من پیشنهاد میتم که برای وهدت افقانستان زبان پشتو را فراکیر کنیم. چون اکثر افغانان پشتو استن و سورود ملی به زبان پشتو استه. طبق امار تا ٣٠ سال اینده جمعیت نفوس پشتو در همن افقانستان به ٧٥% مرسه. یعنی اینده افقانستان بیخی پشتو مشه و زبان ایرانی انشالاه ور میافته. اگر همه به هیص وطنداری دگه این زبان بیگانه ایرانی را هم علان کشته کنی وهدت ملی داشته باشم. باید دولت پشتو از امریکا و ناتون بخد که مکتب و کتب پشتو به این مهاجرین افقان در ان ایران کافرستان بته که همه خوشهال خان ختک را بلت شن.
يک موضوع جالب تر می خواهيد بشنويد؟اينجايی که من هستم افعانی خيلی زياده و من هر وقت می بينمشون چون فارسی حرف می زنند و کلا من افغانی هارو دوست دارم خيلی هيجان زده می شم- اما چنان با تبختر و بزرگ منشی بی محلی می کنند که من سعی می کنم کمتر طرفشان بروم.قابل توجه دوستان افغانی . انگار من مانع مدرسه رفتن افعانيها در ايران شده ام!شايد اگر خبر داشتند که نصف عايدی سرايدار ساختمان محل زندگی و کارم در ایران از قبل من و خانواده ام تامين ميشد روش ديگری در پيش می گرفتند؟؟
از عرب ها بدم مياد.
توحش به توان ابديت هستن.
افغانی ها اين روزها کلی بورس تحصيلی و چه وچه می گيرند ولی به ما ايرانيها تف هم نمی اندازند چه برسه به بورس دادن.
ما فارسيمونو به زور حرف می زنيم ولی دانشجوهای افغانی انگليسی و فرانسوی و آلمانی رو مثل بلبل حرف می زنند.
ايرانيها جزو نژاد پرست ترين مردم دنيان.
عرب ها وحشي اند اما دبی و قطر و بحرين صد بار بهتر از ايرانه واسه زندگی.
۱۵۷ تا کامنت فوق العاده ست. تبريک.
سلام من مصطفی هستم از کابل
به نظر من جامعه و مردم ایران به شدت به سوی مدنیت می روند ولی فرماندهان سیاسی ایران مانع می شوند که جای تاسف است.
برعکس در کشوری مانند ترکیه مردم همچنان خواهان سنت گرایی هستند و این دولتمردان ترکی هستند که تلاش دارند مردم ترکیه را به سوی مدنیت سوق دهند. البته این به این معنا نیست که ایرانیان مدنیت نداشته اند بلکه به این معناست که ایشان خواستار این هستند و در تلاش برای رسیدن به این جامعه مدنی.
در ضمن - حتما به موسوی رای بده. چون خود کثافتش با اون زن و به خصوص خواهر زن عوضی ش از بزرگترين فاشيست های آشغال ايران هستند. هنوز نمی دونی که سگ زرد برادر شغاله؟؟؟يک مدت خاتمی يک مدت رفسنجانی يک مدت اين اون-متاسفم که اينها ملت رو اينطوری می رقصونن.
در ضمن - حتما به موسوی رای بده. چون خود کثافتش با اون زن و به خصوص خواهر زن عوضی ش از بزرگترين فاشيست های آشغال ايران هستند. هنوز نمی دونی که سگ زرد برادر شغاله؟؟؟يک مدت خاتمی يک مدت رفسنجانی يک مدت اين اون-متاسفم که اينها ملت رو اينطوری می رقصونن.
کم بد نام بوديم- اينها رو هم نوشتی که ذهنيت بقيه رو نسبت به ايرانيها از اين هم بدتر کنی؟؟؟ يک احمق توی خيابون ديدی و تعميم دادی به ايرانی ها و توی وبلاگت می نويسی؟؟واقعا که. چند نفر ديدی که با افغانيها اين برخوردها رو دارند؟؟چرا من نديدم؟؟اگر هم هست برخورديه که برای همه يکسانه. چرت و پرت می نويسين که چی بشه؟موضوع نداری ننويس دوست عزيز. يک کار مفيد تر انجام بده!
بازم نشد , در اينجا ترجمه رو ميزارم و لينک خود پست رو بدون گوگل البته ;
Restaurant called Tradition
The other day I went to a restaurant of which, days later, a friend called to the restaurant, typical, conservative and traditional. And today, not yet know how such terms as "conservative" and "traditional" can be applied to political tone to a restaurant!
But the truth is that the Iranian restaurant (other than Persian) had one of the most dirty toilets I had seen in my whole life in an establishment of gender.
Lacked toilet paper and soap, the sink was filthy and the floor had water and more water (I hope that was water)! And, an official there was: a young, not much older than me, of gloves, on the knees, trying to clean up the filth of a vessel health. To exchange a few words with him, understood that his was not the Persian Persian typical of an Iranian. Asking him to where he was, he replied, smiling, as if someone finally happy to exchange a chat with him, it was Afghanistan.
It is common in Iran today, that immigrants are treated as Afghans subhumanos without many rights and many obligations.
This was also the defense of Afghan children and their basic rights that Shirin Ebadi won the Nobel Peace.
So, I think, to be conservative is to determine the function of a person based on their ethnicity and national ideology that want to distance I think it is time to overcome these barriers and to see everyone as human siblings, each can play their functions (of course), but with minimum conditions of dignity and not on his knees on the stool of another that is considered so superior that not pull the download ...
دفعه اول يادم رفت لينکو بزارم و دفعه دوم ببين چی اومد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"ثبت پيام شما به دليل زیر امکان پذير نيست:
In an effort to curb malicious comment posting by abusive users, I've enabled a feature that requires a weblog commenter to wait a short amount of time before being able to post again. Please try to post your comment again in a short while. Thanks for your patience.
چرا اين شد? گوگل فيلتره ?
زيتونی ببين چی پيدا کردم البته اين يه ترجمه اتوماتيک گوگل هست و اصل نوشته انگليسی نيست
لينکش رو ميزارم ولی اگه نتونستی باز کنی خبر بده کپيشو برات اينجا بزارم
موضوع يه جوونيه رفته سفر انگليس و مشاهداتشو نوشته يکيشم مربوط ميشه به همون پست تو که اينقد مورد حمله و دفاع قرار گرفت
هه هه هه مثل اينکه اين موضوع يهو مد شده
لیلای عزیز؛
انتقاد پذیری کار هر کسی نیست، هر کسی از حکومت انتقاد کند متهم به تضعیف نظام می شود، شما هم به جای اینکه انتقاد پذیر با شید من را به افغانی بودن متهم می کنید. من افغانی نیستم و از افغانی هم ها دفاع نمی کنم ولی نمی دانم چرا کامنت من برای شما بد جا افتاده که خواستید با افغانی معرفی کردن من حرف آخر تان را گفته باشید. هر چه که دوست دارید بگویید.
به جواهر کلام: يک سوال دارم. اگه به نظر شما ساختار آمريکا بر ظلم و استثمار است پس ساختار کدام کشوری درست است؟ اروپايی که زير دست چپی هاست و راديکالهای اسلامی را مثل ايران و حماس حمايت بی چون و چرا ميکند؟ يا کشورهای اسلامی و عربی؟ أيا اگر آمريکا هم از جمهوری اسلامی و گروههای رادیکال اسلامی در مصر و غزه و دیگر کشورهای اسلامی دفاع کند و اگر مثل اروپاییها و مخصوصا انگلیس چشمهای خود را به ظلمی که به مردم ایران میشود ببندد و از حکومت اسلامی ایران حمایت کامل بکند ساختارش غیر استثماری میشود؟ آیا روسیه و کشورهای کمونیستی و سوسیالیستی که مردمشان را به کوچکترین بهانه ای ( مخصوصا بهانه ضد سوسیالیستی بودی! مثل بهانه ضد اسلامی بودن در کشورهای اسلامی) به زندان می اندازند ساختار بهتری دارند؟ اروپا به زودی نتيجه دوستی با کشورهای راديکال اسلامی را خواهد ديد. مسلمانان اروپا فقط در عرض چند روز اروپا را تسخير خواهند کرد.
چيی های ايران بعد از همکاری با اسلام و فروحتنش به اسلام به اروپا و آمريکا( همان آمريکای ظالم) فرار کردند. چپی های اروپا بعد از فروختنش به اسلام به کجا فرار خواهند کرد؟!
نامه ای از زندان اوين به پرزيدنت باراک اوباما
www.newsecularism.com
سید ظهور نبوی چاشمی
جناب رئیس جمهور! اگر ما هم امید داشته باشیم که از شعار تغییر شما سهم و بهره ای ببریم برای رسیدن به آن یقینا باید بعضی از سیاست های دولت های قبلی شما در ارتباط با ایران تغییر کند و مطالبات شما از حکومت ایران باید با مطالبات مردم ایران هماهنگ شود. مشکل موضوع هسته ای ایران، حمایت از تروریسم و صدور آن و سنگ اندازی در مسیر صلح اعراب و اسرائیل که محور درخواست های غرب از ایران هستند، خودشان محصول همین حاکمیت سیاسی غیر دموکراتیک و غیر پاسخگو هستند؛ پس چگونه این حکومت می تواند آنها را کنار بگذارد ؟ تازه با فرض کنار گذاشتن این هر سه سیاست چه چیزی نصیب مردم ایران می شود؟ اگر دولت های پیشین شما در ایران در پی حکومتی بودند که فقط تابع خواسته های آنها باشد، حتی اگر مردم خودش را سرکوب کند، شما یقینا چنین چیزی نمی خواهید پس بیایید به طور کل بازی قبلی را به هم زده و بازی جدیدی را شروع کنید.
=======================
خبری دربارۀ اوباما، امور خاورميانه، ولی رضا نصر، ابراهيم يزدی، هالۀ اسفندياری
به گزارش سايت «الف»، باراک اوباما، رییسجمهور جدید آمریکا سید ولی رضا نصر، عضو ایرانی الاصل شورای روابط خارجی آمریکا را به عنوان مشاور خود در امور خاورمیانه انتخاب کرده و، در عين حال، با تعدادی از چهرههای طرفدار استحاله نظام جمهوری اسلامی از جمله هاله اسفندیاری و ابراهیم یزدی ملاقات کرده است.
...
ميکاييل گرامی
لازم نيست برای دفاع ازعقايدتان ملیتتان راانکارکنيدشماافغان هستيدکه البته سالهادرايران زندگی کرديدومانندبرخی ازهموطنانتان کشورمن راباخاطرات ناخوش وتنفرترک کرديد.
برای ماایرانیان تشخیص فارسی ایرانی ازغیرایرانی مشکل نیست همانطورکه برای شمافارسی افغان ازغیرافغان.
من راازادامه این بحث بی حاصل معاف کنیدوخاطرات ناگواراقامتتان درمیهن من رابه فراموشی بسپاریدهمه جاخوب وبدپیدامیشوددوست عزیز.
موفق باشید
جواهر کلام اگر اون پدر و پسر ریدن به آمریکا, کیانوری و دار و دسته اش هم ریدن به ایران.............جواهر کلام , آی زکی :
تو اون فخری که ف ندارد
گهری هستی که ر ندارد
فقط نصف روز مانده تا جرج بوش کاخ سفید را ترک کنه ٬ هیچوقت ۸۰ در صد از
مردم آمریکا و ۹۹ در صد از مردم دنیا اینقدر خوشحال از رفتن یک رییس جمهور
امریکا نبودند شاید فقط ۸۰ در صد از مردم اسراییل ناراحت باشند که دلیلش مشخصه
همین جنایت عظمایی که در غزه کرد دقیقا طبق دستور بوش و چنی بود همه دنیا
و حتی انگلیس و فرانسه هم این جنایت را محکوم کردند غیر از آمریکا !؟
حالا با کمر دوتا شده از شرم و نا محبوبی بیسابقه از کاخ بیرون میره و وردست
بابای پیر و پاتالش میره که دوازده سال این پدر و پسر ریدند بوجه امریکا اگر
چه وجه ایی نداشت ....حالا حسین اوباما داره میاد انهم با چه صر و صدایی
انگاری مسیح زنده شده ٬ والله این بنده خدا درسته رییس جمهور شده اما ساختار
امریکا بر پایه چپاول و زورگویی و استثمار ضعفاست و اوباما نمیتونه کوچکترین
تغییر بنیادی بهش بده
بزارید تا دو سه ماهی که گذشت انوقت معلوم میشه اوباما هم مثل بوشه فقط
رنگ پوستش کمی کدر تره وگرنه دیگ همان دیگ و آش همان آش
جناب میکایل...وقتی رژیم خونخوار و ترویست پرور در ظلم به هموطنان کوتاهی نمیکنه... مردم مجبورند دورغی بافند که ویزای کشوری را بگیرند.... حتی اگه بنظر غیر اخلاقی باشه...
خدمت لیلا خانم عرض کنم که:
اینکه شما می فرمایید مسأله مهاجرت در این مقال نمی گنجد، با شما صد در صد موافقم، ولی باور کن تا من در ایران زندگی می کردم به همان اخلاق شما دچار بودم، ولی این قبول کنید که شما بیشتر از روی تعصب سخن میرانید، طبق فرموده شما چون اعراب عراقی دو میلیون ایرانی را به شهادت رسانیده است پس گور پدر امامان و ... چون آنها هم عرب بودند. من داستان های مثل داستان شما زیاد شنیدم که یکی می گوید خانه من را افغانی ها چپاول کردند، دیگری می گوید ... ولی مطمیین نیستم که واقعیت داشته باشند داستان های معروف آقا بیجه و خفاش و ... همه دروغ از آب در آمدند.
من خودم در اردوگاه آوارگان در ویسترن استرالیا مدتی برای ایرانیها به عنوان مترجم کار می کردم، می دانید نود در صد از هموطنان مان دلایل پناهندگی شان هم جنس بازی ترک دین و دلایل دیگری که گفتنش خلاف اخلاق است بود، شما فکر می کنید اینها همه نخبه گان مملکت مان بودند که دولت جهان اولی استرالیا برایشان دعوتنامه ارسال کرده بودند.
baba adama, in afghan ha ya chines ha yek khobi ke daran ba ham motahed hastan, na mesle ma irani ha ke khodemon ba khodemon jang darim, baba in fosho fezahate bezarid kenar, inja dadgahe lahe nist ke hamo motaham konid, az bas bikarid nemidonid chikar konim, berid sare karo zendegitoon be jaye in arajif be hamdige goftan. hala poshtesh in adamaye bikar miyan be matne man fosh midan, i really pitty you all.
baba adama, in afghan ha ya chines ha yek khobi ke daran ba ham motahed hastan, na mesle ma irani ha ke khodemon ba khodemon jang darim, baba in fosho fezahate bezarid kenar, inja dadgahe lahe nist ke hamo motaham konid, az bas bikarid nemidonid chikar konim, berid sare karo zendegitoon be jaye in arajif be hamdige goftan. hala poshtesh in adamaye bikar miyan be matne man fosh midan, i really pitty you all.
http://shalomiran.com/childrenShield.wmv
فيلمی از دلاوران حماس که در موقع برخورد نظامی از دو کودک برای حفاظت از خود استفاده ميکنند.
تورو خدا يکی به من بگه اين داستان برنامه نود ۹۰ چيه و اين عادل فردوسی پور کيه !!
من ايران نيستم نمیدانم داستان چیه ؟جرا اين قدر راحع به اين اقا سروصدا ميکنند !!
مگر میخواد کاندید رييس جمهور ی بشه ؟
دو مقدمه بر کتاب «روياهايي از پدرم ـ داستان نژاد و ميراث»
www.newsecularism.com
نوشتۀ: باراک اوباما
سکولارييسم نو: باراک حسين اوباما فردا بر صندلی قدرتمندترین مقام جهان تکيه می زند و می تواند در روزها و سال هائی که پيش رو داريم بر زندگی تک تک ما و فرزندان ما اثرگذار باشد. از آنجا که بنظر نمی رسد در ايران مطالب دستچين نشده و دگرگونی نيافتۀ چندانی دربارِۀ شخصيت واقعی و گذشتۀ او منتشر شود، بر آن شديم که دو مطلب کوتاه از قلم او را، که بصورت دو مقدمه بر نخستين کتاب او منتشر شده است، به فارسی برگردانيم. نخستين مقدمه را او در 1993 نوشته و سال بعد منتشر کرده است و دومين مقدمه ده سال بعد، برای چاپ دوم کتاب، نوشته شده است و مقايسۀ دو متن روند بلوغ فکری اين مرد خارق العاده را بخوبی منعکس می کند.
=================
دوشنبه ها: «مکتوبات فدوی»ه ================
اختلاط فرهنگی
طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی
فدوی امسال نیز قمه را بلند کرده بود که شدیداً بر ملاج ِ خود بکوبد، لکن اختلاف حضرات آیات و مسؤلین در آراء و اجرا موجب شد که قمۀ فدوی در هوا معلق بماند! چرا که در یک سایت مکتبی خواندیم که پنجاه نفر از قمه زنان در «خمینی شهر» توسط پلیس دستگیر شده اند! شما اگر جای فدوی بودید چه می کردید؟ همانطور که ملاحظه می کنید، تفاوت آنچه که مسؤلین امسال در این ارتباط اجرا کردند، با آرائی که حضرات آیات عظام و حجج اسلام پارسال صادر فرمودند، دست کم از زمین تا پشت بام است!..
===================== کوتاه و گويا ====================
روشنفکران مامور اجرای انقلاب مخملین
نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه
...
هر چه افغانی ها میکشند از دست انگلیسی های بد ذاته که هنوز شکست خفت بارشان را در دره پنجشیر
از یاد نبرده اند در ۱۵۰ سال پیش صدها سرباز متجاوز انگلیسی در دره پنجشیر توسط افغانی های
وطندوست قصابی شدند ٬ اول پشتون ها که اکثریت افغانها را تشکیل میدهند را بجان تاجیک ها انداختند
و در هنگام اشغال ارتش سرخ توسط پاکستان از قبایل پشتون طالبان را ساخت که بیشترین نقش را در
بیرون کردن روسها داشتند و وقتی تمام جنوب و شرق افغانستان را زیر پرچم طالبان برد فقط بخش
کوچک شمال ان که تاجیکها بودند در امان ماندند ...افغانستان دوران طالبان توسط پاکستان و عربستان
و امارات شناسایی و کمک میشد تا واقعه یازده سپتامبر که همه از ان مطلعند ... بی بی سی بارها با
موذیگری اعلام کرده که دیگر تنگه پنجشیر !! از یاد افغانها بیرون رفته و بکمک انگلیس در مقابله
با طالبان سخت نیازمندند !؟
شهناز غلامي، وبلاگ نويس و از فعالين حقوق زنان در تبريز روز شنبه پس از تحمل 69 روز حبس با وثيقه 20 ميليوني تا زمان تشکيل دادگاه از زندان آزاد شد.
وي بدنبال شکايت نيروي انتظامي و به اتهام "تشويش اذهان عمومي" بازداشت شده و 69 روز در زندان بسر برده بود.وي در اعتراض به ادامه بازداشتش هشت روز اعتصاب غذا کرده بود.
ماموران دولت جمهوری اسلامی ايران در فاصله جمعه ٢٠ تا جمعه ٢٧ دی ماه قسمتی از گورستان خاوران شامل گورهای قربانيان اعدامهای سال ٦٠ تا تابستان ٦٧ گورهای انفرادی و کشتار دسته جمعی تابستان ٦٧ (گورهای جمعی) را با بولدوزر زير و رو کرده و با ريختن خاک تازه و کاشتن درخت بر گور قربانيان، آثار يکی از هولناکترين جنايتهای تاريخ معاصر ايران را در زير انبوه درختان بی گناه پنهان کردند.
ماموران دولت جمهوری اسلامی ايران در فاصله جمعه ٢٠ تا جمعه ٢٧ دی ماه قسمتی از گورستان خاوران شامل گورهای قربانيان اعدامهای سال ٦٠ تا تابستان ٦٧ گورهای انفرادی و کشتار دسته جمعی تابستان ٦٧ (کانالهای جمعی) را با بولدوزر زير و رو کرده و با ريختن خاک تازه و کاشتن درخت بر گور قربانيان، آثار يکی از هولناکترين جنايتهای تاريخ معاصر ايران را در زير انبوه درختان بی گناه پنهان کردند.
تخريب گورستان خاوران ادامه اقداماتی است که از تابستان امسال آغاز شد. ابتدا با اعمال فشار، بازداشت، احضار و حتی هجوم به منازل بازماندگان قربانيان از برگزاری مراسم يادبود در منازل شخصی آنان جلوگيری کردند و سپس در روز جمعه ٨ شهريور سال جاری بابستن راههای ورودی اين گورستان و ممانعت از برگزاری مراسم ساليانه يادبود کشتار جمعی تابستان ٦٧ طرحی را که سالها در نظر داشتند به اجرا درآوردند. درهای گورستان را برای مدتی بر روی بازماندگان قربانيان بستند. خانواده های مراجعه کننده به خاوران از سوی ماموران وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجويی قرار گرفتند. در اين بازجويی ها ماموران خواهان تعهد اعضای خانواده ها برای عدم برگزاری مراسم و نرفتن به خاوران شده بودند. هر چند مسئولان جمهوری اسلامی در سال اخير رفتارهای غير مسئولانه و تحريک آميز برخی از کسانی که به قصد محکوم کردن جنايتهای دهه ٦٠ به خاوران میآمدند را بهانه هجوم به خاوران اعلام میکنند، اما روشن است که اين اقدامات برنامه ای از پيش تدوين شده و تنها اين اعمال غير مسئولانه بهانهی لازم را در اختيار مقامات امنيتی قرار داده است.
جمهوری اسلامی سالها در پی آن بود که به ترتيبی راه حلی برای "مسئله خاوران" بيابد. در سال های بعد از ١٣٦٧ می خواستند در خاوران "فرهنگ سرا" بسازند. سالها بعد خواستند خاوران را برای خانواده ها "بازسازی" کنند.که هر بار با تلاش خانواده ها و مراجعات مکرر آنان، مسئولان دولت جمهوری اسلامی از اجرای طرح خود صرفنظر کردند.
بازماندگان قربانيان اعدامهای دهه ٦٠ در مراجعات خود به ارگانهای دولت جمهوری اسلامی بر اين نکته تاکيد کرده بودند که هر گونه تغيير در وضعيت خاوران بايد پس از روشن شدن محل دفن اعدام شدگان در خاوران انجام گيرد، چرا که به درستی نگران بودند که هر گونه اقدامی می تواند شواهد موجود در خاوران را از بين ببرد.
در سالهای اخير بخشی از خانواده ها با توجه به اهميت حفظ خاوران اقداماتی را انجام دادند. از جمله دو سال پيش با ارسال نامه ای به ايت الله منتظری، از ايشان خواستند نظرشان را در مورد تخريب گورستان غير مسلمانها اعلام کنند. ايشان در پاسخ به اين سوال " که آيا تخريب گورستان غير مسلمين مجاز است؟" صراحتا اعلام کردند " که در اسلام بی احترامی به ميت و تخريب گورستان حتا غير مسلمان جايز نيست." ايشان همچنين متذکر شده بودند " ماموران اجرايی به صرف انکه برای حکومت اسلامی کار می کنند اما مجاز نيستند از اين دستور اطاعت کنند"
منبع
سلام
مدت زیادی است که خواننده نوشته های شما هستم زیبا و ساده و انسانی چنان کودکی، عجیب بودن هایمان را نشان می دهی آرزوی سلامتی و شادی ات را دارم
شهناز غلامي، وبلاگ نويس و از فعالين حقوق زن بعد از 69 روز حبس با قرار وثيقه 20 ميليون توماني آزاد شد.اتهام وي تشوشيش اذهان عمومي بوده و به دليل شكايت نيروي انتظامي دستگير شد و 8 روز هم در اعتصاب غذا بسر برده.
زيتون خانم يك كلمه هم دربارش ننوشتي كمپين هم براش براه نينداختي آه فغان هم نكردي كه چرا بايد يك زن به دليل اظهار عقيده زنداني بشه.ولي همه اين كار هارا براي حسين درخشان وبلاگ نويس وطن فروش كردي!!!
زيتون تو اطلاعاتي هستي داري سرمردم رو با داستانهاي الكي و من درآوردي مثل همين داستان آدم برفي گرم ميكني.
درباره جنبش ما هستيم مينويسي ولي با گوشه و كنايه بعد هم از ترس اينكه كامنتها در اون مورد زياد بشن و حقايق گفته بشه زود پست جديد ميذاري تا قضيه را خاتمه داده باشي.
خوانندگان زيتون كمي هم از خودتون خرد و كنجكاوي نشون بدين.يكي از دلايل عقب ماندگي ما ايرانيان همين زود فريب خوردن و اعتماد كردنمون است.
I am ashamed to see some of our Afghans (Specially Tajiks) call themselves Persians and associate themselves with Iran and its people They hate us and consider Afghanistanis as third class citizens. But let me tell you my barber here is an Irani who is an illegal immigrant
I am thinking now to accept the story of the Movie 300
درضمن عمه خانم اجازه بدهيداحساسم درخصوص قصاص کسيکه دوانسان بيگناه وبی دفاع راقطعه قطعه کرده درحريم دل خودم محفوظ بماند.
عمه خانم عزيز
من عرض کردم کامنتهابوی تعصب ميده مثل رفتارجوان قصه من نوشته زيتون رانگفتم.
رفتارآن جوان وبسياری ازکامنتهايی که دراين پست خواندم متعصبانه بودند.
تعصب ورزی رابهتراست مثل هررفتارديگراستريوتايپ يک مليت نشماريم .
به فرض که من بعلت تجربه شخصی دربرخوردباافغانهامحتاط شده باشم ولی هيچگاه دربرخوردباآنهاجانب احترام رارهانکردم وسعی کردم حساب آن جنايت کارراازملیتش جدانگه دارم همانطورکه بايدحساب جوان قصه زيتون رابه مليت اوبسط نداد.
من قصه زیتون رااینطورمیپسندم
یک آقایی باذوق وشوق یک آدم برفی ساخت ولی جوان بی ذوق بخوانیدکم شعوری بی دلیل آنراخراب کرد.
beتوسط Leila در 1387-10-29 20:03
124
ooooooooooohhh really I see I see
hahahahhahahahahahhahahahhahahahhahahhahhahahhahahhahah Oh my God
beتوسط Leila در 1387-10-29 20:03
124
ooooooooooohhh really I see I see
hahahahhahahahahahhahahahhahahahhahahhahhahahhahahhahah Oh my God
حالا عمه بگو ببينم ليلا جون با اينهمه دوندگی بالاخره طرف اعدام شد دردی از دردت کم شد ?
احساس بهتری پيدا کردی ?
عزيز وقتی يه فکر خشم و نفرت مياد بايد با يه فکر قويتر صلح و اشتی باهاش مبارزه کرد
اين تنها راهشه وگرنه هممون محکوم هستيم
ليلا جان عزيز خودم ميدونم که ايندفعه واقعا در کامنتگذاری دارم زياده روی ميکنم ولی اين اخرين کامنتی که گذاشتی واقعا اثر عجيبی داشت قبل از هر چيز از کشته شدن عزيزانت بسيار متاسفم ولی نوشته ای که کامنت 121 و 122 بوی تعصب ميده مثل نوشته زيتون , ولی عزيز نوشته خودت بيشتر بوی تعصب ميده بلکه بوی نفرت و خشم ميده
افغانی و ايرانی و ... نداره در هر جايی با هر مليتی خوب و بد وجود داره ,مگر نديدی بعد از حادثه 11 سپتامبردر امزيکا چقدر شرقی يا لاتين امريکاييها به اشتباه کتک خوردن حتا يک هندی سيک کشته شده و بدست امريکاييها
و در همين مملکت خودمان چه جنايتها ميشود
حالا تو صبر کن فشارها و فقر بيشتر بشه همسايه به همسايه رحم نخواهد کرد
بعله عزيز اينجوريه عمه , نفرت , نفرت مياره
دوست گرامی میکایل
کامنتهای شمارنگ وبوی تعصب داردمثل جوان قصه زیتون.
من گفتم ایرانیان مهاجرعمدتاازطبه متازایران هستند. یامتمولندوازطریق سرمایه گذاری اقامت میگیرندیادگراندیشندکه پناهندگی سیاسی دریافت میکندویانیروی متخصندکه دوگروه اخرممتازفرهنگی محسوب می شوند. درضمن موفقیت تازه مهاجران دراین مقال نمی گنجدوآخراینکه خیلیهامانندمن ازحضورافغانهای غیرقانونی لطمه دیدند.
دوتن ازعزیزان من به دست کارگرافغانی کشته شدندالبته قاتل درصحنه جنایت دستگیروبعدارسالهادوندگی مااعدام شد.
يکشنبه ها:
احزاب و گروه های سياسی
================
www.newsecularism.com
من از چه بيمناکم؟
محمد امینی
من از چه بیمناکم؟ از این که «ملت حاکم فارس» که گویا در وجود آقای احمدی نژاد و سید علی خامنه ای نمایندۀ من دربه در شده در خارج از ایران است، فروپاشد؟ ای کاش که فرو پاشد و ای کاش که بر ویرانه آن سامانی نشیند که یک کرد سنندجی، یک زن بلوچ سراوانی، یک شیرازی بهایی، یک یهودی همدانی، یک سنی مذهب ترکمان تبار از کردکوی، و یک آذری ترک زبان از خلخال، امکانی برابر برای شرکت در انتخاب شدن و انتخاب کردن را در بالاترین و همه ارگان های فرمانروایی، دادگستری و قانون گزاری همه ایران بیابند. ایکاش که به تبعیض و نابرابری در ایران در همین سال های بازمانده از زندگی خویش پایان دهیم و بنیانی را بنا نهیم که برتری آدمیان بر کار و کوشش و دانایی آنان باشد و نه بر تبار و تیره قومی و باورهای دینی.
...
========
= کوتاه و گويا
اعزام چهل «مدرس سياسی» به دانشگاههای كشور
مدير مطالعات سياسي نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها از اعزام بيش از چهل مدرس سياسي به دانشگاههاي کشور خبر داد. به گزارش سرويس دانشگاه برنا، محمد قرباني تصريح کرد: در راستاي تعميق مباحث سياسي در دانشگاهها و ارتقاي سطح قدرت تحليل و درك مباحث سياسي دانشجويان، چهل كارگاه آموزشي مباحث سياسي را برنامهريزي كرديم كه تعدادي اجرا و مابقي تا پايان سال برگزار خواهد شد. وي با اشاره به استقبال دانشجويان و دانشگاههاي سراسر كشور در سه ماه نخست سال تحصيلي از كارگاه ها گفت: تاكنون سی و پنج كارگاه آموزشي مباحث سياسي برپا شده است كه در اين دورهها چهل نفر از اساتيد مجرب براي تدريس مباحث مختلف به دانشگاههاي سراسر كشور اعزام شدهاند. قرباني در گفت و گو با مركز ارتباطات و اطلاعرساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها اظهار داشت: در خصوص محورها و موضوعات ارائه شده در كارگاه ها جريانشناسي سياسي، جنبش دانشجويي ، تحليل سياسي، آموزش مهارتهاي تشكيلاتي، صهيونيسمشناسي، غرب شناسي و تحولات خاورميانه از موضوعاتي هستند كه در كارگاه ها طرح شده است.
...
قابل توجه لیلا خانم
ببینم لیلا خانم اون آقا پسره از کجا فهمید که مستر آصف بصورت غیر قانونی به ایران آمده و قبلا در کشورش مواد مخدر میکاشته؟
و از کجا فهمیده که این یارو آصف از افاغنه جنایت کاره که حسابش را باید کف دستش گذاشت؟
جوابی برای لیلا خانم
لیلا خانم شما مهاجرت ایرانی ها را با افغانها متفاوت دانسته اید. و معتقیدید که ایرانیان مهاجر در آمریکا از قشر ممتاز جامعه هستند و بنا بر نیاز آمریکا و بصورت قانونی به آنجا رفته اند.
نخست اینکه این افراد ممتاز چرا مهد تمدن و فرهنگ را رها کرده و رفته.
دوم اینکه حرف شما از همان حرفایی است که معمولا توی تاکسی ها گفته می شود. ما که خودمان سالهاست در آمریکا و خارج زندگی می کنیم ایرانیان اینجا را از نزدیک دیده ایم، شما هم بهتره فقط او ن چند نفر ممتاز و پرفسوری را که توی تاکسی از کسی شنیده اید نبینید و به سایر قشر مهاجر ایرانی در آمریکا نیز فکر کنید که از قمار باز و الکلی گرفته تا گدا و کسانی که به زحمت زندگی خوشان را می گذرانند شامل می شود که خیلی هم زیاد هستند. من هم یک ایرانی هستم ولی نه باید خود بزرگ بینی کرد. مگر کسی که در انگلیس کتابهای تاریخی را با چاقوی جراحی نیست و نابود کرد تحصیل کرده هادوارد و شخص ممتاز نبود. شما فقط به این افتخار می کنید که چند میلیون ایرانی در خارج هستند پس همه از قشر ممتاز هستند، نه خانم ما از نزدیک همه چیز را دیده ایم خارج نیز مثل ایران پره از ایرانیان جور باجور.
