108 :: توسط Amivadild در 2010-01-20 06:46

stand ein wildes durcheinander! Versuch es nicht vergessen. Was habe ich heute den ganzen weg hierher dar ber, kommandierte weber. Was willst du ihn?

test

107 :: توسط کوس میخورم در 2009-08-08 10:55

من کوس میلیسم اینم ایدیمه

pirmarde_koslis@yahoo.com

106 :: توسط بابک اسماعیلی در 2008-02-11 22:01

به نظر شما چه کتابهای را لازم است یک دانش آموز در طول دوران تحصیل خوانده باشد .

کتاب معرفی کنید .

و در یکی دو سطر بنویسید چرا باید آن کتاب را خواند .

کتاب چه ویژگی در او ( شاگرد ) ایجاد می کند .

105 :: توسط عمه خانم در 2008-02-09 15:38

اوا شادمان , خوب معلومه عمه باید عاقبت اندیش بود , خودش فقط دختر داره.

104 :: توسط زیتون در 2008-02-09 02:25

شايان عزيز
اين نظرخواهی من دوباره خراب شده.من بلد نيستم فيلتر دارش بکنم. خود به خود چنين خطايی ازش سر زده. رفته بود تو قسمت جانک کامنتز. درش آوردم.

103 :: توسط شادمان در 2008-02-09 02:22

عجب پس شاه آینده میخواهند شرط پسر بودن را برای ولیعهدشان بردارند. بسیار عالیست. احسنتم احسنتم

102 :: توسط زیتون در 2008-02-09 02:21

شايان عزيز
اين نظرخواهی من دوباره خراب شده.من بلد نيستم فيلتر دارش بکنم. خود به خود چنين خطايی ازش سر زده. رفته بود تو قسمت جانک کامنتز. درش آوردم.

101 :: توسط khodam در 2008-02-09 01:56

ماهنامه عصر پنج‌شنبه هم لغو امتياز شد.

100 :: توسط سامان در 2008-02-09 00:41

در مورد شمارۀ یک جدا از مسئلۀ پوشش بالای رسانه ای چنین حادثه ای که جای تأمل دارد، باید گفت این در واقع یک رسوایی برای خود جمهوری اسلامی و قوانین سفت و سخت و عهد بوقی آنست که مسبّب واقعی یک چنین ناهنجاریهاییست و نه عموم مردم ایران چرا که این فرد با توجه به سنّش، محصول فرهنگ غالب بعد از انقلاب اسلامی (!) است.
در مورد شمارۀ دو پیشنهاد می‌کنم تا هنوز به تحریم، مالیات بر درآمد تعلّق نگرفته، چیزهای خوب‌خوب دیگر را هم تحریم کنید :) تحریمیات احتمالی شامل: قلیان (خدا میراث خواران میرزا‌ی شیرازی از جمله حاجی آقای صادق را بیامرزاد) رفاه، شادی، حرکات موزون، قانون، امنیت، دموکراسی(حتی از نوع نیم‌بندش!) ، آزادی بیان، پوشش، نفس‌کشیدن و ...

و امّا در مورد سه:

من نمی‌دانم که چرا می‌گویند : سیب میوۀ لذیذیست، زیتون خوش‌خور
و چرا اسم دکان احدی سویا نیست
:)

با عرض پوزش فراوان از حضور دوستداران سهراب سپهری، دیگر تکرار نمی‌شود!

99 :: توسط shayan در 2008-02-08 22:06

شاهين جان

مطالبی را برايت نوشتم و لينکهائی برايت گذاشتم که نمی‌دانم چرا رفت تا مورد بازبينی و تائيد قرار بگيرد. فکر کنم زیتون قیلتری برای کامنها گذاشته و یا شايد چون لينک داشت اینطور شد.

به هر حال

شاد باشی

98 :: توسط shayan در 2008-02-08 21:58

به شاهین دلنشین عزیز

دوست عزیز شاهزاده رضا پهلوی بارها گفته اند که منظورشان چیست. در کتاب «نسیم دگرگونی» فصل ششم آن هم باز به روشنی تفاوت بین مقام مسئول که نخست وزیر و منتخب مردم خواهد بود را با پادشاه به عنوان مقام غیر مسئول و نمادین روشن کرده اند و با مثالهای گوناگون منظور خودشان را بیان نموده اند. ختی نوشته اند که مایل هستند شرط پسر بودن ولیعهد را هم بردارند. به هر حال ترجمه تمام کتاب را در این لینکها فصل به فصل می توانید به فارسی بخوانید.

http://rezapahlavi.org/books/Introduction.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_1.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_2.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_3.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_4.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_5.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_6.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_7.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_8.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Chapter_9.pdf

http://rezapahlavi.org/books/Acknowledgement.pdf

و اما منشور حزب مشروطه را هم می‌توانید در اینجا بخوانید:

http://www.irancpi.net/menshor/menshor.htm

و اساسنامه داخلی حزب مشروطه را هم می‌توانید در اینجا بخوانید:

http://www.irancpi.net/menshor/assasnameh.htm


در اینجا هم می‌توانید نظرات دکتر همایون بنیانگذار حزب مشروطه و مشاور ارشد آنرا بخوانید که به روشنی راجع به نوع دید حزب به نظام پادشاهی توضیح می‌دهد:

http://www.irancpi.net/menshor/Hezbi_beray_Eknon_ve_Ayende.htm

به هر حال امیدورام این مطالب موضوع را برای شما و دوستان تا حدی روشن کند و به سوالاتتان پاسخ دهد.

هر چند بنده نه مسئول حزب مشروطه هستم و نه مسئول دفتر شاهزاده رضا پهلوی ولی خوب در حد توان اگر سوالی بود در خدمتم.

شاد باشی


97 :: توسط دانشجو در 2008-02-08 17:48

عمه جان حد وسطش مدل جمهوری آمریکایی یا فرانسویست که بالاترین شخص مملکت یعنی رییس جمهور هر چهار سال یکبار با رای مستقیم مردم انتخاب و برکنار میشه. البته به نظر من مدل فرانسه بهتره چون بجای فدرالیسم با ایجاد دولتهای شهری (شورای شهر بعنوان پارلمان هر شهر و شهردار در نقش رییس جمهور هر شهر) ضمن از بین بردن احتمال تجزیه شدن ناشی از تشکیل ایالتهایی که بر اساس بنیادهایی قومی و مذهبی تشکیل میشوند (با افزایش اختیارات شوراها) دولت مرکزی را هم تضعیف و دموکرات تر خواهند کرد.

96 :: توسط Damoon در 2008-02-08 17:00

حالمون بهم خورد از اين همه دری وری

گرگ رامی شده ايم سگ هاری بايد

95 :: توسط حميد پوريان در 2008-02-08 16:48

عکسی که سانسور شد!
چرا که نه؟
مگه وقتی دادستان انقلاب خلخالی،يزدی است. شما ای هم وطن انتظار ديگری داری؟
آقایان! هنوز در اپوزیسیون؟! مقاله،ملاقه پر میکنند از شاهکارهای خود از روئیدن کل در آپارتمانهای شیک، تا تائید کشتار در کردستان، ترکمن صحرا،... کشف؟ یا تشخیص؟ نوع جدید حکومت، استاد؟ تاریخ پورپیرا، فیلم جدید او، دکتر؟ چهرگانی،مهمان وزارت دفاع امریکا؟!
آیدین تبریزی؟ اشم مستعار؟، یک پا در سفر به ایران،یک پا در رادیو فردا، یک پا در ایران گلوبال... همه و همه
...
***
پلکان 57 ؛ پلکان مرگ! عکسی که 25 سال سانسور شد
www.iranglobal.info
پلکانی که دیو عمامه سری را همراه با میوه چینان" انقلاب" در فردوگاه مهرباد تهران پیاده می کرد؛ عکسی شد که 25 سال سانسور شد . قطب زاده ؛ بنی صدر و یزدی که به مثلث بیق معروف شده بودند و همچنین تعدادی از" یاران" خمینی که امروز اکثرشان کشته شده اند . براستی این پلکانی نبود که کشوری را بجنگ و خانه خرابی کشاند و خود در جنگ قدرت بدست دیوی که فرشته انگاشته می شد؛ یک به یک به قتل رسیدند ویا...

نفر سمت راست گوشه، ابوالحسن بنی صدر است. او که با 11 میلیون رای نخستین رئیس جمهور ایران شده بود، با جمله تاریخی آیت الله خمینی در 25 خرداد 60:" 35 میلیون نفر بگویند بله، من میگویم نه." کنار زده شد. 7 تن از مشاورانش اعدام شدند، هزاران تن از هوادارنش به زندان رفتند و خودش رهسپار تبعید شد.


درست بالای سر خمینی، مرد روحانی با عمامه سفید آیت الله لاهوتی است. او که از زندانیان با سابقه قبل از انقلاب به همراه منتظری و طالقانی بود، بعد از پیروزی انقلاب از سرسخت ترین هواداران رئیس جمهور بنی صدر، به شمار میرفت. به فاصله 2 ماه پس از کنار زدن بنی صدر توسط لاجوردی به زندان اوین برده شد و اعدام شد. جمله معروف او خطاب به سران حزب جمهوری(بهشتی،خامنه ای و رفسنجانی) این است: "حاکمیت تک حزبی است که صدای پای فاشیزم را به گوش میرساند. وای به حال آن انقلابی که 8 درصد به 80 درصد حکومت کنند. اگر زور میتوانست آدم را جای خودش بنشاند، پیش از شما زورمند تر از شما بودند. شما جز اینکه خفقان ایجاد کنید و برای مردم مشکل درست کنید کار دیگری نمیکنید."


نفرایستاده میان آیت الله مطهری و لاهوتی، صادق قطب زاده است. او که به همراه ابراهیم یزدی و بنی صدر راه انقلاب را در پاریس هموار کرده بود، 24 شهریور 1361، به اتهام توطئه انفجار جماران، زندانی و اعدام شد. آیت الله منتظری بعدها در خاطراتش نوشت:


"بعدا شنيدم آقاي حاج احمد آقا در زندان سراغ آقاي قطب زاده رفته و به او گفته است شما مصلحتا اين مطالب را بگوييد و اقرار كنيد و بعد امام شمارا عفو مي‎كنند، ولي او را اعدام كردند. بعدها از طريقموثقي شنيدم كه جريان ريختن مواد منفجره در چاه نزديك محل سكونت مرحوم امام بكلي جعلي است و واقعيت نداشته است."


