36 :: توسط shayan در 2008-11-14 21:01

عمه خانم عزيز

تا آنجا که من می‌دانم اين اصطلاح «پدرسوخته» بر می‌گردد به صدر اسلام و هنگامی که اعراب به ايران حمله کردند. بخش بزرگی از ایرانیان تا مدتها زیر بار نمی‌رفتند و در برابر اعراب مقاومت می‌کردند. تاریخ طبری را اگر بخوانید پر است از شرح مقاومتهای ایرانیان و قتل‌عامهائی که اعراب در تیسفون و طبرستان و شهرهای دیگر برای آرام کردن ایرانیان براه انداختند.

به هر حال آنطور که خوانده ام (دقیقا به یاد ندارم کجا بود) و چندین بار هم از افراد مطلع شنیده ام و آنها هم تائید کرده اند که این اصطلاح «پدرسوخته» از همان زمان می‌آید. اعراب کسانی را که در برابر آنها مقاومت می‌کرده اند و نه مسلمان می‌شدند و نه راضی به پرداخت جزیه در مملکت خودشان به بیگانگان میشدند را میگرفتند و اگر پدرشان زنده بود پدرشان را جلو چشمشان می‌کشتند و جسدش را در آتش می‌انداختند ( که هم توهینی به آئین زرتشت و تقدس آتش بود و هم به آنها اجازه ادای مراسم مذهبی را نمی‌داد) و خودشان را به بردگی می‌بردند و به این اشخاص که از دید اعراب نا‌ارام و شرور بودند «پدرسوخته» خطاب می‌کردند. حتی این بلا را بر سر ایرانیانی که مسلمان هم شده بودند ولی به مخالفت با اعراب بلند میشدند هم اجرا می‌کردند و در مورد آنان حتی اگر پدرشان فوت هم کرده بود جسد پدرانشان را از قبر بیرون می‌آوردند و خود جسد و یا استخوانهایشان را در آتش می‌انداختند. کم کم این مقاوتهای علنی تبدیل به مقاومتهای آرام و فرهنگی شد ولی این اصطلاح در بین ایرانیان مسلمان شده هم رواج پیدا کرد که به تقلید از اعراب به افراد شرور و نا آرام که حرف‌شنوی ندارند بگویند «پدرسوخته»!

به هر حال این خلاصه جریان است تا آنجا که من می‌دانم و کم و زیادش را خودتان تحقیق کنید بهتر از من خواهید یافت.

شاد باشید و برقرار

35 :: توسط حميد پوريان در 2008-11-14 17:25

خانم ها، آقايان! در اين هولوکاست جديد شريک نشويد!

(نامه ای از ژنو) >>>>>

www.newsecularism.com
اصلاحات، مصلحت، ضرورت

اسماعيل نوری علا

بنظر من، قطعاً، جبهۀ مهم و قابل تقويتی از «اصلاح طلبان» وجود دارد، متشکل از آن تعداد کم شمار تر کسانی که بجد و واقعاً خواستار استقرار مجموعۀ «همۀ چيزهای خوب» در جامعۀ ايرانند و، در عين حال، برای اين مجموعه ارزش «بالذات» قائل بوده و حاضر نيستند آن را در راه «حفظ کيان جمهوری اسلامی» قربانی کنند بلکه، بر عکس، می کوشند تا، با استقرار تدريجی اين مجموعه، «کيان جمهری اسلامی» را منحل سازند؛ بی آنکه برای رسيدن به اين مقصد حدوث انقلابی ديگر ضروری شود
...

34 :: توسط محمد درويش در 2008-11-14 15:13

سپاسگزار همدلي ها و همراهي هاي شما بانوي عزيز هموطن، با مواهب طبيعي سرزمين مقدس مادري هستم ...
پايدار باشيد.

33 :: توسط ... در 2008-11-14 14:53

شایعه شده القاعده حسین درخشان از شهرری دزدیده برده افغانستان همین روزها هم فیلم سربریدنش تو اینترنت می آد

32 :: توسط راوی تمام در 2008-11-14 14:36

حسین درخشان خیلی دوست داشت
به نیو یورک برود !؟ اما راهش نمیدهند
اینکه خیلی از دانشجویان و فعلالان دوم
خردادی تونستند راحت بامریکا بروند
ولی حسین از فیلتر امنیتی های امریکا
رد نشد جای شک است ٬ اما براحتی میرود
اسرائیل !!؟ و بعد از سفر اسرائیل دچار
دگر دیسی میشود و نه تنها اصلاح طلبان
بلکه شخص خاتمی !! را عامل انقلاب
مخملین امریکا میداند و یکروند از
جناح راست مینویسد .....یکهو هوس
رفتن بایران را میکند و شروع بنظر
خواهی که چه عاقبتی خواهد داشت!؟

من هم در نظر خواهی اش شرکت
کردم و کوتاه نوشتم ٬ جناب اقای
درخشان اگر پاکی!؟ برو و مطمئن
باش بهت زیاد گیر نمیدهند اما اگر
شیله و پیله !! داری نرو که جیک و
پوکت را میدانند و ملاحظه هیچ قدرتی
را نمیکنند ...حالا رفته و خبری هم
ازش نیست و حرف و حدیث بسیاری
در پی است

31 :: توسط عمه خانم در 2008-11-14 14:22

شايان عزيز با اين قلمی که داری شايد بهتر باشه خودت داستانش را برايمان بنويسی , و بنده تنبل را از تحقيق کردن معاف کنی و ديگر دوستانم مستفيض ...
(-:

30 :: توسط راوی در 2008-11-14 14:19

درخشان بسیار زیرک و با هوش و
موقعیت سنج است اما امنیتی های
ایران از وی زیرک تر و با هوش ترند
اجازه بدهید یک داستان کوچولو بعرضتان
برسانم ... یک دوست گیلانی دارم که
از المان بکانادا امده و بیست سالییه
شهروند کاناداست ٬ ایشان یکهو
هوس دیدار فامیل در ایران بهش
دست میده میره از آلمان کاغذی
از سفارت میگیره و راهی ایران میشه
گرفتار میشه وقتی همه پرونده اش
را جلویش میگزارند حیران میشه
حتی شماره چک بانکی اش که به
مجاهدین کمک مالی کرده بود را
بهش نشان میدهند ... قصه را کوتاه
کنم چون سیتی زن کانادا بود بهش
زیاد گیر نمیدهند فقط ممنوع الخروج
میکنندش ٬ سفارت کانادا در تهران
کمکش نمیکند چون بعنوان پناهنده
سیاسی نمیبایست بایران میامد
اما طرف زرنگ بود و میرود پاکستان
و با کمک سفارت کانادا در کراچی
بکانادا برمیگردد

29 :: توسط کُلُفتِ شابدوالعظیم در 2008-11-14 11:11

دوباره،اشتباهِ چاپی شد.

نمرهء،۲۷ و ۲۸ مالِ ،بچهء شابدولعظیمه

28 :: توسط کُلُفتِ شابدوالعظم در 2008-11-14 10:59

در نمرهء ۲۷ اسمم،اشتباهِ چاپی شد.

27 :: توسط کُلُت در 2008-11-14 10:52

نمرهء ۱۵.نایکی.حسین،با حاج آقا درخشان،خانم والده و صبیه اش،اومده بودن،شهر ری واسهء گردش علمی.
ماشا اللّه خودش از آبجیش خوش و آب رنگتره.
دنبالِ همخونه میگشت.کشیدمش کنار و بهش گفتم:
بیا بریم می خوریم
شراب ملک ری خوریم
حالا نخوریم کی خوریم

دنباله دارد!

26 :: توسط dariushagha در 2008-11-14 10:52

Iran -- police brutality in Iran

http://www.youtube.com/watch?v=WXDzTlmbvdI&eurl=http://www.iranian.com/main/singlepage/2008/man-beaten-police

تف به قبر محمد و علی و خمینی...هموشون خائن... هی فضولباشی گوه گور پدرت سگ رید

25 :: توسط عکس بازیگرها در 2008-11-14 03:45

عکس ملکه رنجبر- فرزاد حسنی- جعفر والی- ثریا قاسمی- مریلا زارعی- علیرضا خمسه- منوچهر احترامی- مرتضی احمدی- پرویز پور حسینی- سیروس الوند و کمال تبریزی و سعید پورصمیمی و...

24 :: توسط زیتون در 2008-11-14 03:40

نيکی جان- کامنت ۱۵
نه والله . از حسين درخشان هيچ خبری ندارم. من هم اميدوارم هر جا هست سالم باشه. خوشحالم که از نظر تو هم اختلاف عقيده نباید باعث بشه که آرزوی گرفتاری همدیگر رو بکنیم. اگر جو سالم باشه میشه با بلاگر های طرفدار شریعت‌مداری و احمدی‌نژاد و اینها باشه می‌شه باهم بحث کرد...

شايان جان- کامنت ۶
کاملا با حرفت موافقم.
بيشترين خرافات رو همين آخوندها تو ذهن مردم می‌کنن.
اين همه پول و طلاهای بی‌زبون که نذر امامزاده‌ها می‌شه و بدون هيچ تاثيری بر حال نذر کننده می‌ره به حلق اين آخوندها. به نظر من بايد شکاف پول ریزون اون امامزاده‌ها رو بست.
حتی من نمی‌گم به خود امامزاده گزندی برسه چون از نظر بنا و ساختمون جزء بناهای تاريخی و ميراث فرهنگی به حساب مياد. اما درخت که جون داره و يه عالمه فايده...
خدا وقتی حماقت رو تقسيم می‌کرد آخوندها فوری رفتن تو صف اول و طبق اخلاق گدامنشی‌شون همه رو صاحب شدن!

23 :: توسط لینک در بلاگ نیوز در 2008-11-14 03:30


ده لینک بهتر از دو صد گفتار / زیتون
[وبلاگشهر] ده لینک برگزیده زیتون .



22 :: توسط shayan در 2008-11-14 03:17

عمه خانم عزيز

داستان بريدن اين درختان که مردم محل به آنها دخیل می‌بستند و قطع آنها مرا به ياد آن دو سرو حضرت رزتشت انداخت. همين. والا حق با شماست اينها با زنده و مرده ما ايرانيان به هر بهانه ای همان می‌کنند که اجداد تجاوزگرشان می‌کردند. راجع به هموطنان بهائی هم که من خودم بارها اينجا نوشته و از مظلومييتشان دفاع کرده‌ام. هر چند هر چه بگوئيم باز هم کم گفته ايم.

راستی می‌دانید اصطلاح «پدر سوخته» از کجا آمده؟ تحقیق کنید خواهید دید. ظلم این جماعت به ایرانیان واقعا گفتنی نیست.

به هر حال

از يادآوری شما سپاسگزارم

شاد باشيد و پايدار

21 :: توسط فرهاد در 2008-11-14 01:39

زنان در همین دنیا آنقدر از مرد پدر در می آورند که نیازی به ارث زمینی و آسمانی ندارند.
در بلاگ نیوز لینک دادم .

20 :: توسط hossein در 2008-11-13 22:09

ترانه خوبی بود در مورد درختها و قطع آن بخاطر ترس و استفاده آنها در آینده میباشد که کسی نیست بگوید درخت را بریدی با تیر چراغ برق چه خواهی کرد

19 :: توسط خُسن آقا در 2008-11-13 20:30

اتفاقا زیتون جان من هم با این قانون که "زن از زمین ارث نمی‌برد..." موافقم! البته برای آن زنهایی که به این حکومت رای می‌دهند.
به نظر من نفس کشیدن هم باید برای زن‌هایی که پایه این حکومت را مستحکم می‌کنند ممنوع شود. اصلا حیف نان که بدهیم این زنها بخورند.

18 :: توسط حميد پوريان در 2008-11-13 19:50

آزادی پوشش در ترکيۀ سکولار
www.newsecularism.com

فيلمی دربارۀ میخوارگی و شهوترانی آتاتورک!د

راديو فردا

فيلم «مصطفی»، که نام خود را از نام کوچک آتاتورک برگرفته است، اگرچه خط قرمزها را در مورد آتاتورک رعایت می‌کند اما او را مردی بشدت شهوت‌ ران، می‌خواره و در نهايت فردی غمگين تصویر می‌کند که نسبت به کشوری که خودش ساخته بود، به طور فزاينده‌ای احساس بی ‌علاقگی می‌کرد. جان دوندار، کارگردان فيلم مصطفی، می‌گويد: «می‌خواستم کمال آتاتورک را در فضايی صميمانه و تاثيرگذارتر نشان دهم». اين فيلم تنها طی پنج روز اول اکران خود نزدیک به نیم میلیون تماشاگر داشته و در عین انتقاداتی که به آن وارد شده، استقبال گسترده‌ای از آن صورت گرفته است.
...
جبران عقب ماندگی در ترکيه

آندرو مانگو

بخشی از کتاب «ترک های امروز» (3)

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

در سرآغاز هزارۀ جديد، در ترکيه هم، مثل بسياری از کشورهای غربی، افکار سياسی با وضع جيب مردمان ارتباط مستقيم داشت و تعهدات ايدئولوژيک نسبت به محاسبات مربوط به امتيازات شخصی در درجۀ دوم قرار می گرفت. در واقع، ژنرال هايي که بين سال های 1980 تا 1983 بر ترکيه حکمرانی کردند، در هدف خود، که غير سياسی کردن مردم ترکيه بود، تا حد زيادی موفق شدند و از اين نظر همان روندی را دنبال کردند که در اروپا آغاز شده بود و طی آن سياست های ايدئولوژی زده فريبندگی خود را از دست داده بودند.
...

17 :: توسط در 2008-11-13 18:11

in drakhthara bayad negah dasht ta yet roozi bokonim to kost naneheh todehyha va shorakashan

16 :: توسط عمه خانم در 2008-11-13 17:58

شايان عزيز اينها همه تعصب است و جهالت قربان انصافت تو از درختانی ميگويی که در سالهای اوليه اسلام در ايران بدست فلان خليفه قطع شدن اينرا چه ميگويی که قبرستانهای بهاييان رو خراب ميکنن و سنگ قبرهارو داغون ميکنن که هيچی درختان کاشته شده را هم از تنه بريده اند !!!
قربونتم از ريشه درنياوردن ببرن جای ديگه بکارن ...همه رو بريدن
اينم لينکش البته تو ايران فيلتره و متاسفانه منم وارد نيستم چکارش ميشه کرد
http://www.youtube.com/watch?v=hHKboiwlQIo&feature=related

15 :: توسط niki در 2008-11-13 17:05

zeyton jan khabare asli ro nadadi
hosein derakhshan bad az gardesh elmi dar shar napadid shode nakone rafte gheybate soghara shayadam kobra ,kahili sarie pishraft kard einam aghbatesh ein bod ke emam zaman beshe....az shokhi gozashte modati hast nistesh kahbari azesh andari doorsteh ke chandan bash movafgeh nistam ama belakhare weblog nevise momkene gerfet bashanesh age kahbare salamatish ro bedi edeii ro naraht mikoni va mojdegani ham nemigir .
dar har sorat omidvaram ke halehs khob bashe ma be ghebatehs razi nabodim

14 :: توسط اوبامای غمگین در 2008-11-13 15:05

مشکل تاریخی حقوق برابر زن و
مرد حل شدنیست وقتیکه زنها
انرا بخواهند و انهم نه چند تا
و چند هزارتایی بلکه اکثریت
قاطع در همه جای دنیا نه فقط

سوئیس و سوئد و هلند و نروژ
وگرنه آمریکا و انگلیس و فرانسه
این نابرابری حقوق را بهانه
لشگر کشی بکشورها میکنند و
اسمش را هم گسترش دمکراسی

اما ان زیرها مشغول چپاول و
غارت منابع زیر زمینی و رو
زمینی تا سیب زمینی هم !؟ مگر
در عراق اول وپن مس دستکراشن
بهانه نبود ؟ خب پیدا نشد ربط
دادند بحقوق بشر ....این غربی ها

دلشان بحال حقوق زنان جهان
سومی نسوخته اما تا بتونند
ازش سوء استفاده میکنند

ان چهار سرباز نره خر و حشری
امریکایی از وحشی های دوران
جاهلیت عربستان هم بدتر بودند
که پدر و مادر و خواهر خردسال
یک خانواده عراقی را بگلوله
بستند تا تنها دختر شانزده
ساله ان خانواده را ریپ کنند
و بعد هم ان معصوم را بکشند

قاضی دادگاه امریکایی بگریه
افتاد وقتی وقایع را از زبان یکی
از سربازها میشنید ........؟

و اینگونه تمدن و حقوق زنان
را بارمغان میاورند

13 :: توسط ... در 2008-11-13 14:52

شماره ۱۲ فارسی بنويس همه حاليشون بشه

12 :: توسط اوبا ماست؟ در 2008-11-13 14:48

زیاد گیر ندین که پیامبر اسلام
چرا زن را نصف مرد قلمداد کرده
اندوران را جاهلیت لقب داده اند
ان دوره دختران معصوم را زنده
بگور میکردند ان دوره مردها مثل

حیوان بودند وزنهای بدبخت هیچ
ارزشی نداشتند پیغمبر با ان مردها
چه باید میکرد !؟ فکر میکنید همزمان
عربستان در ایران و رم چه خبر بود!؟
ده اینکه نمیشه فکر کنید وقتی

پیغمبر داشت جاهلان را براه میاورد
در غرب مادونا و مایکل جکسون وانجلانا
جولی و براد پت مردم را سرگرم
میکردند !!! بابا در رم متمدن تازه
مسیحی ها را تو قفس شیرها میانداختند
و سرگرمی اشان جنگ گلادیاتورها بود

11 :: توسط نگین در 2008-11-13 13:34

این اقای فرشید امین بد نبود اگه کمی هم از مردم عراق تو ویدیو کلیپش نشون میداد ففط از سربازهای گریان امریکایی نشون میده. بیچاره مردم عراف که اینهمه بدبختی دارن میکشن هیچ........

حیف اون درختهای کهنسال )) =

شاد باشی

10 :: توسط سهیل در 2008-11-13 13:03

http://www.r59-music.com/article603.html

------------------------
تو ويدئوش فقط سربازای امريکايی رو نشون ميده که ميخوان از عراق برگردن خونه ...قبرستان رو نشون ميده و سربازايی که مردن و مردم مختلف از نژادهای مختلف که همه در حال لبخند زدن هستن به اضافه شخصيتهای برجسته ای مثل نلسون ماندلا شيرين عبادی مادرترزا و خودش !

9 :: توسط sepid در 2008-11-13 12:27

مرسی از معرفی اهنگ فرشید.خیلی قشنگ بود وکلیپش هم خیلی خوب بود.اسم آهنگ بودpray with me
مرسی از تو.مرسی از فرشید امین
change will be done
change will be come


8 :: توسط Dariushagha در 2008-11-13 12:03

من توصیه میکنم اول گردن خامنه ای و بعد همین کریم خله را هم با ساطور کند بزن... واقعا که این اسلام ترویست پروه...به درخت هم رحم نمیکنند...بیخود نیست عربستان درختی پیدا نمیشه.

7 :: توسط مانی خان در 2008-11-13 11:39

اگر چیزی در ایران باید قطع بشه ریشه این آخوندیسم است که از این مردم خرافاتی تغذیه میکنند

لال نشی بلند بگو آمین یا کلام الکاتبین

6 :: توسط shayan در 2008-11-13 03:52

زيتون جان

خوبی؟ ميگم اين قصيه قطع درختان کهنسال واقعا درد آور است.

در تاریخ و روایات آمده که حضرت آشو زرتشت دو نهال از درخت سرو بر زمين کاشت. اين دو درختان سرو چنان بلند و زيبا شدند که نظيرشان در هيچ کجای دنيا پيدا نميشد. می‌گويند ايرانيان قرنها اين درختان سرو را به احترام حضرت زرتشت گرامی می داشتند و به زيارتشان می‌رفتند. حتی تا بعد از حمله اعراب هم اين درختان شاداب و زیبا پای برجا مانده بودند و این وضع ادامه پيدا کرد تا اينکه بدستور خليفه وقت و لابد به جهت مبارزه با خرافات اين هر دو سرو را از بيخ بريدند و برايش فرستادند!

اين جماعت بار اولشان نيست.

کاری ندارم که دخيل بستن به درخت خرافه است يا نه؟ ولی اگر اين خرافه است دخيل بستن به مقبره امام رضا و امام زاده های جور به جور و رنگ به رنگ هم خرافه است. حداقل اين يکی طبیعت را زیبا و زندگی را دلنشین تر می‌کند! آن یکی به کار چه کس جز آخوند های مفت خور می‌خورد!

کور خوانده اند همانطور که بریدن درختان حضرت زرتشت چیزی جز ننگ و نفرین ابدی برای خلیفه مسلمین به جای نگذاشت بریدن این درختان هم چیزی جز ننگ و نفرین برای این نظام و سردمدارانش به جای نخواهد گذاشت!

به امید روزی که ریشه این جماعت در ایرانمان خشک شود تا هم انسانها و هم حیوانات و هم درختان نفسی به راحتی بکشند!

به امید آنروز

شاد باشي

5 :: توسط زیتون در 2008-11-13 02:42

ایرانی جان
آهااان:) تند خونی کردم و فکر کردم اون جمله‌((اما ما خواهر و برادرا همه چى رو بين خودمون به صورتِ مساوى تقسيم كنيم )) از دایی‌ها جداست و این تصمیم تو و خواهر برادرای خودته که برادرها کار دایی‌هارو تکرار نکنن. خلاصه که ببخشید.

4 :: توسط Irani در 2008-11-13 02:12

زیتون جان :)
مطلبِ من رو با دقت نخوندی انگار :)
من كجا گفتم كه اونها مسئله انحصار وراثت رو بين خودشون عادلانه حل كردن؟
ميدونم آخر شب هست و خسته اى حتما :)

3 :: توسط زیتون در 2008-11-13 02:06

ایرانی جان
بیشتر قهرهای خانوادگی از همین مسئله ارث شروع می‌شه.
و معمولا آقایون هر چقدر ادای روشنفکری در میارن، سر مسائل مالی یه پا به قول تو ولی‌فقیه و کارشناس مذهبی و آسمون ریسمون فقهی می‌شن. و تا اینجایی که من دیدم به حتی دوبرابر ارث خودشون هم قانع نیستن و معمولا با گرفتن وکالت از خواهرها همه یا بیشتر ارث پدر رو بالا می‌کشن. سر خانواده مادری من هم همین بلا اومد...
خوشحالم شما حس کردین این قانون غلطه و بین خودتون حلش کردین . امیدوارم در عمل هم همین بشه.(البته بعد از ۱۲۰ سال)

2 :: توسط Irani در 2008-11-13 01:47

زیتون جان
اين قوانین ارث در فقه اسلام واقعا باور نكردنى هست و جداً تا موقعى كه آدم با چشمِ خودش نبينه و تجربه نكنه فكر نمى كنه كه اين چنين قوانينِ تبعیض آميزى اصلا وجود داشته باشه چه برسه به اينكه در كشور ما حاكم باشه.
چند سال پيش پدر بزرگِ مادری من فوت كرد و قبل از فوتش اين مادر و خاله من بودن كه مرتب ازپدرشون نگهدارى و مواظبت ميكردن خلاصه وقتى كه قرار به انحصار وراثت شد يك دفعه سر و كلهِ دایی های من پیداشون شد و همگى ۲ برابر مادر و خاله من ارث بردن، جالب اينجاست كه آقایون با اونکه اصلا مذهبى نبودن و نیستن يك دفعه سر ارث و ميراث كه شد همگى يك پا فقيه واسه خودشون شدن و از قوانين ارث در اسلام دم ميزدند و اصلا به روى مبارکشون نياوردن كه حالا كه قوانين اينجور تبعیض آميز هست اما ما خواهر و برادرا همه چى رو بين خودمون به صورتِ مساوى تقسيم كنيم و جالب بود كه آقايون چى جورى همه شون پدر شناس شدن. حالا اين قوانين تبعیض آميز باشه كه هست ولى مردم خودشون انصافشون كجا رفته كه همه چى رو بين خودشون عادلانه حل و فصل نكنن؟

1 :: توسط Irani در 2008-11-13 01:29

Aval

زبان: