96 :: توسط عمه خانم در 2008-02-13 14:45

زیتونی جون عمه حق با توست الگو نیستن ولی در هر حال جوونا ازش تقلید میکنن...متاسفانه

95 :: توسط عمه خانم در 2008-02-13 14:42

آرمان گرامی هرچند که میدونم که ایرونی جماعت بدون متلک گویی زندگی بهش نمیچسبه ولی عمه هیچکس قدیس نیست , شاید من منظورم رو بد مطرح کردم شاید م اگه کامنت قبلی منو میخوندی خودت متوجه میشدی که منم دقیقا حرفم حرف تو بود با این تفاوت من مثل تو زیاد شاملویی نیستم بیشتر از نادرپور "تریاکی " و فروغ خوشم میاد (-;

94 :: توسط haj agha shikamooo در 2008-02-13 02:27

eyyy baba yadam raft to nazare ghabli esme weblogaro begam (mahak ba sotiane sorati)

93 :: توسط haj agha shikamooo در 2008-02-13 02:24

salam
lotfan jone harkasi ke dost darid az in weblog haye dare pit moarefi nakonid.ma be omide ye matlabe khob inja pa mizarim

92 :: توسط ارمان در 2008-02-13 01:44

زیتون جان درباره نوشته یدالله رویایی در باره شاملو درسته که او قدیس نیست اما بهرحال شخصیت منحصر به فردی در شعر ایران زمین که بوده ایا اینگونه نیست؟ مگر ما چند تا مانند شاملو داریم که بخواهیم شخصیت اورا خراب کنیم بهرحال او هم انسانی است و هر انسانی.... ای کاش حرمتها را حفظ کنیم
بهرصورت چه نوشته اقای رویایی درست یا غلط شاملو همان شاعر محبوب من هست و خواهد بود
در ضمن چهلمین سالگرد فوت فروغ( 26 بهمن) گرامی باد
(( این دفتر خالی تا چند تا چند ورق خواهد خورد؟)) البته امیدوارم عمه خانوم حرف من را حمل بر خودشیرینی کردن از شاملو نداند؟

91 :: توسط عمه خانم در 2008-02-13 01:36

اوا زیتونی یکدنیا معذرت عمه , من الان وارد شدم جوابتو که خوندم رفتم کامنتمو دوباره خوندم .
عزیز اون پاراگراف اول منظورم به تو نبود ها , حرفم راجع به داستان شاملو بود و خودشیرینی اون بابا که میخواسته بگه خیلی با شاملو جون جونی بوده (-:

90 :: توسط زیتون در 2008-02-12 23:55

عمه خانم عزيزم
من هم دوست داشتم که هنرمندان و آدم معروفا مثل زمان‌های قدیم برای مردم الگو بودن مثل صمد. مثل تختی...
اما حالا به شخصیت هر کی دل می‌بندی تو زرد از آب درمیاد.
پس ناچاری بگی از هنرش لذت ببریم شخصیتش پیشکشش!
کلا با بت پرستی هم مشکل دارم.
یه مقدار از بدی آدم معروفا تقصیر این ملت چاپلوس ماست که اینقدر هنرمندا رو بزرگ می‌کنن که فکر می‌کنن هر کار بکنن عیبی نداره... سرمردم هم کلاه بذارن گذاشتن...

89 :: توسط Mani در 2008-02-12 22:03

...............
فضول‌باشی

88 :: توسط دانشجو در 2008-02-12 20:32

حالا که جو شاده اینو ببینید یه کم بخندید
http://www.youtube.com/watch?v=Cxetvws8o68

87 :: توسط ~شیر پارس~ در 2008-02-12 16:32

زیتون خانم ،من که در خارج از کشور زندگی میکنم ؛ مشکل توالت را در خیابان ؛ بوسیله رستورانهای مک دونالد حل کردم ،هر وقت تنگم میگیره خودم رو میرسونم به یک مک دونالد و از توالتش استفاده میکنم؛تعدادشون هم بقدری زیاده که توی هر محله ای حداقل یک دونه هست؛ دولت ایران هم اگر میخواد مشکل توالت را حل کنه ، بهتره اجازه ساختن مک دونالد را در ایران بدهد،هم کار ایجاد میشه و هم مشکل توالت حل میشه......................دولت ایران تخمشم نیست!! توالت باشه پیشکشکش!!؟؟

86 :: توسط ارمان در 2008-02-12 13:49

زیتون جان حرفت درباره توالت کاملن درست و صحیحه اما بعضی وقتها که مکانی هم برای اینکار در نظر گرفته میشه واقعن به افتضاح کشیده میشه اول بهتر نیست برای این کار یه فرهنگ سازی درست صورت بگیره بهد این کار انجام بشه چرا که بعضی ها واقعن نمیدونند با کمال تاسف جطور استفاده کنند؟!

85 :: توسط ببر تنها در 2008-02-12 11:47

ناناي عزيز،
چه خوب ميشد اگر مطالبي كه مينويسي كمي به واقعيت نزديك بود.
فقط كمي!
ولي افسوس!

84 :: توسط ببر تنها در 2008-02-12 07:21

khodam عزيز كامنت 67،
در اينكه اي كل حسين درخشان فرد آدم فروش و پست فطرتيه كه ارزش بحث و صحبت نداره حرفي نيست همين پست آخرش درباره بورقاني به نظر من اعلاميه رسايي بود بر درستي اين ادعا!اينكه بعد از مرگ كسي باهاش تسويه حساب كني و سعي كني خردش كني، حالا به هر دليلي به نظر من نهايت خباثت.اگر واقعن موضوع انتقاد بود چرا در زمان حيات بورقاني اون عكسها رو چاپ نكرد تا او هم فرصت پاسخ گويي داشته باشه و چه بسا او هم در جواب عكسهاي مفتضح تري از اين موجود كثيف منتشر ميكرد!
مهم اينه كه يك همچين موجود كثيفي اينجا پينگ ميشه و به نوعي تبليغ برايش كه تعداد بيشتري به هرز نوشته هاش مراجعه كنند تا اون بتونه نرخشو براي جمهوري اسلامي بالا ببره!
حالا اين شاهين دلنشين ما هي بياد اينجا التماس كنه كه بابا به ما هم لينك بده!!
هركاري آدابي داره راه داره چاره داره!!
" شهر قصه"

83 :: توسط خُسن آقا در 2008-02-12 01:27

راستی این مشت یدالله کی هست که گریبان شاملو را گرفته!؟ چه کاره است این مردک مشتی یدالله!؟ نکند از همپالکی های پسر شاملوست که قصد دارد شاملو را خراب کند!؟ تا بلکه ارث پدری را با هم در اروپا به گُند سگ بزنند.

82 :: توسط خُسن آقا در 2008-02-12 01:20

زیتون جان تو برای خراب کردن هم با ظرافت خاصی این کار رو انجام می‌دی، در این کار خیلی با استعداد هستی. مثلا این چه نوع تعریفی هست از بورقانی!؟
اونهایی که در باره‌اش نوشته‌اند خودشان نیاز به حمایت دارن تا قابل تحمل بشن چه برسه از کسی هم تعریف کرده باشن.
البته کسی که با این حکومت آبگوشت خورده باشه باید هم این گونه آدمها از او تعریف کنند.

در مورد توالت عمومی هم خدا بگم چکارتان کند! حکومت اگر در هر کاری کوتاهی کرده باشد در این امر خیر اصلا کوتاهی نکرده، شما باید چشمانتان را باز کنید و مثل بچه‌های دوران قبل از انقلاب عمل کنید! آنوقت خواهید دید که توالت به اندازه وفور پیدا می‌شود. آقاجان مگر چشم بینا ندارید!؟ این همه مسجد و تکایا پس بدرد چه کاری می‌خورد. در دوران آن خدا بیامرز ما تنها برای شاشیدن به مسجد می‌رفتیم. به همین خاطر هم هست که ملاها امروز دارند انتقام آن روزها را از ما می‌گیرند و ایران را دارند تبدیل می‌کنند به توالت.

81 :: توسط Shiva در 2008-02-12 00:50

.......
فضول‌باشی

80 :: توسط ميم در محاق در 2008-02-11 22:16

خيلي جالبه من چند وقت پيش همين متن در مورد شاملو را خولندم وكوچك ترين تاثيري رويم نداشت چون من هم دقيقا به چنين دلايلي به چنين نتايجي رسيدم كه قضيه هنر را از هنرمند جدا كنم.

79 :: توسط ارمان در 2008-02-11 21:37

یه سوال ایا هر حکومتی برای حفظ خود گاه مجبور میشود حتی عزیزترینهای خودش را هم قربانی کند؟

تلویزیون ایران در اسفند سال 1361 تصاویری از یک اسیر ایرانی در یکی از اردوگاههای اسرا در عراق پخش کرد که در مقابل دوربین خبرگزاری فرانسه به خانم گزارشگر این شبکه خبری تذکر می داد تا حجاب اسلامی را رعایت کند و رو سری به سر کند.

این اسیر چهارده ساله ایرانی که یک پایش را در عملیات ناکام نیروهای ایران به قصد تصرف شهرالعماره عراق از دست داده بود، شعری را خواند که از شعارهای پرشور حکومت ایران به حساب می آمد: "ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است".

این مصاحبه بارها از تلویزیون ایران تکرارشد، به گمان مسئولان جمهوری اسلامی گفته های این نوجوان نشانه روحیه بالای اسرای ایرانی در عراق و وفاداری شان به ایدئولوژی جمهوری اسلامی بود.

اما این کهنه سرباز ایرانی که حالا چهل ساله است و علیرضا رحیمی نام دارد، شایسته نامزدی انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی شناخته نشده و صلاحیتش رد شده است.

آقای رحیمی به یاد می آورد که در سالهایی که اسیر شده بود به دستور صدام حسین، رهبر وقت عراق اردوگاههایی با عنوان اردوگاه اطفال برپا شده بود و ارتش عراق با گسیل داشتن خبرنگاران به این اردوگاهها سعی داشت افکار عمومی دنیا را تحت تأثیر سن و سال رزمندگان ایرانی قرار دهد و ایران را متهم به روانه ساختن کودکان به جنگ کن.

علیرضا رحیمی معتقد است مصاحبه او با خبرنگاران و تأکید بر آموزه های دین اسلام این دستمایه تبلیغاتی را از عراقیها گرفت.

این رزمنده ایرانی در سال 1363 و پس از سه سال اسارت به همراه گروهی از اسیران مجروح آزاد شد و به ملاقات آیت الله حمینی هم رسید، رهبر جمهوری اسلامی در آن ملاقات رادیوی شخصی خود را به او هدیه داد و برایش آرزوی موفقیت کرد.

علیرضا رحیمی تا پایان جنگ در ستادهای تبلیغاتی جنگ رزمندگان ایرانی را تشویق می کرد و پس از پایان جنگ به دانشگاه راه یافت و در رشته حقوق درس خواند.

آقای رحیمی مقطع فوق لیسانس را در بریتانیا گذرانده و در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی مشاور وزیر بازرگانی در امور تجارت الکترونیک بوده است، او که از پای مصنوعی استفاده می کند در انتخابات دوره پیشین مجلس تأیید صلاحیت شده بود اما نتوانست به مجلس راه یابد.
؟؟

78 :: توسط ارمان در 2008-02-11 21:03

سلام سخنرانی امروز احمدی نژاد را م مقایسه کرد سخنرانی یک رییس جمهور؟! با عرض معذرت ولی گویا انگار برای یک عده گوسفند بود و او جوپان ان
من از بیگانگان هرگز ننالم .......

77 :: توسط Leila در 2008-02-11 18:54

زيتون جان

سقوط رتبه خانمها دراجتماع وازبين ارزشهای اخلاقی درايران امروز فاجعه است.اگریک نگاه سطحی به عکسهاي قبل ازانقلاب بندازی که دخترخانمها(همونهاکه يک شبه چريک ومجاهدوفدايی شدن) چطورلباس ميپوشيدن وبرای تفريح کجاهامی رفتن بدون ترس ازمزاحمت استادوشاگردمنظورم رومی فهمی.
حالابه مزاحم بگوشوهرداری اينقدرقوانين جامعه ازش حمايت می کنه که ميگه بدرک..

76 :: توسط مانی ب در 2008-02-11 15:59

آخ زیتون، زیتون! شما رو تا حالا اینقدر محافظه کار ندیده بودم.
سه نوع تصویر جعلی از «استاد» و تناقض حرف و عمل ارایه می کنید که اولی چندش آور، دومی مزورانه و سومی «قابل فهم» است!

75 :: توسط الف. مینو سپهر در 2008-02-11 14:21

زيتون جان درود برشما......

خوب ازاين ماجرا حتما دودرس گرفته ای..... اول اينکه شخصيت هنری هنرمندان را بايد ازشخصيت فرديشان جداکرد ودوم اينکه همين جوری شماره تلفن خودت رابهر کسی ندهی
درمورد اين هنرمند هم به باور من بهتر می بود نام سازش رانمی بردی
چرا؟ چون ما چند تارنواز خوب (البته ازنسل جديد) بيشترنداريم مانند استاد عليزاده- کيوان ساکت وشاپور پيرنياکان وو
اگرچه فکر نمی کنم ايشان هيچ کدام از نامبردگان باشد وليکن اگر ساز اين هنرمند را نام نمی بردی خيلی بهتربود

ودرآخر اينکه بهترين لينکی که برای من جالب بود همان وبلاگ ماهک - دختری باسوتين صورتی بود خوشم آمد ازماهک ونوشته اش........ ممنون

موفق باشی عزيردل

74 :: توسط فرهاد در 2008-02-11 13:34

این استاد نظر سوء نداشته ، کاش دلش نمی شکستی و شوهر خان را بجای خود روانه آدرس مینمودی ، دیدن قیافه استاد دیدنی می شد !

73 :: توسط علی متقی در 2008-02-11 13:21

زیتون جان ...
از سایت هایی که لینک دادی ممنون ..
یک خواهش ازت دارم ... لطف کن هر جور می تونی ادب و احترام رو در صفحه نظرات رعایت بشه .. البته اگر می تونی ...
راستی این سوتین سورتی توی آخرین نوشتش بد جوری جوش آورده .. چون لینکش رو گذاشتی یه بازنگری بد نیست ...
موفق باشی

72 :: توسط Dariushagha در 2008-02-11 11:19

راستی میدانید خمینی هندی بود؟؟ باباش هم اسمش معروف به حاج ویلیمسون بود...بله باباش انگلیسی بود...ننه خمینی رختشور بوده...یک روز انگار ننه خمینی بد جوری دولا شده بود...حاج ویلیمسون ترتیبشو میده.... بروید توی گوگول بگردید میبینید از خودم نمیگم.

71 :: توسط زهره در 2008-02-11 11:13

مثل اینکه این جناب چسداد خیلی لاشی تشریف دارن
..
از این کثافتا زیاده

70 :: توسط همستر در 2008-02-11 10:25

زیتون جان به این داریوش آقا بگو اینقدر به خمینی فحش نده .اگه این خمینی نبود و درب قابلمه اسلامو بر نمیداشت تا بوی گندش همه جا رو پر کنه شاید من وتو الان توی صف نماز جمعه بودیم .پس خمینی از این نظر به خیلی ها خدمت کرد .واقعا درود ونفرین بر روح خمینی

69 :: توسط nana در 2008-02-11 08:48

آهای داغتان به دلم مانده ها
گوش کنيد به من

داريم ميرويم روز رای گيری رهبر با خودش !!!!!

کاسه و کوزه هرچی اون بالا نشسته را بهم بريزم

يعنی نظام اسلامی رين تن تن

به جای وقت کشی بريد يه کمی چيزهای نوک تيز خود را تيز کنيد خيلی کار داريم ها ورپريده ها

وبلاگ مرا هم اين روزها بخونيد تيکه تيکه تيکه شده های بازيگوش و به هرکی میشناسید توصیه کنید که ثواب بهشتی دارد به ولای جزغاله شده دکتر بهشتی مرحومه مغفوره .. ... ...کيل بيل فرمانده

68 :: توسط روح داروین در 2008-02-11 06:38

آقا من حلقه گم شده بین میمون و انسان رو بالاخره تو این وبسایت پیدا کردم: فضولباشی

67 :: توسط khodam در 2008-02-11 02:47

دوستان
اين حسين درخشان اصلا داخل آدم هست كه در موردش مطلبى مى نويسيد؟
حيف اون وقت و انرژى كه بخواد صرف اين مردك لجن پراکن بشه.

66 :: توسط ميم در محاق... در 2008-02-11 00:03

خدا را شكر در راستاي توالت خواستن به قدر كافي آزادي بيان و شرايطش بوجود اومده..
لينك هات خيلي توپ بود
دستت درست

65 :: توسط کُلُفت در 2008-02-10 23:43

حسین درخشان در ۷ فوریه در لینکدونی اش نوشته :استقبال کیهان از نوشته های نیما راشدان.اما جالب این است که این مقاله در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۰۶ یعنی بیشتر از دو سال پیش در کیهان چاپ شده و ایشان تازه از آن استفاده میکند.

64 :: توسط Shiva در 2008-02-10 19:21

اقا/خانم زهگذر 49بجای مزه برانی
به اين نكته دفت كنيد كه تا من به
مانی چيزی ميگويم سريعا توسط
زيتون باك ميشود چرا؟!

بنده قبل از اينكه شروع بفحاشی
كنم بااحترام درمورد مانی و حسن اقا
انتقادی كردم و همين زيتون كه
ادعای دفاع از اصلاح طلبان رادارد
مرا باك كرد بااينكه من فقط در
دفاع از اصلاح طلبان سخن گفتم
ولی چون فاش كردم كه مانی
به اصلاح طلبان توهين ميكند
سريعا توسط زيتون حذف شدم

ضمنا جناب رهگذر باسخ ندادن
مانی به بنده در اين سه سال نشان
از بيشعوری ايشانست و دفاع
بيحدو حسر زيتون از يك
سلطنت طلب برای من سوال!!

63 :: توسط حميد پوريان در 2008-02-10 18:26

بازتاب نقد ارسالی از ایران به کتاب «بشارت»
http://farhanggoftego.org
توجه داشته باشيد که دين آريايي ميگويد رفتار نيک، کردار نيک، پندار نيک، پندار نيک، پندار نيک. يعنی نيک بيانديش. اما دين سامی ميگويد قل: اشهد ان لا اله الله. يعنی لازم نيست فکر کنی. فقط شهادت بده و اعتراف کن که الله خدای واحد توست و هيچ چيز ديگر بجز او نيست." "در اديان سامی شيطان خود مخلوق خداست. و معلوم نيست چرا خداوندِ نماد نيکی، خالقِ نماد زشتی و پليدی ميشود. اما در باورهای آريايي، اورمزد و اهريمن با هم متولد ميشوند و هيچکدام خالق و مخلوق يکديگر نيستند. در اديان سامی، نماد زشتی سالهای سال در برابر نماد خوبی تعظيم و تکريم ميکرده و تنها يکبار که عقلش را بر ايمانش ترجيح ميدهد، تبديل به نماد بدی شده و از لحاظ شخصيتی به اندازه خود خدا اهميت پيدا ميکند."

متن زیر از ایرانیار گرامی « ح – ک» است که ضمن قبول پخش نقد کتاب «بشارت» به قلم یک نویسندۀ جوان ایرانی مقیم در سرزمینمان، به لیست ایمیل های خود ، مهربانی کرده و خود نیز متنی به شرح زیرا بر آن افزوده است. با سپاس از همیاری این هم میهن فرهیخته و مبارز، عین نوشتۀ او را جهت آگاهی دوستان منتشر می کنم. و تنها ارمغانم به او دست مریزاد است و بس.
...

62 :: توسط mychamber در 2008-02-10 18:07

ما که وایستاده کارمون رو می‌کنیم

61 :: توسط ببر تنها در 2008-02-10 17:54

راستي ميدونستيد كل حسين خان درخشان(همون كه حرفهاش مال خودش!) براي سايت رجا نيوز هم مقاله مينويسه؟؟!! باور نمي كنيد؟مقاله اي نوشته با عنوان " بابا اینها برانداز بودند، نه اصلاح‌طلب! من و شما چقدر ساده بودیم و اینها را نمی‌دیدیم ” كه در رجا نيوز به اسم حسين شمسي منتشر شده همينطور در وبلاگ شخصي خودش!
اگر دوست داشتيد شرح كاملش را در اينجا ببينيد: http://www.shekkar.com/?p=292
يا حسين

60 :: توسط ببر تنها در 2008-02-10 17:27

واللا شير پاك عزيز(كامنت 57 )،
تو يه جورايي داري خارج ميزني،نميدونم چيه ولي IQ ت خيلي مايه كاري حساب كنيم از 70 بالا نميزنه .نميخوام زياد بهت گير بدم ولي گفته هات همون به درد چت كردن ميخوره.

59 :: توسط عمه خانم در 2008-02-10 16:01

شیوا جون ( ۲۵ ) عمه کی گفته مسلمونی تمیزه ?
وقتی در اسلام آب راکد تمیزه و توش غسل میدن یا با خاک ,بلانسبت دوستان, اونجاشونو بعد از تخلیه تمیز میکنن و ...
تازه خارج از ایران عمه تو کجاها میری که اینقد توالتاش تمیزه ? همچی میگی خارج ایران?
و سیستم اروپایی ???!!! عزیزعمه برو کشورای اروپای شرقی یا جنوب اروپا تا زندگی دستت بیاد (-:

58 :: توسط عمه خانم در 2008-02-10 15:48

اصلا چه معنی داره کسی که دیگه بین ما نیست بخوایم بلجن بکشیم برای خود شیرینی , یعنی بگیم بعله ما و فلانی خیلی صمیمی بودیم , اوا خوب بودیدکه بودید ...بعدم توی یه داستان دونفر ه, فلانیکه دیگه زنده نیست نمیتونه حرفی بزنه , بگه چقدش حقیقت داره , آیا اصلا حقیقت داره ...
در مورد مساله جدا کردن هنرمند از هنرش توی دنیای امروز !!!??? اونا پیغمبر نیستن ولی زندگیشون برای مردم بخصوص نسل جوون مثله , مورد تقلیده حالا اگه بناست از هنرش جدا بشه خوب خودهنرمندم باید بخواد جداش بکنه .
اون آقای هنرمندی که بقولی یکی زشتم هست , صدبار به زیتونی تلفن میزنه و پیشنهادای آنچنانی میکنه یا اونیکی که کلاه سرش گذاشته خوب معلومه دارن به هنرمند بودنشون و معروف بودنشون اتکاء میکنن .
کار هردو هنرمند این داستان ! عمه تو هر مملکت غیراسلامی جرمه , دادگاه داره و مجازات علاوه براینکه اگه تو همین آمریکای بعضی دوستان هنرمند میبود زیتونیم عمه کلی پول میتونست به جیب بزنه ...
نه ? غیر از اینه ?
من مثلاعمه از صمد بهرنگی خوشم میومد و هیچوقتم کمونیست نبودم , این دوست داشتن و نداشتن نوشتهای یه نویسنده هم ربط به مراحل مختلف زندگی آدم داره.

57 :: توسط ~شیر پارس~ در 2008-02-10 15:04

کامنت 48 ،ب.ت،من میفهمم چی میگم ،بقیه هم میفهمند؛ چنانچه زیتون فهمید؛ این تو هستی که خودت را میزنی یه خریت!!؟؟

اینقدر ایراد املایی نگیر دهاتی؛ در چت کردن از این اتفاقات زیاد میفتد؛ در کامنتهای انگلیسی لعت u را دارند جانشین you میکنند؛ زیرا هر دو مثل هم تلفظ میشود؛حالا تو برو بهشون ایراد بگیر (امیدوارم فهمیده باشی!!!!!!)؛ نوشتن محاوره ای با نوشتن انشای دبستان فرق داره، اینطور نیست!!

56 :: توسط رها رسپینا در 2008-02-10 14:45

این از اون متن هایی بود که خیلی فهمیدمش و ممنونم...!!!

55 :: توسط شاهین دلنشین در 2008-02-10 14:26

زیتون!
1- تو محکوم میشوی که دمکراتیک بودن برنامه ی مشروطه طلبان را اثبات کنی! که معلوم است هرگز نمیتوانی، چون نیست.
2- آیا بوسه های مَجازی، مجاز است، یا باید از اون "سی با"ت! بترسیم؟ و یا این جزو حقوق بشریمان است که از راه دور بوسه بفرستیم و حق هم گرفتنی است؟! این چه حرفی بود که گفتی: "خواستم بگم یه همچین شاخ شمشادی دارم تا بمیره!" تو ای زیتون! تو ای قاتل! کشتیش و خیالت راحت شد؟! بیا، بیا، بیا منو بکش. حس خاستن ِ در آغوش کشیدن زیبائی، مست شدن از بوی چنین گلهائی، که خیلی ها رو میکشند از فریبائی، اعدام باید گردد!

اینهم اگه ربط زیادی؟! نداره، میبخشید. اگه نبخشید، بازم امیدوارم بدرخشید، که درخشیدن تفسیر دارد!

وقتی ملاحسنی از ناراحتی به زیر آواز میزند!

ملا حسنی: ...درخت انگور ... برای عیاشی، کیافی، وُلگردی،... بی‌شعور شدیم... بی‌شعور شدیم ... انقلاب را نتوانستیم حفظ کنیم. ... گله‌مندم... گلایه دارم ... ردصلاحیت کاندیداها... صحیح نمی‌دانم .حالا؛عرضی بود...

... با شنیدن این درد دلها، دلم به حال ملاحسنی سوخت، و به فکر موزیکتراپی افتادم، ولی ...

آهای امت اسلام (رو آهنگ "آهای مردم دنیا" از داریوش)

آهای امت اسلام
آهای امت اسلام
گله دارم، گله دارم
من از ضربه به مالم گله دارم، گله دارم
آهای امت اسلام
آهای امت اسلام
گله دارم، گله دارم
من از رهبر عالم گله دارم، گله دارم

مائی که حرمت عقل و شکستیم
همش به فکر مرغ و پلو هستیم
شما دیگه ببینید چه جور هستیم
حتی منم میگم بیشعور هستیم

آهای امت اسلام
آهای امت اسلام
گله دارم، گله دارم
من از رهبر عالم گله دارم، گله دارم

فریاد من وا اسلامه، شبا اینجا چه سرده
درخت انگور هرکی کاشت، شراب خوره، ولگرده
اگه میگم بی شعوریم، منظور من خودم نیست
حالا اینم یه عرضی بود، قصد تمردم نیست

اگر انگور نباشه مشروبی نیست
اگر دستمال نباشه کروبی نیست
نپرس از من چی شد اون همه کاندید
دیگه واسه نظام آبروئی نیست

آهای امت اسلام
آهای امت اسلام
گله دارم، گله دارم
من از ضربه به مالم گله دارم
آهای امت اسلام
آهای امت اسلام
گله دارم، گله دارم
من از رهبر عالم گله دارم، گله دارم

54 :: توسط رها رسپینا در 2008-02-10 14:18

این از اون متن هایی بود که خیلی فهمیدمش و ممنونم...!!!

53 :: توسط رها رسپینا در 2008-02-10 14:16

این از اون متن هایی بود که خیلی فهمیدمش و ممنونم...!!!

52 :: توسط هنردوست در 2008-02-10 13:37

البته بحث فساد اخلاقی بسیاری از هنرمندان اینقدر روشن هست که واقعا لازم به توضیح و روشن گری نداره البته به نظر من این هنرمندان به خاطر کارهای هنری ارزنده ای که انجام می دهند و انجام داده اند قابل تقدیر هستند اما باید بپذیریم که این دوستان هنرمند هم مانند هر آدم دیگه ای دارای یک زندگی شخصی و خصوصی هستند که جدا از حرفه آنها هست و طبیعتا اون ها هم حق دارند تا در زندگی شخصی خود هرطور که دوست دارند رفتار کنند. اما بحثی که اینجا هست و به درستی هم مطرح شده سواستفاده برخی یا به عبارت درست تر اکثر این به ظاهر هنرمندان از محبوبیتی هست که از هنر خود بدست آورده اند و اون هم دلیلی نداره به غیر از بهاد دادن بیش از حد عده ای آدم ساده دل به این افراد بوده است.

51 :: توسط ghazanfar در 2008-02-10 13:10

عزيزم ايران همه اش مستراحه. چرا اينقدر ملت به خودشون سخت ميگيرن. شاشيدن به مملکت اتفاقی نيافتاد و آب از آب تکون نخورد... حالا اين بابا که عذرش موجه هست و اينقدر بهتره خودش رو شکنجه نکنه.

50 :: توسط nazmehr در 2008-02-10 10:02

زيتون جان من اگه جای تو بودم به اون مردک کارگردان می گفتم باشه من باهاتون کار می کنم با کمال ميل
فقط يه لطفی کنيد دستمزد دفعه قبل رو پرداخت کنيد
بعد از گرفتن دستمزد ديگه اين من بودم که جواب تلفن های يارو رو نمی دادم

49 :: توسط رهگذر در 2008-02-10 09:09

كريم فضولباشی كامنتهای42 و 43 و 44 و 45 و ...
نوشته هايت انقدر تابلو است كه با هر اسمي بيايی همه ميفهمند ولی انقدر بيماريت حادشده كه بخودت و مادرت هم فحاشی ميكنی كه بقيه فكركنند فضولباشی نيستی.
آخر اگر مسلمانی اينست كه تو از توش درميای خداراشكر كه من كافرم . شما كه بقول خودت 55 سال داری بايد چراغ راه ما جوانهاباشی خيرسرت .

راستی تحقيقات وسيعت در مورد اينكه شاهزاده رضا پهلوی سايت مانی و زيتون را راه انداخته به كجا رسيد؟!!
اين سلطنت طلبها چه بلايی سر شما آوردند كه اينطور بيمار شديد؟ واقعا بخاطر بيمحلی مانی(بقول خودتان) بود كه به اين روز افتاديد؟

48 :: توسط ببر تنها در 2008-02-10 08:30

آقا اين آقاهه بدجوري دلش ميخواد شير باشه تا حالا شير پير!!بود با دوتا ابرو كموني اينور و اونور بعد ديد خيلي ضايع است، همه ابهت شير به قدرت پنجه هاشو دندانهاي تيزش است كه در پيري از كار مي افتند،شير پير شير بي خاصيتي است،حالا جهش فكري كرده IDيش را گذاشته شير پااااارس با دوتا ابرو كموني البته!واي ترسيدم!خب يهو بذار شير پاك،قابل هضم تره!
باري شوخي كردم ناراحت نشو اما تو چرا كمي در نوشتن دقت نميكني هان؟در كامنت 21 از زيتون پرسيدي :پس چه فرقي وجود داره بين هنرمند و كسي كه در بازار جحره!!!!(حجره) داره؟ميدوني لحن كلامت اينو ميرسونه كه خواستي القا كني كساني كه در بازار حجره دارند جزو طبقه پست اجتماع هستند!!كي چنين مزخرفي رو گفته؟آنها هم مثل ساير مردم به يك صنف شغلي تعلق دارند وهمه جور توشون هست بيسواد،تحصيلكرده،زرنگ،باهوش، پولدار،معمولي،متقلب و...
جواب زيتون هم به تو جالب بوده به نوعي نظرت رو تاييد كرده،اولن كساني رو كه او در اول پستش به آنها اشاره كرده مطرب هستند و نه هنرمند!هر شخصي كه نوازندگي ياد گرفت كه نميشه بهش گفت هنرمند!اين دوره كه هركي از همه جا وا ميمونه يك تار و گيتار دستش ميگيره و يك كليپ ويدئويي درست ميكنه ديگه نوازنده هنرمند نيست،انساني است مثل انسانهاي ديگر كه در پي بدست آوردن پول تلاش ميكنه فقط همين!
يك نقاش صاحب سبك را هنرمند ميگويند يك موزيسين شناخته شده را،يك آرشيتكت تاييد شده را،يك بازيگر قوي را،كساني كه در درجه اول هنرشون چيزي است براي ارضاي روحشون و درونشون، حال در كنارش پول هم در بيارن چه بهتر البته از ديد اونها.
ديگه همين!

47 :: توسط گيله مرد در 2008-02-10 07:26

زيتون جان

وقتی نوشته هايت را می خوانم - که معمولا تصويری حقيقی و خالی از احساسات از ميهن و مردم ميهن من ارائه ميدهی - دلم برای مردمی که در آنچنان شرايط غير انسانی و در زير سايه کريه استبداد و خفقان زندگی ميکنند ميسوزد و اشک به چشمانم می نشيند . اما دريغ و درد ؛ وقتی به کامنت های هموطنانم در همان صفحات نگاهی می اندازم ؛ با ديدن آنهمه وقاحت عريان ؛ از خودم می پرسم آيا چنين مردمی ؛ شايسته همين حکومتی نيستند که اينک بر جان و مال و هستی و هويت و ناموس شان چنگ انداخته است ؟؟
چقدر درد انگيز است که درس خواند ه های ما هم ؛ با قاطر چيان و چارواداران و قمه زنان و چاقو کشان و گردنه بندان دوره ناصر الدين شاه قاجار؛ از نظر انديشه و ذهنيت ؛ تفاوتی ندارند؛ و اين درد بزرگی است .

من گهگاه چنان نوميد و سر خورده و مايوس ميشوم که ديگر نه دستم به قلم ميرود و نه اشتياقی در خود می بينم که برای هموطنانم بنويسم اما چه کنم که پای در گل فرهنگ ايران دارم و نمی توانم خود را از اين مخمصه برهانم .

زيتون جان . برايت شادی و سبزی آرزو دارم .

با درود : گيله مرد دلشکسته و نوميد .

46 :: توسط مانی خان در 2008-02-10 06:50

42-43-44هرکی هستی واقعن دمت گرم نفست آخوندیه تو اصلا ایت اللهی شاباش سوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

45 :: توسط امام خمینی دامت افتضاعه در 2008-02-10 06:48

کير قلاسيده من تو کون شيوا
و نانا و مادر فوضولباشی و بتول
وفرح و وووو

44 :: توسط شایان در 2008-02-10 06:43

IP: 69.67.171.180
فضول‌باشی وقتی می‌بینه با اسم خودش کسی محلش نمی‌ذاره میاد با اسم دوستان خوبم کامنت‌های بی ادبی می‌نویسه
برات متاسفم فضول باشی

43 :: توسط شیوا در 2008-02-10 06:32

..............

فضولباشی با اسم جعلی

تمام فحشها به خودت!

42 :: توسط زیتون taghalobi در 2008-02-10 06:27

................
فضول باشی فلاده‌اش پاره شده

41 :: توسط اختر در 2008-02-10 05:47

زیتون جان سلام!
خوبی عزیز؟
از این فراخوان من به مناسبت صد سالگی نفت در ایران حمایت نمی کنی؟
منتظرتم ببینم نظرت چیه؟
زنده باشی
اختر

40 :: توسط حمیده در 2008-02-10 04:55

سلام حال شما خوبه ؟
خيلی نوشتهی قشنگی بود ولی واقعا سخت اين جاعت هنرمند رو شخصيتشون از هنرشون جدا
کرد..موفق باشی

39 :: توسط لینک شما در بالاترین در 2008-02-10 04:44

شخصیت هنرمند را از هنرش جدا کنیم تا از هنرش بیشتر لذت ببریم

38 :: توسط لینک در بالاترین در 2008-02-10 04:40

بحث شیرین توالت و مستراح

37 :: توسط wffdasa در 2008-02-10 04:26

سلام
نظرت در مورد چه گوارا بنويس موفق باشی

36 :: توسط باران در 2008-02-10 03:19

.............

IP: 91.153.16.34
کامنت به علت توهین حذف شد

35 :: توسط Dariushagha در 2008-02-10 02:24

پس خوانندهای هم مثله مایکل جکسون هستند؟؟؟ :-)

34 :: توسط Dariushagha در 2008-02-10 02:21

دهه تاریک زجر را به هموطنان تسلیت میگویم...و امیدورام رهبر گدا علی امسال سقط بشه و احمدی بدار آویخته بشه و فضولباشی و امسالش هم از کانادا اخراج بشند به عنوان جاسوس.....اسلامی...تف به قبر خمینی خوک هندی...زیتون جان هر وقت وسط راه جیش داشتی بریز به قبر خمینی.

33 :: توسط زیتون در 2008-02-10 02:14

شادمان جان -۹
ساز طرف تار نبود. ديدی که نوشتم توفکرکن تار بوده...
بعد نوشتم نسبتا‌ معروف. بابا٬ لطفی که خيلی معروفه. منم ساز زدنشو خيلی دوست دارم...

شير پارس عزيز- ۲۱
مسلمه که آدم از يه هنرمند بيشتر انتظار داره. همينه که اساتيد هميشه آدمای معروف رو به خويشتنداری در مقابل عموم دعوت می‌کنن. می‌‌گن شما الگوييد و نبايد جلوی انظار رفتار زشتی بکنيد. مثل يک فوتباليست که کوچيکترين حرکتش زير نظره.
خوب من اگه بيام رفتار خصوصی هنرمندها رو مد نظر قرار بدم بايد هيچ فيلمی نگاه نکنم به هيچ نمايشگاه نقاشی نرم. هيچ‌وقت فوتبال نگاه نکنم... متوجه می‌شی چی می‌گم؟ اوضاع الان با قدیما خيلی فرق کرده. يک هنرمند رعايت اخلاقيات رو کسر شان خودش می‌دونه. یک کارگردان با افتخار با دو زنش زندگی می کنه. اون‌يکی صيغه‌های متعدد می‌گيره. اون‌يکی هنرپیشه برای پول به هر کاری تن می‌ده. شاعر پول می‌گه شعری به نفع يه جناج بگه. اون يکی تا دستمزدش بالا رفت زنشو طلاق می‌ده و با دختری به سن فرزندش ازدواج می‌کنه و ... تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
تو اگه آدم سالمی سراغ داری به ما هم معرفيش کن تا پشت سرش نماز جعفر طيار بخونيم:)
پس بهتره از هنر هنرمند حالشو ببریم...
خود به خود اونی که سالمتره بین مردم محبوب‌تر می‌شه! البته به این حرفم شک دارم.. این روزها به هر بدتری می‌گن زرنگ‌تر!

32 :: توسط Leila در 2008-02-10 01:54

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت ۲۲ بهمن
https://iranbbb.org/19272.htm

31 :: توسط loobia در 2008-02-10 01:21

راستی اين عروس و داماد شاهکار رو ديدی؟ لوبیا تو وبلاگش خبرشو گذاشته.

30 :: توسط لوبیا در 2008-02-10 01:09

آره. من هم اين حرف رو قبول دارم که بايد هنرمند رو از هنرش جدا کرد. يعنی کلا زندگی و عقايد و روابط شخصي آدمها چیزی نیست که دیگران بخوان راجع به اون قضاوت کنند.
ولی خوب خيلی وقتها نمی شه.

29 :: توسط رامین در 2008-02-10 00:50

درود - گذشت که ساز هم جنبه عرفان داشت حالا شده دستمايه برای تورزدن خانمها !! من به خاطر جو بدی که شب شعری که می رفتم داشت ديگه نرفتم معمولا اين جور مجالس يه جورايی هست که به مذاق خیلیها خوش نمی ياد ...

28 :: توسط mirage در 2008-02-10 00:10

عجب دوستهای عتيقه ای داری!

27 :: توسط khodam در 2008-02-09 23:19

زيتون جان
به نكته خيلى مهمی اشاره كردى كه بارها بحثِ من با دوستانم بوده. در اينكه هنرمندان هم انسانهایی مانند همه ما با ضعفهای آشكار و پنهان هستند شكى نيست، اما ايراد اونجایی هست كه اكثر اين به اصطلاح هنرمندان سعى در وانمود كردن چيزى دارن كه نيستن.
به علت اينكه يكى از دوستانِ من در اينجا نوازنده هست و در کنسرتهای بسيارى، خواننده گان را همراهى ميكنه من هم با چند نفر از اين هنرمندان به خصوص خوانندگان آشنا شدم كه بعد از ديدن حركات و رفتارى از آنها ديگر به هنرشان هم علاقه ای نداشتم، به هيچ وجه از كسى نام نميبرم ، ولى بودند كسانى بين همين خوانندگان كه با داشتن زن و بچه و سنِ نسبتأ زياد حاضر نبودند كه يك شب را بدونِ دخترى از خود ۲۰ سال جوانتر در هتل به صبح برسونند ، از مصرف مواد مخدرشون اگر نگم بهتر هست، با پول نسبتأ زيادى كه در کنسرتها در ميارند بعضى از آنها خساستی دارند مثال زدنى كه حتى بعضى مواقع دستمزد نوازندگان خود را هم درست پرداخت نمى كردند. اما چيزى كه در مورد همه شان صدق ميكرد يا می کند مفت خوریشان هست، اين جماعت حاضر نيستند هيچوقت در رستورانی ( رستوران ايرانى) پول غذاى خود را بدهند چونكه هميشه میدونند يا مهمان ميشن يا اصلا صاحبِ رستوران روش نميشه كه تقاضاى پول كُنه. موضوع ديگر اينكه اكثرِ قريب به اتفاق اين آقایون و خانمهاى خواننده حتى يك ديپلم خشک و خالى هم ندارند، وحشتناك بى سواد هستند ، با آنكه كارشون خوانندگی و موسيقى هست دريغ از اينكه بتوانند يك خط نت بخونند. من فكر ميكنم سوای پایین بودن سطحِ فرهنگى اين جماعت، اين خود ما هستيم كه از این دار و دسته انسانهایی مى سازيم كه اصلا و ابدا نيستند.

26 :: توسط خواننده زیتون در 2008-02-09 23:13

این هم داستانی از عشق به حیوانات
یک سرباز امرنکایی که با دو سگ ولگرد درخیابانها ی بغداد دوست شده بود کشته شد..
خانواده ان سربار قصد دارند به باد فرزندشان ان سگها را به امریکا بیاورند وازانها نگاهئاری کنند..
اینهم
اصل خبر از سی ان ان:
Baghdad dogs follow dead soldier
to U.S
.
Neesley's family worked to bring dogs to Michigan

Aunt: Wanted something to hold that late soldier cared about


25 :: توسط shiva در 2008-02-09 22:36

من هر وقت خارج از ایران میرم 90% از مشکلات عصبیم حل میشه میدونی چرا ؟ چون مطمئنم وقتی پامو از خونه بیرون میذارم همیشه و در همه جا یک توالت تر و تمیز وجود داره . ولی ایران که هستم همیشه یکی از وحشتناک ترین دغدغه های من همین توالته . همین عرب هایی که ما اونها رو کثافت و سوسمار خور میدونیم , چنان توالت های تمیز و مجهزی دارن و قدم به قدم هم گذاشتن که آدم کیف میکنه . جدیدن هم اگه دوبی رفته باشی , از سییستم اروپایی تعویض رویی توالت استفاده میکنن که بطور اتوماتیک رویی اون برداشته میشه و تمیز برای نفر بعدی . جاهایی هم که نباشه , یه محلول ضد عفونی گذاشتن که خودت روش رو تمیز میکنی و با خیال راحت استفاده میکنی . اونوقت ما تو ایران ادعای مسلمونیم کون ماموت رو پاره میکنه و کثافت ترین ملتی هستیم که وجود داره !

24 :: توسط M-R در 2008-02-09 22:19

این آقای نوازنده تار منو یاد یک شاعر کوتله ای انداخت که دائم دنبال زنهای مردم بود؛ هر زنی رو که میدید میخواست بلند کنه؛ حتا از زنهای شوهر داری که در مجالس با شوهر انشان آشنا میشد هم نمی گذاشت.
جالب اینجا بود که هر زنی هم به او رو نمی داد؛ چو مینداخت که من اینو ک...ردم.
جای شما خالی یک دفعه هم یک کتک حسابی خورد , ولی مگه از رو میرفت.
حالا این مثال را نوشتم که یگم ؛ متاسفانه ؛ افکار اکثر هنرمندهای ایرانی بسیار عقب افتادست؛ و توشون آدمهای عقده ای زیاد یافت میشه, در نتیجه طرز زندگی و طرز فکر خیلی از اینها با آنچکه در اشعار و یا آثارشون مینویسند , زمین تا آسمون فرق میکنه, نوازندها و خوانندها که بدتر ،چرا که مجبور نیستند شعر بسرایند و خودشون را آنچیزی نشان بدهند که نیستند!!؟؟

23 :: توسط iفضول باشی مأمور در 2008-02-09 21:32

.....................

22 :: توسط Babr sagha در 2008-02-09 21:26

........

فضول‌باشی حذف شد!

21 :: توسط ~شیر پارس~ در 2008-02-09 19:59

زیتون خانم ؛ ممکنه بپرسم ، بدین ترتیب که شما تعریف کردید، پس چه فرقی هست بین یک هنرمند و آن کسی که در بازار جحره داره ؟؟

20 :: توسط آقاي بنز در 2008-02-09 19:35

يه ديونه يه سنگ ميندازه تو چاه هزارتا عاقل نميتونن درش بيارن . دهه فجر بر فجرآفرينان مبارك

19 :: توسط حميد پوريان در 2008-02-09 18:08

با تشکر از نا گفته های انقلابو
http://enghelab-57.blogfa.com/
هر چند که هنوز و هميشه عده ای ماله را خواهند کشيد.

Iran envoy defends amputation
Sat. 09 Feb 2008
The Daily Telegraph

By Fiona Govan in Madrid

Iran's ambassador to Spain has compared chopping off the hands of thieves to a "surgeon amputating a limb to prevent the spread of gangrene".

و اما اپوزیسیون؟!
کماکان در حمد و سنای دولت تازه مسلمان شده ترکیه، مثل یک گرگ خاکستری خوب؟ مشغول انجام وظیفه.

و آن دیگری بعد از رای دادن به دولت کردستان؟ مشغول به زیر پرچم اوردن بقیه رای دهندگان؟ است.

این حقه بازی از سال ۵۷ تا حالا کماکان ادامه دارد... نهضت تا ظهور مهدی ادامه دارد... وقتی مهدی بیاد همه را از دم تیغ میگذراند... مهدی میماند و حوضش... مهدی بیا یا الله زود باش بیا!

یکی خر خمینی گیر کرد در رسیدن به قدس.

و آن دیگری در زدن مهر طبقتای به جنبشهای ضد امپریالیستی؟... رویش گل در آپارتمانهای شیک؟... نتایج وارو و دستاوردهای زنان در مهد سوسیالیسم؟

و این ... هنوز ادامه دارد.
هر چند تازگی ندارد و وجدان انسانهای که شمع وجودشان
مدت های مدیدی است که واژگون شده وجود انها را به اتش کشانده و شعله این آتش سراسر ایران را اگر از دست سرما جان بدر برد از درون و بیرون در بر گرفته و میگیرد.

سه نوجوان در زندان اصفهان در آستانه اعدام قرار دارند
www.iranglobal.info
در حال حاضر در اکثر زندان های ایران بندهای به نام بند نوجوانان وجود دارد که سنین این نوجوانان بین ۱۵ تا ۱۷ سال و تعدادی از آن ها محکوم به اعدام هستند.



18 :: توسط Mar Mar در 2008-02-09 16:32

............................
IP: 67.15.42.23
اراجیف فضول‌باشی که به اسم مرمر عزیز کامنت نوشته پاک شد.

17 :: توسط Mar Mar در 2008-02-09 16:06

.........................
از این به بعد کلیه اراجیف فضول‌باشی حذف می‌شود...

16 :: توسط ببر تنها در 2008-02-09 14:33

اگر گمان كنيم هنرمندان،فيلسوفان،شاعران و ساير نخبگان بشري خود آيينه آثارشان هستند بسيار در اشتباهيم.من بيوگرافي بسياري از اين گروه را خوانده ام و تناقض بسيار بوده است بين زندگي شخصي آنها با انسان خلق شده در آثارشان و با ارزشها و ايده آلهاي عرضه شده توسط آنها!
البته كه استثنا وجود دارد.
دليل اين تناقض به نظر من در اينست كه آنها يعني نخبگان و هنرمندان از موهبت وحي و يا الهام برخوردار بوده و هستند .اغلب آنها بر اين نكته تاكيد داشتند كه انديشه هاي بنيادي و ايده هاي آفريدن در آنها به گونه اي ناگهاني و در يك موقعيت نادر و خاص و چه بسا هنگام خواب به جوشش در آمده.رسالت آنها تنها منعكس كردن اين ايده هاست اما اينكه خود نيز تبلور شخصيتها يا احساسات خلق شده خود باشند ،موضوع ديگريست.
آقاي شاملو هم ازين قاعده مستثني نبوده.

ديگر اينكه از قرار كم نيستند خانمهاي ايراني كه Fetish جيش دارند!چه خوب!

15 :: توسط مانی خان در 2008-02-09 13:05

امام جعفرخان صادق گفته اگر شاش داری اگر در میدان جنگ بر پشت شتر هم هستی باید بشاشی
کتاب فقه کلاس هفتم سال 1334هجری

به قول دبیرمان آقای صوفی دبیرستان مژده طباطبائی سید خندا ن امام هم برای اینکه لکه دیش داشش را پاک کنه این حرف رو زده

14 :: توسط mar mar در 2008-02-09 12:39

زيتونی اکثر ماايرانيها قادربه جدا کردن هنر هنرمند اززندگی شخصی و عقايد سياسی اون نيستيم.مثلا من سلطنت طلب حق ندارم بگم ازصمد بهرنگی خوشم می آد چون نویسنده چپ ملک آقایان چپ هست .برای ماهمه چيزدرچارچوبهای سياه و سفيد ذهنمان هست .بارهامی بینیم که درنقد يک اثرهنری به جای نقد واقعی اثر از عقيده سياسی -خيانت سیاسی صاحب اثر وياحتی نوع تمايل جنسی (مثلا همو سکسوئل بودن)ویا مسائل اخلاقی هنرمندصحبت و قضاوت و بحث می شود.
۲-خوب شد سيبااستادرونشناخت که غيرتی بشه خون جلو چشماش رو بگيره و يک کاری دست خودش بده.
۵-مطلب آقای رويايی من روبه ياد خانم سيمين دانشور و اشارشون به خيانت جلال آل احمد به ايشون در کتاب جزيره سرگردانی انداخت (گويا جلال در هلند معشوقه داشته )-اين که سیمین می دونسته ولی تمام اين سالها چيزی نگفته که تصوير شوهرش خراب نشه (شوهری که شاید هیچ کس دروفاداری وعشقش شک نمی کرد).شايد آيدا هم می دونسته .
۶و۷-فيلم پرسپوليس رو ۲-۳ ماه پيش در سينما ديدم به خوبی قصه نسل سوخته ايران رو به تصوير کشيده بود. تمام مدت فيلم من گريه کردم و همراهان غيرايرانی من خنديدند . مسائلی که بعدازانقلاب به جزئی از واقعيت تلخ زندگی ماتبديل شدندوآثار وپیامدهای روحیش رو حتی از این سر دنیابه اون سر دنیا همراهمون می بریم و کابوسشون هیچ وقت ولمون نمی کنه برای آنها جوک و طنزبود-اصلا برايشان باور کردنی نبود.
۸-ازدرگذشت آقای بورقانی خيلی متاسف شدم .روحش شاد آدم آزاده ای بود.
۱۰-گفتن می خوام برم دستشويی واسه خانمها توی ايران تابو هست حتی توی مهمونی هم سعی می کنند تاحد امکان دستشويی نرن. البته احساس شرم خانمها به خاطربی فرهنگی وبی جنبگی بعضی آقایون هم هست.

13 :: توسط بی هوز در 2008-02-09 11:24


قسمت ِ لینکهات error میده دستش کن

12 :: توسط azar در 2008-02-09 10:37

از هترمند هنرش را ببينيد . يادتان باشد انها حرفه شان پيامبری نيست . تازه پيامبران هم در زندگی خصوصی شان هزاران خلاف اينچنينی دارند ..
در مورد توالت عمومی هم يادم هست معمولا در پيچ و حم کوچه و خيابان بر ديوار مينوشتند : لعنت بر پدر و مادر کسی که در اين مکان ب.........شد .
از قتل ادم های بيگناه در اوايل انقلاب هم مثنوی هفتاد من کاغذ شود . البته در انقلاب فرانسه و روسيه و ديگر انقلابات هم چنين فجايعی اتفاق افتاده . بهمين دليل انقلاب جز زيان معنوی و مالی چيزی نصيب ملتش نميکند . . مهمتر از همه اينکه ایران برای دمکراسی راه طولانی در پیش دارد . بعنوان نمونه نگاهی بکنیم به کا منت گزاران وبلاگها که کلمات رکیک اصل مباحثه شان است .. تازه اینها از طبقات تحصیلکرده هستند . ...

11 :: توسط ماهک در 2008-02-09 09:21

وای شما چه صبری داری خواهرجان....من بودم میزدم دهن اون یارو هنرمنده رو خیلی تمیز سرویس میکردم...مرتیکه ی زشت!....:)...حالا اینکه من از کجا میدونم اون زشته خب بماند:)
---------------------------
بیشتر وقتها میخونمت ...اما نیست که سربازان آقا امام زمان شما را پیلتر کردن...کمی سخت است آمدنمان...
---------------------
مرسی به خاطر لینک خانومی ...بوس

10 :: توسط کُلُفت در 2008-02-09 08:07

در حدیث نبوی است:با هر فرد فرشته ای است که در هنگام قضای حاجت کردن گردن او را میگرداند تا به مدفوع خود نظر کند.سپس فرشته به او میگوید:ای فرزند آدم بنگر آن را،از کجا بدست آوردی و به چه چیزی دگرگون شده است.در این موقع شایسته است بنده بگوید ،پروردگارا حلال را روزی من کن و مرا از حرام دور فرما.

9 :: توسط شادمان در 2008-02-09 05:12

بسیار از این نوشتار جدید شما شادمان گشتیم. آیا اسم آن شخص شخیص تاریست احیانا جناب لطفی نبود؟ آمار شخص نامبرده در محافل خصوصی بسیار گهی می باشد. ولی الحق که خوش می نوازد.

ناگفته های انقلاب را نیز خواندیم. واقعا دشمنی خمینی با ملی گراها بسی عجیب بوده. از این سخن این ملا میزان نفرت نهفته در دلش و سوزش اسافل منحوسش ملاحظه می گردد که گفت‌:‌ "ما چقدر از این ملیت سیلی خوردیم. من نمی‌خواهم بگویم که در زمان ملیت، در زمان آن‌‌کس که آن‌قدر ازش تعریف میکنند[مصدق] چه سیلی به ما زدند. من نمی‌خواهم بگویم که مدرسه فیضیه را به مسلسل بستند . بروند کنار این‌ها، بروند گم بشوند. ما از آن‌ها ضربه خوردیم."

سلطان و ملا گویا ذوالسیلتین (هر دو سیلی خورده) شده بودند آن زمان.

8 :: توسط 5 صبح در 2008-02-09 04:18

یادم رفت این لینکو اضافه کنم.

۱۶- پنج صبح ...
http://www.5sobh.com/
صبحانه‌ی خبری ایرانیان
اصلاح طلب‌ها

(زیتون)

7 :: توسط زیتون در 2008-02-09 04:13

آبنوس جان
چه سعادتی:)

مرمر جانم
سلام

دانشجو جان. اونا توالت‌های سرپوشیده رو دیگه کهنه کردن رسیدن به اپن:)


نگین جان
باور می‌کنی... یه شب زمستونی حدودای ساعت ۹ سر چهار راه جیشم داشتم شدید... یه کپه‌ی خاک خیلی بزرگ بود جلو یه پارک در حال ساخت. چراغ هم روشن نبود. رفتم پشتش و...
سی‌با گفت چه خوبه که خجالت نمی‌کشی. گفتم دولت باید خجالت بکشه نه من:))
نگین جان برای همین گفتم: نه اینقدر اوپن!! تازه ایستاده جیشیدن هم در اسلام حرامه:)

سامان جان
این روزها قلب مرا خیلی چیزها می‌فشرد:(

6 :: توسط سامان در 2008-02-09 04:01

خدا را سپاس که مرا هنرمند نیافرید!
(... قلب مرا گویی چیزی بهم فشرد ...)

5 :: توسط negin در 2008-02-09 03:44

زيتون جان اين توالت توی عكس كه فقط مشكل اقایون رو حل میكنه.

4 :: توسط negin در 2008-02-09 03:35

وای زيتون از بی توالتی تو ايران نگو كه واقعا مشـكل برای خیلی هاست. من خودم نزديك بود يه بار جلو مادر شوهرم ابروم بره . جريان از اين قرار بود كه من و همسرم و مادرش تو ماشين نشستيم به سمت فرودگاه مهر اباد ميريم كه من وسط راه یهو دستشوییم میگیره و حالا بیا درستش كن به حدی وضع خراب بود كه حاضر بودم كنار خیابون كارمو انجام بدم شب بود چشمم دنبال رستوران یا مغازه ای میگشت كه یه رستوران فست فود دیدم و از ماشین پریدم پایین. انگار دنیا رو بهم دادن. هر چقدر همسرم گفت نميشه اينجا كسی رو نميزارن بره توالت گفتم نميشه بايد برم. رفتم و بدون اينكه از كسی بپرسم یه راست رفتم تو. واقعا حال بدیه.

3 :: توسط mar mar در 2008-02-09 03:15

سلام سوم.حالا برم بخونم.

2 :: توسط دانشجو در 2008-02-09 03:04

دوم. چقدر اين خارجيها بی تربيتند! البته شایدم فرهنگ ما ایرانیها سوراخه ...

1 :: توسط آبنوس در 2008-02-09 03:00

بازم اول wowwwwwww