پی نوشت۱: آن که در کنار بنی صدر ایستاده، صادق طباطبایی است. سخنگوی دولت مهندس بازرگان بود. بعد به بازرگان پشت کرد و به صف حکومتی ها پیوست.در سال 61 به دلیل قاچاق 3.75 پوند تریاک توسط پلیس آلمان دستگیر و در دادگاه دوسلدورف به 3 سال زندان محکوم شد. با پادرمیانی وزیرخارجه آلمان و مصونیت سیاسی به عنوان عنصر نامطلوب از آن کشور اخراج شد. او همچنان به حمایت از جمهوری اسلامی ادامه میدهد

94 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-08 14:56

زیتون جان
خیالمو راحت کردی. اشکالی نداره اگه خودبخود پاک شده باشه. من یه دفعه ترسیدم که نکنه حالا که گفتم دم اونائی گرم که دمکراسی ِ سلطنتی خاهانی هستند که مقام پادشاهی و یا ملکه ای! را مقامی تشریفاتی میدونند، اینو هم بتونم نشون بدم که برنامه ی حزب مشروطه، همان بساط آخرین شاه را بوجود میاورد و اصلا دمکراتیک نیست. به نظر من، سلطنت طلبان واقعا دمکرات، با فرض وجود! ...
/ ندا: نه! زیتون جونم. این شاهین یه ذره خره! معلومه که وجود داری عزیزم/
... عرصه را به سلطنت طلبان دیکتاتور محمدرضاشاهی، فروخته اند یا باخته اند. ملت دیگه انقدر هم خر نیستند. اون موقع شاه صدای انقلاب رو خیلی دیر شنید، الان هم رضا پهلوی صدای عقل این همه روشنفکر رو نمیشنوه. و نتیجه ی همه ی اینها ضربه خوردن به "دمکراسی ِ سلطنتی خاهان" است که دوست دارند افسانه های شاهزاده ها و پریان بازم برای بچه هاشون دلچسب باشه. ولی با این بی فکری ای که هست، شاید یه رئیس جمهوری مثل مبارک، مبارکشون بشه...
/ صمد: ای اخمخا! مفارکتون باشه. آهای لیلا! هر موقع وچه دار شدیما، یه موقع نری از این کُتابای قرتی گیری شاهزاده ها بگیریها. اون وچه ی اخمخ، فاید دوتا کالسکه ی سوسولطنتی و کوفتش بشه، خوشگل ببینه که یه حسی بشش دست بده نه! مو هر چی میکشیم، از این زیتون شیطون میکشیم که مثل مو خوب فلد نیست مشق بنفیسه/
ندا: خودمونیم زیتون. این شاهین انگاری بدش نمیاد "دمکراسی سلطنت خاه" بشه. اما گمون کنم اگه هم بشه، طرفدار این میشه که سیمین بهبهانی، ملکه بشه!! اصلا از شاه خوشش نمیاد. گول هم نخورید که غرایض جنسی در میون باشه! میگه چطوره هر 50 سال، از میان دختران 20 ساله ی شایسته ی سال، یکی به عنوان ملکه انتخاب بشه، البته با فرض اینکه مردم تو انتخابات، باز هم دمکراسی سلطنتی بخاهند، و وقتی 70 سالش شد، خودش تاج ملکه ای! را بر سر دختر جوانِ 20 ساله ی شایسته ی سال بگذارد. و به این ترتیب فعلا شب بخیر!

میبوسمت!

93 :: توسط عمه خانم در 2008-02-08 14:11

رییس جمهور تشریفاتیم حقوق مفت بگیره , تازه بعضی جاها این تشریفاتی بودنش مایه دردسره , هرچی هییت دولت و نخست وزیر رشته میکنن میزنه و پنبه میکنه ...
نه قدرت تام و نه تشریفاتی , کسی نمیدونه حد وسطش چیه عمه ?

92 :: توسط M-R در 2008-02-08 12:41

کاری که این جوان کرده؛ در حقیقت مستحق دادگاه و زندان نبود؛ یادش بخیر سالهای دهه 70 میلادی؛ حنگ نکن ؛ عشق بورزر، اصطلاح سانفرانسیسکو رفتن باز مانده از آن سالهای هیپی گریست ( اصطلاحی که در سریال دائی جان ناپلئون زیاد بکار میره، و درحقیقت هیچ ربطی هم به سانفرانسیسکو آن زمان نداره)؛من آن زمان دانشجو بودم ؛ و با دخترای دانشجوی همسن و سالم از این شیطونیها زیاد میکردیم، اعتراض که نمیکردن هیچ ؛ خوششون هم میامد.
خوب اون سالها همانطور که گفتم ؛عشق بورز جهانی بود؛ ولی از همه مهمتر وضعیت ایران در دهه 70 میلادی بود, ایران کشوری بود ثروتمند و دانشجویان ایرانی بخاطر دست و دلبازی و مهربانی از محبوبیتی زیادی برخوردار بودند؛ ولی از همه مهمتر مثل امروز ایران به عنوان کشوری مساله دار و تروریست پرور شناخته نشده بود، ایران بعروس کشورهای خاورمیانه معروف بود.
خلاصه این دوست ما باید چهل سال پیش بدنیا میامد؛ انوقت نه تنها در آسانسور میتوانست ؛ سینهای خانم را ببوسد بلکه پشتبندش هم کارهای دیگری انجام دهد و بعد هم رسما با هم باشند.

* البته من فرض را برین گرفتم که دختره یکی از همکلاسیهای آقا و آشنا بوده؛ در غیر این صورت این آقا را هر چه زودتر باید به یک روانپزشک معرفی کرد.

91 :: توسط مانی خان در 2008-02-08 09:17

15سال پیش که من مسئول کانون ایرانی ها در اینجا بودم من را برای مترجمی در دادگاه خواستند البته بعنوان داوطلب
یک جوان ایرانی را گرفته بودند به جرم بوسیدن یک زن در خیابان و اما ماجرا :
این جوان دوروز بود که از طریق تایلند بعنوان پناهنده وارد ونکوور شده بود و چون زبان نمیدانست که بپرسد چکار باید بکند شب را در فرودکاه خوابیده بود .آنروزها یک خوش امدین میگفتند و میفرستادن که بری و خوش باشی باید میرفتی به محلی یا اداره ای که به ولکام هاوس معروف بود و از آنجا راهنمائی میخواستی و آنها دنبال کارت را میگرفتند و خیلی کمکت میکردند البته آن ممه را لولو برده این روزها اگر اجازه بدن که بری یک آبی بخوری جای شکر داره تا بفهمند که برای پناهندگی امدی سوار هواپیمای بعدی برت میگردانند به جائی که امدی

دور شدم از ماجرا روز دوم این جوان را یک راننده تاکسی میاورد به مرکز شهر به اداره ولکام هاوس و چون زبان نمیدانسته خیلی پکر و ناراحت بوده در جلوی اداره به خانمی برمیخوره و ان خانم دلش برایش میسوزد سیگاری تعارفش میکند دستی به پشتش میکشد و موهایش را نوازش میکند به خیال خودش دارد از این جوان دلجوئی میکند بغلش میکند کاری که در این شهر برای محبت نشان دادن زن و مرد همدیکر را در آغوش میگیرند جوانک بیچاره فکر میکند بقول خودش این زنه خراب است ناگهان یکدست به کپل و لبها روی لبهای زن بیچاره حالا ببوس که ببوس و یک چک و یک جیغ و یک دستبند حال به قاضی میگفت ببخشید من معذرت مخواهم آخه اگر یک زن در کشور ما در خیابان از این کارها بکند حتماخرابه و دلش میخواد من هم خواستم کمکش کنم قاضی بخشیدش ولی سپردش به پلیس که ببره قانون یادش بده یکهفته ای مهمان پلیس بود

در این شهر و کشور هر روزه صدها اتفاق از این نوع و بدترش میافتد ولی سرو صدائی نمیکند مگر اینکه خبرنگار فضول و کمی هم نژاد پرست دستش به این خبر برسد که همه شما هم ماجرا را حالا میدانید

البته در این کشوری که کشیش هایش به بچه ها تجاوز میکنند و پاپ را رئیس بچه بازهای دنیا لقب داده اند این خنده دار است به کوس رسوائی کشیدن بوسیدن یک ممه بوسیدنی را

90 :: توسط چه گوارا در 2008-02-08 09:16

میگم زیتون جان لطفآ دستور آش نذری رو هم بنویس (:

89 :: توسط جیم جارموش در 2008-02-08 04:25

اشکالی نداره کامنت ما تو این ماه محرم شهید شد. احتمالا با امام حسین محشور میشه

88 :: توسط فرهودممه خور در 2008-02-08 03:04

اقا جان!ممه رو خوردیم حبسش رو کشیدیم .کسی مشکلی داره؟ برید پی کارتون. دهه!!

87 :: توسط زیتون در 2008-02-08 02:59

شاهین عزیز
فقط یک کامنت از تو در قسمت جانک کامنت‌ها رفته بود که زدم پابلیش بشه.متاسفانه کامنت جیم‌جارموش اونجا نبود.

86 :: توسط زیتون در 2008-02-08 02:51

شاهین عزیز
فقط یک کامنت از تو در قسمت جانک کامنت‌ها رفته بود که زدم پابلیش بشه.متاسفانه کامنت جیم‌جارموش اونجا نبود.

85 :: توسط زیتون در 2008-02-08 02:15

جيم جارموش عزیز و شاهين جان دلنشين
من تازه آنلاين شدم و نه امشب و نه در گذشته هيچوقت کامنتی از شما دوتا پاک نکردم. برم تو اديتور ببينم نرفته تو قسمت جانک کامنتز!

84 :: توسط رفیق در 2008-02-07 23:37

به بهانه صدمين پست http://omidh.blogfa.com/post-100.aspx

83 :: توسط ميم در محاق در 2008-02-07 22:38

سلام زيتون جان
انتخابات شيطان بزرگ را اشكال نداره
اما انتخابات ايران يادت نره حضور پر شور به هم رساني ها...وعده ما پاي صندوق هاي راي!:)))

82 :: توسط khabarchi در 2008-02-07 22:36

Do you still really think the reveloution was about lack of freedom in Iran after 30 years?


http://www.netnative.com/news/06/mar/1090.html

81 :: توسط جیم جارموش در 2008-02-07 21:59

چرا کامنت آخر من اینجا پاک شده زیتون؟ مگه من حرف بدی زدم؟

اینجا یه جمله از دیالوگ سریال دایی جان ناپلون در جواب من آورده شد من هم به یه دیالوگ از همون سریال جناب ناصر تقوایی جواب دادم. اگه به نظرت اون دیالوگ بد بوده باید ناصر تقوایی رو محاکمه کنی نه من رو. دیده بودم اینجا بعضی جمله ها رو با سه نقطه سانسور کنن ولی ندیده بودم تا حالا کل یک کامنت رو اون هم به خاطر یک جمله معروف از یک سریال معروف مثل دایی جان ناپلون پاک کنن. واقعا شما چه فرقی بین خودت و جمهوری اسلامی قایل هستی که اینقدر با تکبر و غرور راجع به ایرادات نظام اسلامی حرف میزنی ولی خودت یه سانسور چی هستی صد برابر بد تر از اونها؟

80 :: توسط حميد پوريان در 2008-02-07 17:49

فقط و فقط برای سرگرمی!!!:

راه اندازي تلويزيون فارسي جديد
http://farhanggoftego.org
در 5 دي ماه نيز خبرگزاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي خبر داده بود که ترکيه نيز در صدد راه اندازي کانال ‏تلويزيوني جديدي به زبان هاي فارسي است.اين خبرگزاري نوشته بود که اين تلويزيون به دستوررجب طيب ‏اردوغان نخست وزير تركيه و با "هدف از تاسيس اين تلويزيوني تقويت روابط اقتصادي و فرهنگي با كشورهاي ‏همسايه و منطقه" راه اندازي خواهد شد.پ خش موزيک، برنامه فرهنگي و اخبار بخش اصلي اين تلويزيون اعلام ‏شده است.‏ خبر مربوط به تلويزيون فارسي پارلمان اروپا در حالي انتشار يافته که مجلس شوراي اسلامي سه شنبه گذشته با ‏اختصاص 250 ميليون دلار براي خريد ماهواره اختصاصي و پرتاب آن موافقت کرده بود. ‏ ...

همه و همه رادیو و تلویزیون به سوی ایران براه انداخته اند...

ج.ا هم بگیر و ببند،زندان،شکنجه،اعدام، کمک به مستعضفان؟ جهان؟! را به اجرا گذاشته بدون ترمز! اپوزیسیون؟ این رژیم در سفر خود به کانادا کشف کرد این رژیم فاشیستی و ارتجائی نیست!

راديوهاي دويچه وله و بي بي سي روز اول فوريه خبر دادند که در جريان مذاکرات پارلمان اروپا در روزهاي ‏چهارشنبه و‎ ‎پنجشنبه‌ي گذشته (۳۰ و ۳۱ ژانويه) اعلام شده که پارلمان اروپا تصميم دارد يک شبکه‌ي‎ ‎تلويزيوني ‏به زبان فارسي ايجاد کند.‏


به گزارش اين راديو خانم "بنيتا فررو والدنر"، کميسر روابط خارجي‎ ‎پارلمان اروپا با استقبال از تصميم پارلمان ‏‎ ‎براي راه‌اندازي تلويزيون فارسي‌زبان گفته‎ ‎است: "اين کانال فارسي‌زبان با توليد و پخش برنامه‌هاي فارسي از ‏منظر اروپايي، مي‌تواند نقش مهمي در بهبود درک متقابل ميان ما و ايرانيان ايفا کند".‏


79 :: توسط توتیا در 2008-02-07 16:50

بمیرم برات این اراجیف را باید در کامنتدونیت بخوانی

78 :: توسط توتیا در 2008-02-07 16:49

بمیرم برات این اراجیف را باید در کامنتدونیت بخوانی

77 :: توسط توتیا در 2008-02-07 16:49

بمیرم برات این اراجیف را باید در کامنتدونیت بخوانی

76 :: توسط توتیا در 2008-02-07 16:49

بمیرم برات این اراجیف را باید در کامنتدونیت بخوانی

75 :: توسط توتیا در 2008-02-07 16:49

بمیرم برات این اراجیف را باید در کامنتدونیت بخوانی

74 :: توسط توتیا در 2008-02-07 16:49

بمیرم برات این اراجیف را باید در کامنتدونیت بخوانی

73 :: توسط توتیا در 2008-02-07 16:48

بمیرم برات این اراجیف را باید در کامنتدونیت بخوانی

72 :: توسط ببر تنها در 2008-02-07 14:02

بسم الله الرحيم،ما اومديم!
خواستم راجع به شيرجه جوان غيور ايراني به درون دكولته آن خانم كانادايي بنويسم. من با نظرآقاي گوشزد كامنت 57 كاملن موافقم،رفتار جنسي ما ايرانيان و تكامل آن در مقايسه با فرض جوانان كانادايي محدود تر است است و براي رسيدن به نورمهاي يك جامعه متمدن هنوز راه زيادي داريم اين در مورد جامعه شهري و دانش آموخته اما كمتر صدق ميكند ارتباط جنسي پيش از ازدواج در ميان اين قشر از جامعه سالهاست كه آن حالت تابو بودن خود را ندارد به اين خاطر انجام چنين عملي از سوي اين جوان مسلمان و بدتر از خود عمل دليل توجيهي آن به هيچ روي قابل دفاع نيست و فكر ميكنم كه بيشتر ابراز اين دليل بوده كه خشم ساير ايرانيهاي مقيم كانادا را بر انگيخته.اينكه بگوييم چون سينه هاي خانم معلوم بوده و سفيد بوده و تپلي بوده،دليل نميشود كه بدون اجازه ببوسيمشان!!اين يعني كه ما توانايي زيستن در يك جامعه آزاد و بدون حصار را نداريم،يعني همان توهيني كه جمهوري اسلامي به مردمان خودش روا ميدارد.اينكه در اسلام زنان بايد خود را از ديد مردان پنهان كنند،يا هنگام صحبت كردن به چشمان آنها خيره نشوند ويا در اماكن عمومي از آنان جدا باشند و با يكديگر دست ندهند توهين بزرگي است به يك ملت،مردان و زنان اسلامي با رعايت اين دستورات تاييد ميكنند كه افرادي هستند بدوي كه در صورت مواجه با جنس مخالف تحت هر شرايطي ابتدا به برقراري يك ارتباط جنسي با او (حتي اگر از نوع كوئيكي باشد) فكر ميكنند .آن آقاي رييس جمهور يا وزير كه با غرور فراوان از دست دادن به يك خانم امتنا ميكند دارد به جهانيان اعلام ميكند كه اگر من با اين خانم دست بدهم غريزه جنسي ام تحريك ميشود،يعني اين آقا انقدر بدوي است كه با مواجه با يك زن نخست ابتدايي ترين غريزه اش جنبش پيدا ميكند،مانند انسانهاي غار نشين كه بدبخت ماده هه ميرفت لب رودخونه آب بياره تا دولا ميشد يهو چهار تا غول بيابوني ميپريدند رو خانم و ظرفشو پر آب ميكردند!!
خب اينطور اگر باشد واقعن باعث آبروريزي است و به نظر من مهاجمين حق داشتند كه با شدت هرچه بيشتر اين دانشجو را طرد كنند.
اما اينكه آقاي گوشزد در آخر مطلبشان نوشتند: (این رفتار (هجوم دسته جمعی به جوان دانشجو) یک مکانیسم دفاعی است برای جلوگیری از عیان شدن جزئی از ضمیر ناخودآگاه ما که سبب شرمساری مان می شود. )براي من منظور ايشان ازين جمله روشن نيست.آيا ايشان عقيده دارند كه در ضمير ناخودآگاه همه ايرانيان نيز غريزه جنسي هنوز گرايشي غير قابل كنترل است؟
اگر اينطور باشد كه واي بر ما ايرانيان.

71 :: توسط ~شیرپیر~ در 2008-02-07 13:59

کامنت 67؛ شما دانشجوی چه رشته ای هستی؛ امیدوارم که رشته آش نباشد!! شوخی کردم ؛دل خور نشو، آخه مطالبی که مینویسی خیلی تابلوست، اگر همین آقا این کار را تو ایران کرده بود ممکن بود, آفتابه تو دهنش فرو کنند و تو ملا عام شلاقش بزنند؛ حالا جون جرو خودی هاست ؛ بایست خفه خون گرفت ؛ نه؟

70 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-07 13:51

زیتون!!!!!!!
لج بازی نکن، ذلیل نمرده!
کامنت منو که روش زحمت کشیده بودم، بذار سر جائی که باید میومد.
پی لیز!!!!!

69 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-07 13:44

زیتون!!!!!!!!
این چه کاری بود که کردی؟

68 :: توسط دانشجو در 2008-02-07 12:41

من فکر میکنم که یکسری از دوستان تعهد کردند که تحت هر شرایطی یک مقام شاهنشاهی حتی شده در حد تشریفاتی به رضا پهلوی بدند وگرنه در مملکت مستعد استبداد چرا باید بخاطر استقبال از چند نماینده خارجی مقام شاهنشاهی درست کرد؟ مضاف بر اینکه تو این برنامه اتحادی که گفته شد از مدل جمهوری های فدرال مثل عراق اسم برده شده درحالیکه ما 30 سال مدل جمهوری فرانسه را در قانون اساسی فعلی تجربه کردیم که رییس جمهور همه کاره بوده و هر چهار سال یکبار عوض میشه. با حذف شورای نگهبان و انتقال فرماندهی کل قوا از رهبر به رییس جمهور عملا مقام رهبری تشریفانی و اضافی میشه که با مرگ خامنه ای از بین خواهد رفت ولی استقرار نظام های مذکور شامل یک انقلاب خانمانسوز دیگست که این روزها با دیدن تصاویر انقلاب 57 من دیگه فکر نمیکنم کسی خواهان اون باشه. من معتقدم باید واقع بین بود و از یک سوراخ 1000 بار گزیده نشد. سلطنت در ایران مرد و مطمئن باشید اگر این رژیم هم سقوط کنه دانشگاه و قشر روشنفکر ایران جلوی بازگشت سلطنت خواهند ایستاد . زیتون جان ضمن عرض معذرت بخاطر بی ربط نوشتن اولا اینقدر نگید دانشجو چنین کرد و چنان کرد چون من بخودم میگیرم و میشه ممه نخورده و دهن سوخته! در ضمن من فکر میکنم این آقای سینا لولو باشه چون آن ممه را لولو برد! راستی اینم بگم که اگه یک افغانی تو ایران یه چنین کاری کرده بود همه میگفتند که حق داشته بدبخت و نباید بهش توهین کرد و نژاد پرستی و اینا. همونطور که سر تجاوز چند افغانی به یک دختر دانش آموز ایرانی که فیلمش اومد بیرون گفتند. حالا سر این ایرانی شریف همه فرهنگشون ایراد پیدا کرد و آبروشون رفت.نوش جونش! گوشت بشه به تنش! ما هم دستمون به گوشت نمیرسه میگیم بی فرهنگیه!

67 :: توسط اردوان در 2008-02-07 11:13

شاهين جان من دلیل منطقی برای وجود شاه نميبينم. هر جايگاهی بايد برای وجودش بايد دليلی قانع کننده وجود داشته باشه. اولا اين که فلان کشور شاهنشاهی هست دليل نميشه. ثانيا اگه من اشتباه نکنم -اطلاعاتم در این مورد خیلی دقیق نیست - تو کشورهايی که شاه تشريفاتی دارند آخرين حکومت قبل از دموکراسی شاهنشاهی بوده و روند تغيير به صورت مسالمت آميز انجام شده برای همين شاه رو نگه داشتن. اما ما که يه بار نظام شاهنشاهی رو نابود کردیم معنا نداره که همچین پست اضافه ای وجود داشته باشه. همينطور در مورد ولی فقيه. اگر مسالمت آميز دست کشيدن از ملت - که بسیار بعید هست- امکان ولی فقيه تشريفاتی ميتونه در نظر گرفته بشه. در غير اين صورت هيچ منطقی برای وجودش باقی نميمونه!

66 :: توسط عین الله در 2008-02-07 08:28

دراخبارخواندم که به دستور واتیکان روسپیانی را که اسم هایشان /مریم/ باشد پلیس ایتالیا از کارشان جلوگیری میکنند .

بنظر من جمهوری اسلامی باید کار واتیکان سر مشق قرار داده و از کار زنان خیابانی که دارای اسمهای فاطمه ـ زهراـ زینب ـ معصومه و عایشه هستند جلوگیری فرمایند واینگونه روسپیان را موظف فرمایند که نامهای خود را عوض کرده تا در سنگسار کردن به مانعی برخورد نکند!!

وهم چنین کلیه هموسکشوال هایی را که دارای اسمهای علی ــ حسن ـ حسین ـزین العابدین ـ باقر ـ صادق کاظم ــ رضا ـ علی نقی ـ محمد تقی ـ عسکرـ مهدی دراسرع وقت نام های خود را تغییر داده تا جمهوری اسلامی بتواند هر چه زودتر انها را اعدام نماید
عین الله

65 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-07 02:40

به شایان

لطف کن و لینک مطالبی را که اقای رضا پهلوی به گفته ی شما بارها و بارها گفته‌اند و دائما تکرار کرده اند در مورد اینکه: (مقام سلطنت فقط تشریفاتی است، با برعهده داشتن وظایف تشریفاتی، از جمله استقبال از مقامهای دیگر کشورها، و حق دخالت در سیاست و در کار مجلس و دولت و ارگانهای حکومتی را ندارد!) برایم بنویس. من که هر چی تو سایت ایشان گشتم، ندیدم. اگر قضیه انقدر برای ایشان اهمیت داشته که بارها و بارها از آن صحبت کرده اند، چرا در گوشه ای از صفحه ی اول سایتشان، این اعتقاد را نمی نویسند؟

اگر منظورتان اینست که ایشان بارها و بارها ادعا کرده اند که هدفشان دموکراسی است، خوب ادعا را خیلی ها میکنند. من هم ادعا میکنم که حتا یک آدم دروغگو تو دنیا پیدا نمیشه!

این قسمتی از برنامه ی سیاسی حزب مشروطه نوشته شده در منشور حزب مشروطه ايران است:
http://www.rahe-ayande.net/
http://www.irancpi.net/menshor/menshor.htm

۲ ـ حاکميت مردم و حکومت قانون پايه نظام سياسی ايران است. رای آزادانه مردم بايد سرنوشت کشور و نوع حکومت و سياست‌های آن را تعيين کند.

۳ ـ ما پادشاهی مشروطه را بهترين و مناسبترين رژيم و نوع حکومت برای ايران می‌دانيم و از هيچگونه تلاش قانونی و دمکراتيک برای برقراری نظام پادشاهی مشروطه به پادشاهی رضاشاه دوم پهلوی فروگذار نخواهيم کرد.

در هیچ جای این برنامه، از ممنوعیت پادشاه در دخالت در سیاست و داشتن قدرت حکومتی صحبت نمی کند. در کجا نوشته شده است که پادشاه فقط مقام تشریفاتی دارد؟
در کجای آن نوشته شده است که مردم حق دارند، هر چهل سال یا پنجاه سال، در رای گیری دوباره، رای به سلطنت یا جمهوری بدهند؟

64 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-07 01:47

اردوان: من نميفهمم اين شاه تشريفاتی ديگه چه صيغه ايه؟! يه مفت خور بياد بشه شاه بعد هيچ گهی هم نخوره؟! اگه اين آدم- آدم با عرضه ای هست و کاری از دستش بر مياد بايد جايی قرار بگيره که بتونه کار مفيد انجام بده مثلا رییس جمهوری چیزی بشه.


اردوان جان
من شخصا دادن قدرت فردی حکومتی را به هیچکس قبول ندارم. چه شاه باشه و چه رعیس جمهور. یعنی از نظر من باید هر دو مقام، تشریفاتی باشد. من هندوستان و یا مثل هلند.

من قسمتی از برنامه ی اتحاد 17 ماده ای را برایت مینویسم. بقیه شو اگه حال داشتی، برو به سایتم تا لینکش را ببینی:

10- . با در اجرا بودن بندهای بالا، همه ی ایرانیان حق تأیین شکل ظاهری ِ دمکراسی در ایران و انتخاب نام کشورمان را دارند. دو نمونه از این نامها : 1_"جمهوریِ دمکراتیکِ ایران" (که رئیس جمهور یا تا حدودی قدرت دارد و یا تشریفاتی است و به دو شکل میتواند انتخاب شود: 1_مردم مستقیمن به کاندیداهای ریاست جمهوری رای میدهند 2_مردم مجلس سراسری را انتخاب میکنند و این مجلس "رئیس جمهور" را انتخاب میکند) 2_"دمکراسی ِ سلطنتی ِ ایران " (مقام سلطنت فقط تشریفاتی است، با برعهده داشتن وظایف تشریفاتی، از جمله استقبال از مقامهای دیگر کشورها، و حق دخالت در سیاست و در کار مجلس و دولت و ارگانهای حکومتی را ندارد!)

عقاید در مورد اینکه کدام یک از این شکلهای ظاهری ِ دمکراسی، بهتر از دیگری میباشد، متفاوت است، ولی در دمکراتیک بودن کشورهایی نظیر جمهوری دمکراتیکِ فرانسه و یا دمکراسیِ سلطنتیِ هلند یا سوئد، و اینکه دمکراسی ِ کامل و صد در صد، یک ایده آل است، اختلافی نیست. و اگر اکثریت مردم ایران به "دمکراسی سلطنتی" رای دادند، باز هم حق دارند خانواده ی بی قدرت ِ سلطنتی را (از میان قبول دارندگان خواسته های مشترک!) انتخاب کنند. و از آنجا که نسلهای آینده نیز حق تأیین شکل ظاهری ِ دمکراسی را دارند، این انتخاب مثلن هر 50 سال تکرارمیگردد.

63 :: توسط شهربانو در 2008-02-07 01:08

زیتون جان اگر این دانشجو در تبریز خودمان چنین می کرد و خانمه داد و قال می کرد یکی دو نفر آقا یک کتک حسابی آن هم وسط خیابان به دانشجو می زدند و دانشجو هم توبه می کرد و کار تمام می شد .
ممنون از تبریکت

62 :: توسط خنگ خدا در 2008-02-07 00:40

زيتون جان من هم درباره‌ی این جناب دانشجوی نادان خوانده‌ام ولی فکر نمی‌کنی با آوردن نامش باعث می‌شوی که آبرويش بيشتر برود. درست است که اين جوان بی‌فکر کار زشتی کرده است ولی فکر نمی‌کنی بهتر باشد تنها به عنوان يک دانشجو از او نام ببری. به هر رو برای خودش و خانواده‌اش خوب نيست که بيشتر از اين رسوا شود.
شاد باشی

61 :: توسط ~شیر پیر~ در 2008-02-06 23:33

زکی ؛ مگه شهر هرته؛ احمدی نژاد دم از نابودی کشور اسرائیل میزنه؛ حالا دانشجوی دوره دکترا که بورسیه دولتم هست تو آسانسور پریده به پستونای زنیکه، معلومه که دنیا ایرانیها را گذاشته زیر زره بین!! حالا خدا رحم کرده که فقط پستونی زنیکه بیرون بوده؛ اگر یوقت یکی از این زنای طبیعت گرا ؛ لخت مادر زاد آمده بود تو آسانسور تکلیف چی بود!!؟؟

60 :: توسط Mahsa در 2008-02-06 23:26

در ضمن منم معتقدم که اين افتضاح يک ريشه اش برميگرده به اون فرهنگ مريضه که تو جامعه ايران هی داره ترويج ميشه و اصلآ هم قصدم از این حرفها دفاع از عمل اين بابا نيست.

59 :: توسط Mahsa در 2008-02-06 23:21

به به.طبق معمول از هر دری سخنی تو این کامنت دونی میشه پیدا کرد...
اون روزی که خبر این پسر دانشجورو شنیدم به عنوان یک دانشجوی ایرونی مقیم کانادا خونم به جوش اومد و سریع ای-میل خبر رو برای دوستام فرستادم...اما حالا که فکر میکنم میگم یارو یک غلطی کرد و تو دفاعشم غلط بیشترکرد...اما خوب چه سودی داره که اسمش این طرف و اون طرف پخش بشه؟؟حداقل کاش فقط میگفتند یک دانشجوی ایرونی...طرف از اون تو در بیاد باید کجا بره؟!!فکر کنم اطراف مثلث برموداهم بشناسنش...

58 :: توسط اردوان در 2008-02-06 22:33

من نميفهمم اين شاه تشريفاتی ديگه چه صيغه ايه؟! يه مفت خور بياد بشه شاه بعد هيچ گهی هم نخوره؟! اگه اين آدم- آدم با عرضه ای هست و کاری از دستش بر مياد بايد جايی قرار بگيره که بتونه کار مفيد انجام بده مثلا رییس جمهوری چیزی بشه. روند تاريخ از همون عهد قلاب سنگ اينجوری بوده که يه نفر با قدرت و زور يه عده رو دور خودش جمع ميکرده و با زهر چشم گرفتن از بقيه ميشده شاه اونا. خيلی احمقانه است ملتی بخواد خودش با دست خودش کسی رو بکنه شاه خودش. نمونه همچين چيزی رو من فقط يه جا ديدم اونم توی اين فرقه های سکسی ارباب و بنده يا slave\master ! بوده. همينمون مونده اين آخوندهای عوضی رو بياريم پايين با هزار بدبختی بدش يکی دیگه بياد بشه شاه؟! نميدونم اين نياز به سرخر انگار شده جزيي از وجود ما!
از نظر من شاه و ولايت فقيه و رييس جمهور مادام العمر و چيزايی از اين قبيل نتيجه اش جز فساد نيست.

57 :: توسط from goosh-zad's blog در 2008-02-06 22:22

بوسه پر هزینه و موج سواری به سبک ایرانی!
موقعی که کاریکاتورهایی حاوی مطالب احتمالا توهین آمیز راجع به اسلام در دانمارک منتشر می شوذ یا سخنان انتقادآمیز پاپ نسبت به اسلام پخش می شود در ایران مردمی که این نقاشی ها و نقش ها را توهین آمیز می دانند به خیابان می ریزند و با موج ایجاد شده بالا و پایین می روند...دلشان خوش است که از دین و اعتقادشان دفاع می کنند و آبروی اسلام را می خرند.

اکنون در ماجرای این جوانی که در آسانسور سینه های دختری را بوسیده است همان موج را می بینم که این بار روشنفکران و وبلاگ نویسان را به حرکت در آورده است.

همه از آبروی رفته ایرانیان می نالند و به قول ایرچ میرزا:

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مومنان رسیدند!

این دانشجوی دکترا در کانادا دارای یک پرونده ضخیم شده است در سایت بالاترین و هجونامه های متعدد در سایت ها و وبلاگ های مختلف...

آبروی ایرانیانی که با بوسیدن سینه دخترکی برود احتمالا از اول هم چندان چیز قابل توجهی نبوده است!!

اما این وسط دانشجوی بینوا نه تنها توسط دادگاه که توسط هم بندان زندان هم مجازات شده و اکنون هم به وسیله ایرانیان هموطنی که همه معصوم و نجیبند تنبیه می شود و لابد تا آخر عمر هم هر گاه استاد دانشگاهی شد دانشجویانش با سرچی در گوگل رزومه اش را در می آورند و...نیز خانواده اش که تا دیروز به او افتخار می کرده و امروز باید طعنه دوست و دشمن را تحمل کند...

ملت ستمگر و بی رحمی هستیم!

اما یک توصیه هم به وبلاگ ها و مخصوصا بالاترین می کنم و آن اینکه با توجه به اینکه مسئولیت مطالب مندرج در هر سایتی چه در متن اصلی و چه در کامنت دانی بر عهده مدیران آن است بهتر است قبل از آنکه این دانشجو تصمیم بگیرد که بر علیه آنان شکایت کند و درخواست غرامت نماید این بساط را برچینند!

پی نوشت:

اول اینکه غرض از این نوشته دفاع از عمل این جوان نیست هر چند که از آنجایی که این عمل مصداق رفتارهای جنسی نابالغو غیرمسئولانه است همه ما و احتمالا مردان سایر کشورها رفتارهایی اینچنین داشته ایم...گیرم که بوسه زورکی باشد یا دید زدن یا دست مالی کردن یا اعمالی مشابه...ولی در هر صورت در شروع دوران بلوغ این اعمال در مردان شایع و رایج است و به مرور زمان در طی تکامل رفتار جنسی در فرنگستان مرد می آموزد که دوست دختر بگیرد و رفتار جنسی اش را کنترل کند اما در ایران مرد این رفتارهای کنترل جنسی را نمی آموزد بلکه زنان می آموزند که خود را از دید نامحرم پوشیده نگه دارند و ... بنابراین اکثر مردان ایرانی در مراحل نخستین رشد روانی از نظر رفتار جنسی رشدشان متوقف می شود و از این نظر نابالغ می مانند.

این نوع تربیت سبب می شود که افرادی که مخصوصا سر به راه ترند از نظر رفتار جنسی تا سنین بالاتر نابالغ بمانند وگرنه جوانهایی که سر براه نیستند اینجا و آنجا صکص را تجربه می کنند و غریزه جنسی شان چنین متراکم نمی شود.

چیزی که الآن عجیب می نماید این است که چگونه یک مرد بیست و پنج ساله و دانشجوی دکترا، بسیار باهوش و مستعد نتوانسته است رفتار خود را کنترل کند و گناه آن را به گردن دختر کانادایی انداخته است در حالی که توجه نمی شود که این جوان از نظر رفتار جنسی پانزده ساله است.

دوم اینکه منظور من از این نوشته نقد رفتار مهاجمان است به این دانشجوی جوان که عمدتا کانادا نشینان هستند.

گروهی مخصوصا زنان بر این اعتقادند که باید چنان بر این جوان بتازند که دیگران جرات دست اندازی به زنان را به خود راه ندهند و این مورد باعث عبرت سایرین شود غافل از اینکه این رفتار"مجازات برای عبرت سایرین" جایی در قوانین مترقی و مدرن جزایی ندارد و ویژه مردمان بدوی است که پوست مجرم را از کاه پر می کردند و بر دروازه شهر می آویختند.

مردمان متمدن به مجرم و مجرمین بالقوه راه زندگی صحیح را می آموزند و نمی توان به بکار گیری روش های بدوی به ترویج رفتارهای مدرن پرداخت.

اصولا بهتر است که وقتی به کسی انتقادی هم می کنید فقط این انتقاد معطوف به جزء ناپسند اخلاق و رفتارش باشد نه اینکه همه شخصیت و منش اجتماعی او را هدف بگیرد.

گروه دیگر مخصوصا مردان کانادا نشین بیشتر معترض دفاعیه این جوان هستند دایر بر اینکه هیچ مردی نمی تواند در برابر سینه های نیمه عریان زنی مقاومت کند.

هراس آنان در واقع ناشی از این است که جامعه کانادایی آنان را به عنوان کسانی که از نظر رفتار جنسی نابالغ و به اصطلاح "ندید بدید" و "بی جنبه" هستند به رسمیت بشناسد و این موردی است که بنا به آنچه فوقا اشاره شد متاسفانه تا حد زیادی مطابق با واقعیت است!

این رفتار (هجوم دسته جمعی به جوان دانشجو) یک مکانیسم دفاعی است برای جلوگیری از عیان شدن جزئی از ضمیر ناخودآگاه ما که سبب شرمساری مان می شود.

ببخشید که نصحیت کردم...این نوع نوشتن را از موضع بالا دوست ندارم ولی هر گونه نوشتن دیگر ممکن بود بر سوءتفاهمات بیفزاید.

56 :: توسط BBC در 2008-02-06 21:40

پیشی گرفتن هیلاری کلینتون و جان مک مک کین...

55 :: توسط Leila در 2008-02-06 16:39

ايران و آيندة خاورميانه
سخنراني شاهزاده رضا پهلوي در دانشگاه جرج تاون
30 ژانوية 2008

http://www.rezapahlavi.org/media/pdf/224_RPGeorgetown-PDF.pdf

54 :: توسط دانشجو در 2008-02-06 13:36

پادشاهی دموکرات - مردمسالاری دينی! مخ آدم سوت ميکشه به خدا. اين اصطلاحات بر چه مبنايی استواره؟ چطور کسی که هنوز قدرت را بدست نگرفته ازش چشمپوشی نميکنه دموکراته؟ بالاترين اصل دموکراسی تغيير آرام تمام مسئولین از طريق صندوقهای رای است! شاه را چه شکلی ميشه از طريق انتخابات تغيير داد؟ اگر خمینی هم دموکرات بود جمهوری اسلامی سيستم دموکراتيکی ميشد. قبل از رسيدن به قدرت واقعا حرفهای قشنگی ميزد ولی بعدش نه! شازده هم همينطور. اول بگه چطوری ميشه در صورت به قدرت رسيدن مردم بدون انقلاب برکنارش کنند بعد ادعای دموکراتيک بودن بکنه. پدر بزرگش وعده جمهوری داد استبداد رضاخانی درست کرد. خودش که از الان میگه پادشاهی دموکرات ...

53 :: توسط من در 2008-02-06 11:08

عكس مسعود رجوي در يكي از هفته نامه هاي استان كرمان

دوستاني كه در بالاترين و صبحانه عضو هستند لطفا در بالاترين قرار دهند

http://i32.tinypic.com/nlc21u.jpg

52 :: توسط shayan در 2008-02-06 04:27

به دوست عزيز شاهين دلنشين

نمی‌دانم شما کجا زندگی می‌کنيد و چه ميزان با حرفها و سخنان و اعتقادات شاهزاده رضا پهلوی آشنا هستيد. ايشان بارها و بارها گفته‌اند و دائما تکرار می‌کنند که اتفاقا دقيقا به همان نوع نظام پادشاهی که شما می‌فرمائيد اعتقاد دارند و بارها و بارها طرفدارنشان را تشويق کرده اند که در پی همان نوع پادشاهی باشند. در ميان طرفداران ايشان هم حزب مشروطه ايران به همين منظور درست شده و در سرتاسر آمريکا و اروپا و خاور ميانه فعالييت می‌کند. و با اینکه به نظام پادشاهی معتقد است و شاهزاده رضا پهلوی را پادشاه آینده می‌دانند در هیچ موردی نه از ایشان دستوری می‌گیرند و نه اصولا شاهزاده کسی است که به کسی دستوری بدهد که چه‌کار بکنید چه‌کار نکنید و تا آنجا که من می‌دانم مستقل عمل می‌کنند.

اگر دقت کنید خواهید ديد که آن گروه از سلطنت طلبان که تندرو هستند و در پی همان نوع سنتی نظام پادشاهی که در آن پادشاه همه تصمیم ها را بگیرد با شاهزاده رضا پهلوی اصلا میانه خوشی ندارند و دائما ایشان را زیر سوال می‌برند که چرا فلان کار را نمی کنند و چرا بهمان کار را نمی کنند! خود شاهزاده هم از دست آنها به تنگ آمده و بارها و بارها گفته اند که هدف ايشان دموکراسی است و اگر روزی در ايران نظامی که ماهییتی دموکرات داشته باشد ولی از نوع جمهوری آن باشد مستقر شود ايشان مخالفتی نخواهند داشت و به ۹۰ درصد از خواسته ها و آرزوهايشان در باره ایران رسيده اند.

به هر حال دوست عزيز بين شما و شاهزاده رضا پهلوی و امثال ما اختلاف بر سر ظاهر نظام است (اگر اختلافی باشد) و در باطن آن با هم اختلافی نداريم.

شاهزاده رضا پهلوی و بسیاری از طرفدارانشان چون امثال بنده پادشاهی را برای ایران می‌خواهیم و نه ایران را برای پادشاهی.


چرا که پادشاهی را برای کشورمان مفید می‌دانیم. به همین خاطر هم می‌خواهیم پادشاهی بازگردد و پایدار بماند و برای پایدار ماندنش هم هیچ راهی نمیشناسیم مگر اینکه از نوع دموکراتیک باشد و دموکراتیک عمل کند.

تفاوت بین کسانی که ایران را برای نوع نظام دلخواهشان می‌خواهند و آنان که نوع نظام دلخواهشان را برای ایران می‌خواهند از زمین تا آسمان است.

خانم بقراط هم تا آنجا که من مطالب ایشان را خوانده و درک کرده ام در پی نظام پادشاهی از نوع سنتی و عیر دموکرات آن نیستند. انتقاد ایشان و نوک حمله مطالب ایشان هم با آنهائی است که جمهوری دیکتاتوری را به پادشاهی دموکرات ترجیح می‌دهند و حاظر اند که همین نظام بماند مبادا مردم به پادشاهی روی‌بیاورند و توجه شان به سوی شاهزاده رضا پهلوی برود. تا آنجا که من دیده ام انتقاد ایشان در همین است و نمی‌فهمند چطور میشود که کسانی (بعضا از همرزمان سابق خود ایشان) این نظام عقب افتاده را به یک نظام پادشاهی پیشرفته و دموکرات می‌توانند ترجیح دهند و دائما در راه شاهزاده رضا پهلوی سنگ‌اندازی ‌کنند. همین.

به هر حال بگذریم

شاد باشید

51 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-06 03:33

اول تا تنور گرمه، ماهی بگیرم! حالا که عزیز شدم، وقتی وقت کردی، در ستون دوستان، منو هم یه آجر کن!

دوم اینکه درسته که من جمهوریخاهم، ولی جمهوریخاهیم، خیلی در مقابل دمکراسیخاهیم، آبکیه! من تا حالا یکی دوبار به رضا پهلوی پیغام داده ام که بالای سایتش همچین چیزی بنویسه: "من طرفدار یک دمکراسی سلطنتی شبیه کشورهای اسکاندیناوی هستم و در چنین دمکراسی ای، شاه یا ملکه حق دخالت در سیاست یا قضاوت و کلا امور اداری مملکتی را ندارد، و مقام سلطنت، فقط تشریفاتی ست"
و بهش گفته ام که مردم را زیادی خر حساب نکند. حالا زیتون جان! اگر تو موافق با چنین سلطنتی هستی، دمت گرم. من هم از تو و هم از دیگر سلطنت طلبان دمکراسی خواه میخاهم که طبق یک قرار دسته جمعی و فراخان عمومی، به رضا پهلوی نامه بدهید و به او بفهمانید که تنها در آن صورت است که احتمال بدست آوردن اعتبار را دارد.
من خیلی وقته که هی به فکرم میرسه که پاچه ی این خانم الهه بقراط رو بگیرم که چرا وقتی هنوز طرف صریحا و با حروف درشت! نمیگه که از نظر او مقام سلطنت فقط مقامی تشریفاتی است، دستمال بدستیش را میکند؟ و از او بخاهم که عرضه نشان دهد و یک "حزب دمکراسی سلطنتی" درست! درست کند و هیچ کس را تا پای خاسته های حزب را امضاء نکرده، کاندیدای مقام سلطنت نکند، البته اعظاء حزب نکنند، تا تکلیف بخش دیکتاتور سلطنت طلبان درست و حسابی یکطرفه بشه، تا نتوانند سلطنت طلبان واقعا دمکرات را، بی آبرو کنند. برنامه ی حزب میهن را خانده ای؟ من موقعی که برنامه ی اتحاد 17 ماده ای رو مینوشتم، آن برنامه را نخانده بودم. ولی قسمتی ش چه شباهتی داشت با ماده ی 10 برنامه ی اتحاد. اما با کمال تعجب، میبینی همون خط دوم، رضا پهلوی را کاندید مقام پادشاهی کرده.

فعلا شب بخیر

50 :: توسط ~شیر پیر~ در 2008-02-06 03:19

ج.ج. جان، توطئه انگلبسیاس؛ شما هنوز این انگلیسا رو نشناختین!!

49 :: توسط جیم جارموش در 2008-02-06 02:45

بابا این بدبخت فقط یه سینه ماچ کرده. اصلا کارش خوب نبوده. ولی تو دنیایی که پدرها به دختربچه هاشون تجاوز می کنن واقعا پوشش خبری این موضوع جالبه. لابد برای کانادایی ها تجاوز جنسی به کودکان کم اهمیت تر از بوسیدن سینه های یه زنه. من نمیدونم اگه یه کانادایی این کارو می کرد همینقدر به این مساله پوشش میدادن؟ مشکل ما فقط دشمنی با غربه این باعث میشه که هر کاری بکنیم زیر ذره بین باشیم تا یه آتو ازمون بگیرن. واقعا شرم آوره. الان هم که ایام دهه زجره آدم یاد اون روزایی میفته که آمریکایی ها به شاه توصیه کردن از ایران بره و به فرماندهان ارتش هم توصیه کردن اعلام بی طرفی کنن و شاه مقتدر ما هم گوش به فرمان اونها از کشور اومد بیرون و ارتش مقتدرش هم جلوی خمینی رژه رفت. همین خمینی که غول اسلام رو از تو قوری تاریخ براشون آورد بیرون. همین خمینی که به بن لادن و بن لادنها خط داد. حالا میان تو وبلاگهاشون می نویسن ایرانیا اینطورین و اونطورین و مسلمونن و مسلمونا اینطوری و اونطورین. بابا خود جاکشتون این سفره رو برای مردم ایران پهن کردید. حالا یکم هم خودتون نوش جان کنید چه اشکالی داره. همه جای دنیا ریپیست و منحرف داره. ایران هم مثل همه جای دنیا.

48 :: توسط زیتون در 2008-02-06 01:32

آتوسا جان-۲۸
:))

شيوا جان- ۳۶
پاک معده‌مونو به قار و قور انداختی با اين دستورات غذايی. می‌دونم تو آشپزی و خيلی کارای ديگه استادی. ممنون .

طرز خیسوندن و چلوندن و گرفتن بوی بد سویا رو حسابی بلدم. فرض رو بر این گرفتم که همه بلدن. تازه خواستم خلاصه بنویسم وگرنه باید اندازه‌ها رو هم می‌نوشتم که گوشت چقدر آرد نخود‌چی چقدر. اینا رو گذاشتم به سلیقه‌ی خودشون. بذار مثل من یکی دو بار خراب کنن تا یاد بگیرن. اینجوری هرگز یادشون نمی‌ره:)

مانی‌خان عزیز-۳۷
این همه آقایون شلوارای تنگ می‌پوشن که همه جونشون قلمبه می‌زنه بیرون کدوم زن نگاهش می‌کنه؟:))‌والله هیچکی!

فهیم جان-۲۱
طبق محاسبه‌ی من بند يک و دو بيشتر خنده‌دار بود...
بند سه کلی نکات آموزشی و اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی و تربيتی(تربيت شوهر برای پاک کردن سبزی) داشت. بايد در محاسباتم تجديد نظر اساسی بکنم:)

رامين عزيز
فعلا پودر سير و پياز ارزونه. هر سال نوبت يکی از محصولاته که گرون بشه. يه سال سيب‌زمينی يه سال پياز يه‌سال گوجه‌فرنگی و امسال نوبت پرتقال(که همه پرتقال‌های شمال رو سرما زده و تلخ‌مزه‌ يا غير قابل خوردنند.) و سبزی‌ خوردنه:)

مازيار جان
مگر شامی با لپه‌ی کوبيده شده درست نمی‌شه؟:) چقدر تو آشپزی من بی‌سوادم..

آذر نازنينم
منم دلم برای آه دل آشپزباشی کباب شد. خواستم بهش پيشنهاد بدم مثل من در گلدان بکاره. من امسال اين‌کارو کردم. تو بالکن چند گلدون رو سبزی کاشتم. تربجه و ريحون و تره و شاهی...
نمی‌دونم تو سرما می‌شه تو آپارتمان عمل آورد يا نه...
من حاضرم تخم گلشو... منظورم تخم سبزیجات رو برای آشپزباشی عزيز بفرستم:)

نگين جان- ۴۴
ديشب که رفتم سراغ نظرخواهی گذشته و ميل‌باکسم اينقدر مشغول خوندن و فکر کردن بودم که يهو ديدم صبحه و من مطلبمو ننوشتم. گذاشتم برای دفعات بعد...

نويسنده ی محترم کامنت ۴۳
فکر کنم منظور شيوا از بال مرغ اون قسمت تهش باشه نه اون قسمت که پوستش خيلی کلفته و دو استخونه‌ست... به اون می‌گن نوک بال. به اونی که شيوا می‌گه می‌گن ته‌ بال يا بازو. آره شيوا؟

مانی جان-۳۵
چون اردوان جان از انواع بسيار نادر و کمياب آقايونه و خیلی پسر خوبیه بايد خيلی مواظبش باشيم. با رفقای بد نگرده. منم بايد زود به زود سر بزنم و کامنت‌های بی‌ادبی رو پاک کنم:)
خدا زياد کنه از اينجور آقايون گل..

شاهين دلنشين عزيز-۴۱
ممنون که در مورد زمان انقلاب نوشتی.
الان که این وضعو می‌بینم می‌گم ..کاش شاه بختيار رو خيلی زودتر از اينا علم می‌کرد... و راضی می‌شد بره سلطنت کنه و نه حکومت(من با سلطنت مخالفم و اصولا یک سمت بیخودیه برای الان اما...) از کارای اشتباه شاه زياد شنيدم و تا مردم جون به لب نشن نمی‌ريزن تو خيابونا. از ساواک و از بگير و ببندها و جسدهای درياچه‌ی قم.
اما اينا روی شاه رو سفيد کردن!
شايد يکی از دلايلی که مردم ديگه حال بيرون ريختن ندارن اينه که می‌ترسن بعد از اينا هم يه بدتر بياد و يه عده ديگه بيان رو گرده مردم سوار شن.
يه عده می‌گن جيب اينا تازه پر شده. اگه بيرونشون کنيم يه عده ديگه ميان برای چپاول!

47 :: توسط مازیار در 2008-02-06 00:49

1 - :)))
3 - شبیه شامی میشه این نه؟

46 :: توسط shiva در 2008-02-06 00:06

فلان شده بی ناموس مگه تاید خوردم که دهنم کف کنه ؟ یا برای تو گفتم که وکیل وصی مردم میشی ؟ بگم احمدی نژاد ترتیبتو بده ؟ زیتون خداست برای ما . نمیبینی همه مثل زری خانم کربلا ازش حاجت میخوان و 24 ساعته دورش طواف میکنن ؟ برو نور ایمان باباتو قوی کن !
بعد هم مگه نشنیدی میگن شکم بی پول دین و ایمان نمیشناسه ؟ زردچوبه هم زعفرون گداهاست ! مهم رنگشه و حالا بوی شاش میده یا هر چی , مهم نیست ! حالا زعفرون نخواستی جوهر زعفرون بزن و صورتتو با سیلی سرخ کن ! بعد هم اینا همه تست شده ست و از شکمم نمیگم . هر کدوم هم یه طعم خاص خودشو میده زعفرون برای ریز شده , زردچوبه برای درسته . سیده رُزا یولچی , خواهر ناتنی رزا منتظمی اختراع کرده اینا رو .
نکته اساسی اینکه ما بحثمون گدا پرستی و رژیم انقلابی بود و کسی که بچه انقلابه و برای آغا لخت میشه سینه میزنه و الله اکبر سر میده , نباید زعفرون استکباری بخوره مرد کافر ! باید زردچوبه بخوره . نکته حساس و استراتژیکش هم همین بود .
دیگه اینکه این بال مرغها یه غذای اعیونی آدم حسابی . یه کارد تیز باید داشته باشی نوکشو میکنی زیر پوست بال و تا ته فشار میدی , بعد تیغه کارد رو میدی بالا پوست روی بال درسته در میاد . دورشم با کارد میبری و تموم . اون قسمت هایی هم که پوست بال بهش میمونه , وقتی پخته میشه خودش ور میاد . چاخان هم رئیس جمهورته که قرار بود به سفره های مردم لوله کشی کنه و نفت بده بخورن . اینو بعد که پخته شد روش کنیاک میرزن آتیش میزنن برشته بشه و سرو میکنن . بعضی ها هم با شری و یا شراب سفید میپزنش که بسته به ذائقه داره .
من یا حرفی رو نمیزنم یا وقتی میزنم 10 دفعه درستش کردم و میگم !
در ضمن بال های مرغتو میتونی بزنی این تو و بخوری :
یه قاشق ماست + یه قاشق مایونز + یه قاشق سالاد کرم + نصف قاشق مربا خوری کاری تند + نصف کمتر مربا خوری پودر سیر . به بچه هم ندی میمیره !!!! کنارش رو هم با چیپس ذرت تزئین میکنی . اینم نخواستی برو سراغ این :
سالاد کرم یه قاشق + مایونز یه قاشق + جعفری خرد کرده یه قاشق + خیارشور رنده شده یه قاشق + فلفل سفید یا سیاه .
اینو با ویسکی میخورن . فقط هم جک دنیل !! مارکهای دیگه خرابش میکنه . آفتابه نگیری بهش ... از من گفتن ! بازم خواستی هفشده تا دیگه هم بهت بگم ؟!

45 :: توسط azar در 2008-02-05 23:19

اشپز با شی عز ی
ان : اه ..: که کشيدی خيلی دلم را سوزاند . ادرس بفرست تا با پست ۲۴ ساعته برايت سبزی خوردن بفرستم و من در کاليفرنيا زندگی ميکنم . مرگز کشاورزی امريکا .

44 :: توسط negin در 2008-02-05 22:40

زيتون جان ديشب هر چقدر صبر كردم در مورد یه هنرمند میخواستی بنویسی ولی نمیدونم چی شد كه منصرف شدی و ننوشتی. یا اینكه تو پست بعدی مینویسی.

43 :: توسط ... در 2008-02-05 22:26

شيوا جان دهنت کف نکرد انقدر پشت هم دستور رو دستور دادی!!
اما من اون زرشک پلوت رو حتما درست ميکنم. بنطر مياد خوب بشه. اما ازت انتظار نداشتم بگی زردجوبه. اه اه اه. غذا بوی آبگوشت ميگيره که زن حسابی! زعفرون نداشتی به نظر من نبايد جيز ديگه ای بريزی.
يه جيزی.... ميشه بگی تو پوست بال مرغ رو جه جوری ميگيری جاخان؟ اونهم اون همه بال؟ انگار رونه مثلا يا سينه که انقدر راحت ميگه پوستش رو ميگيری. اولش خيال کردم ميخوای بگی با آبش سوپ درست کن.
بهرحال مرسی خانوم!

42 :: توسط آشپزباشی در 2008-02-05 21:49

آه...سبزی خوردن! :-(

41 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-05 21:10

"چی شد یهو به شعار اتحاد اتحاد اتحاد ای ملت ما با هم متحد می‌شویم تا برکنیم ریشه‌ی استبداد، که همه چپی‌ها هم می‌خوندنش، یهو درود برخمینی هم بهش اضافه شد..."

ای زیتون، من هم چپ بودم، ولی هیچ وقت از این درودا نفرستادم. قبل از انقلاب بارها به تظاهراتمون از طرف طرفداران امام، حمله میشد و من خوب فهمیده بودم با قدرت گیری امام! پشیزی برای ازادی ارزش قائل نخاهند شد و انقلاب شکست خورده است.

میدونی چرا من خودم بر علیه شاه مبارزه کردم؟ واسه اینکه شاه میخاست از همه گوسفند مع مع گو بسازه. حتا تو خونه هم کسی جرات نمیکرد انتقادی از حکومت کنه. پنجه های آهنین ساواک کاملا در وجود مردم فرو رفته بود. انتظار داشتی برای اون حکومت هل هله کنیم؟

حواست باشه که خود شاه، یعنی همون سایه ی خدا! بود که به خاطر جلب حمایت بخشی از آخوندها، جلوی شناخت واقعی مردم از اسلام را گرفته بود. اون شاه احمق تو، انقدر غرور و قدرت بهش دست داده بود که نتونست صدای انقلاب رو به موقع بشنوه.

و اون چپایی که برای امام سینه چاک میدادند، توده ای بودند، و یا قرار بود بعدا توده ای بشوند.

40 :: توسط رامین در 2008-02-05 20:53

درود - خانم خيلی خودتون و تحويل می گيريد با اين وضعيت تحريم حداقل تو پودر سير و پيازش صرفه جويی می کردی ... راستی با اين عکسهای جديد ببينم می تونم وسوسه ات کنم بری يه هوايی عوض کنی ؟

39 :: توسط iranglobal در 2008-02-05 20:14

صدور حکم اعدام به جرم نوشیدن مشروب الکلی

38 :: توسط حميد پوريان در 2008-02-05 20:03

حال که در سرمای بهمن گیر کرده ایم
از بوسه زوری در آسانسور کانادا
تا دسته کل کرجی...
www.iranglobal.info
نظاره گر مردان کوچک داخل کشور هستيم:

صدور حکم اعدام به جرم نوشیدن مشروب الکلی
دادگاه کيفری استان تهران پسر ۲۲ ساله ای به نام «محسن» را به جرم نوشيدن مشروبات الکلی يا «شرب خمر» به اعدام محکوم کرده است.
... طبق ماده ۱۷۹مجازات اسلامی، هرگاه کسی چند بار مشروب الکلی مصرف کند و بعد از هر بار مصرف، اين فرد محکوم به ضربه شلاق شود، در مرتبه سوم دادگاه می تواند حکم مرگ وی را صادر کند.

پرده دوم این نمایش در خارج:

ما مدعی حذف کامل سانسوریم!
...
کیانوش توکلی


قابل توجه

نویسند گان سایت ایران گلوبال:

سلام

لطفا به موارد زیر توجه نمائید
از انتخاب تیتر های طویل خودداری نمائید؛ برخی از دوستان چنان تیتری برای مقاله خود انتخاب می کنند که احتیاجی به قرائت متن آن نیست چرا که همه نوشته خود را در آن تیتر خلاصه کرده اند

بعد از کشف این جرم بزرگ؟...

من هم اطلاع دارم که پورپیرار تحصیلات فنی دانشگاهی ندارد و میدانم که از طراحی و پلان و ... سر در نمی آورد ...

اما استاد؟! ما فیلم هم میسازد! تهیه در ج.ا پخش از اپوزیسون؟

مردان کوچک ما یک پایشان دم گور در آلمان:
از رویش گلها در آپارتمانهای شیک ج.ا
داد سخن میدهند!
آنموقع که بزرگترین بودند؟! مهر تائید طبقاتی بر جنایت زدند.
و آن دیگری که در رو به قبله کردن این میت دستی داشته هر هفته مقاله برای انتخابات آزاد؟ سالم؟
و آن دیگری:
وقتش که برای نبود انتخابات آزاد؟ سالم؟ اعتراض کرد!

37 :: توسط مانی خان در 2008-02-05 11:24

هیچکدام از شما جرات این را نداشتید بگوئید آزار جنسی یعنی چی

آزار جنسی یعنی زنی سینه ها یا کپل و جاهای دیگر را بیرون بندازه و جلوی این جوانهای عزب مادر مرده رژه بره

اگر مردی یکی از تخمهاش را بیرون بگذار و راه بره در همین کانادای متمدن چوب یه هر جای نابدترش میکنند

قدری انصاف داشته باشید....... دهه

36 :: توسط shiva در 2008-02-05 11:21

به این میگن کتلت انقلابی . برای سلامتی انقلابیون مفیده . همه از دم گیاهی . کلن گوشت رو باید داد آخوند بخوره , گیاه و نبات رو ملت . البته آشپزیت افتضاحه :
سویا رو 3 بار باید توی نیم ساعت بخیسونی . اونم توی آب و نمک . بعد ک ه خیسوندنت تموم شد , قشنگ فشار بدی تا آبش در بیاد . کاری رو هم یادت رفت بزنی به کتلت .
سالاد شیرازیت هم روغن زیتون خام نداشت .
ماست و خیارت هم ترخون و مرزه و خشک شده و کمی شوید تازه خرد کرده نداشت !
راستی گوشت هم میخوای بخوری میتونی کباب عرق خورا رو تهیه کنی .
برو بال مرغ بخر شیش من . پوست بال ها رو بکن و همه رو توی زردچوبه و فلفل سیاه و آب لیمو ترش و پیاز رنده شده و روغن زیتون یا روغن مایع برای نیم ساعت بخیسون . بعد کف سینی فر فویل پهن کن و این بالها رو روی اون پهن کن و بذاری توی فر تا طلایی بشن .
کنارش هم 2 - 3 تا سیب زمینی درشت رو پوست بکن و کلفت کلفت خرد کن توی یه کاسه و بهش کمی کاریو فلف قرمز و پودر پیاز و پودر سیر و کمی سویا سس و روغن مایع و نمک بزن و بذار 15 دقیقه بخیسه و بعد اینا رو هم کف سینی فر پهن کن . مرغشو احمدی نژآد میخوره بالشو ملت تا بال در بیارن . بده ؟ قدیما بال و گردن و پای مرغ رو میدادیم سگ بخوره . حالا بالشو خودمون میخوریم , گردنشو غذای بچه درست میکنیم , پاشو سوپ درست میکنیم . خلاقیت ! انقلاب ! چشم بصیرت رو باز کن .
رزشک پلوی اعیونی هم میخوای ؟ یه ظرف پیرکس رو بردار . توی نصف یه پیاز رو خلال کن و بعد نصف یه فلفل دلمه ای رو توش خرد کن . کمی روغن مایع اضافه کن . کمی زعفرون . ببخشید زعفرون مال انقلابیونه . نداشتی میتونی زردچوبه بزنی . نصف لیمو رو آب بگیر . یه پرتغال اگه گیرت اومد به برش نازک از پوستش رو بکن و خرد کن توی ظرف پیرکس . فلفل سیاه و قرمز و کمی سبزیجات خشک معطر . مثل ریحون . نداشتی هم هیچی . حالا اینار و هم بزن و سینه مرغتو بیار و روشو 3 تا شیار نیمه عمیق بده و از اون طرف بذار توی این سس . در ظرف پیرکستو ببند . در نداشت فویل ببند . بذار وسط فر . برو کته دم کن . آبکش مال اعیوناست . مرغت که پخت , کف ظرف پیرکس آب انداخته و سس پرتغالی خوش طعم و بویی داره . آبشو صاف کن با زرشک و خلال بادو م و خلال پسته ای که خیسوندی نیم ساعت , 5 دقیقه بجوشون و مرغها رو هم خلال کن بریز توش بیار سر میز .
یادت باشه گوشت و مرغ و ماهی آدمو درنده و انقلابی میکنه . گیاه خوار باش تا کامروا شوی ! سالاد کاهو بخور . از این کاهو علفی های ایرانی . گل کلم و کلم قرمز . هویج و خیار و گوجه و مغز اسفناج . همه رو قاطی کن یه چیزی ازش در میاد . گوشت رو ملا خورده و وحشی شده . شاید مردم با گیاه خواری انسان بشن و روحشن جلا پیدا کنه . زیادی دوره شاه گوشت خوردن هار شدن .
ماست و پنیر رو هم که خودت درست میکنی . البته به روش های خسن آقایی نه . اون استکباریه . آدم ورشکست میشه . شیر آب زیپوی کیسه ای . مایه پنیر آماده . اینا باعث میشه یه خروار پنیر و ماست بگیری . بهتر از ماست 1950 تومنیه که نصفش شیر خشکه یه قاشق غذا خوری جوش شیرین داره . شیش من چربی نباتی و 2 قاشق غذا خوری مواد نگهدارنده و اسمش هم شده ماست اعلای پر چرب ! پنیر 1800 تومنی هم خوردن نداره . داره ؟
راستی پیتزا هم میتونی درست کنی ولی مواظب باش گیاهی باشه نه جانوری ! آدم هار میشه ممکنه انقلاب کنه .
نیم کیلو آرد + یه قاشق شکر , نصف یه قاشق جایخوری خمیر ترش + یه قاشق مربا خوری نمک + نصف استکان شیر + یه لیوان آب ولرم + 4 قاشق غذا خوری روغن زیتون . خودت که واردی . خمیرت ور اومد بعد از یکساعت و نیم , کف ظرف یا سینی پهن میکنی . میذاری 15 دقیقه دیگه هم بمونه .
سس درست کن . پیاز رو خلالی و درشت خرد کن با روغن تفت بده 2 دقیقه . گوجه فرنگی لهیده کیلویی هزار تومنی رو رنده کن بهش اضافه کن . برای مشخص نشدن طعم گندیدگیش یه قاشق رب بهش بزن با یه قاشق غذا خوری سرکه + ریخون خشک پودر شده + نمک + فلفل سیاه + پودر آویشن ( اورگانن استکباری ) . 5 دقیقه که جوشید تموم . کف خمیرت از این سس پهن کن . روش یه مشت پنیر پیتزای رنده شده شیر آوران دو زاری بپاش . بادمجون یا کدوی حلقه شده با پوست که فقط 5 دقیقه تقت دادی تو روغن رو روش بچین . قارچ و قلقل دلمه ای خرد کرده , یا دونه های ذرت سویا در صورت تمایل به دیدن گوشت . بذار تو فر . 15 دقیقه بعد در بیار روشو پنیر بپاش حسابی و دوباره بذار تو تا پنیر طلایی بشه .
پیتزای گیاهی بخور . انقلاب نکنی . راستی مامانت هم گیاه خوار شده ؟ فکر نمیکنم . ولی در عوض دسترنجه شعار دادن و تظاهراتشو دخترش داره میخوره :)

35 :: توسط مانــــی در 2008-02-05 10:35

با عرض احترام و ارادت به خانم مرمر عزيزو ليلا خانم و شايان گلم وKhodam نازنين. خوشحالم كه همگي همچنان حضور داريد.


اردوان جون

دمت گرم گل پسر :) من جامعه فعلی ايران رو ميشناسم و ميدونم که بی ادبی و متلک به خانمها توی جامعه يک چيز طبيعيه و وجود يکی مثل تو توی اون جامعه واقعا کيمياست.
:*
تو برای اون جامعه عقب مانده واقعا زياد هستی

درود بر تو

34 :: توسط mirage در 2008-02-05 10:22

فکر کنم این فرهود خان تو حشری بودن پوز سردار رادان رو بزنه. احتمالا اگر برگرده یه پست مشاور تو نیرو انتظامی بهش میدن

33 :: توسط صنم در 2008-02-05 09:42

زیتون جان! چند وقت قبل به یک وبلاگ لینک دادی... الان من بهش سرزدم هویجوری... فقط افسرده شدم... :( به اینها می گن انسان؟ تورو خدا دیگه تو وبلاگت لینکشونو نذار... این فقط باعث می شه که فکر کنن بزرگن... :( اینم مطلب افسردگی آور ...
http://goldokhtar.parsiblog.com/395547.htm

32 :: توسط loobia در 2008-02-05 09:28

اين آقای محترم داغ دل لوبيا رو تازه کرده. لوبيا هم يه چيرايی راجع به اين موضوع نوشته.
دسته گلتون بی نظير بود. کلی خنديدم.

31 :: توسط mar mar در 2008-02-05 09:14

زيتون جان :اينجاهنرپيشه های خوشگل و محبوب توی آگهيها و تبليغات دائم مردم رو تشویق به رای دادن می کنند.اصلا نمی شه رو حرفشون حرف زدورویشان را زمین انداخت یعنی من که دلم نمی آد تورونمی دونم!! ازمن می شنوی بیشتر فکرکن.ازشوخی گذشته به قول آقای شایان عزیز این انتخابات خیلی هیجان انگیزهست حیف که درس دارم وعذاب وجدان .
درموردشماره ۱ شانس آورده استخر دانشگاهشون یا کناردریا نرفته بوده چون این خودش می گه قدرت مقاومت دربرابرموارد بیرون افتاده را نداره حالا اگه می رفت مثلا استخر دانشگاه و هرچیزی که بیرون بود رامی بوسید احتمالا حبس ابدبهش می خورد.خدابهش رحم کرد.

لیلای عزيزسلام ودرودبرشما.ممنون ازلطفتان به من.

30 :: توسط Atoosa در 2008-02-05 07:09

اينقدر مردها مثل آذرسينا تو ايران ريخته که ديگه پارچه و طومار نميخواد. فقط کافيه زنای محله شما پاشون رو بذارن بيرون از خونه........

29 :: توسط Atoosa در 2008-02-05 07:09

اينقدر مردها مثل آذرسينا تو ايران ريخته که ديگه پارچه و طومار نميخواد. فقط کافيه زنای محله شما پاشون رو بذارن بيرون از خونه........

28 :: توسط Atoosa در 2008-02-05 07:09

اينقدر مردها مثل آذرسينا تو ايران ريخته که ديگه پارچه و طومار نميخواد. فقط کافيه زنای محله شما پاشون رو بذارن بيرون از خونه........

27 :: توسط Leila در 2008-02-05 04:53

ببخش زيتون جان ولی شما گفتی پودرسيرروسرخ می کنی خوب چرب ميشه چربی هم مايمونو شل می کنه واميره.

شبت بخير مهربون
-----
لیلا جون من بد جور نوشته بودم. درستش کردم.

26 :: توسط زیتون در 2008-02-05 04:28

لیلا جان
ساعت چهار و نیم صبحه و هنوز داری سوال آشپزی می‌کنی. حالا کو تا ناهار:(
شوخی کردم ها... خودم مرض دارم که بیدار موندم... اینترنت بهترین راه فراموش کردن غصه‌هاست...

پودر سیر آغشته به روغن؟
پودر سیر رو در مایه‌ی گوشت و پیاز می‌ریزیم . مثل نمک و فلفل..نه در روغن. در روغن کتلت‌های زیتونی رو سرخ می‌کنیم که وا نمی‌ره.

شایان جان
برای منم جالبه خیلی... اوباما... هیلاری کلینتون. و اینکه نکنه یهو راست‌ها بشن و... اما دلیل اینکه تحریم کردم اینه که دستم به گوشت نمی‌رسه. میو:)

اردوان عزیز
من باید بیام از هم‌محله‌ای‌های زمان نوجوانیت درباره‌ت تحقیق کنم. نمشه به جان شما:))

25 :: توسط Leila در 2008-02-05 04:11

زيتون جان
چطورپودرسيرآغشته به روغن به مايه کتلت واردمی کنی که کتلتت وانميره؟

24 :: توسط اردوان در 2008-02-05 04:08

نه زیتون خانم وجدانا نگفتم. فقط تنها حرف ضایعی که یادم میاد زدم همونایی بود که تو وبلاگ شیوا زدم بعدشم کلی عذاب وجدان گرفتم.

من معتقدم آدم از هر دست بده از همون دست میگیره.

23 :: توسط Leila در 2008-02-05 04:07

ناظرگرامی
فلسفه تحصيل به زعم بنده پرورش قوای عقل ومنطق می باشد که طبیعتابایدبه تسلط بیشتربه هیجانات مخرب منتج گردد.
البته هميشه استثناهم يافت ميشود.

22 :: توسط shayan در 2008-02-05 04:06

راستی زيتون جان يادم رفت

ببينم در اين گير و دار حالا چرا انتخابات آمريکا را تحريم کردی؟:)) بابا ما کلی در اين انتخابات داريم کار می کنيم و تلاش ميکنيم و دم به دم نتایج و نظر سنجی ها را زیر نظر می‌گیرم. عدل اومدی و تحریم کردی؟!:((

از شوخی گذشته انتخابات این دوره آمریکا خیلی جالب و هیجان انگیز است.

باید ببینیم چه خواهد شد.

فعلا من رفتم بشینم پای اخبار تا سه شنبه شب به وقت آمریکا!:))

شاد باشی

21 :: توسط فهیم در 2008-02-05 04:04

بند سه رو که خوندم از خنده منفجر گردیدم... خداوند شما را از شر فرهود مصون دارد...

20 :: توسط shayan در 2008-02-05 03:55

ليلا خانم گرامی

ممنون از لطف شما

شاد باشيد

19 :: توسط shayan در 2008-02-05 03:53

زيتون جان

نمی دانم آدم بايد چی بگه؟! در دوران ما متلک گفتن فقط و فقط کار لات و لوتها بود. از کودکی به ما می‌گفتند که متلک گفتن کار زشت و بی‌ادبی است و آدم پدر مادر دار از اين کارها نمي‌کنه!

از پدر می‌شنیدی! از مادر می‌شنیدی! از خواهر می‌شنیدی!‌ در مدرسه از معلم و ناظم و مدیر می‌شنیدی! و به خودت اجازه نمی‌دادی به کسی متلک بگی و کسی را بیخود و بیجهت ناراحت کنی. نمی‌دانم والله آدم هیچ نگه بهتره!

ولی خوب مثل اینکه اینهم مثل بقیه چیزهائی که در آن کشور در غیبت ما به پیشرفتهای شگفت‌انگیزی دست یافته و ما بی‌خبر مانده ایم مملکت از این جنبه نیز پیشرفت کرده و ما از مرحله پرتیم!!!!

به هر حال مشکلات آن مردم و مملکت متاسفانه يکي و دو تا نيست! تا کی درست شود؟

بگذريم

شاد باشی

مرمر خانم گرامی ممنون از لطف شما

شاد باشيد

18 :: توسط زیتون در 2008-02-05 03:47

اردوان عزيز
يادم رفت بگم.
اگر اين قضيه در ايران اتفاق افتاده بود. حکم قطع سينه‌های اون خانمو صادر می‌کردن!

17 :: توسط Leila در 2008-02-05 03:44

ممنونم شايان جان
خدمت شماو مرمرجان عرض ادب می کنم.

16 :: توسط زیتون در 2008-02-05 03:40

اردوان عزيز
به نظرم موضوع فقط اين شخص بخصوص نيست و نبايد اونو جدا از بقيه‌ی آقايون ايرانی دونست. به قول دوستان اين يک فرهنگه که بايد يواش يواش عوض بشه.(نمی‌گم يهويی چون ماها هم دق می‌کنيم یک روز پاشیم بریم بیرون و هیچی متلک نشنویم:))) )
شايد منظورت از جمله‌ی بالا اينه که تا به حال به هيچ دختر آشنا متلک نگفتی:)) جان من کمی با خودت خلوت کن ببين تا به‌حال به هيچ دختری متلک نگفتی؟
متلک فقط حرف زشت و مستهجن نيست ها. اين که يه دختر رد می‌شه بگی آخ کيفت افتاد و بعد اون زمينو نگاه کنه و تو پق‌پق بخندی... يا يه سکه بندازی جلو پاش تا پايينو نگاه کنه نيشت باز شه اينم متلک حسابه. اصلا پسری در ايران هست که تاحالا متلک نگفته باشه. من که باور نمی‌کنم! وايسا برم قرآن بيارم:)

15 :: توسط اردوان در 2008-02-05 03:34

سلام.
نميدونم تو اون هوای سرد سينه ها چرا بيرون بوده؟! اين بنده خدا خواسته گرمشون کنه همين!

حالا چرا ۳ ماه زندان. خوب قصاصش ميکردن. ميدادن زنه هم ... بله.

از شوخی که بگذریم با اين آبروريزی که از اين بدبخت شد. نميدونم اصلا روش ميشه برگرده ايران يا نه. دلم براش ميسوزه اين بيچاره که هم حبس بايد بکشه هم کلی فحش خورده معلوم نيست برگرده ايران چه بلايی اينا ميخوان سرش بيارن.

یه کمی هم از افتخارات خودم بگم تا حالا به هیچ دختری متلک نگفتم. :)

14 :: توسط زیتون در 2008-02-05 03:27

مرمر جون
من در عمرم دوسه بار بیشتر کتلت سیب‌زمینی بیشتر درست نکردم که اونم اون‌قدر روغن برد و بعضیاش وارفت که دیگه نرفتم سراغش. عین مادرم همیشه کباب تابه‌ای درست می‌کردم. (مادرم به کباب تابه‌ای کتلت می‌گه.)
تا اینکه این راه جدید رو خودم یاد گرفتم و به گفته خورندگانش خیلی خوشمزه‌ست. البته باید ترکیبش درست باشه. سویاش ریز باشه اما مقدارش خیلی زیاد نباشه. پیازش اندازه باشه و....
این مدل کتلت روغن کم می‌بره و اصلا وا نمی‌ره!
البته باید نازک درستش کرد.

شایان عزیز
جامعه‌ی ما یک‌جوری شده که آدم از جلوی چند تا آقا رد می‌شه بی‌بروبرگرد متلک می‌شنوه. حتی از ظاهرا متشخص‌ترینشون. یعنی انگار یه حکمی بهشون تفویض شده که شما اجازه داری به هر زنی با هر سنی از جلوت رد می‌شه یه چیزی بپرونی. حتی شده کثیف‌ترین حرف‌ها رو.
اگه نشنوی تعجب می‌کنی:) می‌گی نکنه طرف افسردگی داره...
خوب به این جناب فرهود هم القا شده بوده که اگر سینه‌ی این خانم رو بوس نکنه بهش می‌گن ببو گلابی!

13 :: توسط mar mar در 2008-02-05 03:25

سلام ودرود فراوان خدمت آقای شايان عزيزوگرامی.
ممنون ازلطف ومحبت هميشگيتان. شما هم شادو برقرار باشيد.

12 :: توسط ناظر در 2008-02-05 03:22

لیلا خانم این چه فرمایشی یه میفرمایید !!؟چرا فکر می کنید که تحصیلا ت بالا میتونه تضمینی برای باادب وبا اخلاق بو د ن افرادباشه. اتفاقاخیلی از این درس خونها چه با سهمیه و چه بدون سهمیه اینقدر تو سر ذوق واحساسات جنسیشون زدن و اونهارو انکار کردن که،کارشون به ناهنجاریهایی رفتاری از این قبیل کشیده تازه انجام اینکار در یک کشور مترقی هم مانعی نیست. ایشون حتما با این احساساتشون در میان قبایل غیر مترقی افریقا هم به زنان نیمه برهنه رحم نمی کرد!!!، ودر قسمت آخر جالبه فرهنگه این غربی ها رو به این جوان های قربانی آموزش اجتماعی بیمارگونه در یک فرهنگ بیمار،چگونه معرفی کنیم که گند نزنند؟؟؟!!!

11 :: توسط shayan در 2008-02-05 03:08

در ضمن درودی گرم و عرض ادبی دارم خدمت مرمر خانم و ليلا خانم گرامی.

هر دو شاد باشيد و برقرار

10 :: توسط shayan در 2008-02-05 03:05

زيتون جان

اين قضيه آسانسور و آن دانشجوی رشته دکترا!!! آنقدر خنده دار و باور نکردنی است که آدم شک می‌کند چطور می‌شود کسی اينقدر احمق باشد! نمی‌دانم آن سريالهای خنده‌دار بنی هيل را در قديم نديما ديده ای يا نه؟ صحنه آن آقا در آسانسور و لابد کوبيدن کيف خانم بر ملاجش مرا ياد بنی هيل انداخت.

ولی خوب از شوخی و خنده گذشته همين واقعه نشانگر همان جهلی است که آخوند جماعت در اين مملکت بست و گسترش داده. وقتی به مردم از دوران کودکی ياد می‌دهند که زنی که بی‌حجاب است حرمتش از بين رفته و فلان و بهمان شده. خوب چرا بايد تعجب کرد که احمقی مثل اين جناب هم در آسانسور به خودش اجازه دهد که هر کار دلش خواست بکند!

همه ما قربانی این جهل هستیم. از کوچک و بزرگ و مرد و زن.

به امید آنکه از میان رفتن این حکومت آخوندی آغازی شود برای خشکاندن ريشه اين جهل و بی‌خبری.

به هر حال

شاد باشی

9 :: توسط mar mar در 2008-02-05 02:46

زيتونی اين کتلت سيب زمينی نداره؟ مزش خوبه؟(البته درمقايسه با کتلت معمولی)

8 :: توسط زیتون در 2008-02-05 02:42

سورمه جان
جورابم خيلی معلومه؟:(

مرمر عزيز
خوب ديگه تو مملکت ما پسری که متلک نگه یا نظربازی نکنه عجيبه... اين عادتشونو با خودشون همه چا می‌برن!
آهان راستی پلاکارد هم ايده‌ی خوبيه:)
راستش اولش نوشته بودن پيرزن‌های محله‌ی ما٬ ترسيدم دعوام کنن و نفهمن نوشته‌م شوخيه!

خودم جان
:) لابد لذت‌بخشه ديگه...

7 :: توسط mar mar در 2008-02-05 02:35

درضمن برای برگشتنش می تونید سردر محله یک پارچه بزرگ بنویسید وبازگشت ظفرمندانش روبه وطن تبریک بگید وشعار دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی هم زیرش.

6 :: توسط mar mar در 2008-02-05 02:28

سلام زيتون جان .توجيهش من و کشته. انگارکه داشته با يه قاضی آخوند حرف می زده.

5 :: توسط سورمه در 2008-02-05 02:08

یه حس خوبی دارم که با تو توی یه شهر بیدارم! فکر میکنم تو هم الان سردته و جوراب پوشیدی!!!
منتظریم تا بخونیم. مثل همیشه :)

4 :: توسط Leila در 2008-02-05 01:31

ازيک فردتحصیل کرده دریک کشورمترقی بعیده این بی حرمتی.شايدازاين سهميه ايهای نديدبديد که کلا فرهنگ غرب رو عوضی حاليشون کردن بوده.
بهرحال متاسفم.

3 :: توسط negin در 2008-02-05 01:30

زيتون جان مدال طلا رو يادت نره بدی به خودم

2 :: توسط khodam در 2008-02-05 01:20

خودمونيم، نه به اون کامنتهای مثلا روشنفكرانه ام ، و نه به اين " اول" نوشتن ام مثل بچه کودکستانیها، ولى نميدونم چرا اين اول شدن در کامنت دونی زيتون انقدر لذت بخش هست؟
پايان

1 :: توسط khodam در 2008-02-05 01:11

aval

زبان: