيش اومدم وبلاگت. چند تا پست آخرت رو خوندم و يواش يواش جذبم کرد. الانم نزدیک ۲ هفته ست يورش بردم به آرشيوت. باهات حال کردم کلی. دلم میخواست میشد بیشتر باهات آشنا بشم. مثل دخترای دیگه نیستی.دوست داشتم یه روز بشینیم یه کم با هم حرف بزنیم. یعنی چت کنیم. اما میدونم به خاطر شرایط ایران نمیتونی به کسی اطمینان کنی. من سوئد زندگی میکنم. يه زمانی وبلاگ مينوشتم. اسمش تکيلا بود. شايد بشناسی. تو ايران فيلتر شد. آخر هم پرشين بلاگ بستش. بگذريم...خلاصه که حيف که دير پيدات کردم. شايد اون موقع که خودم هم مينوشتم راحتتر ميشد ارتباط برقرار کرد. در هر حال من آی ديمو برات ميذارم. دوست داشتی اددم کن. يه کم حرف بزنيم. خوشحالم میکنی. (راستی آی دی من هاتميله ولی از ياهو ميشه ادد کرد.)
به جناب مخلص انقلاب ۵۷!
دوست عزيز اين کتاب مرحوم بختيار را از کجا آورده ای؟ چاپ تهران است؟
کتاب مرحوم بختيار «يکرنگي» است و نه «همرنگي»!
اگر به کتاب اصلی که در پاريس به چاپ رسيده و ترجمه بانو مهشيد امرشاهی است مراجعه کنید خواهید ديد که در بخش پنجم آن «وداع با پادشاه» صفحه ۱۸۶ تا ۱۹۰ جريان رای اعتماد گرفتنش از مجلس و رفتنش به فرودگاه و وداع با پادشاه را مو به مو نوشته و اين مطلبی که شما میفرمائيد ابدا در آن نيست!
اگر زيتون اجازه داد میتوانم تمام آن بخش را برايتان بنويسم تا بدانيد مرحوم بختيار راجع به آنچه در فرودگاه گذشته چه نوشته!
من بارها گفتهام و باز هم میگويم که به اکثر کتابهائی که در باره دوران پهلوی بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی نوشته شده نباید اعتماد کرده. هرچه دلشان خواسته و صلاح دیده اند از زبان این و آن نوشته اند و کسانی چون شما هم تکرار میکنند.
به هر حال
شما هم شاد باشید
امام مسجد لعل در اسلام آباد، پایتخت پاکستان بازداشت شده است. به گفته یک مقام ارشد، نیروهای امنیتی روز چهارشنبه، عبدالعزیز، امام افراطی مسجد را که خود را در برقع پوشانده بود، هنگامی که سعی داشت در میان جمعیتی از زنان فرار کند، بازداشت کردند.
http://www.voanews.com/persian/2007-07-04-voa14.cfm
سام من ترا آدم عاقلی تصور ميكردم همانطور كه روزی بود كه احمد فضله را آدم
ميدانستم كه نبود و در مواقع حساس بر من پشت كرد كه مهم نيست و نيازی به وی نيست
اما تو تازه وارد و تازه نفس بودی و ميشد رويت حسابی باز كرد چرا كه بر ضد
سلطنت طلبان بودی اما ميبينم كه فريفتن تو از سوی آنان بسی سهل بود
اينطور كه پيش ميرود تو هم روزی فضله بافيهای مانی را قرقره خواهی كرد
دير و دور نيست اما بدان كه شمشيرآخته من به غلاف نخواهد رفت تا نابودی همه تان
ضمنا جناب مار غلط زيادی نكن كه خدمت تو نيز خواهيم رسيد
یکی می بره
اون یکی هم میدوزه
بختیا رو کشتند
ساموووون و هاموووون و......
..........پونه هنوز زدند
و دارند به ریش این ملت میخندند
تفو بر تو ای چرخ گردون ، تفو......
اقلا عرب ها عرضه داشتند که ايرانيا رو با دين عقب مونده شون سرگرم کنند. ولی ما ايرانيا هيچی نداريم. يه نگاه به همين نظرات بندازين ! هر کی بيشتر و محکم تر فحش بده از نظر بقيه بيشتر حاليشه ! و هر کی ادب رو رعایت کنه بچه ایه که هیچ چی نمیفهمه.
الحق که اين حکومت فعلی برای اين ملت زور دوست و بی سليقه بهترينه.
زیتون
حتمأ برو اینجا ببین در ماره سید کاظم (فقط اقا) چی نوشته :)
http://www.bidari57.blogfa.com/
وقتی میگیم شش تایی ها !!!زود یا تیم تاج و شش گل معروف میافتیم که در
سی و سه سال پیش نوش جان کرد از پرسپولیس ....شعارهای سیاسیون ایران هم
دیگه مشخصه هر حزب و گروهی یک لوگو کاردرست داره و بان معروفه چه ملی گرای
مصدقی که کودتای ببست و هشت مرداد را هنوز جار میزند و چه شعارهای خلقیون
با روسری و بدون روسری !!وحالا که سلطنتی های پهلوی هم اضافه شده اند
اینها با عرب سوسمار خور !!!گفتنشان نه فقط احمقانه بیک قوم ایرانی توهین
میکنند بلکه نژاد پرستی کهنه و بد بوی قدیم را میخواهند زنده کنند اینکه ساسانیان
هزارو چهار صد سال پیش بعلل گوناگون از اعراب تازه مسلمان شده ( توجه نمیکنند
خود اعراب قریش هنگامیکه عمر بخلافت رسید تازه دو سال از مرگ پیغمبر
گذشته بود و ابو بکر فقط دوسال خلافت کرد و تمام عمر خلافت عمر سیزده سال
بود که ازمصر تا رود سند هند را فتح کرد ) شکست خورد و ایرانیها حالا بهر نحوی
اسلام را پذرفتند بجای علل ان شکست و چرا ایرانیان اسلام را قبول کردند
هی باعراب انگ سوسمار خوردن و ...برای چیست !؟ بکجا میرسید با این جفنگیات
تازه دوبی امروز که چشم دنیا را خیره کرده بعرببودنشان افتخار میکنند و برج العربشان گرانترین زیباترین هتل دنیاست
در هتل گوشت سوسمار در منویشان نیست
بختیار در کتاب حاطراتش ! همرنگی نوشته : هنگامیکه برای بدرقه شاه بپاویون
سلطنتی رفته بود در ان اوضاع بلبشو انقلاب و حال نزار شاه و گریه و زاری
دوستان و اشنایان درباری شاه مرا بگوشه ایی کشید و گفت چرا این مردک !؟ را
وزیر دفاع کردی !؟ برایت درد سر درست میکند .....بختیار در ادامه نوشته که بحال
خودش و مملکت زار زار گریست ٬ بختیار نوشت که اگر شکر داشتم بگفته های بعضی
از سیاستمداران که شاه بخشداران دهات!!! را هم دوست داشت خودش دستچین کند و
بهیچکس اعتماد نداشت حالا و در این موقعیت بحرانی و اشاره اش بارتشبد جم
همه ان شکها را برطرف کرد ٬ هویدا اگر سیزده سال صدارت کرد بخاطر ثم البکر
بودنش مقابل شاه بود ...حالا از تیم اقتصادی انصاری نمیگویم که خودش از قول
شاه نوشته که یک مشت الاغ بیسواد !؟؟؟ انصاری نوشته تمام تیم اقتصادی را قبلا
با مشاوره اسدالله علو وزیر وقت دربار انتخاب کرده بود که همگی انها درجات دکتری
از دانشگاه های معتبر امریکا و انگلیس داشتند
این یکی از هزاران ایرادهاییست که شاه داشت و ملت ایران دوست نداشت
واقعا ما ايرانی ها مردمان احمقی هستيم ! ( البته نه همه ) نشستيم اينجا برای شيوه ی حکومت با چنگ و دندون به جون هم می کنيم ... متاسفانه اکثر دوستان هم کاملا دگم تشريف دارن و اگر از چيزی طرفداری می کنند حاضر نيستند که تحت هيچ عنوان عيب های اون رو قبول کنن تا در کنار اين نشانه ی شعور ديگران هم مزيت های مکتب و راه اون ها رو ببينن.
آقايون ( نمی گم خانوما چون خانوما اين وسط مسکه وارد بحث نيستند ) من مارکسيست نيستم اما دليل نميشه که نکات خوب مارکسيسم رو قبول نداشته باشم .. من سلطنت طلب نيستم .. اما دليلی نداره که خدمات ارزنده ی محمدرضا پهلوی رو زير سوال ببرم ... من حتی اصلاح طلب هم نيستم ... اما دليلی نداره که به همه ی دوران اصلاحات به چشم توطئه نگاه کنم ... من حتی بعضی از اقدامات اين مردک ديوانه ی احمقی گشاد رو هم دارای ارزش می دونم ...
به طور مثال ... تجربه ی کمونيستم در شوروی در انتها شکست خورد.. اما هيچ کس تحت هيچ عنوان نمی تونه انکار کنه که در زمانی که شوروی بوجود اومد تنها راه نجات اون مردم بود.
در مثال ديگه ... همه ی بدبختی های امروز ما از اسلام قاطی سياسته ... اما باز هم هيچ کس نمی تونه انکار کنه که اسلام بود که عرب های سوسمار خور رو نجات داد که الان به اينجا رسيدن...
و ... و ...
ببينيد ... حتی خود کارل مارکس پيش نيازهايی رو برای کمونيسمش برشمرده... می گه حکومت ها و نظام ها بايد ابتدا از برده داري به فئوداليسم برسن. سپس به سرمايه داری يا کاپيتاليسم. و بعد به سوسياليسم.. اما واقعيت اينه که اين مدل رو کسی به طور صحيح نگذرونده که حالا بتونه کمونيسم موفقی پياده کنه ... و تازه اگر هم اين اتفاق بيفته ... بالاخره کمونيسم هم عاری از هرگونه اشتباه که نيست !
دوستان دعوا ها رو بزاريد کنار ... واقعيت اينه که ايران برای ايرانيان هست. ما نمی تونيم بگيم يکی رو می خوايم که بياد ديکتاتوری پياده کنه و خلخالی لازم داريم و ...
مشکل ما از بی فرهنگی ماست ! ما بايد از هر قشری دست به دست هم بديم و فرهنگ رو بسازيم ... من هنوزم می گم ... ما ۱۳۸۶ هستيم ... تا رسيدن به ۱۹۶۰ خيلی مونده ! تازه بعد از اون هم هنوز راه مونده ! ما اگر فکر می کنيم که می فهميم ... بيان دست به دست هم بديم و اين سرعت رو افزايش بديم ! اينقدر دنبال يک راه سريع دو روزه نباشيم ! خودمون بهتر از هر کس می دونيم که امکان پذير نيست !
من يه چند ماهی هست که دارم روی يه مدل فکر می کنم و در حال نوشتن پيش نويس مانيفست هستم .... وقتی آماده شد به شما دوستان هم اطلاع می دم که همه با هم اديتش کنيم و به شور بزاريم...
ضمنا آخرين مطلبم با عنوان "و باز هم خودکشی" رو در وبلاگم گذاشتم که دعوت می کنم دوستان بخونن و نظر بدن.
با تشکر
طاها بذری
13/4/2566
به جون خودم سلطنت طلب نیستم ! بعد این همه نوشته این انگ رو به من یکی نزنین که خیلی خرین :)
زیتون جان آن داستان که در مورد لباس گفتید..منو به جریانی که اخیرا اتفاق افتاد انداخت...در کشور چین آقای را دستگیر میکنند که گویا صاحب کارگاه لباس دوزی... بوده 50 تا کارگر که.در واقعه کنیزی میکردن و بدون حقوق و آب مسکن ناقص...وقتی طرفو گرفتن پرسیدند چرا بیگاری میکشیدی..پاسخ داد...فقط منکه نیستم.
جناب آرمان خان جاويد
تفاوت امثال بنده با شما دقيقا در همين است. ما به فکر منافع کشور و ملتمان هستيم و برايمان فرقی نميکند که خودمان و یا فرزندانمان میتوانند شاه بشوند يا نه! همينقدر که شاهزاده رضا پهلوی را برای اینکار مناسب میدانیم و میدانیم که ایشان به نحو احسن از عهده کار بر خواهند آمد شاه شدن و یا نشدن خودمان برایمان بی تفاوت میشود.
به هر حال شما هم اگر در چنته چیزی بیشتر از تیپ خوب و کمر باریک دارید بفرمائید که این گوی این میدان!
تا یار کرا خواهد و میلش به که باشد؟!
شاد باشید
خداوند ناسزا را نهي كرده اما آن در براي كساني كه بر آنان ظلمي روا شده، مجاز شمرده است. من خود را مجاز ميدانم كه همه ناسزاهاي عالم را نثار اين قوم بدسگال كنم، اما خويشتنداري را از دست نميدهم. با اين همه براي آنها انذاري دارم.
اين قوم جفاكار! خداوند در كمين شماست! از اين انذار بترسيد!
http://www.roozonline.com/archives/2007/07/005752.php
اگه قراره به سلطنت باشه ترجیح میدم خودم شاه بشم. تیپم خوبه. قد و هیکلم هم ردیفه. در کل از رضا پهلوی خیلی خوشتیپ ترم. تازه رضا اضافه وزن داره که من ندارم. مقام سلطنت هم که کار سیاسی قرار نیست بکنه. پس هر کی خوشتیپ تره بیاد رقابت کنیم باهم.
و اما به سام عزيز
اين حرف شما که فرموده بوديد:
«با حرفت موافقم . برای شروع خوبه !
ولی من میگم اسم و رسم این حکومت نباید سلطنتی باشه. حداقل الان نه !»
مسئله و اختلاف بزرگی بین بنده و شما نیست. آنکه در نهایت زمان بازگشت پادشاهی را تعیین میکند خواست مردم است. که اگر خواستند در ابتدا خواهد آمد و اگر نه پس از مدتی! و اگر هم نخواستند که اصلا باز نخواهد گشت. این زمان بازگشت آن در صورتی که هر دو قبول کنیم که به خواست و اراده مردم بازگردد موردی نیست که من و شما در مورد آن با هم به جدل بپردازیم.
و اما اینکه گفته بودی که :
«شما هیچ وقت فراموش نکنید دولت روحانیون 30 سال است که تبلیغات هوشمندانه ای برای تخریب ( به حق یا ناحق) سلطنت انجام داده که موفق هم بوده. نسل جدیدی رو که این حکومت پرورش داده رو خیلی نمیتونید سلطنت خواه بنامید !
اگه این حرفها کلیشه ای نباشه البته !»
با این حرف شما کاملا موافقم و اتفاقا اصلا کلیشه ای نیست. برای همین هم هست که مثلا بنده سعی در شکستن این پیش فرضها و از بین بردن این تبلیغات بی امان و منفی رژیم را داریم (البته در حد وسع و توانم) و سعی میکنیم مردم و مخصوصا نسل جوان را به تحقیق بیطرفانه و بدور از حب و بغضهای رایج تشویق و ترقیب کنیم و از آنها بخواهم که پیش فرضها را کنار بگذارند و با دیدی باز به گذشته و از آن مهمتر به آینده فکر کنند. حال چقدر موفق بوده و یا نبوده ام آن بحث دیگری است!
به هر حال دوست عزیز اختلافات ما اگر نیک بنگری آنقدرها عمیق و غیر قابل حل نیست که با بحثی منطقی و با دلیل و مدرک و بدور از حب و بغضهای رایج قابل حل نباشد.
شاد باشی
دوست عزيز کامی کوچولو
پند گرفتن و حتی محکوم کردن اشتباهات گذشته و موضع گيری در مورد آن يک حرف است و آنچه بعضی از مخالفان میگویند و بر آن پافشاری میکنند یک چیز دیگر است.
رضا پهلوی بارها عملکرد گذشته را مورد انتقاد قرار داده و من خودم بارها از او شنيده ام. از اين مهم تر اينکه ايشان در عمل سعی کرده و میکنند تا آن اشتباهات را تکرار نکنند و به همين خاطر هم بارها و بارها از طرف طرفداران تندرو خود هم مورد سرزنش و ملامت و حتی مخالفتهای سخت هم قرار گرفته اند.
اين حرف شما با آنچه بعضی از جمله آقای احمد ف که میفرمايند:
«رضا پهلوی تو که وارث تخت و تاج سلطنتی باید جواب بدی چرا انقلاب شد.»
متفاوت است. ايشان و امثال ايشان میخواهند با مطرح کردن اينگونه سوالات که تا قرنها مورد بررسی و اختلاف نظر محققين و تاريخ نگاران خواهد بود همانطور که هنوز که هنوز است بعد از گذشت ۲۰۰ سال و هزاران کتاب تحقیقی بر سر انقلاب فرانسه و چند و چون و عوامل موثر در آن بحث است اصل مطلب را به بيراهه بکشند و ايشان را درگیر یک بحث فرسایشی بینتیجه کنند و يا وادار به قبول نظرات خودشان در باره انقلاب اسلامی و علل رخ دادنش کنند و در هر دو حال اينرا بهانه ای کنند که تا ايشان نظرات آنها را نپذيرفته اند هيچ کار و عملی از ايشان مورد قبول نيست!
به هر حال اگر به گفته ها و سخنان و نوشته های ایشان مراجعه کنید خواهید دید که ایشان بارها به اشتباهات گذشته و لزوم پند گرفتن از آنها تاکید کرده اند. در عمل هم تا توانسته اند سعی کرده اند تا آن اشتباهات را تکرار نکنند.
و اما راجع به ترس از والاحضرت اشرف. من چنین ترسی را در کسی ندیده و نمیبینم. ایشان مقام و موقعییتی در میان ما طرفداران شاهزاده ندارند که کسی از ایشان و یا بیان حقیقتی در مورد ایشان بترسد. نهایتا یک احترامی است به بانوئی هشتاد و چند ساله و دختر رضا شاه کبیر و خواهر پادشاه فقید. همین و بس. بنده در همینجا اعلام می کنم اگر مدرکی و یا موردی دارید که ایشان خلافی مرتکب شده اند بفرمائید بنده خودم محکوم میکنم. گفتم با دلیل و مدرک و نه شایعه و دروغ و پرت و پلاهای رایج درمورد زندگی خصوصی و مسائلی از این قبیل! ایشان دو کتاب هم نوشته اند و به بسیار از پرسشها پاسخ داده اند. حال اگر این پرسشها قابل قبول باشد و یا نباشد و درست و غلط بودنش موکول است به تحقیق و بررسی تاریخ نگاران.
به هر حال دوست عزیز من ترسی از کسی حداقل در میان جمعی که با آنها رفت و آمد و نشست و برخاست دارم ندیدهام.
شاد باشی
بخوانيد و بخنديد (شايد هم بايد بگرييد)
حدادعادل: ايران دنيای غرب را بر سر حقوق زن به چالش دعوت میکند، ايرنا
http://news.gooya.eu/politics/archives/2007/07/060998.php
؛؛رييس مجلس تاکيد کرد: در تفکر اسلامی هيچگونه تبعيضی ميان زن و مرد وجود ندارد؛؛
حالا شاهد اینکه هیچ تبعیضی وجود ندارد از زبان حداد عادل که برای مقام دنیا دخترش را به پسر رهبر داد:
؛؛حداد عادل "حفظ حجاب را عمل به دستورات شرعی و حفظ هويت و استقلال يک مسلمان" ذکر کرد و ادامه داد: اين هويت و ارزش اسلامی را بايد حفظ کنيم ، چراکه حفظ حجاب به دوام و بقای خانواده کمک میکند.؛؛
اگر تبعیض نیست چرا مرد مسلمان حجاب ندارد و میتواند چند تا همسر داشته باشد
؛؛وی در بخشی ديگر از سخنان خود به حادثه غم انگيز حمله به هواپيمای مسافربری ايران توسط ناو آمريکايی در آبهای خليج فارس در ۱۲تيرماه سال ۱۳۶۷اشاره کرد و گفت: اين ننگ ابدی برای کسانی که به ملت ايران ظلم کردهاند ، باقی خواهد ماند. ؛؛
و صد البته نامبرده نگفت که آتش زدن سینما رکس آبادان و کباب کردن ۴۰۰ نفر و کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ ننگ ابدی برای کسی ببار خواهد آورد یا نه.
زیتون خانم عزیز و محترم
با عرض سلام
خدمتتان عرض میکنم که بله ارگانی هست که به امثال این مسائلی که گفتهاید رسیدگی بکند. تمام «ارگان»های رنگ وارنگ و جور واجوری که مثل پولک روی لباس این کشور دوخته شدهاند مسئولیت رسیدگی به همه چیز و همه کس را بعهده دارند. «فقر» و «استثمار» که کار سه سوت است. عینا بد حجابی. همین خانم جوانی که با شما صحبت میکرد اگر دو تا دانه تار مویش بیرون باشد به لمحالبصری میرود ته مینیبوس تا به کارش رسیدگی شود. خدای ناکرده امثال این خانم به فحشاء کشیده شدند، دادگاه به سه سوت حکم سنگسار صادرمیکند تا به کارشان رسیدگی شده باشد.
شما هم خودت را زیاد ناراحت نکن. همین که انرژی هستهای مان درست شود و برق آن همهمان را «بگیرد»، آنوقت این خانم هم میتواند در اتاقش یک لامپ صد واتی روشن کند که چشمهایش کم سو نشوند. بعدش هم از برکت سر انرژی هستهای جان مان میتوانیم علاوه بر نفت و گاز برق هم صادر کنیم و همانطور که با پول نفت و گاز مردم ما پولدار شدند پول برق هم داشتهباشیم و همه وضعشان یک شبه توپ توپ بشود. آنوقت این خانم هم میتواند برود بهترین کلینیکهای مانیکور و پدیکور اروپا دستهایش را دوباره نرم و لطیف کند. بعدش هم یک شوهر جوان خوش تیپ مومن لبنانی از صدقه سر گسترش امپراطوری ما در خاورمیانه نصیبش میشود. تا آن وقت آمریکائیها هم با کمکهای معنویای که به جنگطلبان عراقی میکنیم از آنجا رفتهاند و راه کربلا شش دانگ افتاده پشت قباله ما. این خانم و همسرشان خواهند توانست بروند زیارت کربلا.
بعداز بازگشت ایشان و همسرشان از کربلا، این خواهر عزیزمان هم یک هفت هشت ده تائی سرباز و کنیز برای سپاه اسلام پس خواهد انداخت که هنوز به سن الان این خانم نرسیده برای دفاع از همان ارزشهای عالی و متعالیای که تا کنون این بلاها را بر سر این خانم آورده بروند جلوی توپ و تکه تکه شوند. ایشان هم میتوانند کورمال کورمال به سر قبر فرزندان خویش بروند، باقی سوی چشم را در آنجا بگریند و افتخار هم بکنند که چه زندگی خوبی داشتهاند.
از این بهتر میخواهی؟ برق مفت و ارزان، آقائی خاورمیانه، پول فراوان، دوستی با همسایگان، داشتن یک خانواده بزرگ، داشتن جائی اختصاصی در قبرستان که بر بالای آن بگرید و کلی افتخارات متفرقه همه و همه در انتظار این خانم و امثال اوست. فقط کافی است یک دوبار دیگر این سانتریفیوژهای مان را بگردانیم و بعد مثل پهلوانها که در میدانها معرکه میگرفتند و زنجیر پاره میکردند ما هم زنجیرها را پاره کنیم، دیگران برایمان دست بزنند و بعد ما بمانیم و جیبی خالی که بقدر قوت لایموت یک شبمان در آن نباشد. حق مسلم ماست همه اینها.
تازه به مدد برق مفت و ارزان اتمی میتوان امثال من و شما زیتون خانم عزیز را تحت درمان قرار داد و با شوک درمانی کاری کرد که بجای در آمدن از عالم هپروت به آن عالم برویم و دست از وبلاگ نویسی و غصه خوردن برای امثال این خانم جوان برداریم.
شرمنده از لحن عصبی این نوشتار
موفق و خوش باشی
با تقدیم احترام
ققنوس
یک توضیح برای انسانهايی که حتی با ديدگاههای سياسی متفاوت و متضاد توهين را بر نمی تابند.
به نظر من زمانی که شاه فقيد بختيار را به نخست وزيری بر گزيد انقلاب به پيروزی رسيد و ۲۲ بهمن در واقع روز شکست انقلاب آزاديخواهانه ملت ايران بود. دليل شکستش هم وضعيت امروز ميهنمان.
آقای ضد طلب !
حداقل درست بنویس که باقیه بفهمند حرفت چیه !
من سلطنت طلب یا آخوند طلب نیستم ولی حرف درست و حق جواب ندارد:
شایان گفتی که :
"دیگر اینکه من معتقد نیستم که ما رضا شاه دیگری میخواهیم که بیاید و با اقتدار اوضاع را درست کند. اگر هم چنین باشد با اطمینان به شما عرض میکنم که شاهزاده رضا پهلوی با شناختی که من از ایشان دارم چنین فردی نیست! یکی از علل طرفداری من از ایشان هم دقیقا همین است. چرا که با روحییات دموکراتی که دارند میتوانند مانند خوان کارلوس به تثبیت و نهادینه شدن دموکراسی در ایران کمک کنند."
با حرفت موافقم . برای شروع خوبه !
ولی من میگم اسم و رسم این حکومت نباید سلطنتی باشه. حداقل الان نه !
شما هیچ وقت فراموش نکنید دولت روحانیون 30 سال است که تبلیغات هوشمندانه ای برای تخریب ( به حق یا ناحق) سلطنت انجام داده که موفق هم بوده. نسل جدیدی رو که این حکومت پرورش داده رو خیلی نمیتونید سلطنت خواه بنامید !
اگه این حرفها کلیشه ای نباشه البته !
سامون و هاموووون و..........کم بود
موشک سام
آقا موچول
عمو بادی گارد
...............
..............
هم بهش اضافه شد
نخست وزیری بختیار بعد از ان قلاب !!؟؟
دروغ که کنتر ندارد،بگو بگو بگو......
خمینی طلب
الله طلب
سلطنت طلب
...............
.............
طلب ؛طلب ، طلب؛..........
تلپ ، تلپ، تلپ،تالاپ...........
(افتادن سنده درون چاهک مستراح)
و اما به دوست عزيز سام
تمام پیشرفتها مربوط به رضا شاه کبیر نیست. او شروع کننده این روند بود و پادشاه فقید البته با روشی دیگر ادامه دهنده آن. بی انصافی است اگر همانطور که آن دوست دیگرمان اشاره کرده بود بسیاری از اصلاحات و پیشرفتهای دوران پادشاه فقید (محمد رضا شاه) را بنیادی و زیر بنائی ندانیم.
اینکه هر نظامی تاریخ مصرفی دارد و زمانش که گذشت گذشته و دیگر قابل استفاده نیستهم از آن حرفهای کلیشه ای است که زیاد تکرار میشود ولی پایه و بنیادی ندارد!
آنچه یک نظامی را کارآمد و آن دیگری را نا کارآمد میکند مجموعهای است از ساختار درونی و اوضاع اجتماعی و مسائل دیگر. والا هیچ نظامی با تاریخ مصرف نمیآید و هیچ نظامی هم نه ازلی است و نه ابدی.
دیگر اینکه من معتقد نیستم که ما رضا شاه دیگری میخواهیم که بیاید و با اقتدار اوضاع را درست کند. اگر هم چنین باشد با اطمینان به شما عرض میکنم که شاهزاده رضا پهلوی با شناختی که من از ایشان دارم چنین فردی نیست! یکی از علل طرفداری من از ایشان هم دقیقا همین است. چرا که با روحییات دموکراتی که دارند میتوانند مانند خوان کارلوس به تثبیت و نهادینه شدن دموکراسی در ایران کمک کنند.
و اما اینکه شاهزاده رضا پهلوی برای آینده چه برنامه ای دارد. خواست ایشان برای آینده ایران روشن و مشخص است. تلاش برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی و برقراری یک نظام دموکرات سکولار با رای و خواست مردم که با جهان سر جنگ نداشته باشد و بتواند از تمام امکانات داخلی و خارجی بدون باید ها و نبایدهای مکتبی برای بازسازی و پیشرفت کشور استفاده کند. خواست ایشان برای ایران جامعه ای است که در آن همه احزاب آزاد باشند تا در انتخابات مجلس و تشکیل دولت شرکت کنند و بتوانند با رای مردم برنامه های اقتصادی و اجتماعی خود را در چهار چوب اعلامیه جهانی حقوق بشر اجرا کنند. خواست ایشان آزادی کامل مطبوعات و قلم است. خواست ایشان برای ایران جامعه ای است که در آن همه ادیان مثل گذشته آزاد باشند تا بتوانند در صلح و آرامش و با برخورداری از حقوق برابر خدای خود را بپرستند و کسی به خاطر دین و آئیینش به داغ و درفش کشیده نشود و از هیچ حقوق اجتماعی محروم نشود. خواست ایشان برای ایران جامعه ای است که در آن زنان و مردانش از حقوق برابر و مساوی برخوردار باشند و بتوانند دوش به دوش هم در همه زمینه ها برای پیشرفت کشور و جامعه فعالییت کنند. خواست ایشان برای ایران جامعه ای است که در آن مردان و زنان از همه نوع آزادیهای فردی و اجتماعی برخوردار باشند و به خاطر لباس و رنگ مو و مسائلی جزئی از این قبیل مورد ازییت و آزاد قرار نگیرند. خواست ایشان پیوستن ایران به تمامی عهدنامه ها و رعایت حقوق بین الملل است در رابطخ با کودکان و زنان و غیره است ووووو
ولی این همه کار ایشان تنها نیست و کار احزاب و مردم است. منتها با بازگشت ایشان و برقراری یک نظام دموکرات پادشاهی ایشان میتوانند زمینه ساز نظامی باشند که با هیچیک از اینها مشکل ساختاری و مکتبی نداشته باشد و بتواند پشتیبان همه اینها باشند.
به هر حال
شاد باشی
کامی جان
ممنون که اشتباه من رو تصحیح کردی. من فکر میکردم این سلطنت طلبها دنبال بدست آوردن آزادی های بزرگتری هستند. بله حق به دست شماست . لباس پوشیدن و الکل خوردن و نخوردن و نماز خواندن یا نخواندن و امثالهم اجمعین جزو آزادی هایی بوده که الان نداریم.
فقط حالا که میخواهید یه کاری کنید که ازادی ها کمی فرا تر بره ! البته اگه دوستان ضد سلطنت و سلطنت دوستها اینقدر فضله در دهان هم فرو نکنند! کوتاه بیایید !!!
شايان عزيز
با تشکر از کامنت شما. اول اين را بگويم که حکومت شاه فقيد حکومتی ايراندوست بوده که در همسايگی ابرقدرتی سرخ که دايما در حال توطئه بر عليه حاکميت ما بوده است قرار داشته است. بسياری از اشتباهات از جمله عدم وجود آزادی بيان بخاطر ترس از نفوذ توطئه گران بوده که خود از بی اعتمادی به نيروی بيکران مردم بوده. کسی در اينجا از حزب توده و فدايی و جبهه ملی دفاع نميکند و شخص شاه از همه اينها دمکرات تر بوده. جه اگر جبهه ملی واقعا دمکرات بود با خمينی پيمان نميبست بخصوص بعداز پيروزی انقلاب (يعنی نخست وزيری بختيار). آن دو ديگر هم ما را گرفتار اردوگاههای کار و ديکتاتوری پرولتاريا (بخوان ديکتاتوری حزب) ميکردند و ميليونها اعدامی. حکومت شاهنشاهی در ۵۷ سال شايد بيش از ۳۰۰۰ کشته سياسی نداشت در حاليکه نظام سياسی الهی اسلامی ما از افتخاراتش صدها هزار کشته تا حالا ميباشد. بايد در مقابل گذشته موضعگيری بشود تا بدانيم طرف چند مرده حلاج است. وگرنه با استدلال شما چه نيازی است که ژاپن از کره به خاطر اشغالش در جنگ دوم جهانی معذرت خواهی نموده و خسارت بپردازد. يا ملت آلمان از ملت و دولت اسرائيل عذر بخواهد. شايان عزيز- من هم معتقدم که شخص رضا پهلوی هيچ گناهی ندارد ولی برای شناختن بيشتر او بايد موضعگيريش را در مورد گذشته بدانيم. من فقط يک رای دارم و به رای مردم هم تسليم. رضا پهلوی را از نظر موضعگيری سياسی هم آدمی دمکرات ميدانم ولی اگر اشرف هشتاد ساله اينچنين خواهد بود اين همه ترس از صحبت کردن در مورد او برای چه.
سام عزيز
قرار نشد ما نقل قول سازی بکنيم بعد بر اساس اون مردم رو بکوبيم. کجا اين داريوش آقا گفته آزادی بيان وچود داشته برادر من. لطفا يکبار ديگه کامنتش رو بخون ميبينی که اون گفته آزادی فردی مانند مذهب و لباس و تفریح و روابط اجتماعی بوده و همچنین گفته که از نظر سياسی آزادی وجود نداشته. البته احساس ميکنم که اين را سام عزيز غير عمد مرتکب شده.
به دوست عزيز کامی کوچولو
من در کجا و در چه زمانی تمام گناه سقوط حکومت پادشاه فقید را به گردن توطئه خارجی گذاشتم؟ ببینید دوست عزیز هر اتفاقی در تاریخ معلول مجموعه ای است از علل گوناگون که هر یک به سهم خود در ایجاد شرایطی کمک میکنند و موثر اند و نقش ایفا میکنند.
برای آتش سوزی سه چیز لازم است یکی ماده آتش زا یا سوخت دیگری جرقه و دیگری اکسیژن. این سه عامل باید باشند تا آتش سوزی صورت بگیرد. وجود سوخت لازم است ولی به تنهائی کافی نیست! همینطور اکسیژن! و همینطور جرفه!
هیچکدام از اینها به تنهائی موجب آتش سوزی نمیشوند و نبود یکی از آنها جلو آتش سوزی را میگیرد.
در مورد انقلاب و وقایع آن دوران هم همینطور است. همه ایراداتی که شما میفرمائید درست و کم و بیش صحیح است ولی به تنهائی هیچ چیز را توضیح نمیدهد. کما اینکه اگر بخواهید هر کدام از ایرادات و کمبودهائی را که نام بردید با این دوران و دوران جمهوری اسلامی مقایسه بکنید خواهید دید که در تمام آن زمینه ها اوضاع بدتر شده که بهتر نشده. ولی چرا هیچکدام از اینها به تنهائی باعث انقلاب و فروپاشی نظام نشده؟ چون به علل گوناگون همه شرایط در آن واحد فراهم نبوده. کم کم دارد میشود ولی هنوز نشده. شما مطمئمن باشید که هر زمان تمان آن شرایط به عللی در آن واحد فراهم شد باز انقلاب دیگری صورت خواهد گرفت.
من هیچ مشکلی با پاسخ گوئی مسئولان رژیم گذشته ندارم. ولی شاهزاده رضا پهلوی در آن دوران کارهای نبوده که بخواهد پاسخگو باشد! و یا امثال بنده در آن دوران کاره ای نبوده ایم که بخواهیم پاسخگو باشیم. بهتر نیست این امر را به محققیق و دانشمندان واگذار کنیم که با تحقیق و بررسی بیطرفانه بتوانند تجزیه و تحلیل کنند و حقایق را از خوب و بد هر آنچه بوده بیان کنند؟
آیا مخالفان پادشاه همه درست عمل کردند؟ بی عیب و ایراد بودند؟ آدم ناجور در بینشان نبود؟ همیشه و در همه حال منافع کشور را در نظر داشتند؟
گمان نکنم! ولی خوب دائم راجع به این مسائل صحبت کردن مشکلی را حل نمیکند. همانطور که امثال شما مسئول عملکرد درست و یا نادرست جبهه ملی و حزب توده و مجاهدین و چریکهای فدائی و دیگر مخالفان پادشاه در آن دوره نیستید و نمیتوانید و نباید پاسخگوی آنان باشید. ما هم مسئول همه عملکردها و اشتباهات گذشته نیستیم.
کاری که شاهزاده میتواند انجام دهد و یا طرفداران ایشان مثل امثال بنده میتوانیم انجام دهیم آن است که با عمل و نه در حرف حسن نییت خود را به مردم نشان دهیم و روشن و شفاف بگوئیم در پی چه هستیم و چکار میخواهیم بکنیم و چگونه جامعهای برای آینده ایران در نظر داریم و در راه رسیدن به آن و جلب نظر مردم تلاش و کوشش کنیم. همین و بس. تنها کاری که ما میتوانیم بکنیم این است که بگوئیم چه سیاستهائی از گذشته را تائیید میکنیم و کدام را نه! مابقی با شماست. شما میتوانید دائم در فکر به صلابه کشیدن گذشته باشید و والاحضرت اشرف ۸۰ و چند ساله را که در آینده ایران نقشی نخواهد داشت را به میان بکشید و از الهیار صالح و کیانوری و دیگران صحبت کنید و یا میتوانید همه اینها را فراموش نکنید ولی در عین حال نظر به آینده هم داشته باشید و با کم کردن ریسک و در نظر گرفتن احتمالات بهترین و کم خطر ترین راه را برای رسیدن به آینده ای بهتر برای کشور و ملت در نظر بگیرید. انتخاب با شماست. امثال بنده تا قیام قیامت هم توضیح دهیم اگر قصد شما تنها ایراد گرفتن از گذشته باشد هیچ مشکلی را حل نخواهیم کرد چرا که نه من میتوانم گذشته را تغییر دهم و نه شما! ولی هر دو ما قادر هستیم با تجربییاتی که آموخته ایم راه در پیش رو را بهتر از قبل بپیمائیم و کشور و ملت خودمان را به راهی ببریم که هر روزش بهتر از دیروزش شود.
به هر حال
شاد باشید
مردم اجازه ندهید!
نگذارید این ۸ جوان در ملاء عام
در قائم شهر به دار آویخته شوند!
http://www.iranglobal.info
رئیس دادگستری قائمشهر گفته است : "حكم اعدام هشت نفر از اراذل و اوباش و متجاوزان به عنف توسط دادگستری اين شهرستان صادر شده است." وی گفت این قربانیان "میانگین سنی ۱۸ تا ۲۵ سال دارند." قرار است این افراد را "برای عبرت در ملاء عام به دار آویخته" شوند
جمهوری اسلامی حکومت اعدام و شکنجه و سرکوب و شلاق است. در کارنامه این رژیم اعدام بیش از صد و پنجاه هزار تن از مخالفین ٽبت شده است. هر روز ادامه این حکومت سیاه در عین حال ادامه کار یک ماشین اعدام و کشتار و آدمکشی است. نمونه های زیر گوشه ای از عملکرد روزمره این رژیم است :
رئیس دادگستری قائمشهر گفته است : "حكم اعدام هشت نفر از اراذل و اوباش و متجاوزان به عنف توسط دادگستری اين شهرستان صادر شده است." وی گفت این قربانیان "میانگین سنی ۱۸ تا ۲۵ سال دارند." قرار است این افراد را "برای عبرت در ملاء عام به دار آویخته" شوند.
مردم آزادیخواه :
نباید اجازه داد تا این جوانان به دار آویخته شوند. نباید اجازه داد تا بساط این جنایت اسلامی را در ملاء عام براه بیندازند. این ماشین اعدام و کشتار را باید متوقف کرد. اعدام جنایت است. قتل عمد است. عملی ضد انسانی و شنیع است. اعدام و قتل و جنایت دو روی سکه آدمکشی هستند. بساط اعدام و آدم کشی اسلامی را باید در هم شکست.
مرکز پیگرد سران رژیم اسلامی به جرم جنایت علیه مردم از تمامی سازمانهای آزادیخواه و برابری طلب و علیه اعدام میخواهد که علیه این جنایت رژیم اسلامی دست به اعتراض گسترده بزنند.
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی !
ماشین اعدام و آدم کشی اسلامی را باید درهم شکست !
مرکز پیگرد سران رزیم اسلامی به جرم جنایت علیه مردم
۲۸ ژوئن ۲۰۰۷ - ۷ تیر ۱۳۸۶
****
هزينه 300 ميلياردي احمدی نژاد در بازسازي عتبات عراق
www.iranglobal.info
معاون فرهنگي و امور بينالملل ستاد بازسازي عتبات عاليات ادامه داد: براي بازسازي عتبات عاليات 300 ميليارد تومان تعهد كردهايم ولي آيا شرايط به گونهاي خواهد بود كه ما آنجا را بازسازي كنيم؟ آيا امنيت براي بازسازي وجود دارد؟ در صورت آماده بودن شرايط اين مبلغ هزينه و عتبات عاليات را بازسازي خواهيم كرد.
...
داریوش آقا،
رضا پهلوی ضعف های دوران حکومت فردی پدرش را با صداقت و شجاعت نقد و بررسی کند، چرا جلوی فعالیت احزاب ملی گرفته و مجلس شورای ملی در عمل منتخب خودش بود چرا شاه به آزادی احزاب و انتخابات مجلس شورای ملی بی اعتنا و بی اعتقاد بود تا حدی که کارتر باید از شخص شاه حقوق مردم و دمکراسی را می خواست.
رضا پهلوی آن زمان مسئول نبوده، از او چیزی کم نمی شود و اعتماد مردم را جلب و نقش موثری را میتواند داشته باشد از کسانی مانند پرویز ثابتی و امثال او دوری کند.
به کامنت های هزار نام ها و هزار آی.پی ها و مانی ها و فضولباشی ها توجه نکنید.
احمد ف!؟ فضله كامنت 86 و 82 چرا اسم من (فضولباشی) را مياوری ؟ كينه ديرينت را
اينجا ميخواهي خالی كني كه مرا قاطی سلطنت طلبها فحش ميدهی؟!
البته شايد خودت نيستی كه در اينصورت پيشاپيش عذرخواهی ميكنم ولی چون به مانی حمله كرده اي احتمالا خودت هستی چون تو نيز چونان من
به خونش تشنه ای تازه كامنتهايت را خواندم بدجوری گه گيجه گرفته ای و تاسف
مجدد بر تو بايد خورد اگر خودت اينها را نوشته ای و مرا با مانی يكی گرفته ای
جنگ مغلوبه شد.
اول برادر مانی ! از متنهای تو توی وب سایت و همچنین کامنتهات کاملا مشخص است چه قدر تو هم به دنبال آزادی بیان رقیبان خودت هستی ! و قطعا اگر روزی تو به سلطنت برسی با روحانی جماعت همون کاری رو میکنی که خلخالی با هویدا کرد ! اما اونبه حودت ربط داره و آزادی !
آقابون توروخدا شما هم سرتون رو از برف بیارین بیرون. این حرف کمال بی انصافی است اکه بگین در دوره شاه فقید همه آزادی بیان داشتند!
حزب توده آزادی بیان داشت ؟
حزب کارگر آزادی بیان داشت؟
اصلا حزب فعال چی داشتیم اون زمون(البته حزب مخالف فعال!)
همتون خوب میدونید هیچ دوره ای تو ایران دموکراسی برقرار نشده و هیچ دولت یا شخصی به مردم آزادی بیان نداده است.
شایان عزیز ! پیشرفتهایی که گفتی درست بود ولی بنیانگذار اونها رضا شاه بود و لی حرف من محمد رضا شاه .
اگر شما هم معتقید کسی مثل رضا شاه باید سر کار بیاید ، منهم موافقم ولی دیگه حرفی از دموکراسی و آزادی بیان نزنیم. در ضمن هر دولت و نظامی تاریخ انقضا داره . تاریخ انقضای سیستم شاهنشاهی هم به سر اومده. این سیستم اگر سیستم کارامدی بود قطعا خیلی کشورها اونو استفاده میکردن که البته الان دو دسته کشورها دارن استفاده میکنن :
1 - کشورهایی که به عقیده هامووووون مردمش هنوز بلوغ فکری ندارن و یه چوب بالا سرشون میخوان
2- بعضی هم یه شاه سمبولیک دارن و یک حکومت دموکراتیک بغلش ! ( که دیگه مثل قدیم حرف شاه هم برش نداره!)
حالا شما بگین ما کدوم حالت بالاییم؟
به نظر من که هیچ کدوم.
از اینها بگذریم . این شاه شما برنامش چیه ؟ چه کار میخواد بکنه؟ یادتون هم باشه این شاه شما رضا شاه نیست هان! کارای اونو هم نمیتونه انجام بده.
بگین شاید ما هم قاطی شما شدیم
پیروز باشید
مقایسه دو رژیم گذشته و حال باید توسط بیطفان اگاه بتاریخ ایران و اوضاع منطقه
و جهان نوشته شود وگرنه توسط حامیان دو اتشه نه قابل بحث است نه ارزش تاریخی
دارد مثل دو طرفدار استقلال و پرسپولیسی که با تعصب و تنگ نظری هر کدام تیم
دلخواهش را بهترین در دنیا !!میداند ...بنده نه تاریخ نویسم نه تاریخدان اما تا حد
زیادی میدانم که خمینی ببهانه !!استقلال خواهی ایران از یوغ امریکا و انگلیس
و علم کردن مسئله اسراییل بیشترین بهره را گرفت و برد باری تاریخی را
مردم ایران با قاطیعیت خرد کننده ایی خواهان استقلال عمل حکومتشان هستند
البته یک چند در صدی هم بهای پرداخت شده بپای استقلال را نمی پسندند حالا
در طیف متمدن شدن بسبک غرب یا دین ستیزیشان چه در سلک چپ یا راست
یا اقلیت های دینی بخصوص مسیحیان و یهودیان که غرب را دوست و محافظ
تاریخی ادیانشان میدانند ....البته در این باب میتوان مثنوی هفتاد من کاغذ
نوشت و هر گز پایانی هم ندارد
کامنت گزار ۷۳ همان متعفن معلوم الحالیست که که بنام همه کامنت مینویسد غیر از سه نفر که
میترسد مثل سگ یکی خود زیتونست و دیگری همنفس اگاهش شایان و دیگری
پنبه زن اگاهش احمد . ف ٬٬٬ برای اولین بار اسم نحسش را بواقع پای کامنت گندش
گذاشت مانی متاسفم برای احمد . ف که بمستراحی بنام وبلاگ مانی رفته واقعا
متاسفم حیف زحمت کلیک کردن ...این زباله هزار آی پی در حسرت یکبار کلیک کردن
من مانده و میماند با اینکه مرا در ده ها وبلاگ و سایت میبیند بیشتر حرث میخورد
که حق این عقده ایست ... اما فکر نمیکردم این بیهویت بخانم اذر فخر و سرهنگ
وطن دوست گیر ناجوانمردانه با اسم من بدهد که داد ....این جرثومه فکر میکند
من از نوشتن باز میدارد عجب احمقیست این بزدل بی ابرو که چند سال است مثل
خر جان میکند اما نمیداند که با اینکارش مرا مشوقست که بیشتر و بیشتر
بنویسم و مینویسم
داریوش آقا...
به هرحال لوده بازی این رضا فاضلی مانی فضولباشی هزار آی.پی باعث تبلیغ بیشتر مذهب و تیشه به ریشه سلطنت طلب هاست و بقول شایان از ما گفتن.
سلام به dariushagha
مقایسه زمان شاه و جمهوری اسلامی درست است...
وضعیت زندگی و آزادی فردی و حقوق زنان و کودکان و مردان مثل این جمهوری اسلامی پایمال نمی شده، ارتش ملی بوده،موقعیت جهانی ایران با عزت بوده نه مثل این دوره با خفت که ملیون ها ایرانی پناهنده و مهاجر و فراری از ایران شده اند.
بسیج و چماق و سپاه آخوندی و هزار بدبختی که امروره مردم ایران دارند نبود ملا فقط ملا بود و روضه اش رامیخوند و عقد می کرد و اسلامی مرده دفن و کفن می کرد و خمس و زکات و سهم امام به جیب گشادش واریز می شد اما ملا ژنرال نبود، قاضی شر نبود کسی حد زده نمی شد قصاص نمی شد سنگسار نمی شد صیغه چندش آور و مال همون آخوند ها و مداحان بود که بیوه زنای قم و شهر های مذهبی رو تور و شرعی به رختخواب ببرند و بهشت رختخوابی و آسمونی رو با هم داشته باشند.
شادی اما برای مردم بوده رقص و بزن و بکوب و شمال و تفریح و موزیک بوده و در توان مالی همه بوده که وقتی می شنویم قابل مقایسه با این زندگی سیاه امروز نبود خواننده ها هلالی مداح نبوده اند و دنیای دیگری بوده اما...
چرا انقلاب شد و خمینی و آخوند به قدرت رسید من فکر میکنم دلیلش حکومت فردی شاه بود که با بیماری و یا رفتن و نبودنش تمام نظم و نظام شاهنشاهی از هم پاشیده و مختل و منهدم شد.
بررسی این مسائل و ریشه یابی آن و اینکه چرا احزاب ملی در زمان شاه نبوده و مجلس شورای ملی فرمایشی بوده باید توسط جانشین شاه یعنی رضا پهلوی گفته و بررسی و سندیت پیدا کنه وگرنه میشه همین حرفهایی که سال هاست زده میشه مثل ایجاد راه آهن توسط رضا شاه آفریقای جنوبی هم پیشرفته بود اما با آپارتاید؛ خب رفسنجانی هم باید گفت مترو ساخت.
بدستور فرمانده نانا یک سندهء کُلُفت در حلق فضولباشی که البته خودش عصارهء اَن میباشد چپاندم.
رضا پهلوی تو که وارث تخت و تاج سلطنتی باید جواب بدی چرا انقلاب شد.
=================
شاید نتوانم کامل من جوا ب بدم ولی بدان اگر خیانتهای چون فرودس و قره باقی و بازرگان را نادیده بگیریم بی انصافیست... از طرفی جیمی کارتر چون شاه مسخرش کرده بود و او را دهاتی آجیل فروش خوانده بود...کینه نابودی کشور را بدست گرفت... و بوسیله انگلیس شروع به مخابرات مزخرفات خمینی از طریق رادیوی بی بی سی فارسی زبان مشغول تحریک عموم شد. و از طرفی هم مریضی شاه فقید برای بهانه شد که.... خلاصه... چندین علت داشت... ناراضی مردم در این حد نبود که خودشون توی چاه انداختن...حالا هم در باطلاق اسلامی جان میدهند.
آقا رضا فاضلی که خودت بخودت میگی روشنفکر بی ادعا آقایِ فضولباشی و هزار نام و هزار آی.پی با عکس یه جوان مثل مانی و خمینی روانی کامنتِ ۸۱ هر دری وری که دلِ تنگت میخواد بنویس اما...
رضا پهلوی تو که وارث تخت و تاج سلطنتی باید جواب بدی چرا انقلاب شد.
احمد ف تو هر چقدر ميخواهی فحش بده ولی دوران امثال تو تمام شد. بافحش و فضيحت فقط تربيت خانوادگی خودرانشان ميدهی. حدود دوبرابر من هم سن داری بنابراين جوابی نميدهم.
هيچکس نميتواند جلوی آگاهی يافتن نسل من را بگيرد.
در مورد شاهان پهلوی هم اگر امثال جنابعالی موافقشان بوديد آن موقع جای ناراحتی بود.
هرچقدر دوست داری به سلسله پهلوی توهين کن. چون همه چيز را تاريخ درموردشان مشخص کرده و به دفاغ امثال من هم نيازی ندارند. روزبروز هم به طرفدارانشان و خدابيامرزگويانشان بيشتر ميشود.
من تنها کمکی که به سهم خودم ميتوانم بکنم اينه که درموردشان اطلاعات مستند تاريخی را در سايتم بياورم و همنسلانم را روشن کنم. شما هم هی بيا توی کامنتدونيها فحش بده ببينيم کدام موفقتريم :))
اين آخرين جوابی بود که بتودادم. چون قبلا ادعای ادب ميکردی خواستم بهمه ثابت بشه که درونت چيه. از اين به بعد همانطور که جواب فضولباشی را نميدهم جواب تو را هم نخواهم داد. به فحاشيت ادامه بده پدربزرگ :))))
آقای سام و آقای شایان...شاید بزرگترین مزایای دوران زمان شاه خدابیامرز این است که آزادی فردی وجود داشت...و هر کسی نسبت به قابلیت و صلاحیت پیشرفت میکرد و مذهب اشخاص بطور خصوصی و محترمانه بود...در هیچ کارتی یا ورقی از شما پرسیده نمیشد چه مذهبی دارید... و هر ساله شاگردان ممتاز برای دستیابی تجربات بیشتر دولت آن زمان همه خرجها را تقبل میکرد و در باز گشت آنها 2 سال اول بکارهای لایق گمارده میشدند...مزایای شخصی یعنی در پوشاک و تربیت فرزندانتان آزاد بودید... بهداشت رو به پیشرفت شایانی میرفت...حالا از نظر سیاسی صد البته اشتباهتی شد..منجمله نگذاشتن خواندن کتاب مزخرف خمینی در سال 1341 بود... همان کتاب توضیحالمسائل کذایی, و حتی کمدی.... و لی صد رحمت به آن زمان که امنیت فردی بسی فراوانتر و آسایش مردم فراهم بود....
شايان و سام عزيز
من سلطنت طلب نيستم چون معتقدم در فرهنگ حاکم پرست ما يک سيستم دايم العمر موروثی با راهپيمايی های ملت خدا جو و يا شاهپرست زودتر به ديکتاتوری دگرديسی پيدا ميکند تا يک سيستم جمهوري. بهرحال خودتان شاهد بوده ايد که چطور ملت با راهپيمايی های مليونی خواهان افزايش اختيارات رهبری و يا شاه شده و خواهان اعدام مخالفان اين امر در مجلس و جامعه ميشوند. واما سام عزيز- در دام بی انصافی افتادن هم درست نيست. همانگونه که از امير کبير بخاطر احداث مدرسه دارالفنون تقدير ميشود و او را مترقی ميخوانند و کسی از قتل عام بهاييان به دستور او يادی نميکند چرا نبايد از رضا شاه بخاطر احداث دانشگاه تهران و راه آهن و اعزام دانشجو به خارج تقدير شود. ميفرماييد اصلاحات روبنايی در زمان محمد رضا شاه. چرا رو بنايی برادر من. راستی از نظر شما زير بنايی چيست؟ آيا در دست داشتن بازار اروپای شرقی بوسيله کفش ملی و شادانپور و بلا اهميتی ندارد. آيا تاسيس پتروشيمی بندر شاهپور که هيچگاه به پايان نرسيد و توليد بيش از چهل درصد نيازهای پوليمر دنيا که بعد از انقلاب در ايران راکد ماند و عربستان سعودی آنرا تاسيس و بازارش را در کنترل گرفت کار کوچکی بود. تغذيه رايگان هزاران دانش آموز- اصلاحات ارضی-سهيم کردن کارگران در سود سهام کارخانجات که در خيلی از کشورهای پيشرفته غربی هم وجود ندارد- حق رای زنان که هنوز هم در اکثر کشورهای منطقه وجود ندارد -خريد سهام کارخانه فولاد کروپ آلمان بنام کشور ايران- برپايی کارخانجات خودرو سازی که بی ترديد امروز ايران بجای کره در رقابت های بين المللی وزنه ای ميشد. و هزاران مورد ديگر
واما شايان عزيز- من سر تعظيم در مقابل ادب و متانتت فرود می آورم. اما نگاه کردن به سقوط نظام شاهنشاهی فقط از جنبه يک توطئه بين المللی بر عليه ايرانی که باداشتن نفت و تکنولوژی ميتوانست به ابرقدرتی قوی تر از ژاپن تبديل شود هرچند که باری هم از واقعيت داشته باشد نميتواند از مسئوليت شاهزاده رضا پهلوی و هواداران سلطنت در پاسخگويی به سئوالات بکاهد. آيا زمانی که اللهيار صالح از جبهه ملی در دهه چهل از کاشان برای مجلس رای آورد چرا بدستور شاه کنار گذاشته ميشود. چرا آخوندها تنها حزب آزاد ولی حتی شاپور بختيار از فعاليت سياسی ممنوع است. کتاب تعليمات دينی ما نوشته گلزاده غفوری و محمد جواد باهنر دومين رييس جمهور اسلامی بود. چه شد که هيچ کس در انتخابات مجلسين شرکت نمی کرد حتی شاهدوستان. نقش اشرف چه بود. چرا در مصاحبه شهبانو با صدای امريکا سئوال شنونده ای در باره اشرف قطع ميشود و شهبانو هم با لبخندی آنرا نشنيده ميگيرد. چرا ما سلطنت مشروطه نداشتيم ولی در کتابهای درسي ما از حکومت ايران بنام مشروطه سلطنتی ياد ميشد. نقش غلامرضا چه بود.
در عين اينکه بايد بی انصاف نبود ولی بايد پاسخی برای سئوالات داشت. هنوز سعی ميشود از زير بار پاسخ گفتن شانه خالی کنند ولی برای جلب اطمينان مردم بايد گفتمان در باره گذشته را آغاز نماييد. شما يکبار در رابطه با حزب رستاخيز از اشتباه لپی شاه فقيد ياد کرديد- آيا ايشان که البته بنظر من آدم ميهن پرستی بود اشتباه ديگری نداشت که یکیش برقراری نظام يکصدايی و عدم تحمل نظر مخالف بود.
زنده باد آزادی
پاينده باد ايران
فضولباشی و هزار نام و هزار آی.پی آقایِ مانی روشنفکر لوده با تو نمیشه دهن به دهن شد، هر دری وری می نویسی بنویس. اما...
رضا پهلوی تو بگو چرا انقلاب شد.
احد.ف جوش نزن عزيزم فعلا که شماها سر کار هستيد توی ايران... بچاپ و خوش باش.
خيلی مثل اينکه دردت مياد وقتی پرونده خمينی رو رو ميکنم... :))))
عزيز دلم اگه انقدر ميسوزی لازم نيست سايتمو بخونی من اون مطالب رو برای جوانهای مملکتم مينويسم يعنی همنسل های خودم نه جنابعالی :)
امروز روز بزرگی ست...
خمینی مانی روانی، رضا فاضلی لوده هزار آی.پی، رضا پهلوی، پرویز ثابتی در کامنتِ 73توسط ماني، لوده روشنفکر بی ادعا! امروز صحبت از پدر شاه و وارثش شازده رضا می کند،پرویز ثابتی رئیس ساواک همکار و تحلیل گر مسایل سیاسی رضا پهلوی بگو چرا انقلاب شد.
لعنت به خمینی که جمهوری رو اسلامی کرد تا این رفتگان دوباره جان بگیرند.
ها ها! با خوندن بخش اول تازه فهمیدم چقققدر شبیه همیم! منم خیلی خوشم میا اینطوری حال فروشنده ها رو بگیرم جدی میگم:-)
جالب اینجاست که توی اینجور مواقع حتما سعی می کنم یه ایرادی از لباس بگیرم! مثلا اینکه از مد افتاده یا اصلا خوشگل نیست یا اینکه چقدر در و دهاتیه و این حرفا:-)
DIVAZHIDAHAKA.BLOGSPOT.COM
آيا رفراندوم واكنش سراسيمه به تحولات نيست ؟؟؟
آنچه كه حق مردم است نظامي الترا كمونيسم راديكال هست و هيچ انتخاباتي و رفراندومي هم لازم نيست
من در وبلاگم به دفعات بطور كاملا بيطرفانه در مورد خاندان پهلوي فايلهاي صوتي و تصويري زيادي گذاشته ام كه همه هنوز موجود است. واقعا تعجب ميكنم كه هنوز كساني پيدا ميشوند كه ادعاي روشنفكري دارند و باز ميپرسند : مگر شاه چه خدمتي كرد؟!!!!!
دوستان عزيز خواهش ميكنم تاريخ را بخوانيد تاريخ بزرگترين شاهد است. كسي كه خدمات دوران پهلوي را روبنائي بنامد يا منكر شود به خرد و فهم مردم و خودش توهين كرده است.
من بمناسبت ۴ و ۵ مرداد مجددا مجموعه كاملي از آنچه در دوران اين پدروپسر رخ داد خواهم آورد تا بجاي هر حرفي بتوانم هربار شمارا به آن ارجاع بدهم.
خودتان خواهيد شنيد و قضاوت خواهيد كرد. اين از همه بهتر خواهدبود چون الان فكركنم آقاي شايان ۵۰ بار براي افراد مختلف اينهاراگفته و باز مجبوراست براي افراد جديد توضيح دهد.
زيتون عزيزم ببخشيد امروز خميني نبود من خودم حرف زدم :)) فكركنم بدجوري سرش با عقرب جراره گرم است كه نتونسته بياد :)))
پرسیده بودی که:
کمی از مزایای حکومت سلطنتی رو به ما بگید... کامنت 69 :: توسط shayan
۱- نظام پادشاهی حتی اگر به بیراهه هم رود و دیکتاتوری هم بشود نظامی است فی نفسه و فیالذات اصلاح پذیر...
پس چرا محمدرضا شاه نموند تا مردم اصلاحش کنن.
۲- همه همینو میگن.
۳-در نظام پادشاهی... مردم در بدترین شرایط آزادی سیاسی نخواهند داشت.
۴-نظام پادشاهی بنا به ساختارش بهترین و کم هرج و مرج ترین راه است برای رسیدن به یک دموکراسی مدرن و پارلمانی...
مگه نظام پهلوی دمکراسی بود، چرا سرنگون شد؟
۵- فقط حرف و حرف.
۶- نظام پادشاهی اصولا ايدئولوژيک نيست ... دروغ میگی.
۷- ادعا و ادعا، حتی از سلطنت طلب ها هم فقط عده ای بر میگردن نه همه.
و خلاصه هزار و يک خاصييت ديگر که الان فرصت نوشتن آنرا نداری؟
لباس پولک دوزی دوست نداشتم هيچ وقت ولی مطمئن هستم بعد از خوندن اين متن ديگه دستم هم به اين جور لباسها نخوره....
باشد درد را فراموش نکنیم
گرچه درد ها یاد را می خورند
و حافظه دست چین تلخی هاست
در عمق و عرض ضخم هایمان
به سام عزيز
پرسیده بودی که:
حکومت سلطنتی معاصر (محمد رضا ) چه گلی بر سر مملکت زد که شما سنگ این پادشاه فقید رو به سینه میزنید؟ نکنه پیشرفتهای اقتصادی نهفته ای داشته که ما خبر نداریم ( که صد البته پیشرفتهای روبنایی زیادی داشت که مرهون افزایش بهای نفت اون زمان بود !)
پاسخ این پرسش را خود شما به راحتی میتوانید با کنار گذاشتن حب و بغض ها و تبلیغات بدست آورید. کافی است از خود بپرسید که هنگامی که پادشاه فقید در شهریور بیست به سلطنت رسید و یا قبل از او پدرش رضا شاه کبیر به سلطنت رسید امکانات کشور چه از لحاظ مالی چه از لحاظ فرهنگی چه از لحاظ نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص از معلم و استاد دانشگاه بگیر تا دکتر و مهندس و حسابدار و حتی مکانیک و راننده و غیره و چه از لحاظ زیر بنای اقتصادی از راه و راه آهن و شبکه برق و تعداد سد و نیروی انتظامی و ارتش و غیره چه بود و آنها با وجود این امکانات (کم یا زیاد که خودت باید تحقیق کنی و ببینی امکاناتشان کم بوده یا زیاد) چه کردند؟ و بعد مقایسه کنید با امکاناتی که مثلا این رژیم در همه این زمینه ها در سال ۵۷ دو دستی تحویل گرفت و کارش را شروع کرد و بعد به این منحنی های صعودی و یا نزولی روند این پیشرفتها و امکانات نگاه کنی و برای خودت بدور از همه جنجالها و پیشفرضها تصمیم بگیری.
والا اگر من بخواهم یکی یکی اینجا برایت بنویسم که مثنوی هفتاد من کاغذ شود!
. اما اینکه خواسته بودی که:
کمی از مزایای حکومت سلطنتی رو به ما بگید. شاید ما هم طرفدار شما شدیم
در این مورد هم خواص زیادی دارد که فهرست وار خدمت شما عرض میکنم.
۱- نظام پادشاهی حتی اگر به بیراهه هم رود و دیکتاتوری هم بشود نظامی است فی نفسه و فیالذات اصلاح پذیر. اصلاحات واقعی در آن به ثبات و پایداری آن منجر خواهد شد و لزوما برابر با نابودی آن نیست در صورتی که در نظامهای جمهوری که بیراهه رفته اند اصلاحات واقعی باعث نابودی آنها خواهد شد و به همین خاطر هم نسبت به اصلاحات واقعی سرسخت تر هستند.
۲- در حال حاضر بازگشت به پادشاهی به معنی کنار گذاشتن تمام و کمال اسلام سیاسی و دست رد زدن به جمهوری اسلامی و نظرات خمینی است. که این خود به تنهائی بزرگترین مزییت آن است.
۳- مسئله نمادین رهبری را حل میکند و میتواند اعتماد مردم را جلب کند. در حال حاضر به خاطر عملکرد نظام آخوندی مردم به مخالفین به سختی اعتماد میکنند چرا که نمیدانند واقعا اینها در ظاهر مخالف هستند یا پشت پرده با رژیم سر و سری دارند و لحظه آخر برای دوام نظام تلاش خواهند کرد. در مورد هر کس چنین شک و شبههائی وجود داشته باشد در مورد شاهزاده رضا پهلوی چنین شک و شبهههائی وجود نخواهد داشت. واین خاصییت بزرگی است.
۳-مردم چه آنها که مخالف نظام پیشین بودند چه آنها که موافق آن نظام بودند تصوری از آنچه خواهد آمد را خواهند داشت و این برای اطمینان بخشیدن به آنان و به اینکه بعد از این چه خواهد شد کم و بیش پاسخ خواهد داد و نگرانیها را تا حدی برطرف خواهد کرد. در بدترین شرایط آزادی سیاسی نخواهند داشت ولی از تمامی آزادیهای اجتماعی و حقوق اجتماعی برخوردار خواهند بود و در بهترین شرایط همه نوع آزادیهای سیاسی و اجتماعی را خواهند داشت و در سایه آن خواهند توانست آینده بهتری برای خود و فرزندانشان بسازند. این کم کردن میزان ریسک و این کم و بیش مشخص بودن هر دور طرف احتمالات امر بسیار مهمیاست.
۴-نظام پادشاهی بنا به ساختارش بهترین و کم هرج و مرج ترین راه است برای رسیدن به یک دموکراسی مدرن و پارلمانی. نظامهای جمهوری از آنجا که بنا به ساختارشان متکی هستند به انتخابات سراسری نقش پول و تبلیغات را بر خلاف نظامهای پادشاهی پارلمانی که وابسته هستند به انتخابات محلی جهت انتخاب نمایندگان مجلس دو چندان میکنند و تصمیم گیری های اقتصادی را همراه میکنند با مشکلات عدیده و بسته به همراهی مافیا های اقتصادی.
۵- نظام پادشاهی در حال حاظر با توجه به جبهه بندیهای سياسی در ايران تنها نظامی است که خواهد توانست بدون دردسر روابط بين المللی ايران را بهبود و مشکلات اقتصادی ايران را برطرف کند. (البته نه اينکه يک نظام جمهوری دموکرات نخواهد توانست! نه!ولی برای اين يکی راحتتر است).
۶- نظام پادشاهی اصولا ايدئولوژيک نيست و خيلی راحتتر از ديگر نظامها (علی الخصوی در مورد ایران) میتواند به مشکلات بدون بايد ها و نبايد های مکتبی (حال چه از نوع اسلامی آن و چه از نوع چپی و مارکسيستی آن) نگاه کند و راه حل های امتحان شده و اثربخش دنيای امروز را اتخاذ کند!
۷- تنها نظامی است که میتواند به راحتی از سرمايه عظيم و نيروی انسانی ايرانيان خارج از کشور در کوتاه ترين فرصت استفاده کند و آنرا برای بهبود وضع اقتصاد و تولید کار و بهود روابط بین المللی به کار اندازد.
و خلاصه هزار و يک خاصييت ديگر که الان فرصت نوشتن آنرا ندارم و اگر خواستی و زیتون اجازه داد میتوانیم راجع به آنها یکی پس از دیگری صحبت کنیم.
به هر حال شما چه با این حرفهای من موافق باشی و چه نباشی (که احتمالا نخواهی بود) بهترین راه حل برای ایران آن است که بایدها و نبایدها را کنار گذاریم و به مردم اجازه دهیم در یک رفراندوم آزاد آنچه را که میخواهند انتخاب کنند و به آن آزادانه بدون حلال و حرامهای شرعی و عرفی رای دهند.
شاد باشي
به سام عزيز
پرسیده بودی که:
حکومت سلطنتی معاصر (محمد رضا ) چه گلی بر سر مملکت زد که شما سنگ این پادشاه فقید رو به سینه میزنید؟ نکنه پیشرفتهای اقتصادی نهفته ای داشته که ما خبر نداریم ( که صد البته پیشرفتهای روبنایی زیادی داشت که مرهون افزایش بهای نفت اون زمان بود !)
پاسخ این پرسش را خود شما به راحتی میتوانید با کنار گذاشتن حب و بغض ها و تبلیغات بدست آورید. کافی است از خود بپرسید که هنگامی که پادشاه فقید در شهریور بیست به سلطنت رسید و یا قبل از او پدرش رضا شاه کبیر به سلطنت رسید امکانات کشور چه از لحاظ مالی چه از لحاظ فرهنگی چه از لحاظ نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص از معلم و استاد دانشگاه بگیر تا دکتر و مهندس و حسابدار و حتی مکانیک و راننده و غیره و چه از لحاظ زیر بنای اقتصادی از راه و راه آهن و شبکه برق و تعداد سد و نیروی انتظامی و ارتش و غیره چه بود و آنها با وجود این امکانات (کم یا زیاد که خودت باید تحقیق کنی و ببینی امکاناتشان کم بوده یا زیاد) چه کردند؟ و بعد مقایسه کنید با امکاناتی که مثلا این رژیم در همه این زمینه ها در سال ۵۷ دو دستی تحویل گرفت و کارش را شروع کرد و بعد به این منحنی های صعودی و یا نزولی روند این پیشرفتها و امکانات نگاه کنی و برای خودت بدور از همه جنجالها و پیشفرضها تصمیم بگیری.
والا اگر من بخواهم یکی یکی اینجا برایت بنویسم که مثنوی هفتاد من کاغذ شود!
. اما اینکه خواسته بودی که:
کمی از مزایای حکومت سلطنتی رو به ما بگید. شاید ما هم طرفدار شما شدیم
در این مورد هم خواص زیادی دارد که فهرست وار خدمت شما عرض میکنم.
۱- نظام پادشاهی حتی اگر به بیراهه هم رود و دیکتاتوری هم بشود نظامی است فی نفسه و فیالذات اصلاح پذیر. اصلاحات واقعی در آن به ثبات و پایداری آن منجر خواهد شد و لزوما برابر با نابودی آن نیست در صورتی که در نظامهای جمهوری که بیراهه رفته اند اصلاحات واقعی باعث نابودی آنها خواهد شد و به همین خاطر هم نسبت به اصلاحات واقعی سرسخت تر هستند.
۲- در حال حاضر بازگشت به پادشاهی به معنی کنار گذاشتن تمام و کمال اسلام سیاسی و دست رد زدن به جمهوری اسلامی و نظرات خمینی است. که این خود به تنهائی بزرگترین مزییت آن است.
۳- مسئله نمادین رهبری را حل میکند و میتواند اعتماد مردم را جلب کند. در حال حاضر به خاطر عملکرد نظام آخوندی مردم به مخالفین به سختی اعتماد میکنند چرا که نمیدانند واقعا اینها در ظاهر مخالف هستند یا پشت پرده با رژیم سر و سری دارند و لحظه آخر برای دوام نظام تلاش خواهند کرد. در مورد هر کس چنین شک و شبههائی وجود داشته باشد در مورد شاهزاده رضا پهلوی چنین شک و شبهههائی وجود نخواهد داشت. واین خاصییت بزرگی است.
۳-مردم چه آنها که مخالف نظام پیشین بودند چه آنها که موافق آن نظام بودند تصوری از آنچه خواهد آمد را خواهند داشت و این برای اطمینان بخشیدن به آنان و به اینکه بعد از این چه خواهد شد کم و بیش پاسخ خواهد داد و نگرانیها را تا حدی برطرف خواهد کرد. در بدترین شرایط آزادی سیاسی نخواهند داشت ولی از تمامی آزادیهای اجتماعی و حقوق اجتماعی برخوردار خواهند بود و در بهترین شرایط همه نوع آزادیهای سیاسی و اجتماعی را خواهند داشت و در سایه آن خواهند توانست آینده بهتری برای خود و فرزندانشان بسازند. این کم کردن میزان ریسک و این کم و بیش مشخص بودن هر دور طرف احتمالات امر بسیار مهمیاست.
۴-نظام پادشاهی بنا به ساختارش بهترین و کم هرج و مرج ترین راه است برای رسیدن به یک دموکراسی مدرن و پارلمانی. نظامهای جمهوری از آنجا که بنا به ساختارشان متکی هستند به انتخابات سراسری نقش پول و تبلیغات را بر خلاف نظامهای پادشاهی پارلمانی که وابسته هستند به انتخابات محلی جهت انتخاب نمایندگان مجلس دو چندان میکنند و تصمیم گیری های اقتصادی را همراه میکنند با مشکلات عدیده و بسته به همراهی مافیا های اقتصادی.
۵- نظام پادشاهی در حال حاظر با توجه به جبهه بندیهای سياسی در ايران تنها نظامی است که خواهد توانست بدون دردسر روابط بين المللی ايران را بهبود و مشکلات اقتصادی ايران را برطرف کند. (البته نه اينکه يک نظام جمهوری دموکرات نخواهد توانست! نه!ولی برای اين يکی راحتتر است).
۶- نظام پادشاهی اصولا ايدئولوژيک نيست و خيلی راحتتر از ديگر نظامها (علی الخصوی در مورد ایران) میتواند به مشکلات بدون بايد ها و نبايد های مکتبی (حال چه از نوع اسلامی آن و چه از نوع چپی و مارکسيستی آن) نگاه کند و راه حل های امتحان شده و اثربخش دنيای امروز را اتخاذ کند!
۷- تنها نظامی است که میتواند به راحتی از سرمايه عظيم و نيروی انسانی ايرانيان خارج از کشور در کوتاه ترين فرصت استفاده کند و آنرا برای بهبود وضع اقتصاد و تولید کار و بهود روابط بین المللی به کار اندازد.
و خلاصه هزار و يک خاصييت ديگر که الان فرصت نوشتن آنرا ندارم و اگر خواستی و زیتون اجازه داد میتوانیم راجع به آنها یکی پس از دیگری صحبت کنیم.
به هر حال شما چه با این حرفهای من موافق باشی و چه نباشی (که احتمالا نخواهی بود) بهترین راه حل برای ایران آن است که بایدها و نبایدها را کنار گذاریم و به مردم اجازه دهیم در یک رفراندوم آزاد آنچه را که میخواهند انتخاب کنند و به آن آزادانه بدون حلال و حرامهی شرعی و عرفی رای دهند.
شاد باشي
نانا دیوونه:
روان پريشی و تنهايی و بازنده بودن تو از متن ها و عکس هايت معلوم است. با تو ديگر کاری نداريم. در تيمارستان چه ايران چه در امريکا به ديدنت خواهيم آمد.
و صد البته شایان جان از زبان مردم سخن گفتن کار ناپسند و نابجایی ست !!
و اما سوال !
حکومت سلطنتی معاصر (محمد رضا ) چه گلی بر سر مملکت زد که شما سنگ این پادشاه فقید رو به سینه میزنید؟ نکنه پیشرفتهای اقتصادی نهفته ای داشته که ما خبر نداریم ( که صد البته پیشرفتهای روبنایی زیادی داشت که مرهون افزایش بهای نفت اون زمان بود !)
کمی از مزایای حکومت سلطنتی رو به ما بگید. شاید ما هم طرفدار شما شدیم. من برخلاف شما هیچ حزب و گروهی ندارم که قرار باشد سر کار بیاید ! پس حداقل بگید چه کرده این شاه عزیز !
و البته من به جای مردم نگفتم شاه بیاد یا نیاد . من فقط حدس خودم رو دادم که شاه امکان برگشت به اینجا رو ندارد !!!(که این حدس در واقع برای من یقین است )
یا حداقل اون شاهزاده ای که شما دارید مرد این کار نیست! در هر صورت ما هم خواستار ایرانی بهتر از این هستیم .
فقط بگم اینو که اگه میگیم شاه بدرد ما نمیخورن منظورمون این نیست حکومت الان خوبه هان!! حرف تو دهن ما نذارین
به امید ایرانی بهتر !
زيتون جان
داستان غم انگيزی بود. مشکل اصلی اون بابا و اون داداش بیغيرت هستند که بخشی برای منافع خودشان و بخشی هم به خاطر مغز شوئی که از طرف ملای محل شده اند اجازه نمیدهند دختر و خواهرشان درس بخواند و بيرون کار کند تا مبادا به اصطلاح خدای ناکرده زير سرش بلند بشه!!!
مشکل اصلی اينها هستند و دولتی که با سياستهای غلط اقتصادی و بی لیاقتی وضع اقتصاد کشور را به این وضع درآورده!
والا شما در کوچه و خيابان و مغازه ها بگرد و به اجناس نگاه کن و ببين واقعا چند درصد آنها غير ضروری هستند و میشود بدون آنه هم زندگی کرد! بعد يکی يکی آنها را حذف کن و بعد ببين چند نفر به خاطر نبود آن جنس غير ضروری از نان خوردن میافتند؟ از کارگر بگیر تا رانندای که جنس را حمل و نقل کرده تا مفازه داری که آنرا میفروشد و غیره! خواهی دید که تعداد قابل ملاحظه ای میشود که صاحب کارخانه در آن گم است!
به هر حال به امید آنروز که ایران هم مثل همه کشورهای مدرن و پیشرفته دولتی داشته باشد که به این وضع رسیدگی کند و نه تنها انرژی هسته ای که کار در شرایطی انسانی را هم حق مسلم مردمش بداند!
چون هميشه زیبا بود و خواندنی
شاد باشي
جناب سام عزيز
بهتر نيست اين خودکار قرمز را از دست شما و همفکران شما که دست به خط قرمز کشیدنتان خوب است بگیریم و بدهيم بدست مردم تا در يک انتخابات آزاد بگويند که دور چه چيز و چه نظامی را می خواهند خط قرمز بکشند یا نکشند؟!
اين صحبتها و ادعاهای شما از قول مردم ایران که زیر بار این نمی روند و زیر بار آن نمیروند و ...... نهایت دلیل است بر نظرات شما و خواستهای درونی خود شما که از زبان مردم بیان میشود. والا در سرزمین ایران که نظر سنجی آزادی نشده و کسی آزادانه نمیتواند فعالییت سیاسی بکند و عیره واقعا کسی نمیداند کثر مردم چه می]واهند و به چه چیزی رای خواهند داد یا نداد!
اگر بازگشت پادشاهی آنقدرها هم که شما میفرمائید دور از ذهن و غیر ممکن بود دوستانی مثل شما خودکار قرمز بدست تند تند دورش خط نمیکشیدند و با قسم و آیه ادعا نمیکردند که به پیر! به پیغمبر! «مردم» دور این را خط قرمز کشیده اند! باور نمیکنید؟ عجب! مگه میشه خط به این پررنگی را نبینید
؟؟؟؟!!!!!!
نه دوست عزيز بهتر است به جای اين حرفها همانطور که طرفداران پادشاهی و خود شاهزاده رضا پهلوی بازگشت یک نظام دموکرات که شکل آن پادشاهی باشد را موکول به خواست مردم و رای آنان در رفراندمی آزاد کرده اند شما هم اگر در ادعاهای خود صادقيد که حتما هم هستيد مانند آنان اين انتخاب را به مردم واگذار کنيد و حداکثر بگوئيد که در روز آن رفراندوم «سام» به پادشاهی رای نخواهد داد و برای مردم پیشاپیش تعیین تکلیف نکنید!
البته اگر هم خواستيد میتوانيد بکنيد! اشکالی ندارد! ولی خوب در اصل مطلب تغييری نخواهد داد! اگر مردم خواستند و اراده کردند هر نظامی خواهد آمد! نظام پادشاهی که با تار و پود و فرهنگ و تاریخ این مملکت گره چندین و چند هزار ساله خورده و در عمل هم ثابت شد که بهتر از دیگران میتوانست ایران را اداره کند که سهل است و جای خود دارد!
به هر حال
شاد باشيد
سرهنگ صادق حمایت!!
منظور شما از شاهزاده همان پسر شاه فقید است ؟ از شما بعیده این حرفها! پند ساله که ایران نبودید شما؟ به نظر خیلی ساله که ترک وطن کردید. برادر من سرهنگ جان ! شاه که مرد همه سلطنت باهاش مرد !! دیگه دوره سلطنت و این قرطی بازی ها و تاجگذاری و..و تموم شد. شنیدین که میگن تف یه این لعنت به اون؟؟ این و اون همون شاه و روحانیت است ! فکر گزینه سوم باش استاد ! مردم دیگه نمیگذارن بعد از این همه بدبختی تو دولت اسلامی ایندفعه دوباره سلطنت طلبها حکومت رو بگیرن و دق و دلی 30 سال دربدری رو سر مردم در بیارن.
اگه نمیدونین بذارید بهتون بگم. دور ایران سلطنتی دوباره رو خط بکشین فدات !!
اگه شاه ما شاه بود که تاج و تحتش رو نمیدادبه این فلان شده ها.
فکر نان باش که خربزه آب است !!
فضولباشی آرام باش.
من نيز اين احساسات نفرت را نسبت به ايرانی تجربه کرده ام.
پتانسيل مردم ايران برای دموکراسی الان از هميشه بالاتر است مخصوصا نسل جوان. نیازی به شاف شدن دموکراسی به زور را ندارد.
وضعیت اقتصادی ایران را به سادگی یک ساله می توان بهبود ۱۰۰٪ داد. یک دولت دلسوز که با غرب رابطه برقرار کند سیل عظیم سرمایه گذاران و تکنو کرات های خارجی و ایرانی را به ایران صادر می کند.
بهبود وضعیت اقتصادی = سیر شدن شکم ها = گوش شنوا داشتن برای دموکراسی.
یک مقداری خانه تکانی فرهنگی لازم است که آنهم خردمندان ما با اتکا و اعتماد به نفس به ایرانی که همیشه لیاقت خودش برای بهبودی نشان داده است حل خواهند کرد.
کلید تمام این درهای بسته به دست اتحاد بدون چون و چرا بر ضد تمامی عناصر جمهوری اسلامی می باشد. و رهبری آن به دست شاهزاده که بی طرف و دموکرات و غرب دیده است.
باور کنید شاهزاده و یارانش ( از خود من که سلطنتی می باشم تا سازاگارا که پاسدار سابق می باشد) غمی به جز ایران و مهری به جز به ایران نداریم.
بیایید اتحاد کنیم و این رژیم ننگبار را ساقط کنیم.
به ایرانم سوگند که سودایی به غیر از آزادی ایران نداریم. بگذارید ملت بعد از آزادی تصمیم بگیرد.
man khodam shoke elektriki be kose naneye Hossein Derakhshan vared mikonam ....
man khodam shoke elektriki be kose naneye Hossein Derakhshan vared mikonam ....
man khodam shoke elektriki be kose naneye Hossein Derakhshan vared mikonam ....
شوک الکتریکی حسین درخشان به مغزهای شما....baba in madar jendeh Hossein derakhshan pishe khodesh chi fekr karde....koskesh fekr mikone einstein hast....kose nanash
شوک الکتریکی حسین درخشان به مغزهای شما....baba in madar jendeh Hossein derakhshan pishe khodesh chi fekr karde....koskesh fekr mikone einstein hast....kose nanash
شوک الکتریکی حسین درخشان به مغزهای شما....baba in madar jendeh Hossein derakhshan pishe khodesh chi fekr karde....koskesh fekr mikone einstein hast....kose nanash
شوک الکتریکی حسین درخشان به مغزهای شما....baba in madar jendeh Hossein derakhshan pishe khodesh chi fekr karde....koskesh fekr mikone einstein hast....kose nanash
شوک الکتریکی حسین درخشان به مغزهای شما....baba in madar jendeh Hossein derakhshan pishe khodesh chi fekr karde....koskesh fekr mikone einstein hast....kose nanash
بچه کوووو.........همنفس گوز
توهین به مردم زحمتکش توسط یک فرد ک.....کش
پارازیت توده ای - اسلامی
صادق هدایت و نظا می گیری
هرگز ندیده ملتی
سرهنگ صادق هدایت
چه بی معنی!!؟؟
سرهنگ من صدها بار خطاب به مانی گفتم و باز هم ميگويم شاهزاده جنابعالی
بدرد ايران نميخورد چون مردم ايران با کانادا يکی نيستند که يک آدم نرم و نازک
بيايد و بخواهد با ناز و کرشمه عمل کند اين مردم يک خمينی ديگر لازم دارد
که بی پروا هرکه را حرف مفت زد که الان ۹۰ درصد داخل ايران حرف مفت ميزنند
را با يک دستور خلخالی به درک واصل و بدين ترتيب اين مردم وحشی بی مغز را رام کند
و تازه بعداز چنين شخصی بايد خاتمی روی کاربيايد و آرام آرام شروع به اصلاح
و آنهم در درجه اول اصلاح مفز عقب افتاده ايرانيهای داخل نمايد شاهزاده
شما فکرميکند ميشود در ايران يکشبه شد امريکا نه جانم آنجا ايران است ايرانيکه
مردمش پمپ بنزين آتش ميزنند و مغازه های هم را غارت ميکنند
جال که نيروی انتظامی و بسيج مثل سگ بالای سرشان است ببين چه وحشی اند
وای بحال اينکه افسارشان رها شود و يک پهلوی ديگر بيايد که بله ايرانيها چنينند
وچنانند و فرهنگ دارند و اين فضله بافيها نخير راهی است بس دراز تا آن روز
من شنيدم اين مردم انقدر بی رگ شده اند که باز ماشينها دراين چندروز
توی تهران پر بوده و انگار نه انگار خب با چنين جک و جانورانی چه بايد کرد
Coalition nets three Iran-tied “terrorists” in Baghdad raid
Mon. 02 Jul 2007
...
Nicked: Doc and wife in a burka
Mon. 02 Jul 2007
The Sun
By MIKE SULLIVAN
Crime Editor
and ANDREW PARKER
THE suspected ringleader of a plot to unleash a blitz of car bombs on Britain is an Iranian doctor arrested with his burka-clad wife.
Neurologist Dr Mohammed Asha, 26, and his wife, 27, were dramatically held as they drove on the M6 in Cheshire with their two-year-old son.
...
http://www.iranfocus.com/
*****
DIVAZHIDAHAKA.BLOGSPOT.COM
خوب خوبه يكبار هم از درد دل ما قرمزا نوشتي
تو رو كه نميشناسم زيتوني ولي هر كي اينا رو ميگيم ميگه اين حرفا الان مد نيست آره الان حرفاي هايك فريدمن بانك جهاني و ... مد هست
الان زانو زاده ها رو بورسن
تکذيب حمايت از شاهزاده رضا پهلوی؟
قبل از انتشار تکذيب نامه لطفا متن اصل نامه حمايت را بگذاريد تا ما هم ببينيم اين از اين.
بعد هم امضا کنندگان اين نامه (که بنده هيچکدام را به عنوان زندان سياسی نمی شناسم) اين نامه را برای خوشنودی جلادهايشان ننوشته باشند؟؟؟!!!
هر روز که می گذرد خيل عظيم نسل جوان و آنهايی که صميمانه دلشان را برای ايران می تپد به سيل هواداران شاهزاده می پيوندند چرا که می بینند یگانه آلترناتیو شایسته برای نجات ایران
شاهزاده عزیز ما می باشد.
در اين ميان خيل حسودان و ورشکسته های سياسی که هنوز در غم و داغ شورش شکست خورده ۵۷ می باشند برای ارضای عقده های روحی و روانی و يا از کور دلی و بی وطنی با تمام وجود!!! در جلوی شاهزاده می خواهند قد علم کنند و عربده می کشند که سلطنت نه!! جمهوری اسلامی آری!!! می هراسند از انتخاب آزاد مردم و رای مثبت به سلطنت که در صورت وقوع تمام حیثیت و دار و ندار ذهنی و روحی شان را همانند گوزی در باد حل خواهد کرد!!!
غافل از اين که شاهزاده با اصل و نسب و ميهن پرست ما نه برای تاج و تختش که برای ميهن و هموطن دارد از وجودش مايه می گذارد.
اين است پيام من به امثال نانازولای روان پريش اعجوزه چپ سابق و فضولباشی زن شکوفه نو ایی
واق واق کن بر ضد شاهزاده و يارانش ولی بدان که
مه فشاند و سگ عوعو کند.
تکذيب حمايت از شاهزاده رضا پهلوی؟
قبل از انتشار تکذيب نامه لطفا متن اصل نامه حمايت را بگذاريد تا ما هم ببينيم اين از اين.
بعد هم امضا کنندگان اين نامه (که بنده هيچکدام را به عنوان زندان سياسی نمی شناسم) اين نامه را برای خوشنودی جلادهايشان ننوشته باشند؟؟؟!!!
هر روز که می گذرد خيل عظيم نسل جوان و آنهايی که صميمانه دلشان را برای ايران می تپد به سيل هواداران شاهزاده می پيوندند چرا که می بینند یگانه آلترناتیو شایسته برای نجات ایران
شاهزاده عزیز ما می باشد.
در اين ميان خيل حسودان و ورشکسته های سياسی که هنوز در غم و داغ شورش شکست خورده ۵۷ می باشند برای ارضای عقده های روحی و روانی و يا از کور دلی و بی وطنی با تمام وجود!!! در جلوی شاهزاده می خواهند قد علم کنند و عربده می کشند که سلطنت نه!! جمهوری اسلامی آری!!! می هراسند از انتخاب آزاد مردم و رای مثبت به سلطنت که در صورت وقوع تمام حیثیت و دار و ندار ذهنی و روحی شان را همانند گوزی در باد حل خواهد کرد!!!
غافل از اين که شاهزاده با اصل و نسب و ميهن پرست ما نه برای تاج و تختش که برای ميهن و هموطن دارد از وجودش مايه می گذارد.
اين است پيام من به امثال نانازولای روان پريش اعجوزه چپ سابق و فضولباشی زن شکوفه نو ایی
واق واق کن بر ضد شاهزاده و يارانش ولی بدان که
مه فشاند و سگ عوعو کند.
خانم آذر فخر من زياد به محل تولد وقعی نمينهم همه جاي دنيا ازنظر من خوب
است اما درباب دفاعيه شما من بيشتر منظورم مانی بود كه زود تا زيتون
چيزی ميگويد احساسات آقا تحريك ميشود و يك مطلب حديد برای كوبيدن رژيم
كه انصافا براي مردم داخل كه واقعا چيزي سرشان نميشود زحمت كشيده
تا به همين الان آنوقت اين مانی امريكاپرست سلطنت طلب كاليفرنيانشين
دل ميسوزاند و اشك ميريزد و مطلب مينويسد و فضله پراكنی ميكند
تو گویی بهای یک لیتر بنزین در ایران ارزانترین است
من گویم بهای جان انسانها از یک لیتر بنزین هم ارزانتر است
رفقای دیروزی
انترناسیونال فواحش
رژیم همشان را خرید ،چکی از دم
اشک تمساح مرده خوران
لیاس پولکی خوانندهای بارهای آنچنانی
آخرین مد لباس دهاتیها
همنفس شلتوکی نازنين ... بايد از سرزمين دريا و جنگل باشی . ميدانم که ازاده اند و انديشمند مردمان اين خطه سبز ... تو در کجای نوشته هايم مرا مدافع امريکا ديدی عزيز ؟ اگر نميدانی بدان که من دل و روح ام را جا گذاشته ام همانجا . در همان خاک خوب . ميان همان مردمانی که دوستشان ميدارم . با همه خستگی روزانه هر شب ميايم بديدنتان در وبلاگها که نوستالزی ام را تسکين دهم . باشد ... تو هم محکومم کن به اتهامی که حقيقت ندارد و لی من با مهر نوشته هايت را ميخوانم چون شبتوک و گمج مرا ميبرد به دوران کودکی و ان خطه سر سبز شمال .
حالا با حساب تمام احتمالات شانس اينکه بانو زيتون لباس پولکی را قيمت بگيرد و زمان کوتاهی بعدش به طور ؛تصادفی؛ با يک بانوی کارگر که کارش پولک دوزی است آشنا شود چقدر است؟؟!!
جعل الخالق!!
سلام
تا بوده چنين بوده.زياد غصه نخور زيتون جان!
راستي ميگم كاش آدرسي چيزي از دختره ميگرفتي لااقل لباسهمامونو ميداديم بهش برا سنگ دوزي.به خدا من خيلي بيشتر از اين حاضر بودم براي سنگ دوزي كامل يه لباس بپردازم.آخه خيلي عاشق اينجور لباسام.
من ديگه كيم؟اين بنده خدا كلي نوشته كه ما حس انسان دوستيمون برانگيخته بشه.من حس لباس شب دوستيم تحريك شد.
ميخواستم داستان را برای امريکاپرستان ادامه دهم اما همانگونه که
حدس ميزدم نوشته زيتون داغ دل امثال مانی کثيف را برانگيخت و باز در کامنت ۳۶ لجن پراکند
انتظار میرفت آذرفخر هم چیزی بگوید چون اصولا این دو همزمان دلسوزیهای سلطنت طلبانه شان
گل میکند و حتما با خود میاندیشند که ای کاش شاه بود و آنوقت کسی منجوق نمیدوخت
خیر اینچنین نیست درهمان کالیفرنبای شما که انقدر بهش مینازید
هزاران کار پست وجوددارد که امثال این دلقک لوده اصلا چشمش نمیبیند
اما نوشته های زیتون را که میخواند اشک تمساح بر مردم میریزد تو اگر
شعورداشتی آن وبلاگ سخیف را نمیزدی اگر دلت بحال مردم میسوخت
انقدر تبلیغات ضددینی نمیکردی پساتیک فضله جوابم را هم نمیدهی به درک
من حرف خویش را میزنم چون تحمل این آخی آخی گفتنهایت را که بوی سلطنت
طلبان را میدهد ندارم آخر احمق پس چه کسی منجوق توی اون مملکت بدوزد
همه که نمیتوانند دکتر مهندس بشوند کمی شعورت بکار انداز هرکس شعلی دارد
ضمن آنکه اینطور که زیتون میگوید هم نیست و حقوقها در آنجا بسیاربالاتر است
زیتون اینهارامیگوید که احمقهایی چون مانی را برانگیزد هشیارباشید
تکذیب ِ حمایت از رضا پهلوی
جمعی از زندانیان سیاسی ایران
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
شنبه ۹ تير ۱٣٨۶ - ٣۰ ژوئن ۲۰۰۷
در ماههای اخیر تعدادی اطلاعیه با عناوین و به مناسبتهای مختلف از طرف ما زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران صادر گردیده.
مطلع شدیم که اطلاعیه ای تحت عنوان حمایت از رضا پهلوی از طرف ما زندانیان سیاسی و امنیتی در زندانهای مختلف ایران صادر گردیده. این در حالی است که ما در زندانهای هارون الرشیدی رژیم قرار داریم و مورد انواع شکنجه های جسمی و روحی این رژیم هستیم تنها و تنها برای آزادی و رفاه و سعادت مردم ایران است و نه برای جایگزین کردن مجداد ولی فقیه تاجدار به جای ولی فقیه عمامه دار است.
رسیدن به آزادی و اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر در سایه شوم ساواک و وزارت اطلاعات هرگز امکان پذیر نیست و نخواهد بود و تنها در سایه جامعه ای فارق از هر دو دیکتاتوری است.در جامعه ای کثرت کرا که همه بتوانند عقاید خویش را ابراز نمایند همه یکسان آفریده شده اند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد گزیدن القاب برتری جویانه همانند ولی فقیه و شاهزاده خود نشانی از نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر است و توهین به اصل برابری انسانها است.آقای رضا پهلوی شما با گزیدن لقب شاهزاده خود را برتر از دیگران میدانید،این در صورتی است که ما به خاطر این برتری جوائی است که در حال حاضر در زندانهای این رژیم بسر می بریم.
بنابر این ما زندانیان سیاسی و امنیتی سوء استفاده به غایت ناجوانمردانه را اقدامی غیر اخلاقی میدانیم و آن را محکوم می کنیم و از تمامی آزادیخواهان و فعالان حقوق بشری خواستار محکوم کردن اینگونه برخوردها هستیم
تکذیب ِ حمایت از رضا پهلوی
جمعی از زندانیان سیاسی ایران
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
شنبه ۹ تير ۱٣٨۶ - ٣۰ ژوئن ۲۰۰۷
در ماههای اخیر تعدادی اطلاعیه با عناوین و به مناسبتهای مختلف از طرف ما زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران صادر گردیده.
مطلع شدیم که اطلاعیه ای تحت عنوان حمایت از رضا پهلوی از طرف ما زندانیان سیاسی و امنیتی در زندانهای مختلف ایران صادر گردیده. این در حالی است که ما در زندانهای هارون الرشیدی رژیم قرار داریم و مورد انواع شکنجه های جسمی و روحی این رژیم هستیم تنها و تنها برای آزادی و رفاه و سعادت مردم ایران است و نه برای جایگزین کردن مجداد ولی فقیه تاجدار به جای ولی فقیه عمامه دار است.
رسیدن به آزادی و اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر در سایه شوم ساواک و وزارت اطلاعات هرگز امکان پذیر نیست و نخواهد بود و تنها در سایه جامعه ای فارق از هر دو دیکتاتوری است.در جامعه ای کثرت کرا که همه بتوانند عقاید خویش را ابراز نمایند همه یکسان آفریده شده اند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد گزیدن القاب برتری جویانه همانند ولی فقیه و شاهزاده خود نشانی از نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر است و توهین به اصل برابری انسانها است.آقای رضا پهلوی شما با گزیدن لقب شاهزاده خود را برتر از دیگران میدانید،این در صورتی است که ما به خاطر این برتری جوائی است که در حال حاضر در زندانهای این رژیم بسر می بریم.
بنابر این ما زندانیان سیاسی و امنیتی سوء استفاده به غایت ناجوانمردانه را اقدامی غیر اخلاقی میدانیم و آن را محکوم می کنیم و از تمامی آزادیخواهان و فعالان حقوق بشری خواستار محکوم کردن اینگونه برخوردها هستیم
فرمانده نانا.امر کن تا برينم در دهان اين فضولباشيٍ مادر قحبه.
بیخود زیتون پرورده نمیشه همین دیدن هاست که ادم را به فکر میاندازه که رشد کنه
و تا بوده د راین دنیا از زمان خود خدا تا همین اقای بوش این روال کار کردن خر و خوردن یابو بوده
غیر از این اگر میبود که نظام دنیا بهم میخورد
همه که نمیتونند دکتر و رئیس باشند
حالا قرعه به نام هر بیچاره ای که افتاد باید جور زمانه بکشه و فراق یار وهر کوفت و زهرمار دیگه
از این بد تر کشتن بچه های بی سرپرست و خریداری شده است که برای لوازم یدکی پولدارها مثله میشوند
دنیای دیوانه ی دیوانه ای داریم
چريک تنها
عبدی کلانتری
http://www.iranglobal.info
در فضاي فقر فرهنگي چپ پس از کودتاي ۲۸ مرداد ، به هنگام سرکوب و بي اعتباري حزب توده و شوروي ، روشنفکران جوان براي کسب دانش تاريخي و فرهنگ سوسياليستي ، در ميان نسل پيشين آبشخور چنداني نمي يافتند ، مگر يک گروه: روشنفکران «نيروي سومي». اما نيروي سوم خود ماهيتي دوگانه داشت.
رفيق سرخ» نام مستعار مصطفي شعاعيان چريک مبارزي بود ...، شعاعيان سه کتاب و چندين مقاله ، بالغ بر بيش از سه هزار صفحه مطلب ، نوشت که هيچگاه در ايران پخش عمومي نيافت. برخلاف پويان ، احمدزاده ، و جزني ، بعدها هيچ گروه و سازمان سياسي خود را ميراث دار نظرها و گفته هاي شعاعيان ندانست..
.او؛ شعاعيان با وجود اين که همچون چريک هاي فدايي خلق به استراتژي مبارزهء مسلحانهء پيشاهنگ و «راه کوبا» باور داشت ، و طبق آن نيز عمل کرد ، اما همزمان نسبت به قهرمانان جنبش چريکي يعني استالين و مائو رويکردي بُت شکنانه داشت
...
منبع:
عبدي کلانتري ، «سه چهرهء مارکسيسم در ايران» ، نشريهء «کنکاش ـ در گسترهء تاريخ و سياست» (ويژه روشنفکران ايران)، شماره ۲-۳، بهار ۱۳۶۷ شمسي و ۱۹۸۸ ميلادي.
البته نظر منه و شما بیخیال باشید ٬ که پدر پیر سرمایه و سرمایه داری اگر کسی
جز یهودیان بودند تا حالا صد کفن پوشیده بود ... اینکه مارکس هم یهودی بود و فلسفه
سقوط جبری !!سیستم کاپیتال را تیوریزه کرده و پدر و بنیان گزار ادیان الهی هم
همین قوم برگزیده خدا هستند دیگه جای شک و شبهه مجاست !؟
در خبرست که وزیر خارجه جدید انگلستان یک یهودی مخالف سیاستهای اسراییل
است البته بعد از کیزینجر و شلزینجر و البرایت حالا انگلستان هم بان راه میرود
البته بی بی سی خیلی رندانه میگوید این وزیر خارجه چون خودش از یهودیان است
دیگر اسراییل نمیتواند با انگ یهود ستیز و ......!؟ از مرحله پرت شدم
صد بار به برژنف خرس گنده نامه نوشتم که بابا گمج خان بجای این اندره گرومیکو
فسیل همدوره استالین یک یهودی روسی واقعا چپ و کمونیسم بزار سر کار تا
پدر صاحب هالیوود و دم و دستگاه تبلیغاتی امریکا را در بیاره
به برژنف نوشتم نترس رادیو تلوزیون را بده دست یهودیان روسی
تا صد سال دیگه کمونیسم را بیمه کن ..نکرد و مرد تا گورباچف بیوزن !!امد و
بعد هم دلقک یلتسین که احمدی نژاد پیشش تام کروز بود !!اما دلقک را واشنگتن و لندن سخت دوست داشتند تازه بخاطر چچن !!دشمنش شدند
یعنی همه کشورهای همکیش !!!کیش و مات شدند تازه چچن که شکم تمساح
روسهاست را انگلیسی حرامزاده میخواست ببلعد که اطرافیان دزد و چپاوولگر
بیلتسین گوساله عرق خور نهیب زدند بسه دیگه دلقک....داستان سقوط شوروی
هنوز قطره ایی از دریایش رو نشده و این حدث و گمانهای مطبوعاتیست
اما شاید ده یا بیست سال اینده بخوبی معلوم شود ...اگر زنده ماندم
براتون مینویسم بخصوص امریکا پرستان این وبلاگ زیتون
این مطلب تبلیغات کمونیسم و کمونیستها نیست واقعیتی است دردناک و بسیار
هم غم انگیز اما چه میشود کرد !؟؟؟؟ شریعتی رو راست تر انرا زر و زور و تزویر
در کنار هم و باهم با اینکه اقلیت محضند ...پول و پلیس و پدر روحانی ...البته خانم
آذر فخر باید در دفاع از نظام کاپیتالیستی غرب که بقول حسین درخشان حقوق
بشر را دزدیده و با ان غول حریف شرقی را بزمین زد ....بیشتر توضیح بدهند که
اگر مردم ساده و بینوای همگی فقیر و بیچاره پشتیبان رژیم ایرانند ...پس این
دویست و پنجاه میلیون امریکایی حقوق بگیر و یا زیر بیست هزار دلار درامد
در سال !!چرا کشته و مرده سرمایه داری هستند !؟ غیر از اینستکه مغز شویی دایم
میشوند !؟ مگر حقوق بگیر اداره برق شووروی سابق با حقوق بگیر برق امریکایی
از نظر کاری و حقوقی چه تفاوتی داشتند گیرم جامعه مصرفی امریکا بکارگر
امریکایی وسایلی چند انهم با کردیت !!کارد و .....زیاد فرقی نبود اما فرق انجا
بود که مدیر روسی حقوق بگیر بود و صاحب امریکایی ان کارخانه برق بیلونر !!؟
همه داستان اینجاست و دیگر هیچ
دستگیری چند ایرانی که در وقایع تروریستی اخیر در انگلستان دست داشته اند.
خیلی غمگین شدم .... :((
دلم آتش گرفت!
به یاد فیلمی مستند افتادم که بچه های هندی رانشان می داد بین ۶ تا ۱۰ ساله که النگو های شیشه ای رنگی می سازند. صبح ساعت ۴ که اتوبوس می آمد آن ها ببرد، طوطی ها به دماغ این بچه ها نوک می زنند و آن ها را بیدار می کنند.... واییییییییییییییییییییییییی ، نفرین به فقر و بردگی........اشک هایم...
بارك لله زيتون! خشت خشت خونههامون از عرق ريختن كارگرهاست و دونه دونهي زيورآلاتمون قصهي رنج آدمهاي بي نام و نشون. هر روز به چشم خودم ميبينم كه كارگري كه داره تمام انرژي بدنش رو ميذاره سر كار و توي بدترين شرايط كار ميكنه حقوقش به زور به 200 تومن ميرسه كه همون رو هم ممكنه دو ماه يك بار دريافت كنه و هر روز هم خطر بيكار شدن رو جلوي چشمهاش ببينه بدون اينكه اميد به حمايت كسي يا ارگاني داشته باشه. اونوقت خيلي از ما برق پولك ميبينيم و جلاي كالا... حالا چه كسهايي پاي اون وسيله يا جنس عرق ريختن و تقريبا مفت كار كردن و چه كسهاي مفت خوردن و سودش رو بردن چيزيه كه نميبينيم و نميدونيم.
بارك لله زيتون! خشت خشت خونههامون از عرق ريختن كارگرهاست و دونه دونهي زيورآلاتمون قصهي رنج آدمهاي بي نام و نشون. هر روز به چشم خودم ميبينم كه كارگري كه داره تمام انرژي بدنش رو ميذاره سر كار و توي بدترين شرايط كار ميكنه حقوقش به زور به 200 تومن ميرسه كه همون رو هم ممكنه دو ماه يك بار دريافت كنه و هر روز هم خطر بيكار شدن رو جلوي چشمهاش ببينه بدون اينكه اميد به حمايت كسي يا ارگاني داشته باشه. اونوقت خيلي از ما برق پولك ميبينيم و جلاي كالا... حالا چه كسهايي پاي اون وسيله يا جنس عرق ريختن و تقريبا مفت كار كردن و چه كسهاي مفت خوردن و سودش رو بردن چيزيه كه نميبينيم و نميدونيم.
من قرار پیش خودم گذاشتم تا زمانیكه این هامون سامون اصلاح طلب كانادایی با نوشته های پاورقی زیتون دست پای خودش را گم می كند ، چیزی نگویم ..
وای زیتون نفس عمیقی كشید ، امان از دست منتقدین بی رحم ...
اما برایت بگویم ، هر چند كامنت مرا می بینی صد وجب اخوندی می پری بالا ، قلب نظر خواهیت كند می زند و ادمهای عجول كه قرار هم نیست صبر كنند و فكر هم می كنند اول شدن مثل شكستن فلان جای فیل است ، هی به دگمه « ارسال » فشار میاورند و نتیجه تكرار و تكرار و سامون و هامون و گاهدون می شود ....
بدرود
mo bar tanam sikh shod va ashk bar cheshmanam jari. taghsire amst. taghsireh maneh. tazeh in dastaneh dokhtar khobasheh. vagarnah babahe majbor be tan foroshish mikard. nanag bar man ke in masalae ro to keshvaremon darim. nemidonam chi beegam va nemidonam rahe hale moshkel kojast. faght midonam ke bayad risheh mazhabo az in malekta bardasht.
mo bar tanam sikh shod va ashk bar cheshmanam jari. taghsire amst. taghsireh maneh. tazeh in dastaneh dokhtar khobasheh. vagarnah babahe majbor be tan foroshish mikard. nanag bar man ke in masalae ro to keshvaremon darim. nemidonam chi beegam va nemidonam rahe hale moshkel kojast. faght midonam ke bayad risheh mazhabo az in malekta bardasht.
mo bar tanam sikh shod va ashk bar cheshmanam jari. taghsire amst. taghsireh maneh. tazeh in dastaneh dokhtar khobasheh. vagarnah babahe majbor be tan foroshish mikard. nanag bar man ke in masalae ro to keshvaremon darim. nemidonam chi beegam va nemidonam rahe hale moshkel kojast. faght midonam ke bayad risheh mazhabo az in malekta bardasht.
به نیروانا:
چه طرز فکر عحیبی داری ! حسرت پشت ویترین مغازه !؟
کسی مثل زیتون چون اعتماد به نفس داره ،برای ذات خودش ارزش قائله و خودش رو هم قبول داره هیچ وقت پوشیدن این لباسهای مخصوص تازه به دوران رسیده ها براش آرزو نیست.
هم این لباس ۷۰۰ هزارتومنی از خون و زندگی انسانهاست، هم اون پولی که پای خریدش ميره با ناحقی ها دست و پا شده.
آفرین زیتون
منم همین رو میگم. دوست ندارم همه چیزها رو از دریچه خاردار سیاست ببینم. ولی منم همین رو میگم . همه چیز تقصیر دولت محمود خله نیست ! ما نمونه این پدر و برادر دلسوز زیاد داریم !! باور کنید رو همه چیز اثر گذارن این آدمها و باب دل حکومتهای اسلامی !!
هر وقت از فقر حرف میزنی میگن این حرف ها قدیمی شده و دیگه به درد یادگاری نوشتن رو میز های مدرسه هم نمیخوره .ولی من معتقدم حسرت پشت ویترین مغازه چه برای تو و چه برای اون دختر پولک دوز هیچ وقت قدیمی نمیشه
زیتون عزیز، نوشته هایت همیشه خواندنی هست. در موردی که نوشتی؛ کانسپتی وجود داره به اسم Fairtrade که گمون نکنم در ایران وجود داشته باشه. چنین ارگان هایی در اروپا محصولاتی مثل چای برنج و یا قهوه از کشورهای جهان سوم وارد می کنند که مستقیم از کشاورز به قیمت منصفانه خریداری شده. این ارگان ها لباس هایی هم که عمدتا در پاکستان و هند تولید میشه وارد می کنند. این ایده می تونه در ایران هم اجرا بشه و خیلی محصولات مثل فرش یا لباس ها مستقیم و با قیمت مناسب از تولید کننده خریداری بشه. ایجاد همچین ان جی او یی یکی از اهداف دراز مدت خود من هست :) برای اطلاعات بیشتر اگه کسی علاقه داشت> http://www.transfair.org/
عباس پژمان پس از این که با همدستی رضا شکرالهی (مشکوک ترین فرد دنیای مجازی ایران ) بهترین مترجمان کشورمان را مورد اهانت و تحقیر قرار داد حالا دست به دامن تلویزیون شده تا عقده های حسادتش را آن جا خالی کند. این بیمار روانی که کاری جز تخریب چهره های محترم فرهنگ ما ندارد باید از جامعه ادبی طرد شود.
گروه مترجمان جوان
وای کسی تو ايران اين قيمتا رو ميده واسه لباس؟
وای کسی تو ايران اين قيمتا رو ميده واسه لباس؟
سلام زیتون. حالا که اسم جهزیه و لباس عروسی شد من اگر ميخواستم از کسی تقاضای ازدواج بکنم صبر ميکردم تا هفته آينده يکشنبه ساعت هفت صبح. درست سر ساعت هفت و هفت دقيقه و هفت ثانيه. توی تاريخ میلادی ميشه روز هفتم ماه هفتم سال دوهزار و هفت و یا يک چيزی شبيه به اين:
۰۷/۰۷/۰۷/۰۷/۰۷
بذار ما هم یکبار اینجا یکرقمی بشیم! به این میگن سرمایه داری اسلامی :(
سلام زیتون جان
این دختره راست میگه منم رفتم دنبال این کار دیدم استثمار است
منصور جان
قلب نظرخواهیم ضعیفه! ترو خدا یواشتر:)
نمیدونم چرا زیادفشار بدین سهبار پابلیش میشه.
اووووووووووووووووووووووول!
اووووووووووووووووووووووول!
آووووووووووووووووووووووول!