زيتون جان. يه سوال. به اين سايت بدون فيلترت (http://70.86.21.167) چهجوري ميشه تو گودر لينك داد؟ يعني فيدش انگار با اين يكي مشتركه كه؟ (البته من يه مقدار بيسواتم! ممكنه ايراد از اينجا باشه.)
بعد اونوقت راستش رو بگو. تو خارج از اين دنياي مجازي چي ب سر اين مردم مياري كه اينجا دق و دليشون رو سرا خالي ميكنن!؟ من كه اور نميكنم اين كامنتهاي عصباني مال اين نوشته باشه! مگه چي نوشتي آخه؟!! جلالخالق! (من زياد كامنتهاي اينجا رو نميخونم عادت ندارم!!)
Sunday, January 18, 2009
طفل غزه
مه گرفته تمام جهان را
رنگها جمله خاکستری شد
صلح بیمار بمب است و موشک
در فلسطین کنون بستری شد
گشت حماس مانند ویروس
خود چه ویروس دردسری شد
صهیونیستا بهانه گرفتند
جنگ شد جنگ خر تو خری شد
دست، حماس داده به صهیون
اتحادی که چون نشتری شد
طفل بیچاره ی غزه میسوخت
پشت او زخمی خنجری شد
رهبری سر نهاده به بالش
او فدای سر رهبری شد
Posted by مانی خا
زیتون عزیز سلام
راستش من چند سالی هستش که بلاگتو میخونم این اولین پستی هست که راستشو بخواهی حالمو بهم زد 1- من نمیدانم منظورت از این نوشته چی بود 2- در ضمن تو میدانی که خواننده ی افغان داری و از چنین پستی خیلی ناراحت و احساساتی خواهند شد که خیلی طعبیی است و دست به واکنش خواهند زد همان طور که دیدی میدانم تو منطورت برخورد با نژادپرستی و بی فرهنگی بعضی ایرانیان بود ولی باورکن این طریقش نیست از خانوم با هوشی مثل تو اصلان انتظار چنین پستی نبود به نطره من اگر امکان داره این پست پاک بشه خیلی بهتره هر چیزی که رو که نباید با اب و تاب تعریف کرد bye
ریتون جان سلام
من خواننده چندین و چندساله ات هستم و فقط می خواستم بگم اون پ.ن ۷ ات خیلی جالب بود!!! درست مثل سران ج ا اظهار نظر کرده بودی محافظه کارانه!!!
عزیز من این همه زن و کودک و انسان بی گناه داره مثل گوسفن سلاخی میشه بعد تویی که ادعای انسان دوستی داری اینجوری در موردش می نویسی؟ همین؟ کاشکی چند سال بعد به دنیا می اومدی؟ شرمت میاد از جنایت اسرائیل علیه انسان های بی گناه و بی دفاع حرف بزنی؟ از اسرائیلی که بدون اینکه از کسی بترسه داره خیلی راحت بمب خوشه ای و فسفری که در تمام دنیا ممنوعه استفاده می کنه؟ شرمت میاد یا مشکلی هست که با وجود این جنگ و جنایت های بی پایان تنها به یک پی نوشت آنهم این مدلی بسنده می کنی؟ زیتون جان بیدار شو!!
کاشکی ما کمی فقط کمی انصاف داشتیم...کاشکی لااقل دنیا می تونست اون فلسطینی های بدبخت را حیوون حساب کنه تا بلکه هم سازمان های حمایت از حیوانات کاری می کردند و این سکوت کثیف تمام می شد.
زیتون جان سلام مجدد!
راستی قبل از همه باید این نکته را بنویسم که ما در افغانستان در زبان دری به خانم ها پسوند جان را اضافه میکنیم به جایی "خانم". (فقط به خاطر اطلاع تان که ناراحت نشوید)
متاسفم از اینکه آن پیام طولانی ات فانی شد و من نتوانستم آن را ببینم، حیف!
میخواهم این نکته را یادآوری کنم که هدفم از آن یاداشتی که برد یاداشتت نوشتم سوء تفاهم نبود ولی تصویری که شما ارائه کرده بودید مگر غیر این بود؟
به یاد میآور روزی را پدری با پسرش راه میرفت، دقیق نمیدانم تهران بود و یا جایی دیگر اما قصه از این قرار بود که مردی با طفل چهار ساله اش از مقابل خانهای میگذشت که ما در آن ساکن بودیم. پدر به طفلش گفت: در این خانه افغانهاست! طفل رو به پدرش کرد و پرسید آنها چرا جایی دادند، پدر تو که گفته بودی افغانها آدمخوارند... من نزدیک شدم و مرد از شرم طفلش را بغل کرد...
میدانید بازنویسی این خاطرهها به این خاطر نیست که ایجاد تنفر باشد، اینها بازخورد جامعهای است که ازش بیشتر توقع میرفت. مهاجر مهاجر است مثل انسانهای دیگر اما جلای وطن، مثل خیلی از ایرانیهای که امروز در کشورهای دیگر هستند. این وطن روزی وطن خواهد بود برای همان مهاجرین اما خاطرات زنده خواهد ماند. انسانها با همین خاطرات زندهاند و به بزرگی میرسند و آخرالامر هم میمیرند. تو گفتی همه خواهند مرد اما چگونه میتوان بیدون این همه کینه و نفرت زنده ماند و از زندگی لذت برد.
اندکی ناآرامم نمیدانم ادامهاش چه باید بنویسم بهرحال زیتون جان شاد زی!
نکته: راستی از یادم نرفته هرگاه خواستی در جایی پیام بنویسی، کوشش کنین اول یک کوپی در حافظه بسپاری که قابل فراخوانی باشه ورنه مشکل اخیرت تکرار خواهد شد.
ساکن منطقۀ صلح
www.newsecularism.com
===============
شنبه ها: «از نگاه يک زن» ===============
يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی
«کودکان را ساکن منطقۀ صلح بدانيد» ه
نهی از منکر توريستی
هر چه تو کردی درست بود
آمار هولناک مرگ و مير مادران و کودکان در جهان اسلام
====================
بوسه های ربوده شده
نگاهی به کتاب «انقلاب جنسی ایران»
لورا سیکور
======================
خطری که خانم گلشیفته فراهانی را تهدید میکند ارتداد است
==================
زن، فحشا، بنی طبا و سپید و سیاه! ه
سیامک ستوده
==================
کوتاه و گويا ================
كشف بيش از پنج هزار تصاوير شيطان پرستي در بازار تهران
یک مدعی امامت در شهر قم اعدام شد
================
باغ سبز عشق
www.ashena.com
کو بی انتهاست
جز غم و شادی درو بس میوه هاست
عاشقی زین هر دو حالت برتر است
بی بهار و بی خزان، سبز و تر است
«مولانا»
چرا در اولین نوشتار سال ۲۰۰۹ را به مهم ترین دلمشغولی انسان در همه زمانها نپردازیم؟ موضوعی که رد پایی در روانشناسی و روی سوی عرفان نیز دارد. برای تک تک شما که خواننده این سطور هستید، آرزوی تجربه ای عاشقانه دارم. عشق، این گوهر پرمشتری که خریدار بسیار دارد، ولی فقط جوینده واقعی قادر است که از بحر عمیق حیات به صید این گوهر نایاب دست یابد و این کار، چندان نیز ساده و بی بلا نیست.
به قول حافظ : عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل ها.
یا به بیان مولانا:
عشق از اول چرا خونی بود؟
تا گریزد هر که بیرونی بود
عشق اگرچه سخت بدست می آید، ولی وقتی تجربه شد، زنگ دل میزداید و جسم و جان آدمی را پاک و منزه از صفات زشت می گرداند و دل پرالتهاب و تشویش را به آرامش می کشاند که دل آینه جهان هستی همان جام جهان نمایی می گردد که حافظ می گوید:
گفتم این جام جهان بین بتو کی داد حکیم
گفت آن روز که این گنبد مینا می کرد
عشق حقیقی خس و خاشاک و ناخالصی وجود را می سوزاند و به قوای دهنی آن تمرکزی را می بخشد که برای کشف حقیقت هستی لازم است. عشق بر خرمن تمناهای ناخالص و بر میدان منیّت و خودپرستی چنان می تازد و می سوزاند که از خاکستر وجود کهنه ی عاشق، ققنوس وجود جانی تازه می گیرد و جهان را دگرگونه می بیند. و عاشق به بیانی غیر متعارف فریاد می زند:
تابش جان یافت دلم
واشد و بشکافت دلم
اطلس نو بافت دلم
دشمن آن کهنه شدم
«مولانا»
...
عزيز گفتم کار بجاهای باريک نکشه mar mar اومد و کارو بجاهای باريکتر رسوند
ميدونی سعی برهمونه که گفتم از درون کوبوندن حالا باهر کسی به يک نحوی ولی در مورد بهاييها داستان ديگرييست ,درس و دانشگاه رو ازشون ميگيری خودشون درس ميخونن که فرهنگشون بالا بره , مراسم دينيشونو ميگيری خودشون در تنهايی دعا و مناجات ميخونن که روحش قوی بمونه , و با هر خونی که ازشون بريزی چندتای ديگه در جاهای ديگه دنيا جوونه ميزنه
اخه بابا سی ساله هنوز شکسته نشدن
حالام دوباره يا نه صدباره شروع شده
خداوندازسرامام سيزدهم نگذره که ايران و مردم وجامعه ايران رو به نيستی برد.زيتون جان سی سال پيش بعدازانقلاب شوم که به فرمان خمينی به بهايي ها حمله شدخانه و محل کار اين مردم بيچاره به آتش کشيده و خراب شد تعدادزیادی پير و جوان وبچه و نوجوان وزن ومرد بی گناه اعدام شدند و مردم ایران ساکت وبی صدا فقط نظاره گر بوده اند.سی سال هست که بچه ها وجوانهای بهایی ایرانی ازتحصیل و کنکور و دانشگاه و حقوق اساسی زندگی محروم هستند
کارمندان بهایی اخراج شدن حتی به مرده این مردم و قبرستانها شون هم رحم نشده و همه مردم ایران فقط نگاه می کنند.
این بی اخلاقی و تبعیض وبدرفتاری با پناهجویان افغان نه ازسر حس ناسيوناليستی که ازسر سقوط اخلاقی جامعه ای هست که حتی به شهروندان قانونی خودش هم رحم نمی کنه و عامه مردمش هم يادگرفتن که تنها ناظر خاموش و ساکت اين ظلمها باشن.
زیتون سلام. عمر احمدی نژاد هم مثل همان آدم برفی، مثل همان من و مثل همه کوتاه است. ملت ایران شتر قربانی میخواهند و خب، چه کسی بهتر از خود ملت ایران برای قربانی شدن؟
وقت کردی نگاهی به داستان ما بکن. عمری خواننده بودیم، یک بار هم شنونده باشیم.
زیتون سلام. عمر احمدی نژاد هم مثل همان آدم برفی، مثل همان من و مثل همه کوتاه است. ملت ایران شتر قربانی میخواهند و خب، چه کسی بهتر از خود ملت ایران برای قربانی شدن؟
وقت کردی نگاهی به داستان ما بکن. عمری خواننده بودیم، یک بار هم شنونده باشیم.
زیتون سلام. عمر احمدی نژاد هم مثل همان آدم برفی، مثل همان من و مثل همه کوتاه است. ملت ایران شتر قربانی میخواهند و خب، چه کسی بهتر از خود ملت ایران برای قربانی شدن؟
وقت کردی نگاهی به داستان ما بکن. عمری خواننده بودیم، یک بار هم شنونده باشیم.
زیتون سلام. عمر احمدی نژاد هم مثل همان آدم برفی، مثل همان من و مثل همه کوتاه است. ملت ایران شتر قربانی میخواهند و خب، چه کسی بهتر از خود ملت ایران برای قربانی شدن؟
وقت کردی نگاهی به داستان ما بکن. عمری خواننده بودیم، یک بار هم شنونده باشیم.
زیتون سلام. عمر احمدی نژاد هم مثل همان آدم برفی، مثل همان من و مثل همه کوتاه است. ملت ایران شتر قربانی میخواهند و خب، چه کسی بهتر از خود ملت ایران برای قربانی شدن؟
وقت کردی نگاهی به داستان ما بکن. عمری خواننده بودیم، یک بار هم شنونده باشیم.
زیتون سلام. عمر احمدی نژاد هم مثل همان آدم برفی، مثل همان من و مثل همه کوتاه است. ملت ایران شتر قربانی میخواهند و خب، چه کسی بهتر از خود ملت ایران برای قربانی شدن؟
وقت کردی نگاهی به داستان ما بکن. عمری خواننده بودیم، یک بار هم شنونده باشیم.
ميدونی عمه اصولن وقتی ميخوای کسی رو کاملن تحت کنترل خودت بگيری بهترين کار اينه که از درون خرابش کنی ,حس اعتماد به نفسشو از بين ببری که احساس کوچيکی و بيعرضگی بکنه , ميدونی ازوناييکه بهمه چيزو همه کس شک داشته باشه حالا بهرنحوی , بقولی شايان فکر کنن یه جورائی سرشان کلاه رفته باشد.
بهرحال يه همچين کسی قدرت مبارزه و تلاش رو از دست ميده و هرگزروی تو وای نميسته اونوقت چه جوری اون خشم و حرصی که از بديهای تو داره اروم ميکنه يا بيماريهای جوروواجور عصبی ميگيره که لابد خودت ميبينی چقدر هرسال بيشتر ميشه ) -: يا بلاگ مينويسه P-: که طبق امار ايرونيها بالاترين شماره وبلاگ در دنيا دارن يا ... چکار ميکنه ?
تلافيشو سر ضعيفتر يا بگيم بيدفاعتر از خودش درمياره و نتيجش اين ميشه که ناخوداگاه سر اون ادم برفی و انارای نازنين خالی ميکنه
عمه زيادم غصه نخور عزيز ميدونی غصه برای اونايی بخور که در حبسن بدون هيچ گناهی و ...
بهرحال بهتره من برم قبل از اينکه کار بجاهای باريک بکشه (-;
باز این کریم شیره کش آمده زر زد؟احمق ونفهم اگه شاه خدابیامرز اون فانتوم و تانکها نخریده بود جلوی تجاورز عراق نمی توانستن بگیرند...تو چرا از معقت باید حرف بزنی؟؟؟
در مورد افغانیها باید بگم... متاسفانه فرهنگ و فهم در ایران خیلی پایین آمده...خود مردم ایران هم بهشون ظلم و ستم میشه.... انقلاب ایران فاجعه بود...تف به قبر خمینی...و همه یارانش....
Adamake barfi man
nemizani harfi be man
rooye zamin khoshket zadeh
salam be 93 :: توسط یک افغان در 1387-10-27 20:58
aziz
man an zaman dar new york bodam an gabe ke Ahmadi nizhad zad base tasofe khili az melale khariji dar anja shod goft meshe beged an cheghad tahsil karde ke enjori gab mezane
tashakor ke an video ra gozashti jan
salam be 93 :: توسط یک افغان در 1387-10-27 20:58
aziz
man an zaman dar new york bodam an gabe ke Ahmadi nizhad zad base tasofe khili az melale khariji dar anja shod goft meshe beged an cheghad tahsil karde ke enjori gab mezane
tashakor ke an video ra gozashti jan
زيتون جان
دردناک و خجالت آور بود و بيش از اين هر دو نگران کننده.
من همانطور که ميدانی سالهاست که از شر زندگی در آن دوزخ اسلامی خلاص شده ام و در بیرون از ایران با خاطره و حال و هوای ایران قدیم و بهشتی که در کودکی در آن بزرگ شده بودم و میشناختم روزگارم را به سر میبرم. در دوران ما مردم چنين نبودند. بعد از آن فاجعه انقلاب هم جز همان انقلابييون (آنهم نه همه آنها بیشتر مذهبییون و بچه آخوندهاشان) که سراپا کينه و نفرتی بودند توصیف ناپذیر که من آنروز و آندوران نمیفهميدم اينهمه کينه و نفرت از کجا و چرا در اين جماعت جمع شده ولی الان میدانم که چه کسانی کینه و نفرت را در دلشان نشانده بود بیشتر مردم پر بودند از مهر و محبتی که وصف آن کمی سخت است و یا حداقل از ادب ونزاکتی برخوردار بودند که ظاهر را حفظ میکردند.
دوستی دارم که چند هفته پیش از ایران آمده بود. هر سال میرود به ایران و میاید. ایمیل داد که برگشته ام و برویم قهوه ای بخوریم و از دیده ها و شنیده هایم برایت بگویم. رفتیم و از آنچه دیده و شنیده بود برایم تعریف کرد. در ضمن حرفهاش گقت که مردم عجیب شده اند! فرهنگ مردم به قدری پائین آمده که حد و حساب ندارد و با ناراحتی گفت در این سفر برای اولین بار در ایران احساس غربت کردم و با هر آنکه در کوچه و خیابان و ادارات میدیدم و سر و کار داشتم هیچ وجه اشتراکی پیدا نمیکردم. میگفت همه دروغ گو و دغلباز شده اند! وقتی گفتم خوب اینکه تازگی ندارد گفت نه نمیفهمی من چی میگم. تا همین چند سال پیش هم دروغگو و دغلباز زیاد بود ولی الان اصلا فرق کرده! یعنی اصلا کسی را نمیبینی که راست بگوید. حتی در جائی که احتیاجی به دروغ گفتن نیست و کوچکترین ضرری برایشان متصور نیست هم دروغ میگویند. انگار که میترسند اگر راستش را بگویند یه جورائی سرشان کلاه رفته باشدو بتوانی یه چوری آن حرف راستشان را بر علیه خودشان استفاده کنی!
برگردیم سر این قضیه مهاجران افغان. من فکر میکنم که مصیبت بزرگی دارد گریبان مردمان ما را میگیرد. همه به دنبال کسی هستند تا بهانه ها و گرفتاریهایشان را سر آنها خالی کنند. این پدیده جدیدی نیست و مختص به ما ایرانیان هم نیست. همیشه ساده تر است که گروهی ضعیف را پیدا کرد و همه گناهان را به گردن آنان انداخت. آلمانها بعد از جنگ اول جهانی همین کار را با یهودیان کردند و سربها با مسلمانان و .........
اگر نخندی و در دل نگوئی که ای بابا اين شايان همه چيز را به آخوندها ربط ميدهد! خواهم گفت که همه را بايد از چشم اين نظام آخوندی ديد. اينها هستند که برای منحرف کردن انگشت اتهام از سوی خود ديگرانی را به مردم نشان میدهند و گناهان را به گردن آنان میاندازند در صورتی که مسبب همه گرفتاریها خودشان هستند. اگر عرضه ندارند در مملکت کار ایجاد کنند مستقیم و غیر مستقیم گناه را به گردن افغانها میاندازند که غیر قانونی آمده اند و دارند در این مملکت کار میکنند و کار را از دست کارگران ایرانی میگیرند. اگر عرضه ندارند امنییت و آسایش را در مملکت برقرار کنند با کوچکترین خلافی که یک افغانی مرتکب شود همه گناهان را به گردن کل افغانها و دیگران میاندازند که اگر تجاوز و دزدی و قاچاق مواد مخدر و غيره و غيره در ايران بيداد میکند همه زير سر آنان است. آنها را سرزنش کنید نه ما را!
برای مردمی بیفرهنگ و مفلوک هم از لحاظ روانی باور اين امر آسانتر است. هم به آنها حس برتری میدهد و مرحمی کاذب بر غرور جريه دار شده آنان میگذارد و هم گروهی را جز مسببین اصلی این اوضاع که آخوند ها باشند را به آنها نشان میهد که همه خشم و خروششان را بر سر آن گروه ضعیف و بیپناه خالی کنند. وای بر مردمی که در این چاه بیافتند. وای بر آنان!
دوستانی که حرف مرا باور نمیکنند به اين ويديو کلیپ بنگرند و به سخنرانی اين آحوند مفلوک کثيف گوش دهند خواهند فهميد من چه میگويم.
http://www.youtube.com/RadioBalochiFM
به حرفهای این ملعون گوش کنید و از خود بپرسید که اینها که با هموطنان سنی خودمان چنین میکنند و اینگونه ما ایرانیان را میخواهند به جان هم بیاندازند با افغانها چه خواهند کرد؟ آیا اینها و عواملشان نیستند که همه گناه ها را به گردن افغانها میاندازند تا خودشان مقصر کمبودها و مشکلات شناخته نشوند؟
بايد با اينها جنگيد و اجازه نداد ما را همراه با خودشان به لجنزار بکشند. وای بر ما اگر به مانند آلمانها فریب خورده و خشم و خروشمان را بر سر گروهی ضعیف و بیپناه خالی کنیم. وای بر ما!
ممنون از این نوشته. باشد که همه ما را به تفکر برانگیزد و به خود آئیم.
شاد باشي
ملاقات وزير فرهنگ حکومت اسلامی با
www.newsecularism.com
شيخه می بنت محمد آل خلیفه وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی بحرین
================== جمعه گردی ها ==================
برنامه ريزی و ذهنيت ما
اسماعيل نوری علا
واکنشی که نسبت به پيشنهاد «تشکيل دولت در تبعيد و اعلام برنامه» نشان داده شد برايم خارق العاده و غافلگير کننده بود؛ بخصوص که اين واکنش بيشتر از جانب نيروهای «چپ مستقل از شوروی» نشان داده می شد که مرا متهم می کردند می خواهم با «اين ترفند» راه پيروزی «نيروهای مردمی» را سد کنم و رياست آقای خمينی را بر انقلاب مسجل سازم! وگرنه، از نظر آنان، چه جای سخن گفتن از تشکيلات و برنامه بود؟ آن هم در زمانی که، بقول توده ای ها، «بازی که بر که» آغاز شده و هنوز برندۀ نهائی معلوم نشده بود و رها کردن بازی، دادن اختيار تشکيل دولت به آقای خمينی، و تعيين برنامه، همۀ اين مسائل را مخدوش می ساخت.
====================
تلهای که در آن نشستهایم
آرامش دوستدار
دنیایی كه ما در آن زندگی میكنیم ـ و منظورم از ما فرهنگ دینی واسلامی ماست ـ نقطهای ست از نقاط این جهان كه غرب، چه بخواهیم و چه نخواهیم، بر آن سیطره دارد. این سیطره را در هیچ موردی، در هیچ زمینهای، به هیچگونهای نمیتوان شكست، رقابت كردن با آن از حد یك جوك لوس و ابتدایی تجاوز نمیكند. اینكه میگویم به هر قیمتی باید در چنین نقطهای از نظر ذهنی در خودمان تکان بخوریم ـ باز موکداً توجه دهم که این تکانخوردن به هیچرو آسان نیست و مآلاً نمیتوان از آن چنین معنایی مراد کرد که ما برای هر مسئله و هر پرسشی در زمینهی فرهنگیمان پاسخی حاضر آماده داشته باشیم، کاری که در همه «نوشتارها» یا «گفتمانها»مان شب و روز میکنیم ـ منظورم خیال خام شكستن سیطرهی غرب یا رقابت با آن هم طبیعتاً نیست.
====================
نخستین شهردار زن در افغانستان منصوب شد
www.iranglobal.info
دولت افغانستان در یک اقدام کم سابقه برای نخستین بار یک زن را به عنوان شهردار یکی از شهرهای این کشور منصوب کرده است. عذرا جعفری، نخستین زنی است که از سوی اداره ارگانهای محلی افغانستان به عنوان شهردار نیلی، مرکز ولایت دایکندی، در مرکز افغانستان منصوب شده است.
زیتون جان یه نگاهی به این ویدیو هم بنداز و لینک بده مرسی خانومی
http://www.youtube.com/watch?v=W4fUPqYC4dM
زیتون جان یه نگاهی به این ویدیو هم بنداز و لینک بده مرسی خانومی
http://www.youtube.com/watch?v=W4fUPqYC4dM
نویسنده: لینا روزبه
برگرفته: توسط من از گوگل
شعرش را واقعا ادم را منقلب میکنه
تعداد کثیری از افغان ها از بدو اشغال افغانستان توسط اردوی سرخ اتحاد جماهیر شوروی وقت در سال 1979 به ایران پناهنده شدند. از اغاز مهاجرت افغان ها به ایران، حکومت این کشور حق رفتن به مکتب و دانشگاه، داشتن مغازه و یا دیگر مشاغل و خرید ملکیت را بر افغان ها ممنوع اعلام نمود. گرچه افغان های مقیم ایران بعد از گذشت بیست و هشت سال دارای نسلی هستند که در ایران زاده شده و بزرگ شده است، اما از هیچ گونه حقوقی در این کشور برخوردار نیستند. داشتن تابعیت که بعد از چند سال در کشور های مثل ایالات متحده و یا دیگر ممالک اروپایی، به مهاجرین اعطا میگردد، در ایران برای مهاجرین افغان وجود ندارد. تعداد کثیری از این مهاجرین به دلیل عدم حمایت حکومت ایران به کار های غیر قانونی مثل کار های ساختمانی، پاک سازی سرک ها و پارک ها، خیاطی، کفاشی و دیگر مشاغل مصروف اند و فقط عده اندکی از انان موفق به کسب مشاغل بهتر به دلیل تحصیلات عالی و احتیاج حکومت ایران به خدمات شان گردیده اند.
هفته قبل، حکومت ایران یکبار دیگر دستگیری مهاجرین افغان و اخراج انان را به افغانستان اغاز نمود که در یک درگیری میان پلیس این کشور و کارگران افغان، سه افغان کشته شده و تعدادی زخمی گردیده و در شفاخانه های ولایت هرات بستری گردیدند که وضعیت یک تن از انان وخیم گزارش شده بود.حکومت افغانستان در حال حاضر بدلیل محدودیت منابع این کشور و کندی روند بازسازی، قابلیت میزبانی مهاجرین افغان مقیم ایران و پاکستان را ندارد و مکررا از حکومات ایندو کشور خواهان صبر و حوصله در زمینه شده و از انان برای میزبانی از مهاجرین سپاسگذاری نموده است.
رنج یک "اوفغونی"!
نوشته: لینا روزبه
با تو به درد دل می نشینم
ای همسایه!
تا شاید
ان حس انسان دوستی و عدالت را
که بنامش
از قران ایه بر میگیری
و بخاطرش
با دنیا به مجادله بر می خیزی
بر من تلاوت کنی و
خود را در ان بیابی
وقتی اشغالگری بیگانه
کشورم را به غارت برد
وقتی چمن زار سبز شهرم
به خون پدر و صد ها مثل او
به لاله زاری مبدل گشت
وقتی بمن گفتند که خدا و رسولی نیست
که ما زاده طبیعت ایم
وقتی قلم را بر دستم نهادند
دانه دانه ناخن هایم را کشیدند
تا خاکم را به نام شان امضا زنم
با اخرین رمق های مانده در تنم
رها کردم
خانه و شهر و کشورم را
و با نفس های اخر تا خاک تو خزیدم
به تو پناه اوردم
که بیرقت با نام الله اراسته است و
پیامت از مساوات ومهربانی
عدالت و تواضع
برادری و برابری
لبریزست
به تو پناه اوردم تا شاید مردانگی مرا
در برابر ظلم
بستایی
و با مردانگی خودت
فرصت زندگی بدون ذلت را
به من ببخشایی
زبانت با زبانم اشناست
و مذهب ات با اعتقادتم هماهنگ
پنداشتم که برادر منی
پنداشتم که در خاک خدا
که من و تو انرا با مرز بین خود قسمت کرده ایم
به من بخش کوچکی به سخاوت قلب ات
به اجاره خواهی داد
شریک دردهایم خواهی شد
تا روزی
که کشور من نیز
اباد و ازاد گردد
وانگه
در افغانستانی بهتر
مهمانت کنم
بر دستانت بوسه بنشانم
و ای برادر
مهربانیت را در اوج بیچارگیم
دست گیریت را در روز های نا امیدیم
با اشک و قلبی مملو از محبت
سپاس گویم
از فرط بی پناهی
به کشورت پناه اوردم
کودکی بودم که پایم با خاکت اشنا گشت
جوانیم را در کشورت گم کردم
زبانم را بفراموشی سپردم
"تشکر"هایم به "مرسی"
و "نان چاشت" ام به "نهار" مبدل گشت
شاعرم حافظ گردید و
از قابلی وچتنی و چای سبز
به زرشک پلو
و طعم شور خیار
وچای معطر سیاه
در پیاله های کمر باریک
با قند خشتی در کنار
عادت نمودم
در کشورت
بهترین و بدترین لحظه های زندگی ام را
به تجربه نشستم
پسرم در خاک تو چشم گشود و رضا نامیدمش
مادرم در بهشت رضای تو با دلی نا امید مدفون گردید
خواهرم با پسری از تبار تو عقد و نکاح بست و
در جنگ عراق برادرم
برای سربازانت نان پخت
صلوات فرستاد
وبا افتخار عرق را از جبین زدوده و
بند سبز یا حسین را بر پیشانی اش گره زد
حال
پیریم را نیز در خاک تو
به تماشا نشسسته ام
سالهاست
که چنار وجودم
در گردباد حوادث خاک تو
به بید لرزانی مبدل گشته است
سالهاست
که نامم را بفراموشی سپرده ام و
لقب "مشدی"را بنامم گره زده اند
سالهاست که من دیگر ان کودکی نیستم
که با پای برهنه و قلبی مملو از وحشت برای سرپناهی
به تو پناه اورد
ولی تو
همان ظالمی هستی که بودی!
ولی تو
با انکه فروغ چشمانم را با دوختن کفش هایت
با انکه قوت دستانم را در غرص نهال در باغ هایت
با انکه قامت استوارم را در بپا خواستن دیوار ها و ساختمان ها و خانه هایت
با انکه صبر و تحمل ام را در شنیدن کنایه ها و کینه توزی هایت
به تباهی نشستم
هرگز برای لحظه ای
جرقه زود گذر انسان دوستی را
بر قلبت راه ندادی
هنوز هم
در فهرست تو"اوفغونی" ام و
در کتاب تو بیگانه
هنوز هم
مهربانی در قلبت برای مهاجری کوله بدوش
که چیزی بجز از نجات از جنگ
از تو نمی خاست
که با دادن سالیان زندگیش
به همت و قوت دستانش
شهرت را اباد نمود
نیافته ای
و هنوز هم
با نفرتی سی ساله
احساساتم را ببازی میگیری
دروازه مکتب را بروی کودکم می بندی
بساطی را که نان شکم های گرسنه اطفالم بدان محتاج است
با لگد به جوی ابی می اندازی و
دست هایم را با تهدید "رد مرز" نمودن میبندی و
اشک های را که با خاک سرک های تو
بر چشمانم به گلی مبدل گشته
با تمسخر نگاه میکنی و میگویی
"شما به حرف نمی فهمید"
هنوز هم
بر مظلومیت اطفال کربلا
زنجیر بر خود می کوبی و
بر یزد و یزدیان لعنت میفرستی
از بی عدالتی دیگران سخن میگویی
ولی هرگز در صف های دکان ها
در داخل اتوبوس های شلوغ
حالت مشوش یک افغان را نمی بینی
که از ترس تو
اهانت های تو را
تلخ تر از زهر
فرو می بلعد و غرور خود را
پایمال احساسات تو میکند
تا مبادا
پنجه بر سمت اش دراز کرده بگویی
"به کشورت برگرد اوفغونی پدر سوخته"
میروم
ولی
درخت های سبز و بلند کرج
سرک های پاکیزه تهران
پارک های خرم و زیبا
خانه های مجلل بالا شهر
نان های گرم نانوایی
کفش های راحت چرمی
پتلون های زیبا و رنگارنگ
همه و همه
یاد مرا
رنج های مرا
نشان انگشتان مرا
عرق و سرشک ریخته از چشمان مرا
با خود به ارمغان می اورند
میروم ولی حاصل دست های این کارگر افغان
برای همیشه در رگ و پوست کشورت
جاویدان خواهد ماند
میروم
چه میدانی
شاید روزی تو
به دروازه شهر من محتاج گردی
وانگه
من به تو درس مهربانی را خواهم اموخت
وانگه
تو درد دربدری مرا خواهی چشید
وانگه
شاید یکبار
برای لحظه ای کوتاه تر از یک نفس
سرت را با پشیمانی
در مقابل عدالت وجدانت
خم کنی!
و فقط همان لحظه
قیمت ده ها سال رنج مرا
به اسانی
خواهد پرداخت.
نویسنده: لینا روزبه حیدری
کلفت من جواب ناب!؟ و حسابی برایت
دارم خیلی سعی کردم با تو مودب باشم
ولی نمیگزاری البته زیتون کیف میکند وقتی
تو و دیگران به من فحش میدهید ولی یک تنه
از بس همه تان بر میایم خواهی دید
چون،خواهرش از اون تُرکهای ِکون بُغچه ای است.
کریم.مادر قحبهء پدر کونی ِ خواهر کوسده ء بی ناموس.همه از کون دادنت به الاغ ِ سینیور خوزه گارسیا در کن کون با خبر شدند.
گیرپاژ کُن،ای ننه کوس کَج.
نوستالژی ٬ نوستالژی ٬ نوستالژی
عجب شور و غوغایی بود سی سال پیش یکطرف شاه که توسط همه
رهبران سیاسی ایران مهر باطله خورده بود و با گارد و پلیس و ساواکی
که دیگه زرتش درامده بود مقابل سیل بنیان کن مردمی که یکقدم پا پس
نمیگذاشتند و هر روز خیابانها را بلرزه در میاوردند و شعارهایی میدادند
که در تاریخ بیسابقه و ماندنی شد
ای شاه خائن آواره گشتی
کشتی جوانان وطن آه و واویلا
مرگ برشاه مرگ بر شاه
مررررررررررررگ بر شاه
خمینی حالا یا یک غیبگو بود یا مرتاض در نوارش که در خرداد
سال ۴۲ قبل از دستگیری و تبعیدش بترکیه گفته بود : من بشاه
نصیحت میکنم دست از نوکری اجانب بردارد و بمردم بپیوندد وگرنه
روزی بهمین مردم میگویو گوشش را بگیرند و از ایران بیرونش بیاندازند
البته تبعید شد و پانزده سال هویدا و ساواک ایران را کردند !! قبرستان
سکوت و ماتم اما رسید انروز الوعده و الوفا ...سی سال پیش شاه از ایران
گریخت درست چنین روزی
مناشه امیر گفته شاهنشاه ایران در مدت ۳۷ سال با بودجه اندک !؟ از ایران
فقیر یک کشور مدرن و پیشرفته ساخت ....؟ ارتشبد طوفانیان در خاطراتش
نوشته وقتی شاه سفارش صد فروند هواپیمای جنگنده اف چهارده را بکمپانی
گرومن داد پنتاگون بنیکسون نوشت شاه ایران جنون پیدا کرده !!! چون هیچ
کشوری مشتری این جتهای گران قیمت نیست حتی اسراییل که مجانی !! میتوانست
انها را بخدمت بگیرد خواهان انها نبود ٬ قیمت هر فروند اف چهارده ۴۹ میلیون
دلار بود انهم در سال ۱۹۷۴ و تازه موشکهای فونیکس ان هر کدام یک میلیون دلار
تازه خاصیت اف چهارده فقط جنگ با هواپیماهای دیگر بود نه ماموریت بمباران
هدفهای زمینی مثل اف شانزده های اسراییلی که نوار غزه را هر روز و شب
شخم میزنند ....اینگونه ایران با بودجه اندک پیشرفته شده بود
ازسايت فارسی راديواسراييل:
امروز بیست و ششم دی سی امین سالروز رفتن محمد رضا شاه پهلوی، پادشاه فقید ایران با قلبی شکسته و تنی بیمار از خاک میهن خود بود. پس از شورشهای چند ماهۀ طراحی شده از گروهی از روحانیون و چپ گرایان کمونیست و مجاهدین خلق، پادشاه فقید ایران پس از 37 سال حکومت که ایران را به شکوفائی خیره کننده ای رسانده بود، در حالیکه خود بیماری سرطان پیشرفته گرفته بود ، و بیماری اش را نیز برای جلوگیری از ضربه خوردن به کشور ایران از همگان پنهان کرده بود، برای ممانعت از ریخته شدن خون ایرانیان هم میهنش، ترجیح داد به شیوه مسالمت آمیز ایران را ترک کند.
در حالیکه گروهی اوباشگر و شورشی و گروه بزرگتری از ناآگاهان از فتن شاه ابراز خوشحالی بی سابقه می کردند و در خیابانها پای می کوبیدند، اکثریت ملت ایران خاموش و نگران، چشم انتظار رخدادهای بعدی بود.
چند بعد از آن آیت الله خمینی از فرانسه به ایران آورده شد و ده روز پس از آن نیزگروهی از سران ارتش شاهنشاهی با صدور اعلامیه بیطرفی، و خیانت به پادشاه وفرمانده خود، موجب پایان حکومت پهلوی شدند. محمد رضا شاه پهلوی تنها در 37 سال حکومت خود با بودجه ای بشدت اندک، ایران را از یک کشور بشدت فقیر و جنگ زده و مملو از بیماریهای طاعونی و مسری به کشوری پیشرفته و آباد و همطراز ملل اول غرب تبدیل کرد و سطح زندگی اکثر ایرانیان به میزان خیره کننده ای ارتقا یافت. پادشاه ایران اندکی بعد در آرزوی بازگشت به میهن در مصرجان سپرد. آرامگاه ساده پادشاه فقید ایران در مسجد الرفاعی در قاهره، نیایشگاهی برای بسیاری از ایرانیان مهین دوست ایران و جهان است.
hatman tu koneto bezar dakhele abe joooooooosh
hahahahhahahahhahahhah
loooooooooooooooooool
hatman tu koneto bezar dakhele abe joooooooosh
hahahahhahahahhahahhah
loooooooooooooooooool
سال شصت و هفت در تهران راننده ی اتوبوسی در حالی که با عصبانیت می گفت از اینجا بلند شو، يک شهروند افغان را از جايش بلند کرد تا يک مرد ايرانی بنشيند
خواهرم شاهد این ماجرا بود و از اينکه هيچ اعتراضی از جانب آقايان در قسمت مردانه به این حرکت راننده نشد تعجب کرد
دوست گرامی بيطرف
من عرض کردم ازکامنتهای اين پست اين برداشت راکردم وجامعه آماری خودراپيش ازارايه نظرمعرفی کردم.
لیلا خانوم تذکر شما درمورد لزوم استفاده از واژه ..برخی.. بنظرم کاملا بجا بود ولی فکر نمی کنید که همین منطق ایجاب میکرد که خود شما هم در کامنت خودتون با شماره ۶۰ صرفا برای رعایت انصاف از همین واژه در کنار عبارت ..دوستان افغان.. استفاده میکردید!
زیتون جان دریافت این نظرهایی که گاهی واقعا تاسف باره فقط نشانه حساسیت این مسئله و عدم بینش منطقی خیلی ها در موردشه. واکنش های افراطی هر دو طرف نشان از خرابی حال جامعه داره!! منظورم جامعه جهانیست! یک سری منتظرن که عقده هاشونو سر ایران و هرچی ایرانی خالی کنن و از اونطرف خیلی از هموطنان هم کلا منکر قضیه میشن ویا بصورتی میخان توجیه اش کنن... هرانسانی رو بخاطر رفتار اشتباهش محکوم کنید و نه به خاطر ملیتش، چرا که انسانها در انتخاب ملیتشون اختیاری ندارن!... زیتون جان امیدوارم که در آینده باز هم نظیر این موضوع ها رو مطرح کنی. با آرزوی موفقیت
MIGAHM AMIR JAN YEK LAGAN ABEH SARD VARDAR KONETO BEZAR TOSH..............................
salam be zeitone aziz
man ba harfe shoma movafegham ke javabe toheno ba tavhin namede
vali man ke khodam dar an kishvare zendagi mekonam ke ghablan dar tahazorat shirkat mekardam va megoftam marg bar amrica va hala dar enja hastam man chand sali hastam vali be khoda ghasam tahala az mardome en sarzamen kochiktarin be ehterami nadidam
besh az 7 milons Irani dar north of amrica zendagi mekone
anha ham mohajer hast
zamane ke be kishvare shoma Iraq hamle kard hame arbaha dar jang ba shoma mothaed shodan hata az sodan va kishvarhai shomale africa barai jang ba iran amadan
an vaght shoma tanha bodid faghat en afghaniha bodan ke barai jang ba Iraq be shoma komak mekard megoft iran sarzamene ma ham hast ma namizarim hata yak vajab az khake iran daste arabha be oftad shahedhai afghani ke dar iran dafn hast govahe en hast
va hamchonin komake bad az jang en mardome zahmat kash be shoma kard
albate nabayd yak tarafe ghezavat kard Iran ham komakhai ziyadi be afghanistan karde ke ma azish tashakor mekonim vali shoma iraniha harkoja ke esme afghani bashad be an tohin mekoned hala shoma ghazavat konid ma ta kei begem ke irani khobe hala age ma ba iraniha en harfa ra mezadim
khodet che fikr mikardi
aya ba enhame tohin hai ke be mardome shoma meshod saket minashasti
salam be zeitone aziz
man ba harfe shoma movafegham ke javabe toheno ba tavhin namede
vali man ke khodam dar an kishvare zendagi mekonam ke ghablan dar tahazorat shirkat mekardam va megoftam marg bar amrica va hala dar enja hastam man chand sali hastam vali be khoda ghasam tahala az mardome en sarzamen kochiktarin be ehterami nadidam
besh az 7 milons Irani dar north of amrica zendagi mekone
anha ham mohajer hast
zamane ke be kishvare shoma Iraq hamle kard hame arbaha dar jang ba shoma mothaed shodan hata az sodan va kishvarhai shomale africa barai jang ba iran amadan
an vaght shoma tanha bodid faghat en afghaniha bodan ke barai jang ba Iraq be shoma komak mekard megoft iran sarzamene ma ham hast ma namizarim hata yak vajab az khake iran daste arabha be oftad shahedhai afghani ke dar iran dafn hast govahe en hast
va hamchonin komake bad az jang en mardome zahmat kash be shoma kard
albate nabayd yak tarafe ghezavat kard Iran ham komakhai ziyadi be afghanistan karde ke ma azish tashakor mekonim vali shoma iraniha harkoja ke esme afghani bashad be an tohin mekoned hala shoma ghazavat konid ma ta kei begem ke irani khobe hala age ma ba iraniha en harfa ra mezadim
khodet che fikr mikardi
aya ba enhame tohin hai ke be mardome shoma meshod saket minashasti
سی سال پیش شاه با چشمان گریان از ایران فرار کرد, همانطور که 25 سال قیل از این تاریخ یعنی در 25 مرداد سال 1332 با هواپیمای اختصاصیش به بغداد گریخته بود, درست مثل کاپیتان کشتی ای که در حال غرق شدنه و ایشون بجای سعی در نجات کشتی از غرق شدن و نجات سرنشینانش , اول از همه جان خودش را از مهلکه نجات داد.
شاهنشاه آریامهر و یا بهتر است بگوئیم شاه سلطان حسین دوم, روزهای تا سوعا و عاشورا با لباس نظامی در مجلس روضه ای که در مسجد سپهسالار برگذار میشد شرکت میکرد, و مردم هم به افتخار ایشون سه دفعه صلوات میفرستادند.................................آخه بگو مردک دیگر چرا لباس نظامی می پوشیدی!!؟؟ ایشون به عنوان فرمانده کل قوا با لباس نظامی در این مراسم شرکت میکرد و این مراسم هم تمامن از رادیو و تلویزیون پخش میشد و گروهبان قندعلی هم در چلقوز آباد فرماندهش را میدید که رهبری امام حسین را تائید میکند و همین گروهبان هم در 22 بهمن به رهبری امام خمینی که نایب امام زمان بود اقتداع کرد و تفنگش را به محسن سگ سبیل پا انداز خیابان جمشید تسلیم کرد و محسن سگ سبیل و حسن تارزان و مرتضی دیونه و .........................................فرماندهان نظامی را در پشت بام مدرسه زهرمار اعدام کرد و از اجساد نیمه لختشان ( شورت تیمسار رحیمی را در آورده بودند ) عکس گرفتند و در صفحه اول روزنامه کیهان توده ای زده چاپ کردند که بفرمائید اینهم از فرماندهان نظامیتان.
حالا بجای اینکه بگوئیم نور به قبرت بباره , بهتر نیست بگوئیم توی قبرت..............................( به احترام سلطنت طلبان هفت خط خود سانسوری کردم ).
امير جان
نمیدونم از چه روی اينقدر عصبانی هستی.
البته قبول دارم بعضی بحثها اينجا جالب نبود. اما خود شما هم مقصر هستی.
جواب توهين رو با توهين نمیدن هيچوقت. نفرت نفرت مياره. اينکه اشرف افغان و ابو علی سينا کجايی بودن مهم نيست... حتی ترک اينکه ترکها مولوی رو ترک میدونن باز هم مهم نيست. ما همه ساکن کره زمين هستيم و مهم کاريه که برای مردم محل سکونت يا مردم دنيا میکنيم. کار مفيد هميشه در تاريخ به نيکی میمونه و کار مضر هم به خفت...
be توسط دانشجو شماره ۲
shoma khodet ra danishjo medoni doroste man azet yak soal daram shoma danishmandane manande ebne sena ra meged irani hast va agar begem anha az balkh yaki az ostanhai afghanistan hast hatman dar javab mege an zaman afghanistan joze Iran bod
vali maslan shoma eda mekonid ke afghanha
manzoret ashrafe afghan hast be Iran hamle kard
va 3 sal Iran ra eshghal kard
dorost
hala merisim be soale man
be ghovle shoma an zaman afghanistan joze iran bod baham yak kishvar bode
javabe mano bede ke chetor ashrafe afghan ke be ghovle shoma jinayat karde bade afghani hast vali
ebne sina va danishmandai ma ke az haman sar zamin hast irani shod???????????????????????????????????????????
be توسط دانشجو شماره ۲
shoma khodet ra danishjo medoni doroste man azet yak soal daram shoma danishmandane manande ebne sena ra meged irani hast va agar begem anha az balkh yaki az ostanhai afghanistan hast hatman dar javab mege an zaman afghanistan joze Iran bod
vali maslan shoma eda mekonid ke afghanha
manzoret ashrafe afghan hast be Iran hamle kard
va 3 sal Iran ra eshghal kard
dorost
hala merisim be soale man
be ghovle shoma an zaman afghanistan joze iran bod baham yak kishvar bode
javabe mano bede ke chetor ashrafe afghan ke be ghovle shoma jinayat karde bade afghani hast vali
ebne sina va danishmandai ma ke az haman sar zamin hast irani shod???????????????????????????????????????????
man age jaye asef boodam avaze inke ba ashk rikhtan khodamo moheghe in rafter neshon bedam goosh oon pesararo migereftam majboresh mikardam adam barfio doros kone.rasti masih nazarooshon chie?hala bad az oon khoshonati ke etefeghan hamoon mojebe bad namie on melat shode doos daran baz ham chizi began?
۳۰ سال از آن روز شوم و غمگين گذشت.
مهندس مانی عزيز اين کلیپ را به شما تقديم می کنيم.
http://www.youtube.com/watch?v=raB4WnEzPIQ&eurl=http://aryamehr11.blogspot.com/
ما ايرانيها يک خصلت داريم که درشايد درملل ديگر کمتر ديده ميشود
بیشتر فضاوتها یمان از روی احساس است نه منطق
بیخود نیست ا که انفدر شاعر وشعر داریم!!! میدانیم شعر زاییده احساسات است!!
معمولا در هر مورد از حقيقت دور ميشويم اقراط گريی و گلی گویی از روی احساس نتیجه گیری ها یمان میسازند ... نگاه کنید به نگرش کامنتگذاران این حادثه کوچک تخریب ان ادم برقی ان افای افغانی و عمل زشت ان جوان
يا از اين طرف افتاده اند يا از ان طرف
....
برای مثال نگاه کنید مقايسه کردن امريکا وايران و دیگر کشورها در مورد رفتار با بيگانگان.. که من فکر میکنم بقول مولوی مثل مقايسه شیر خوراکی با شیر جنگلی است!!!
درمورد امریکا میدانیم امریکا کشوری است که از نظر تاریخی کل مردم انرا مهاجران تشکیل داه اند!!
و تاریخی مثل ایران ندارند که به دفعات مورد تهاجم بیکانگان قرار گرفته باشند
به ایران نگاه کنید در طول زمانها مغول و عرب و افعان یونانی ترک ... به کرات به جان و مال و خانواده و فرهنگ ان تجاوز کرده کرده اند!!!
بنابراین ریشه نفرت ایرانی از بیگانه یک منبع ودلیل تاریخی دارد
.........
کدام کشوری را در دنیا می شناسید
که به انداره ایران به وسیله بیگانگان لگد مال شده باشند
........
حال اگر قصاوت ما از روی ا منطق نباشد .. سبب بروز نفرت ما از بیگانگان میشود که کارییش نمیتوان کرد .. اگر چه صحیح نیست . طبیعی است
ره از بین بردن این نفرت بوسیله
تفهمیم به ما به جرمت انسانها
است
ما لازم نیست همه ادم دوست داشته باشیم ولی باید به عنوان یک یک انسان به انها احترام بگذاریم ..
این درسی است که در فرهنگ های دیگر به کودکانشان میاموزند ..
ميرحسين موسوی يک مدير به تمام معنا می باشد و يک چپی تمام عيار.
مديريت بی نظيرش در زمان جنگ حداقل فايده ای که داشت اين بود که خلق الله گشنه نماندند.
کامنت ۵۵ پوريان بابا جان مادرت حال ما را بهم نزن. حالا ديگر همين را می خواهيم که گروه لجن فدايی ها هم نسخه پيروزی و آزادی برايمان بپيچد.
من به شخصه اصلاح طلبان و احمدی نژاد و کل دار و دسته ج.ا. را به گروه های چپ مجاهدين فدايی و توده ای ترجيح می دهم. اين ها اگر زمانی به قدرت می رسيدند بدتر از آخوندها می کردند. شايد بچه ها يادشان نباشد ولی من که مويی سفيد کرده ام و از زير و بم دنيا و ايران چه آن زمان و چه حالاخبر دارم اين ها می شناسم.
اين چريک های فدايی خلق!! زمانی دوتا مستشار امريکايی را به همراه يک زن و بچه ايرانی کشتندو بعد مدارک داخل چمدان های امريکايی ها را تقديم به روسها کردند!
حساب افغان های تاجيکی که ايرانی الاصل می باشند را با افغان های ازبک و افغان های ترکمن جدا کنيد. دو گروه اخير که چشمان نفرت انگيزشان يادآور سردارشان چنگيز وحشی می باشد را با لگد از ايران بيرون کنيد.
اگر شما ايرانی ها قدرت امريکا و يا حد اقل يکی از کشور های اروپايی را می داشتيد خدا می داند آن وقت با بقيه مردم دنيا چه کار می کرديد؟ حتما هرچه غير ايرانی در جهان را بربر و بی فرهنگ می دانستيد!
من به کشورهای زيادی از جمله ايالات متحده امريکا، هندوستان، پاکستان، کوريايی جنوبی و ايران سفر کردم ولی از اين ميان بی فرهنگ ترين مردم ايرانی ها را يافتم.
آدم ها و ملت هايی کم ظرفيت با کمی پيشرفت دچار غرور خود بزرگ بینی می شوند و خود را از بقيه برتر احساس می کنند. ايرانی هم که از برکت نفت و پول آن که مثلا از همسايه خودشان افغانستان بيش افتاده اند مثال زنده آن است
چه خوب گفته اند که خدا آدم را محتاج ناکسان نسازد.
دوستان ایرانی، آيا هيچ وقت اين سوال را از خود کرده ايد که چرا نه تنها همسايگان تان بلکه حتی ملت های دور دست هم از ايران نفرت دارند؟
افغانها در میان همه ملت های جهان فقط یک دشمن دارند و آن ایران است.
اکنون روز گار به کام شما است هرچه دلتان می خواهد در برابر آن افغانی مهاجر انجام بدهید ولی آماده باشید و نسلهای آینده تان را برای انتقام افغانها آماده کنید.
به قول حافظ: " دورن گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت = دایما یکسان نماند حال دوران غم مخور
یک افغان
اگر شما ايرانی ها قدرت امريکا و يا حد اقل يکی از کشور های اروپايی را می داشتيد خدا می داند آن وقت با بقيه مردم دنيا چه کار می کرديد؟ حتما هرچه غير ايرانی در جهان را بربر و بی فرهنگ می دانستيد!
من به کشورهای زيادی از جمله ايالات متحده امريکا، هندوستان، پاکستان، کوريايی جنوبی و ايران سفر کردم ولی از اين ميان بی فرهنگ ترين مردم ايرانی ها را يافتم.
آدم ها و ملت هايی کم ظرفيت با کمی پيشرفت دچار غرور خود بزرگ بینی می شوند و خود را از بقيه برتر احساس می کنند. ايرانی هم که از برکت نفت و پول آن که مثلا از همسايه خودشان افغانستان بيش افتاده اند مثال زنده آن است
چه خوب گفته اند که خدا آدم را محتاج ناکسان نسازد.
دوستان ایرانی، آيا هيچ وقت اين سوال را از خود کرده ايد که چرا نه تنها همسايگان تان بلکه حتی ملت های دور دست هم از ايران نفرت دارند؟
افغانها در میان همه ملت های جهان فقط یک دشمن دارند و آن ایران است.
اکنون روز گار به کام شما است هرچه دلتان می خواهد در برابر آن افغانی مهاجر انجام بدهید ولی آماده باشید و نسلهای آینده تان را برای انتقام افغانها آماده کنید.
به قول حافظ: " دورن گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت = دایما یکسان نماند حال دوران غم مخور
یک افغان
سرکارخانم مهسا
اگرشماايرانی هستيدوباآن آقای افغان مانندحيوان رفتارنمی کنيدمنطق ايجاب می کندقبل ازواژه ايرانيان ازقيد؛برخی ؛ استفاده کنيد.
چون اين رفتارحداقل يک استثناداردآنهم رفتارشماست.
واقعاازخواندن اين کامنت هاناراحت شدم.
هموطنان گرامی که طبق معمول دنبال دستاويزبرای خودزنی وخوددشنام دهی ودوستان افغان هم پی فرصت برای توهين به ما.
بشکن ای دست بينمک.
راستی قديمامی گفتن احترام مسجدرومتولی نگه ميداره وقتی خودمااينطوردرموردخودمان فکرکنيم وای به حال ديگران.
درضمن مقايسه ايرانيان مهاجردرامريکاواروپاباپناهجويان افغان درايران کاملاغلط است.
ايرانيان خارج کشورعمدتاازقشرممتازجامعه هستندکه به شکل قانونی وبنابه درخواست کشورمقصد جلاي وطن ميکنند.
سلام.اين رفتاراي ما ايرانيها با اون همه ادعاي گذشته درخشان تاريخي خيلي خجالت اوره.خيلي از ما خيلي جاها شايد اسيباي زيادي ديده باشيم چه از ايرانيها و چه از افغانها اما كار يه افغان صد برابر بيشتر بد جلوه ميكنه و اين در حاليه كه با توجه به سالها جنگ و درگيري نظامي و تسلط حكومتهاي متحجر باعث مشكلات زيادي توي روح و روان اونا شده .اما هيچكس خودشو در اون شرايط قرار نميده وبه راحتي قضاوت ميكنه.
نزديك خونه ما يه افغاني هست كه كفاشه .يه بار كه داشتيم صحبت ميكرديم فهميدم كه فوق ليسانس حقوقه و توي كشورش وكيل بوده و به راحتي به چند زبان حرف ميزد اما نميدونييييييي ايرانيا با اينكه اينا رو ميدونن مثثل يه ببخشيدااا حيوون باهاش رفتار ميكنن.
سلام.اين رفتاراي ما ايرانيها با اون همه ادعاي گذشته درخشان تاريخي خيلي خجالت اوره.خيلي از ما خيلي جاها شايد اسيباي زيادي ديده باشيم چه از ايرانيها و چه از افغانها اما كار يه افغان صد برابر بيشتر بد جلوه ميكنه و اين در حاليه كه با توجه به سالها جنگ و درگيري نظامي و تسلط حكومتهاي متحجر باعث مشكلات زيادي توي روح و روان اونا شده .اما هيچكس خودشو در اون شرايط قرار نميده وبه راحتي قضاوت ميكنه.
نزديك خونه ما يه افغاني هست كه كفاشه .يه بار كه داشتيم صحبت ميكرديم فهميدم كه فوق ليسانس حقوقه و توي كشورش وكيل بوده و به راحتي به چند زبان حرف ميزد اما نميدونييييييي ايرانيا با اينكه اينا رو ميدونن مثثل يه ببخشيدااا حيوون باهاش رفتار ميكنن.
سلام.اين رفتاراي ما ايرانيها با اون همه ادعاي گذشته درخشان تاريخي خيلي خجالت اوره.خيلي از ما خيلي جاها شايد اسيباي زيادي ديده باشيم چه از ايرانيها و چه از افغانها اما كار يه افغان صد برابر بيشتر بد جلوه ميكنه و اين در حاليه كه با توجه به سالها جنگ و درگيري نظامي و تسلط حكومتهاي متحجر باعث مشكلات زيادي توي روح و روان اونا شده .اما هيچكس خودشو در اون شرايط قرار نميده وبه راحتي قضاوت ميكنه.
نزديك خونه ما يه افغاني هست كه كفاشه .يه بار كه داشتيم صحبت ميكرديم فهميدم كه فوق ليسانس حقوقه و توي كشورش وكيل بوده و به راحتي به چند زبان حرف ميزد اما نميدونييييييي ايرانيا با اينكه اينا رو ميدونن مثثل يه ببخشيدااا حيوون باهاش رفتار ميكنن.
من نميدونم چرا خیلی از ما ايرانيها سالهاست که در اروپا و امريکا تلاش ميکنيم که پناهندگی و اقامت اون کشور رو به دست بياريم و انتظار داريم که با ما مثل خودشون و نه يک خارجی نگاه کنن. اونوقت با يک افغانی در کشور خودمون درست عکسش رو عمل ميکنيم. مشکل نميدونم از کجاست.
ادغام پژوهش و دین مشکل است
سوزان تایلور
www.newsecularism.com
در تشخیص پنجاه کشف علمی برتر سال 2007 مقالههای امریکائی ها در جایگزینی سوخت، معالجه بیماری پارکینسون و تکنولوژی استفاده آسان از وسایل الکترونیکی برای مصرفکننده، پیشتاز بودند. در میان آن افراد، پژوهشگرانی از ژاپن، ایتالیا و هلند با جمعیت 16 میلیون نفری بودند. امّا نام هیچ فرد قابل توجهی از پنجاه و شش کشور مسلمان جهان، با داشتن یک بیلیون جمعیت، در این لیست وجود نداشت. دکتر اسام هژی دلیلی برای این امر دارد. او که یک ستارهشناس مسلمان لیبایی است و در حال حاضر درهوستون و در ناسا بر روی برنامههای پژوهشی ستاره مریخ کار میکند میگوید: «ما در محیطی زندگی نمیکنیم که علم ارزشمند باشد.» او میگوید «علم و روشنفکر برای حکومتهایی که هیچ برنامه جدّی برای تحقق قوانین دموکراسی ندارند یک تهدید است».
================
دين و تروريسم
ناصر کرمی
با بلند کردن قرآن در دست و بر نیزه و با خواندن سوره های وحشت آور از آن، با پوشیدن لباسهای سیاه و سفیدِ خون آلودِ ترس آور، با رژه رفتن ها همراه با دادن شعارهای خشونت آمیز به زبانی بیگانه در خیابانها، با روضه خوانی ها و بستن نواری به زبان عربی نقش نگار بسته بر پیشانی، شیوهء تبلیغاتی گسترش ترس و وحشت را در جامعهء ایرانی کرده اند، گذشته از نیروهای رسمی کشور تنها 9 تا 11 میلیون بسیجی را برای چنین تبلیغات و سرکوب در دایرهء قدرت سیاسی ولایتِ فقیه در اختیار خود دارند، هنوز بعد از 30 سال اقتصاد کشور بر اساس یک اقتصاد جنگی برنامه ریزی میباشد... چنین اعمال و روشهای شناخته شده وسیله و ابزارهای سرکوب و ترور حکومتهای دیکتاتور و تروریست زمانهای قبل و امروز می باشد.
==================
اصلاحات مرد، زنده باد انقلاب!
پيام فدايي، ارگان چريکهای فدايي خلق ايران
تئوريسين های اصلاحات برای فريب مردم و رویگردان کردان آنها از انقلاب می کوشند تا از جمله با تکيه بر شکست انقلاب سال 57 و بی پاسخ ماندن خواست های مردم بر بی سرانجام بودن آلترناتيو انقلاب تاکيد کرده و همچنين با غلو کردن در هزينه های انقلاب دل آنها را خالی ساخته و آن ها را از انجام حرکات راديکال بر عليه رژيم جمهوری اسلامی باز دارند. در حقيقت آنها می کوشند "انقلاب" را چنان در نزد توده ها ترسناک جلوه دهند که مردم به بقای جمهوری اسلامی رضايت دهند و بقول معروف از ترس تب به لرز رضا دهند. به اصطلاح اصلاح طلبان همچنين با اشاعه اين دروغ بزرگ که نسل کنونی خواهان انقلاب نمی باشد و حاضر به پرداخت هزينه های طبيعی و ذاتی هر انقلابی نيست برای کالای حقير خود بازار گرمی کرده و می کوشند چنين جلوه دهند که گويا راهی جز تبعيت از دو خردادی ها در مقابل مردم قرار ندارد و گويا در جامعه تحت سلطه ايران امکان اصلاحات وجود داشته و می توان با رفرم های تدريجی نظام سرکوبگرانه حاکم را اصلاح نمود.
...
زیتون جان ! غصه ی آدم برفی ها رو نخور ! چه خوبه که تو به همه چی توجه می کنی . آفرین ! که به فکر طبیعت هم هستی .ببین ! طبیعت به انسان نیاز نداره ، اما انسان بدون طبیعت زنده نیست ، ولی چرا حیلی ها هنوز نفهمیده اند که برای پیشرفت و زنده موندن ، باید با محیط زیست و طبیعت ، محترمانه بر حورد کنند ، خودش یکی از بدبختی هاست که آدم های دانایی مثل تو باید به دیگران یادآوری کنند .
روزت خوش !
زیتون جان ! غصه ی آدم برفی ها رو نخور ! چه خوبه که تو به همه چی توجه می کنی . آفرین ! که به فکر طبیعت هم هستی .ببین ! طبیعت به انسان نیاز نداره ، اما انسان بدون طبیعت زنده نیست ، ولی چرا حیلی ها هنوز نفهمیده اند که برای پیشرفت و زنده موندن ، باید با محیط زیست و طبیعت ، محترمانه بر حورد کنند ، خودش یکی از بدبختی هاست که آدم های دانایی مثل تو باید به دیگران یادآوری کنند .
روزت خوش !
وای حالم بد شد. طفلک آصف! چرا مردم اینقدر بیشعور و کورند؟ همین به اصطلاح فرزندان کوروش هستن که فکر میکنن به جز خودشون هیچکس آدم نیست. جالب اینکه همیشه هم ادعا دارن و میگن زمان کوروش بیست و چند ملت و قوم مثل یک خانوادهی بزرگ ایرانی در صلح و صفا زندگی میکردند. خوب اگر راست میگن پس چرا از همون کورش کبیرشون یاد نمیگیرن که به همهی انسانها احترام بگذارن؟
کامنت ۴۹ را مهندس !! مانی با چه مهارتی نوشته ٬ بابا این آدم
نابغه دغلبازیست ٬ بیچاره عمه خانم که دیگه دلش طاقت نیاورد
و نوشت مهندس والله خر خودتی بسه دیگه شورش را درآوردی
عمه خانم بهترین راه اینه که محل سگ بهش نزاری ٬ این منجلاب
فقط زنده باین دغلبازی هاست ٬ روز و شب تو فکر درگیری و تشنجه
واگر با کسی کل کلی نکنه میمیره دوست داری سکته مغزی کنه؟ فقط
جوابشو نده
عمه خانم درود بشما که درست زدی تو هدف و مانی و وبلاگش را افشاء کردی
اما مشکلت اینجاست حالا دیگه ولت نمیکنه با ده اسم و آی پی دمار از روزگارت
در میاره ٬ عمه خانم با اسم خودت علیه خودت کامنت میزاره منتظر باش
عمه خانم بیخود شکایت این دم خروس
را به زیتون حضرت عباس نبر دست هردوی
اینها در یک کاسه است و بارها هم دستشان را
بنده رو کرده ام شماتازه امده اید و خبر ندارید ایندو
چطور دودوزه بازی میکنند مانی علاوه بر تبلیغات
که همواره در اینجا بکمک زیتون داشته هرموقع
بحثی میشودفورا به وسط میبرد دوست دارد اینجا
را به تشنج بکشد و زیتون هم چراغ سبز را به او
همواره داده تا بحث مخالفان به بیراهه رود
نمونه اش همین کامنت۴۵ را ببینید
hi just wanna say once upon a time we were good very good n now forgotten n keep compare ourselves with weakest nations in the world . please move on n don`t talk about others like that AFGHAN, ARAB, PERSIAN, are names n our acts would tell others, really who we are. take it easy guys n be a real persian. love you all
زیتون، میر حسین رو بهونه نکن، ما ندونیم کی بدونه؟ دور بعد احمدی نژاد تنها هم کاندیدا بشه بازم تو می ری رای می دی. مثل هر سال، همین طوری با سیبا داری راه می ری یک دفعه آقاهه دم در داد می زنه می گه بیان بیان! بعد شما می رین تو، می گه شناسنامه همراتونه؟ شما هم که همیشه به جای پول تو جیبتون شناسنامست می گین آره .... و خلاصه همینطوری میشه که دور بعد هم چه میر حسین بیاد چه نیاد شما ها می رین رای می دین.
خُسن آقا! کجایی بیا که باز داره مقدمه چینی می کنه
یک اصلاحیه یرای همه ی کسانی که فرق افغان و افغانی را نمیدانند
از یک فرد بنام افغان یاد میکنند نه افغانی
افعانی واحد پول افغانستان است
راستی که افغان ها به زبان دری گپ میزنند و ما ایرانی ها به زبان دری وری که عربی فراوان قاطیش شده
لطفا شووینیست ها فحش هایشان را به حساب صد بفرستند
be ارتشبدسرهنگ صادق حمايت
to hatman tole arab hasti are ma afghaniha tola afghan hastim enke bad nist ma asil hastim
az nasle ajdade man hastim valiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii uuuuuuuuuuuuuuuuu
I don't know
vali hatman az nasle arab hasti
va u hatman dar gharb washroom meshori
loooooooooooooooooooooooooooooooool
hahahahhahahhahahhahahhahah
be ارتشبدسرهنگ صادق حمايت
to hatman tole arab hasti are ma afghaniha tola afghan hastim enke bad nist ma asil hastim
az nasle ajdade man hastim valiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii uuuuuuuuuuuuuuuuu
I don't know
vali hatman az nasle arab hasti
va u hatman dar gharb washroom meshori
loooooooooooooooooooooooooooooooool
hahahahhahahhahahhahahhahah
be ارتشبدسرهنگ صادق حمايت
to hatman tole arab hasti are ma afghaniha tola afghan hastim enke bad nist ma asil hastim
az nasle ajdade man hastim valiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii uuuuuuuuuuuuuuuuu
I don't know
vali hatman az nasle arab hasti
va u hatman dar gharb washroom meshori
loooooooooooooooooooooooooooooooool
hahahahhahahhahahhahahhahah
be ارتشبدسرهنگ صادق حمايت
to hatman tole arab hasti are ma afghaniha tola afghan hastim enke bad nist ma asil hastim
az nasle ajdade man hastim valiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii uuuuuuuuuuuuuuuuu
I don't know
vali hatman az nasle arab hasti
va u hatman dar gharb washroom meshori
loooooooooooooooooooooooooooooooool
hahahahhahahhahahhahahhahah
کامنت ۲۹ ياسين :
مرتيکه توله افغان برو دهنتو آب بکش ايرانی های مقيم غرب جزيی از موفق ترين قشرهای جامعه هستند می خواهی ليست اساتيد دانشگاه و تاجرها و....
برايت بياورم!
Xenophiliac درسته!!!
زیتون لذیذ!
به نظر من یک کم روغن داغ یا همون dramatization روایتت زیاد بود.
یک کمی هم تخیلی میزد ولی ما که اونجا نبودیم. اون جوونهای داستانت منو یاد فیلمهای این برادران یهودمون انداخت و اون جوونها هم شبیه سلفای آریایی-نازی مون بودن!
باحالی داستان این بود که به خاطر متن ضد نژادپرستیت از هر دو طرف فحش خوردی ! ولی همین که ته دلت ایرانی=افغان=عرب است نشانه uber-xenphiac بودنته که خیلی هم حال میده چون من هم یه نو-واژه ای اینجا توپوندم و اینا!!!
همیشه پرورده باشی!
هه، منو باش ! نظرم رو زیر پست پایین گذاشتم ! حالا خیلی هم مهم نیست. یه کمی عصبانی بودم .ولی در کمال آرامش هم نظرم همونه . ناآگاهی باضافه خشونت ناشی از تو سری خوردگی یه پتانسیل وحشتناکیه برای جنایت . و اگه این پتانسیل در ابعاد گروهی به فعل دربیاد ، جنایتهایی رخ میده که در تاریخ ثبت خواهند شد. از همین لگد کردن آدم برفی شروع میشه....اوه اوه اوه
من فکرمی کنم مشکل مابانوع حضورافغانهاست که عمدتاغيرقانونی است .
همه جای دنيامردم باپناهجويان غيرفانونی مشکل دارندومحدودبه ايران نميشودچون امنيت جامعه رابه مخاطره می اندازندخصوصااگرازکشورهای توليدکننده موادمخدرباشند.
من فکرمی کنم مشکل مابانوع حضورافغانهاست که عمدتاغيرقانونی است .
همه جای دنيامردم باپناهجويان غيرفانونی مشکل دارندومحدودبه ايران نميشودچون امنيت جامعه رابه مخاطره می اندازندخصوصااگرازکشورهای توليدکننده موادمخدرباشند.
Faghat hamenghadr megam marg bar zeiton va iranihai nezhad parast
Faghat hamenghadr megam marg bar zeiton va iranihai nezhad parast
Faghat hamenghadr megam marg bar zeiton va iranihai nezhad parast
Faghat hamenghadr megam marg bar zeiton va iranihai nezhad parast
زيتون عزيز،
ایرانی ها در غرب این قدر تحقیر آمیز نگاه می شوند، صد بار بیشتر از افغان ها در ایران، و اینکه شما را کسی تحقیر آمیز نگاه کنه یا نه چیزی نه به شما اضافه می کنه و نه کم می کنه، او فقط طرز نگاه خودش به آدم ها را نشان می دهد.
شما ایرانی ها فاشیست هستید، نمی دانم چرا دنباله رو هیتلر هستید در حالی که، هیتلر در طبقه بندی تاریخی خود در پایین ترین رتبه ایرانی را بعد از عرب و یهود قرار داده بود. اگر باور نمی کنی کمی اسناد تاریخی را مرور کن.
Faghat hamenghadr megam marg bar zeiton va iranihai nezhad parast
Faghat hamenghadr megam marg bar zeiton va iranihai nezhad parast
آقای سهراب کابلی منظورت از * اگر ما دست به کار نشویم چه کسانی این مردم را نزدیک خواهند کرد، اسرائیل؟* چیه!!؟؟ من فارسی دری مردم افغانستان را درست نمی فهمم, گاهی در فارسی ما ایرانیها معنی درستی ندارد!!
زیتون جان سلام مجدد
من یک پست عجالتا در باره مطلب اخیرت نوشتم. اینجا
http://www.kabuli.org/archives/international/001784.php
بدرود
نسیم
منظورم این بود: اگر ما دست به کار نشویم چه کسانی این مردم را نزدیک خواهند کرد، اسرائیل؟
زیتون عزیز درود!
خوشحال شدم از این پستت و هم ناراحت. ناراحت از اینکه چقدر نفرت میبارد در آن ملک، چقدر انزجار پر است در قلوب. در نظر بگیرید، آن پسربچههای کوچک وقتی بزرگ شوند چه خواهند شد؟
در نظر بگیرید وقتی این پسربچههای کوچک آنهم در پایتخت به آن بزرگی وقتی چنین برخورد میکنند و نفرت میبارند بعد چه توقعی از بزرگان شان داشت؟
فرض بگیریم افغان بد است و بی سواد و عقب مانده اما نه به این حد که با دیدن کاری و آثاری از افغان سراپای پر از نفرت شود.
با اینکه افغانها ستمهای زیادی دیدند اما من اینجا میبینم چقدر ایرانی زیادند چه کارگر شان و چه مهندسان شان. اینجا همه خوشحالند که به ایرانیها چای و چلم تعارف کنند نه چماق، نه زندان، نه نفرت.
شاید خبری بیش از 500 شرکت تجاری ایرانی در افغانستان مراوده تجاری دارند را شنیده باشید http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8710111124
شما بارها دولت را مقصر میدانید اما این مورد چه؟
بعد از دیدن آن صحنه شما چه کار کردید؟ نصیحت کردید که تکرار نکنند و یا خاموش ماندید.
این دنیا میگذرد اما نقش پای مان و عمل کردهای مان باقی خواهند ماند. اگر ما دست به کار نشویم چه کسانی این دولت را نزدیک خواهند کرد، اسرائیل؟
نژاد پرستی یکی از خصایل نکوهیده انسانیست, چطور ممکنست که یک ملتی و یا دولتی تمام کمبودهای اقتصادی و یا ناهنجاریهای اجتماعی را بگردن مشتی انسان بخت برگشته که از بد حادثه بکشور میزبان پناه آورده اند بیاندازد!!؟؟
متاسفانه شدت و یا ضعف نژاد پرستی و بیگانه ستیزی با اوضاع اقتصادی رابطه مستقیم دارد, در وضعیت خوب اقتصادی و احتیاج به نیروی انسانی , نژاد پرستی و بیگانه ستیزی جای خود را به استقبال از نیروی کار بیگانگان میدهد , و در حالت بحرانهای اقتصادی فضا برای گسترش گرایشهای نژاد پرستانه مساعد میگردد.
در مورد ایران و مشکل مهاجران افغانی باید اضافه کنم که علاوه بر ناهنجاریهای اجتماعی که دولت اسلامی ایران سعی دارد آنرا به گردن مهاجرین افغانی بیاندازد , یاید اختلافات سیاسی دولت اسلامی ایران را درافغانستان به آن افزود.
وافعیت اینستکه افغانستان شدیدن در جنگ داخلی درگیر است و مهاجرت ملیونها افغانی بخاطر نتایج سالها جنگ طولانی به ایران , میتواند فشار بر دولت افغانستان و نیروهای ائتلافی را کم کرده و دست آنها را در سرکوب نیروهای طالبان بازتر بگذارد و این چیزیست که دولت جمهوری اسلامی نمی خواهد, جمهوری اسلامی میخواهد که در عراق و افغانستان , تا آنجائیکه ممکن است جنگ داخلی ادامه داشته باشد , تا دولتهای غربی مجالی برای رسیدن به حساب جمهوری اسلامی نداشته باشند.
در خاتمه به دوستان یاد آوری میکنم که گول شایعات بی اساس را نخورند؛ چند وقت پیش , اگر یادتان باشد فیلمی که به وسیله تلفن همراه گرفته شده بود در تهران دست به دست میگشت و حتی روی اینترنت هم نشان داده شد, در این فیلم از زور گیری و تجاوز چند مرد به یک زن فیلم برداری شده بود, خیلی زود شایع شد که این مردها افغانی هستند , و عده ای هم شروع به ضرب و جرح افغانیها در در کوچه و خیابان کردند.....................................بعدن با دستگیری آن افراد مشخص شد که آنها افغانی نیستند بلکه از هموطنان کشته و مرده انقلاب اسلامی میباشند!!؟؟
کامنتهای ۱۸ و ۱۵ و ۱۴ و ۱۳ هرچهارتاش مال خودت هستند کريم . خر خودتی و اون بابای جاکشت
الاغ چرا فرم نوشتنتو عوض نميکنی ؟ صفحه رو فول اسکرين که ميکنيم نوشته های تو تابلوه
باباجان زيتون نميشه اين يارو رو مسدودش کنی؟
چه کسی ره به ترکستان می برد؟
www.newsecularism.com
دانای نادان
چه چیز در قرآن و دین «مبین» بوده که در درازای هزار و چهارصد سال، به مومنان این توانش و پروانه را داده تا به خشونت گرایند و به نام خدایشان کسان را در آتش افکنند، دستها را ببرند و پاها را پی کنند؟! این پرسشی است که این روزها در پی خواندن متن «قرآن محمدی» آقای اکبر گنجی و نقدهای آقای حسین میرمبینی بر آن، برای من پیش آمده و در ادامه برآنم تا پاسخی برای آن بیابم. بنیاد بحث اینان بر سر نقش دین و تاثیرش بر روند پیشبرد دموکراسیخواهی در ایران است از همین رو میباید بپرسم که خيزش به سوی دموکراسی در ایران آیا بدون نقد درونی آیین به هیچ رو ممکن هست یا خیر؟
======================================================
«برادر بزرگها» – مدل ایران 2009
یک وبلاگ نویس ایرانی در تهران
در دنیائی که قصه اش در کتاب"1984" جرج اورول آمده، تاریخ را بر طبق نیازهای رهبری بازنویسی می نمایند، انسان از حق آزادی تفکر برخوردار نیست و موظف است بر طبق دستورات برادر بزرگ رفتار و اقدام نماید. برادر بزرگی که در همه جا حضور داشته و چشم مراقبتش همیشه باز است. کوچکترین سرپیچی از اوامر برادر بزرگ باعث آن می شود که فرد متمرد ضرب شصت محکمی را از برادر بزرگ متحمل شود. چنین وضعیتی که اورول در تخیل خود پیش بینی اش را کرده بود، جلوه گر آن چیزی است که امروزه در مملکت ما می گذرد و این در حالی است که رژیم، برهبری برادر بزرگ هائی مانند خامنه ای، احمدی نژاد، لاریجانی و امثالهم، نه فقط خواهانش هستند، بلکه امکانات حقوقی و تکنولوژیکی آن را دارند که عملا به این امر تحقق بخشند؛ اما...
===================== کوتاه و گويا ====================
درباره دیدار آقای خاتمی با رهبر انقلاب
محمدعلی ابطحی
چرا فرق نمی کنه ؟
اون پدری که عربها(بخون مسلمونها) از کشور و فرهنگ ما درآوردن هیچ قوم دیگه نتونست در بیاره
ميگم عمه اين ما نيستيم و کريم و ... خود مانی والله
هر دفعه مياد يه چيزايی درباره وبلاگش ميندازه و مارو کنجکاو ميکنه بريم ببينيم چه خبره
ماهم با هزار اميد ميريم ببينيم ايندفعه چيز بدرد بخوری داره يا نه
ببين هردفعه پست جديد ميزاره کريمم پيداش ميشه
ايوالله خوب بقولی جديدييا سرکارمون گذاشتی ها مانی
کریم خله باز پیدات شد؟بابا ما چندبدیم تو برگردی مکزیک؟ بابا خودتو جای یکی دیگه هم میخوای جا بزنی حداقل کامنتهاتو بفاصله دو سه ساعت بگذار که نفهمیم خودتی!
این فرم نوشتنت هم تابلوه اگه با صدتا اسم هم بنویسی معلومه. منظورم شماره ۱۵ است که خطاب به ۱۳ و ۱۴ خودت نوشتی.آره ما هم خریم نفهمیدیم !!! بابا چقدر تو الافی آخه؟
سلام زیتون.
ناسیونالیسم در حدی خوب است که انگیزه ای برای پیشرفت کشورت و همدلی و سمپاتی شود. بیشتر از آن خطرناک است و مضر. مثل همین واقعه ی به عقیده ی من تلخی که تو بیان کردی. ناسیونالیسم افراطی دلایل زیادی دارد. یکی به دلیل کمبود مهاجر و فرهنگ مهاجر پذیری در یک کشور است و دیگری عقده ی خود کمبینی و وضعیت اقتصادی خراب است.
به هر حال این هم یکی دیگر از معضلات جامعه ی ماست که امیدوارم روزی وجود نداشته باشد. اما چه خیال باطلی.
اين دو کامنت ۱۳ و۱۴ کمی بو داره !!
يکی داره تبليغ وبلاگش را ميکنه ؟؟
قضولباشی که وبلاگ نداره . اين ديگه
چه جانور با هوشيه!؟
درود بر مهندس مانی !!! عزيز و وبلاگش و اين دو کامنتش
کامنتهای پستهای قبلی را بطور کامل و موبمو خواندم
و چیزهای جالبی!؟ دیدم..خبری که بنده درمورد
مردن سرهنگ حمایت داده بودم از خودم نبود بلکه از
سایت دیگری بود و خود بنده اینرا متذکر شدم
اما زیتون و پسرک هوسباز مورد علاقه اش
با دلقک بازی اینرا دستاویزی برای تمسخر بنده
قرار دادند که در این مورد توضیحاتی
را لازم مبینم که بدهم و درروزهای اینده خواهم داد
فعلا خسته از سفرم و مجال گفتگو نیست
فردا سرحال و غبراق و دست پر بازخواهم گشت
این پست اخر را هم زیتون عمدا به راه انداخت تا
مجالی شود برای سلطنت طلبهایی که میخواهند از
عربهای بخت برگشته و بالنتیجه اسلام ابراز بیزاری
کنند و طبق معمول تریبون زیتون برای این کار
دربست در اختیارشانست اگرباورتان نمیشود به کامنتهای
۴ و ۶ نگاه کنید و همینطور کامنت اول که گفته
بله زمان شاه ما بهمه احترام میگذاشتیم
چون شاه بود!! و الان که نیست اینجورشده!!
و اما سخن اخر را به زیتون بگویم و بروم تا فردا
زیتونی دستت دیگر برای همه رو شده تو اگر
قصد خیر داشتی شب و روز برای جنبش ما ماستیم!!
تبلیغ نمیکردی همه کارهایت با برنامه قبلی است
هرچند جز دو سلطنت طلب یعنی لیلا و سرهنگ
کس دیگری برای ان پست ماماستیم!؟ تره ای هم خردنکرد
و کامنتی نگزاشت. همین بخوبی میتواند شکست
مفتضحانه اتان را نشان دهد که بدانید این مسخرگیها
طرفداری ندارند.. بخوبی میدانم که در این مدت
فکرکردی و پیش خود گفتی غیبت فضولباشی
دائمی شد و من میتوانم هر لجن پراکنیی بکنم
غافل از انکه بنده حی و حاضر برای کوبیدن در
دهان تو و سلطنت طلبان مربوطه!؟ کماکان خواهم نوشت
برگشتم و خوش برگشتم هرچند زیتونی دست بدعا
بود که انقدر به من خوش گذرد تا ماندگارشوم باید بگویم
بله سفرخوبی بود و خوش هم گذشت امادر بازگشت یکبار اتصال
به اینترنت کافی بود که همه خوشیهایم به ناخوشی بدل
گردد چگونه؟! خواهم گفت.. خانم زیتون حتما آخرین نوشته پسرک
بیشرافت را دیده اند که چگونه تصویر یک فاحشه!؟
را بجای خانم حضرت زینب قرارداده و اگر به تاریخش دقت کرده باشید
درست این کاررا در بهبوهه عاشورا و تاسوعا کرده خب خانم
زیتون بنده تصمیم داشتم مدتی از سایت شما دوری کنم اما
دیدن ان عکس چنان نفرت مظاعفی از این جوجه سلطنتی در بنده
قلیان کرد که چاره ایی جز امدن به اینجا و فرستادن چند
لیچار ابدار به این جوانک حرامزاده دوست داشتنیت برایم باقی نگذاشت
البته این عقده ایی بااین عملش باز حرف مرا به اثبات رساند
که همانا شهوتران بودنش است. بنده در این پنج سال بارها گفتم
که این شخص از همانهایی است که شبها در خیابانهای کالیفرنیا
مست و لایعقل!! بدنبال دخترکان میفتد و تا شهوت کثافتش
را باانها فروننشاند دست بردار نیست دیدید که درست گفتم
نمونه اش هم همین عکسی است که دراخرین پست گذاشته که نمایانگر تفکرات
هوسبازانه و کثیفش درمورد افرادیی است که بتاریخ پیوسته اند
اخر پست لجن!؟ باز مدتی چشم مرا دور دیدی و
افسارت گسیخت؟؟ منطورت چیست؟ حضرت زینب چه
هیزم تری به تو و خاندان کثیفت فروخته؟! اینهمه کامنتهای
اعتراض وفحش که نوش جانت باد!!هرروز از سوی
مسلمانهای باغیرت برایت میرسد و همه را میخوانم و لذت میبرم
و درجریان تک به تک انها هستم خب بارها بتو گفتم
تو در ابتدا اگر با خمینی مشکل داشتی وبنده قبول
داشتم که شاید خمینی کاری با خاندانت کرده!؟ که از وی بیزاری
اما دیگر زینب و فاطمه چرا؟ در این پنج سال که بخیال
خود اسلام را افشا کردی چه طرفی بستی؟؟ چقدر باید از طرف
مسلمانان انچه لیاقتت است بشنوی تا تمامش کنی؟ سهمیه فحشت در سایت
زیتون را البته بنده تقبل میکنم همانطور که در این پنج سال کرده ام
نمیگزارم نفسی به راحتی بکشی خیالت راحت!!
افاغنه کردها و تاجيک ها جزيی از خانواده فارس می باشند ولی به گور پدر هرچی عرب است!! عرب ها را بايد شاشيد بهشان به زبانشان به فرهنگشان به قبيله هايشان.
خوب می گفتی آصف دوستاشو صدا کند و پسره رو یک چند شبی عروس کنند! هاهاهاهاها
سلام زيتون جان !
اصولا بايد اين پسره رئيس جمهور آينده ايران شود دليلش اينه که درآن صورت لااقل دستش بازميشه هرچه را که افغانها ساخته يا درساختش دست داشه خراب ميکنه مثلا يک روز دستورميده همه ساختمانهايی که توسط کارگران افغان ساخته شده است ازبيخ خراب گردد تهران گل وگلزار میشه . همه کانالهای آب وفاضلابی که توسط افغان ها ساخته شده ازسرکورشود وهمه پارک های شهرکه توسط افغانها نهال کاری شده است ازبيخ تخريب گردد ونهالها سوزانده شود و هرچه ساختمان سنگ نماو آجرنما است باید خراب گردد چون آجرهای آن درکوره های آجرپزی توسط کارگران افغانی ساخته شده است وهمين طوربگير بورو .... دراينصورميبينی که دنيای اين پسره پاک و مسئله ازريشه گل وگلزار ميگردد .
حالا عکس قضيه را ميگويم ُ مثلا يک افغان دربرابراین پسره که فرض میکنیم حالا رئیس جمهورایران است پيدا شود ودستوردهند که هرچه ساخت ايران است درافغانستان ازبين برود دراين صورت ما شامپو ازکجا بياريم سرمون را بشوريم ؟ پفک نمکی ازکجا بياوريم تا بچه های مون بخورند ؟ مکارونی لادن مگه ميتونيم خودمان بسازيم ؟ بدترازآن اگراين افغان دستوردهند که آب هرمند نبايد ديگه وارد ايران شود دراين صورت ..... وای خدا دارم حس ميکنم شده ام عين شمر .... آب را ميبندم ....خو ب بسه
مسئله ديگه اينکه اصولا ما مردم هنررا ازروی هنرمندش مينگريم . ميگوييم کار کی است ؟ مثلا اگرهمين ادم برفی ساخت آقای جورج واشنگتن ميبود شايد اين پسرودخترمراسم عروسی شون را هم دربرابراون برگزارميکردند ولی حيف که اين آدم برفی ساخت يک کارگرافغانی بوده است ......
ديگه اينکه به زيتون جان توصيه ميکنم اينقدرانار انار افغانی نگه ممکن پسره بفهمه تو انارافغانی خوردی وبياد شکمت را سفره کنه ...... امروز خيلی طولانی شد ببخشيد .....
رفتار نژاد پرستانه چیزی نیست که خاص یک قوم و قبیله با یک کشور باشه
در گوشه گوشه این کره خاکی همین رفتار غیر انسانی دیده میشود
باید به علت آن توجه کرد چرا باید در کشورهای پیشرفته این رفتار باشد که هست در کانادا در امریکا در انگلیس استرالیا همه جا استثنا ندارد
اگر خوب بررسی کنید خواهید دید این از زیاده خواهی آدمیزاد است آره زیاده خواهی! فکر کنید و خودتان متوجه این نکته خواهید شد سهم بیشتر از تمام چیزهای خوب دنیا مادیی یا معنوی
زيتون عزيز:
من اصولا مثل تو برای اصف عزيز به عنوان يک قرد انسان با کاری که ان دختر و پسر جوان با ادم برفی او کردند متاثر شدم ..
ولی حفيفت اين است حس دفع بيگانه يک احساس غريزی درانسان است که در طول زمان به مدد ان فلسفه ناسيوتاليسم بنا شد که درغایت
سبب ایچاد ملت ها و کشور های مختلف در جهان گردید و اختلافات تاریخی شکل و رنگ و پوست این حس دفغ بیگانه را تشدید کرده اند
نمونه های ان نفرت عرب و ایرانی.. نفرت ترک و يونانی .. نفرت فرانسوی و آلمانی ..
نفرت چينی و ژاپنی.. سیاه و سقید از يکديگر است که برايمان گفتمان های اشنايی هستند .
ولی از اوایل فرن بیستم انديشمندان معاصر با شعار های تساوی انسان ها به ستیز با این احساس نفرت از بيگانه برخواسته اند ..
که میبینم فقط اندکی دراين راه موفقيت داشته اند
بناربراين میتوان ان عمل ان دو جوان رابخاطر نادانی و پیروی از غريزه شان بخشید
و تصور ميکنم با کمی موعطه !!
ممکن بود انها متوجه اشتباه شان نمود
زيتون گلم
نفرت ایرانیها از عربها سابقه تاريخی داره و خود عرب ها هم بشدت از ما متنفرند و من اين تنفر را بارها و بارها شخصا ديده ام.
صدام کثيف را حتما يادتان هست که تالحظه ای که داشت به دَرَک واصل ميشد هنوز کينه عميقش نسبت به عجم را بيان ميکرد
فلسطينيها خون ايرانيها را نميپذيرند
اماراتيها و بحرینی ها روی جزاير ايران دست ميگذارند و خليج فارس را عربی مينامند
و هزاران مورد ديگر
اگر همین اعراب نبودند و با شمشیر اسلام شان کشور ما را تارومار نکرده بودند و کتابخانه هایمان را نابود نمیکردند الان ما هزار سال جلوتر بودیم.
پ.ن:يادمون باشه اونهايی که توی خوزستان عربی حرف ميزنند عرب نيستند بلکه فقط زبانشان عربی است من دارم درمورد اعراب واقعی صحبت ميکنم
سلام زيتوني عزيزم؛
خوب به سلامتي بايد نژادپرستي رو هم به سياههي خصوصيات درخشانمون اضافه كنيم. البته ميدونم كه همه اقوام خوب و بد دارن، ماجراي خفاش شب رو يادت ميآد؟ همهاش ميگفتن يارو افغانيه بعد كه گرفتنش ايراني از آّب دراومد. همون موقع يادمه مجله زنان با يه سري دختراي ورزشكار افغاني مصاحبه كرد و اونا خيلي شاكي بودن كه چرا سر اين ماجرا ازشون حتي يه عذرخواهي ساده هم نكردن. خلاصه خدا همه رو به راه راست هدايت كنه...
زيتون جان
شمادراين پست يک جانبه قضاوت کرديد. همه مردم بی دليل ياازسرتعصب باحضورافغانهامخالف نيستند. خيليهامانندمن آسيبهای غيرقابل جبران ديده اند. افغانهادرکشورمابسيارجرم وجنايت کردندومی کنند. البته منکروجودافرادسالم دربينشان نيستم ولی آنهايی که به ايران آمدندمعمولاغيرقانونی وازطبقات فقيرفرهنگی واجتماعی هستندکه بدون هيچ هويت نامه ای ازمرزهاي بی دروپيکرماواردوهرچه بخواهندميکنند.
در مورد پست می خواستم در مورد برتراند راسل بزرگ این نکته را اضافه کنم که همانطور که همه می دانیم او مرزها را خطوط فرضی احمقانه ای می دانست ناگزیر از بین رفتن هستند و بالاخره روزی برداشته خواهند شد.
وای بر مردم ایران که با افغان هایی که نزدیک ترین قوم به ما هستند (زبان-مرز- نژاد) اینگونه رفتار می کنیم.
ضمنا با توجه به اینکه ممکن است گروهی بگویند افغان ها جرم مرتکب می شوند ، همین جا این نکته را اضافه می کنم که طبق آمار نیروی انتظامی درصد وقوع جرم در قشر افغانی ساکن ایران بسیار پایین تر از متوسط وقوع جرم در کل جامعه است. به عبارتی علی رغم تصور عامه افغان ها شهروندان خوبی برای حامعه ما بوده اند
زیتون عزیز
سلام
خیلی متن زیبا و به جایی نوشته ای.
شالوده اعلامیه حقوق بشر برابری انسانها اعم از هر نژاد و جنس و رنگ و عقیده ای است.
شاید یکی از مهمترین محک ها برای آزمودن اینکه دموکراسی در یک کشور چه مقدار عمق دارد ، این باشد که ببینم مردم آن کشور چه مقدار به دیگر اقوام و کشورها احترام می گذارند. ما در این زمینه نیز مانند بسیاری دیگر زمینه ها بعد از انقلاب پسرفت داشته ایم. هر چند که قبل از انقلاب نیز خیلی به دیگر اقوام احترام نمی گذاشتیم اما به دلیل اینکه رفاه بیشتری وجود داشت و از طرفی خارجی های بیشتری نیز به ایران می آمدند ، احترام بیشتری به دیگر اقوام می گذاشتیم.
برتراند راسل نویسنده بزرگ انگلیسی معتقد است که مرز ها یک سری خطوط فرضی هستند که فقط باعث جنگ شده اند.-نقل به مضمون-
برای اینکه بتوانیم به دیگر اقوام و ملتها احترام بگذاریم کافیست یک لحظه چشممان را ببندیم و تصور کنیم که ممکن بود ما در آن کشور و یا در آن قوم به دنیا آمده بودیم.
فراموش نکنیم که فرزندان پناهندگان افغانی در کشور ما امکان رفتن به مدرسه را ندارند. چگونه است که مردم یک کشور هزار جور ادعای منشور کورش و حقوق بشر را دارند ، اما این در مقابل این فاجعه چیزی نمی گویند. منظور من این نیست که علیه حکومت تظاهرات کنند ، چرا که اگر امکان عملی بود برای بهبود وضع خودشان می کردند ، اما چرا ما در وبلاگ های فارسی و در جامعه روشنفکری نمی بینیم که این اتفاق محکوم شود ؟
همین الان در انگلیس در مطبوعات و در جامعه متوسط و روشنفکری جنجالی به پا شده است زیرا شاهزاده هری در جایی از لفظ نژاد پرستانه و توهین آمیز
paki
برای پاکستانی ها استفاده کرده است و علی رغم معذرت خواهی او هنوز این حنحال فروکش نکرده است.
باید که کمی خود و جامعه خود را مورد نقد قرار دهیم.
آفرین به تو زیتون عزیز و دوست داشتنی
زیتون عزیز
سلام
خیلی متن زیبا و به جایی نوشته ای.
شالوده اعلامیه حقوق بشر برابری انسانها اعم از هر نژاد و جنس و رنگ و عقیده ای است.
شاید یکی از مهمترین محک ها برای آزمودن اینکه دموکراسی در یک کشور چه مقدار عمق دارد ، این باشد که ببینم مردم آن کشور چه مقدار به دیگر اقوام و کشورها احترام می گذارند. ما در این زمینه نیز مانند بسیاری دیگر زمینه ها بعد از انقلاب پسرفت داشته ایم. هر چند که قبل از انقلاب نیز خیلی به دیگر اقوام احترام نمی گذاشتیم اما به دلیل اینکه رفاه بیشتری وجود داشت و از طرفی خارجی های بیشتری نیز به ایران می آمدند ، احترام بیشتری به دیگر اقوام می گذاشتیم.
برتراند راسل نویسنده بزرگ انگلیسی معتقد است که مرز ها یک سری خطوط فرضی هستند که فقط باعث جنگ شده اند.-نقل به مضمون-
برای اینکه بتوانیم به دیگر اقوام و ملتها احترام بگذاریم کافیست یک لحظه چشممان را ببندیم و تصور کنیم که ممکن بود ما در آن کشور و یا در آن قوم به دنیا آمده بودیم.
فراموش نکنیم که فرزندان پناهندگان افغانی در کشور ما امکان رفتن به مدرسه را ندارند. چگونه است که مردم یک کشور هزار جور ادعای منشور کورش و حقوق بشر را دارند ، اما این در مقابل این فاجعه چیزی نمی گویند. منظور من این نیست که علیه حکومت تظاهرات کنند ، چرا که اگر امکان عملی بود برای بهبود وضع خودشان می کردند ، اما چرا ما در وبلاگ های فارسی و در جامعه روشنفکری نمی بینیم که این اتفاق محکوم شود ؟
همین الان در انگلیس در مطبوعات و در جامعه متوسط و روشنفکری جنجالی به پا شده است زیرا شاهزاده هری در جایی از لفظ نژاد پرستانه و توهین آمیز
paki
برای پاکستانی ها استفاده کرده است و علی رغم معذرت خواهی او هنوز این حنحال فروکش نکرده است.
باید که کمی خود و جامعه خود را مورد نقد قرار دهیم.
آفرین به تو زیتون عزیز و دوست داشتنی