93 :: توسط homeira در 2009-06-16 13:03

نمی خواهند گربه شرقی من نفس بکشد
نه، نمی خواهند خاک شرقی من
ریه هایش را پر کند از هوای تازه آزادی
بی بمب دیکتاتوری
بی بمب دروغ
بی بمب مذهب
بی بمب خوشه ای ظلم و رذالت

حکومت سیاه قدرت بالهایش را باز کرده
بالای سر خاک زرد من

شعر از حميرا طاری
خيال تشنه

92 :: توسط homeira در 2009-06-16 13:03

نمی خواهند گربه شرقی من نفس بکشد
نه، نمی خواهند خاک شرقی من
ریه هایش را پر کند از هوای تازه آزادی
بی بمب دیکتاتوری
بی بمب دروغ
بی بمب مذهب
بی بمب خوشه ای ظلم و رذالت

حکومت سیاه قدرت بالهایش را باز کرده
بالای سر خاک زرد من

شعر از حميرا طاری
خيال تشنه

91 :: توسط حميد پوريان در 2009-05-03 02:06



انقلاب ايران، انقلاب عليه وضعيت زنان بود
www.newsecularism.com
پروین اردلان

من همواره گفته‌ام که انقلاب ایران بیش از آن‌که انقلاب علیه یک حاکمیت باشد، انقلاب علیه وضعیت زنان بود.
======
پیام سرگشاده به خانم میهن جزنی

مهستی شاهرخی

اطلاعیه ای، که شما درودهای بی شمار «میهن جزنی» را برای «تهیه کنندگان آن» می فرستید، حاکی از ائتلاف جمعی از زنان، از توده ای و اکثریت تواب شده تا زنان میانه روی درون حاکمیت و بستگان و وابستگان درون حکومتی است که، به قول خودشان، صلح جویانه (توچه: دوران انتخابات است و برخی این انتخابات را تحریم کرده اند!) از هر که رئیس جمهور شد (چه خواجه علی چه علی خواجه!) مطالباتی دارند. راستی این همه صلح جویی و این همه دور زدن مسایل و نداشتن اظهار نظر سیاسی (تایید مطلق حاکمیت) برای مطالباتی چنین مهم شما را به فکر نمی اندازد؟

========
کوتاه و گويا
========

مجلس لهو و لعب جوانان و شبيخون فرهنگی دشمن در سمنان


90 :: توسط nana در 2009-05-03 00:23

اگرچه حسن آقا خودش جواب این دانشجو !!!!!!! را میدهد
ولی اما به عنوان بزرگتر وبلاگستان و
نه نه پیرزن بودن بنده کمی به این سئوالات دانشجوووووووووووو ! پاسخ
میدهم تا فهمش را بالاتر ببرم :

خسن آقاي عزيز شما به اين چند سوال جواب بديد لطفا:
1)قاضي مشروع دانستن نظام كيست؟ اروپا؟ چين؟ روسيه؟ آمريكا؟ سازمان ملل!؟


قاضی هیچ یک از اینان که گفته ای نیستند بلکه ما مردم شهروند مدرن و
قرتی قرشمال و غرب زده و عاشق عیاشی و شرابخواری و لختی بودن
و باقی کیف های این (( جهانی )) و
مث آدما زندگی کردن هستیم که بر
فرد انتخابی ما ملایان ایران با همدستی توده ای های ایران کودتا
کرده و سپس شروع به کشتن ما کردند

ملایان کنونی ایران همگی از دم از روز
کودتا بر علیه ما شهروندان فقط نمایندگی امت اسلامی خود را دارند
والسلام


فهت رفت بالا ؟

2) فايده سلب مشروعيت چيست؟ توجه به حقوق بشر در ايران؟ كمك به توسعه اقتصادي ايران؟ باز شدن فضاي سياسي؟

با تشکیل دادگاهی بین المللی و ثبوت غاصب بودن و مردم ایرنکش بودن و ایران را ویران کردن میتوان به
ملایان ایران اردنگی زد
اگر با زبان خوش نرفتند به کمک نیروهای ضد فاشیستی ناتو

بالاخص که اکنون گردن های کلفت مفتخورشان زیر اتهام بمب هسته ای ساختن که واقعیت هم هست قرار دارد

فهمتربالاتر رفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

3)سري پيش كه مردم راي ندادند و ر‍ژيم به دروغ گفت بيش از 60 درصد راي دادند و احمدي نژاد انتخاب شد :


مردم از تو دانشجو عاقل تر بودند که سری قبل رای ندادند
زیرا امت گهی اسلامی از توبره اسلامش شخص دکتر حمقی را که در واقعیت معرف این نظام است به روی کرسی نشانیدند و درعرض چهار سال
کاری کرد و گه کاری این نظام را به شکلی بیرون ریخت که رفرمیست های توده ای سرخ داس و چکشی ایران سی سال بود هی زیر فرش
جارو میکردند

دکتر حمقی به گردن شما مردم اسیر و برده ایران حق دارد حق برملا کردن
واقعیت ناب و خلص و گهی و خونی اسلام ملایان دروغگوی ایران پریود



3-1) واكنش كشورهاي خارجي چه بود؟

کشورهای خارجی کل ملایان را قطع
امید کردند و این بزرگترین فایده بود


3-2) واكنش مردم چه بود؟

مردم دو گونه هستند اکنون

خودی ها
غیر خودی ها


خودی ها کیف کردند و به چپاول و کشتن و شکنجه و ترور و تجاوز و .....
ادامه دادند

غیر خودی ها هم به ریش ملایان ایران هی پوزخند زدند و نفرین کردند


3-3) واكنش حضرات خارج نشين در برابر حضور احمدي نژاد غير منتخب در آمريكا چه بود؟

من باقی خارج نشینان را نیمدانم ولی
نام دلاک سربینه حمام ارادان مانند جمله های تاریخی در تاریخ این روزهای سیاه و شوم ما مردم خواهد
ماند

زیرا ماهیت دهات و ملا و شپش و حوزه
و باقی را به شکلی رو کردم و به امام
زمانش به شکلی شاشیدم که دیگر خفه خون گرفتند و از امام زمان خود گهی پخش نکردند

این فقط یک نمونه از کار مثبت من

فهمت را بالا بردم ؟ فکر نکنم


نه خسن آقا جان در زمان خاتمي مردم آزاد تر بودن - نرخ تورم كمتر بود - تعداد اعدامها به مراتب كمتر بود - عزت احترام ايرانيان در خارج كشور هم بجاي خود بود.


برای ملتی اسیر که سی سال است به غارت رفته و از هستی و همه چیز ساقط شده است

آزادتر بودن مردم در دوره خاتمی
کمتر بودن نرخ تورم در دوره خاتمی
کمتر بودن تعداد اعدام ها
عزت و احترام ایرانیان در خارج

مانند گهی بی تفاوت است

چرا ؟


زیرا .....این ..د ....فرست ...پلی س
کسانی که بر آنان حکومت میکنند همگی غاصب هستند و غیر قانونی
و نامشروع
و ما مردم میتوانیم این را در دادگاهی که به کمک باقی جهان راه خواهیم انداخت با فکت و فیگور از روزنامه های خود این نظام خون و جنون به اثبات برسانیم
بیخود نیست که خاوران را مشغول از بین بردن هستند هیچ به این فکر کرده ای دانشجووووووووووووووخان ؟

و از همه مهمتر .........ما سلیقه هایمان به دلیل اختلاط ده و شهر که همه را گهی کرده است بالا رفته
ما ایالات متحده ایران را میخواهیم
بسازیم که در آن همه مردم خودی
باشند

آری این حداقل هایت را ببر بکن تو کون خاتمی و میر حسین و باقی لات و لوت های ویترینی خایه لیس

خر فهمت کردم ؟


قبلا من اين سوال را از شما پرسيدم كه چه كسي را براي به قدرت رسيدن در ايران قبول داريد؟ وقتي اين همه ايراني خارج از كشور لياقت ايجاد آلترناتيوي در برابر جمهوري اسلامي ندارند سرزنش داخل نشينان براي تلاش براي نفس كشيدن از سوي آنها و جالبتر از آن نگاه عاقل به جاهلشان نسبت به مردم داخل كشور چيزي جز ناآگاهي نيست.


اوهوی هشششش خودت میگوزی
و خودت میخندی ؟

ریدم به نفسی که تو تبلیغش میکنی
این از اولا

دوما چرا از حسن‌ آقا میپرسی از من
بپرس بهت میگم

ما برای ایران حکومتی از مردم بر مردم
برای مردم میخواهیم عین الگوی کشور
ایالات متحده امریکا

و برای دست یافتن به این خواسته که
همان نشانه گیری بزرگ ما ملت است بعد از سی سال جهنمی و هولناک
ابتدا باید باید باید

دست اسلام را از سیاست خود کاملا قطع کنیم

هیچ راهی الا این برایمان مفید فایده نیست
آری امثال تو در ایران نا آگاه هستید
و به دلیل حمله ده به شهر و گهی شدن و دهاتی شهری شدن همه چیز اکنون قادر به تشخیص نیستید مضافا
بر این که اولا همگی طالب تئوری توطئه هستید ( البته توطئه غرب فقط)
دوما اخبار برایتان سانسور میشود و از نگاه باقی جهان به ایران خبر درست
و درمانی ندارید و بی آبروئی و کثافتی
که همگی با گناه و بی گناه در آن غوطه میخورید

و ما خارج از ایرانیان تمامی تلاش خود را روی آزادی ایران نهاده ایم و هرکس هرکاری میتواند میکند

نمونه ملکه خوشگل زیبائی ایران الاصل
کانادا که کار و زندگی و دلار و شو بیزنس را ول میکند و عوض غلت زدن
در آغوش امثال هیو هفنرها
برای همبستگی ایرانیان برای آزادی ایران تلاش دختر بچه گانه میکند

فهمت رفت بالا ؟ فکر نکنم


دلمون خوش بود گنجي - سازگارا - باطبي - حقيقت جو و ... از مملكت رفتن بيرون تا با ايجاد تشكلي بر اوضاع ايران تاثير بزارند. ميدونم از نظر خارج نشينان همه مزدوند و جيره خوار ولي از نظر من همه مثل طبلند: بلند آواز و ميان تهي!


شما به وسط لنگ نه نه تان خندیدید
که دلتان را به قدرت شخص و اشخاص
دیگری خوش کردید

شما الاغید گنجی و سازگارا و باقی گناهی ندارند

هرگز گناه الاغیت خود را به گردن این و آن نیانداز

ایران را باید مردم ایران آزاد کنند با تکیه
بر خود و قدرت مردمی و آزادی خواهی
خود

هر کس جز این بگوید خیال رهبریت را بر شما مردم دارد

ما شهروندان با بلند کردن پرچم پاک
زرتشت پیامبر اصلی و واقعی خود که به او بیوفائی کردیم و گرفتار دوزخ اسلام شدیم روز قبل از سیرک امت و
ولایت

به اسلام شیعه صفوی خون ریز برای
همیشه در ایران خاتمه خواهیم داد

چه شما دانشجو خوشتان بیاد چه بدتان .......................نانا زولا

89 :: توسط آرش در 2009-05-02 22:19

با سلام

توضیح آقای احمدی نژاد درباره میلیاردها دلار گم شده مورد توجه قرار نگرفت. او گفت بدون اجازه رهبری دولت هیچ هزینه ای نکرده است!
این را داشته باشید و به موارد بذل و بخشش های دیگری هم که پالیزدار به آن اشاراتی داشت، اندکی دقت کنید!

انقلاب و اسلام و اصول و ... همه حرفه. اصل قضیه جای دیگری است. اصلاح طلبان و ایرانیان وطنخواه باید خیلی حواسشان جمع باشه. دچار خوش خیالی نشوند. بایدمتحد و محکم یک جایی بالاخره ایستاد و این انتخابات فرصت خوبی است!!

88 :: توسط دانشجو در 2009-05-02 16:52

خسن آقاي عزيز شما به اين چند سوال جواب بديد لطفا:
1)قاضي مشروع دانستن نظام كيست؟ اروپا؟ چين؟ روسيه؟ آمريكا؟ سازمان ملل!؟
2) فايده سلب مشروعيت چيست؟ توجه به حقوق بشر در ايران؟ كمك به توسعه اقتصادي ايران؟ باز شدن فضاي سياسي؟
3)سري پيش كه مردم راي ندادند و ر‍ژيم به دروغ گفت بيش از 60 درصد راي دادند و احمدي نژاد انتخاب شد :
3-1) واكنش كشورهاي خارجي چه بود؟
3-2) واكنش مردم چه بود؟
3-3) واكنش حضرات خارج نشين در برابر حضور احمدي نژاد غير منتخب در آمريكا چه بود؟
نه خسن آقا جان در زمان خاتمي مردم آزاد تر بودن - نرخ تورم كمتر بود - تعداد اعدامها به مراتب كمتر بود - عزت احترام ايرانيان در خارج كشور هم بجاي خود بود. قبلا من اين سوال را از شما پرسيدم كه چه كسي را براي به قدرت رسيدن در ايران قبول داريد؟ وقتي اين همه ايراني خارج از كشور لياقت ايجاد آلترناتيوي در برابر جمهوري اسلامي ندارند سرزنش داخل نشينان براي تلاش براي نفس كشيدن از سوي آنها و جالبتر از آن نگاه عاقل به جاهلشان نسبت به مردم داخل كشور چيزي جز ناآگاهي نيست. دلمون خوش بود گنجي - سازگارا - باطبي - حقيقت جو و ... از مملكت رفتن بيرون تا با ايجاد تشكلي بر اوضاع ايران تاثير بزارند. ميدونم از نظر خارج نشينان همه مزدوند و جيره خوار ولي از نظر من همه مثل طبلند: بلند آواز و ميان تهي!

87 :: توسط دانشجو در 2009-05-02 16:48

خسن آقاي عزيز شما به اين چند سوال جواب بديد لطفا:
1)قاضي مشروع دانستن نظام كيست؟ اروپا؟ چين؟ روسيه؟ آمريكا؟ سازمان ملل!؟
2) فايده سلب مشروعيت چيست؟ توجه به حقوق بشر در ايران؟ كمك به توسعه اقتصادي ايران؟ باز شدن فضاي سياسي؟
3)سري پيش كه مردم راي ندادند و ر‍ژيم به دروغ گفت بيش از 60 درصد راي دادند و احمدي نژاد انتخاب شد :
3-1) واكنش كشورهاي خارجي چه بود؟
3-2) واكنش مردم چه بود؟
3-3) واكنش حضرات خارج نشين در برابر حضور احمدي نژاد غير منتخب در آمريكا چه بود؟
نه خسن آقا جان در زمان خاتمي مردم آزاد تر بودن - نرخ تورم كمتر بود - تعداد اعدامها به مراتب كمتر بود - عزت احترام ايرانيان در خارج كشور هم بجاي خود بود. قبلا من اين سوال را از شما پرسيدم كه چه كسي را براي به قدرت رسيدن در ايران قبول داريد؟ وقتي اين همه ايراني خارج از كشور لياقت ايجاد آلترناتيوي در برابر جمهوري اسلامي ندارند سرزنش داخل نشينان براي تلاش براي نفس كشيدن از سوي آنها و جالبتر از آن نگاه عاقل به جاهلشان نسبت به مردم داخل كشور چيزي جز ناآگاهي نيست. دلمون خوش بود گنجي - سازگارا - باطبي - حقيقت جو و ... از مملكت رفتن بيرون تا با ايجاد تشكلي بر اوضاع ايران تاثير بزارند. ميدونم از نظر خارج نشينان همه مزدوند و جيره خوار ولي از نظر من همه مثل طبلند: بلند آواز و ميان تهي!

86 :: توسط دانشجو در 2009-05-02 16:47

خسن آقاي عزيز شما به اين چند سوال جواب بديد لطفا:
1)قاضي مشروع دانستن نظام كيست؟ اروپا؟ چين؟ روسيه؟ آمريكا؟ سازمان ملل!؟
2) فايده سلب مشروعيت چيست؟ توجه به حقوق بشر در ايران؟ كمك به توسعه اقتصادي ايران؟ باز شدن فضاي سياسي؟
3)سري پيش كه مردم راي ندادند و ر‍ژيم به دروغ گفت بيش از 60 درصد راي دادند و احمدي نژاد انتخاب شد :
3-1) واكنش كشورهاي خارجي چه بود؟
3-2) واكنش مردم چه بود؟
3-3) واكنش حضرات خارج نشين در برابر حضور احمدي نژاد غير منتخب در آمريكا چه بود؟
نه خسن آقا جان در زمان خاتمي مردم آزاد تر بودن - نرخ تورم كمتر بود - تعداد اعدامها به مراتب كمتر بود - عزت احترام ايرانيان در خارج كشور هم بجاي خود بود. قبلا من اين سوال را از شما پرسيدم كه چه كسي را براي به قدرت رسيدن در ايران قبول داريد؟ وقتي اين همه ايراني خارج از كشور لياقت ايجاد آلترناتيوي در برابر جمهوري اسلامي ندارند سرزنش داخل نشينان براي تلاش براي نفس كشيدن از سوي آنها و جالبتر از آن نگاه عاقل به جاهلشان نسبت به مردم داخل كشور چيزي جز ناآگاهي نيست. دلمون خوش بود گنجي - سازگارا - باطبي - حقيقت جو و ... از مملكت رفتن بيرون تا با ايجاد تشكلي بر اوضاع ايران تاثير بزارند. ميدونم از نظر خارج نشينان همه مزدوند و جيره خوار ولي از نظر من همه مثل طبلند: بلند آواز و ميان تهي!

85 :: توسط دانشجو در 2009-05-02 16:43

خسن آقاي عزيز شما به اين چند سوال جواب بديد لطفا:
1)قاضي مشروع دانستن نظام كيست؟ اروپا؟ چين؟ روسيه؟ آمريكا؟ سازمان ملل!؟
2) فايده سلب مشروعيت چيست؟ توجه به حقوق بشر در ايران؟ كمك به توسعه اقتصادي ايران؟ باز شدن فضاي سياسي؟
3)سري پيش كه مردم راي ندادند و ر‍ژيم به دروغ گفت بيش از 60 درصد راي دادند و احمدي نژاد انتخاب شد :
3-1) واكنش كشورهاي خارجي چه بود؟
3-2) واكنش مردم چه بود؟
3-3) واكنش حضرات خارج نشين در برابر حضور احمدي نژاد غير منتخب در آمريكا چه بود؟
نه خسن آقا جان در زمان خاتمي مردم آزاد تر بودن - نرخ تورم كمتر بود - تعداد اعدامها به مراتب كمتر بود - عزت احترام ايرانيان در خارج كشور هم بجاي خود بود. قبلا من اين سوال را از شما پرسيدم كه چه كسي را براي به قدرت رسيدن در ايران قبول داريد؟ وقتي اين همه ايراني خارج از كشور لياقت ايجاد آلترناتيوي در برابر جمهوري اسلامي ندارند سرزنش داخل نشينان براي تلاش براي نفس كشيدن از سوي آنها و جالبتر از آن نگاه عاقل به جاهلشان نسبت به مردم داخل كشور چيزي جز ناآگاهي نيست. دلمون خوش بود گنجي - سازگارا - باطبي - حقيقت جو و ... از مملكت رفتن بيرون تا با ايجاد تشكلي بر اوضاع ايران تاثير بزارند. ميدونم از نظر خارج نشينان همه مزدوند و جيره خوار ولي از نظر من همه مثل طبلند: بلند آواز و ميان تهي!

84 :: توسط دانشجو در 2009-05-02 16:41

خسن آقاي عزيز شما به اين چند سوال جواب بديد لطفا:
1)قاضي مشروع دانستن نظام كيست؟ اروپا؟ چين؟ روسيه؟ آمريكا؟ سازمان ملل!؟
2) فايده سلب مشروعيت چيست؟ توجه به حقوق بشر در ايران؟ كمك به توسعه اقتصادي ايران؟ باز شدن فضاي سياسي؟
3)سري پيش كه مردم راي ندادند و ر‍ژيم به دروغ گفت بيش از 60 درصد راي دادند و احمدي نژاد انتخاب شد :
3-1) واكنش كشورهاي خارجي چه بود؟
3-2) واكنش مردم چه بود؟
3-3) واكنش حضرات خارج نشين در برابر حضور احمدي نژاد غير منتخب در آمريكا چه بود؟
نه خسن آقا جان در زمان خاتمي مردم آزاد تر بودن - نرخ تورم كمتر بود - تعداد اعدامها به مراتب كمتر بود - عزت احترام ايرانيان در خارج كشور هم بجاي خود بود. قبلا من اين سوال را از شما پرسيدم كه چه كسي را براي به قدرت رسيدن در ايران قبول داريد؟ وقتي اين همه ايراني خارج از كشور لياقت ايجاد آلترناتيوي در برابر جمهوري اسلامي ندارند سرزنش داخل نشينان براي تلاش براي نفس كشيدن از سوي آنها و جالبتر از آن نگاه عاقل به جاهلشان نسبت به مردم داخل كشور چيزي جز ناآگاهي نيست. دلمون خوش بود گنجي - سازگارا - باطبي - حقيقت جو و ... از مملكت رفتن بيرون تا با ايجاد تشكلي بر اوضاع ايران تاثير بزارند. ميدونم از نظر خارج نشينان همه مزدوند و جيره خوار ولي از نظر من همه مثل طبلند: بلند آواز و ميان تهي!

83 :: توسط در 2009-05-02 14:54

در جواب حسن حون, کسی با تحریم انتخابات باعث آمدن امثال احمدی نژاد ها میشه, بیشتر دستش به خون آلوده است, بعد هم اون کسی که اول پناهنده بوده و بعدن برای اینکه بره ایران رفته سفارت و گفته گه خوردم و غلط کردم, با رفتنش به ایران بیشتر به این رژیم مشروعیت مبده تا کسی که برای انتخاب بین بد و بدتر می ره رای میده.....

82 :: توسط خُسن آقا در 2009-05-02 14:21

پاسخ به زیتون خانم(23) بنده که بی احترامی نکردم، تنها نوشتم که کسانی که رای می دهند دستشان به شکلی در این خونها که رژیم می‌ریزد آلوده است. آیا قبول ندارید وقتی که کسی به رژیمی رای می‌دهد به این معنی است که به آن مشروعیت می بخشد و در نتیجه در جنایات آن شریک!؟
واقعا می‌دانید معنی رای دادن چی است!؟ آیا وقتی دلارا دارابی در این رژیم اعدام می‌شود نباید رای دهندگان به این رژیم را در این جنایت شریک دانست!؟ زیتون جان من از شما می خواهم که یک مقاله درست و حسابی بنویسید و در آن این نکات را برای من و دیگران توضیح بدهید:
1. آیا رای دادن به این رژیم به آن مشروعیت می بخشد یا نه!؟
2. آیا اگر کسی رای بدهد مسئول رفتار این رژیم هست یا نه؟
3. اصلا بفرمایید معنی رای دادن یعنی چی!؟
4.اصلا شما بفرمایید معنی مشروعیت یعنی چی؟

81 :: توسط جیم جارموش در 2009-05-02 14:15

واقعا در جواب کسی که می نویسه انقلاب سرخ ایران جز "زارررت" چه جواب دیگه ای میشه داد ؟

80 :: توسط سامان در 2009-05-02 13:16

من واقعا متاسفم که یک انسان تحصیل کرده و خود روشنفکر داننده ! مثل شما، اینگونه می اندیشد : «که فقط انسان های بی خیال رای نمی دهند» ...
چرا شما نمی گویید تنها انسان هایی رای می دهند که همچون زامبی ها درفضای خفقان آور شهرهای ایران می لولند و صبحشان را به شب می رسانند و جز دمی که گویا غنیمت است و می باید دریابیدش، به تجسم ایرانی دیگرگونه هرگز خطر نمی کنند، آنهم به چه کسانی ؟
به ابله طلبان !
به موج سواران اپورتونیستی که حکم تبی را دارند که پس از به مرگ گرفتن بزرگ عمامه داران، چون شما فرهیختگانی، به ریاست جمهوریشان از صمیم ... راضی می شوند !!!
مشکل امثال شما این است که فکر می کنید فقط این نسل شماست که درگیر مشکلات روزمره است و نسل گذشته هرگز با اینهمه مشکل مواجه نبوده و شکمش حتما سیر می باید بوده باشد که رفته و انقلاب کرده ...

البته من تردید ندارم امثال شما اگرچه قارقارشان همیشه از هزاران تریبون به هواست، اما بسیار کمتر از آنند که بتوانند سد راه انقلاب سرخ ایران شوند.

79 :: توسط داريوش.ش در 2009-05-02 12:15

الف.مينو سپهر گرامی ، كسي كسي را مجبور به كاري نمي‌كند همان‌طور كه من تحريم مي‌كنم و دليل دارم و اطلاع‌رساني مي‌كنم زيتون هم حق دارد راي بدهد و دليل بياورد (كه هنوز ما چيزي نشنيده‌ام! البته فكر مي‌كنم يا دست‌خط من اونقدر بده كه خوانا نيست! يا زيتون وقت نداره!) و اطلاع‌رساني كند و اين همان دموكراسي است كه ما دنبال آنيم!
...
ولي چيزي كه مهمه اينه كه موسويان و طرف‌داران راي دادن‌ اين امكان را حضرات اسلامي به آنها داده‌اند كه در همه جا تبليغ نظر و عقيده خود را بكنند ولي تحريم‌كننده‌گان فقط يه اينترنت را دارند كه آن‌هم نصفه و نيمه با فيلتر و پروكسي كار مي‌كنه! اگر به آنها هم همين امكانات را بدهند خواهيم ديد چند نفر پاي صندوق خواهند رفت!
ما هستيم!

78 :: توسط حميد پوريان در 2009-05-02 02:49

========
کوتاه و گويا
=========
www.newsecularism.com
گرامی داشت اول ماه مه

بخشی از مقالهء پارسا نیک جو>>>
=====
بنویس اول ماه مه تعطيل است!

گفتگو با زنده ياد منصور حکمت

گفتگوگر: مصطفی صابر

اول ماه مــه را تعطيل اعلام کرده اند؟
====
يک سال با کارگران ايران

گزارش کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

کارگران ايران در حالی بار نابسامانی اقتصادی و بيکاری ....
======
مجموعهء مقالات دربارهء مسائل کارگری ايران

در صفحهء مخصوص صدای آلمان >>>>

=====
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا ==============


جايگاه گزينهء «بايکوت» در انتخابات پيش رو

در گيری با مشکلات روزمره ای که حکومت بسياری از آنها را عامداً و برای مشغول داشتن و دواندن و خسته کردن مردم اختراع می کند، می تواند باعث شود که انديشيدن به «کوتاه مدت» معنای عينی تر و ملموس تری داشته باشد... اما نتيجهء بلند مدت شرکت در بازی انتخابات چه خواهد بود؟ و من ناظر نشسته در خارج کشور چگونه بفهمم که آن «روزهای تلخ و سياهی» که آقای نبوی در نامهء خود به رهبر حکومت اسلامی ترسيم کرده اند، در کجای سناريوی ايشان برای آيندهء ايران جا می گيرد؟ در صورت انتخاب نشدن موسوی يا کروبی؟ يا پس از اينکه آنها نيز بوسيلهء «رهبر خاتمی شکن» و، بقول آقای نبوی، مبتلا به «پارانويا»، ضربهء فنی شدند؟
...


77 :: توسط در 2009-05-02 02:34

خانم زیتون من فکر کنم , اگر می گفتی که می خواهی به آحمدی نژاد رای بدی , اینقدر اینجا بحث و جدل ایجاد نمی شد!!؟؟ نه خیر, با این جوی که من می بینم , احمدی جون دو باره انتخاب میشه...........

76 :: توسط همسفر در 2009-05-02 02:27

درود - لينکی راجع به ميرحسين موسوی که شايد بهت کمک کنه بتونی بهتر رای بدی !!!!!!!!!!!
http://azadeh-negahiebe.blogspot.com/2009/04/blog-post_18.html

75 :: توسط عمه خانم در 2009-05-02 01:56

ای عمه چی بگم حالم خوب نیست امروز صبح این دخترکو کشتن عمه, این داستان تعویق یکماه و دو ماه همش دروغ بود ,کلک بود
اون احمقام میگن باید عذرخواهی میکرد گناهکار بود اگه نبود اینهمه دفعه حکمش تأیید نمیشد, شعور ندارن , نمیفهمن که دخترک چپ دست بوده چجوری اینهمه ضربه به طرف راست زده !!! بهر حال اینهم گذشت و رفت تا فردا نوبت کی باشه ?!
زندگی !!! مثل آدمی که در مسیر رودخانه ای پرجوش و خروش افتاده و برای نجات خود یک شاخه ضعیفی رو گرفته و فقط تقلا میکنه که قربانیه امواج نشه غافل ازینکه اون شاخه هرلحظه ممکنه بشکنه و طعمه امواج آب بشه
عمه تو هم اگه اینجوری راحتتری برو رأی بده عزیز ولی تروخدا اینقد نگو این چنین کرد و اون چنان, برو رأی بده خودت میدونی ولی عزیز این چیزا واسه فاطی تنبون نمیشه

74 :: توسط ميو در 2009-05-02 01:29

شایان جان
....تفاوت دید و فکر ما...ما به رهائی کامل و آينده ای بدون جمهوری اسلامی فکر می‌کنيم و برای آن در حد توانمان تلاش می‌کنیم و شما به نفس کشيدن...
من که فقط به جز حرف از مليونها ايرانی خارج کشور چيزی نديدم. البته هر چند وقت يکبار وقتی گروهای چپي و نئو نازیها و اسلامگرايان اروپایی یا آمریکایی يه تظاهرات بر عليه اسراييل به راه می اندازن که مثلا چرا از خودش دفاع کرده و در این میان چند تا بچه ای که پشتشون حماسیها سنگر گرفته بودن کشته شدن کلی ايرانی هم باهاشون همراه ميشن و شعارهای ضد اسراییلی میدن. اونهم ايرانيهايی که با رژيم ايران که رييس حماسه مخالف هستن. تلاش ديگه ای که من تا حالا نديدم به جز تلويزيونهای ماهواره ای که وسط کلی دامبول و ديمبول و رقص و آواز دو تا حرف سياسی هم ميزنن که مردم داخل ايران را به هيجان بيارن که برن بگن ما هستيم و زندون بيفتن. بعدش هم همون ماهواره ايها يه تظاهرات کوچک هم در اروپا به راه نمی اندازن که از زندانی شدن اين بدبختها اعتراض کنن. سازمان ملل هم انگار وجود نداره. در ژنو کلی ايرانی هست. کدومشون رفتن وقتی اجمدی نژاد سخنرانی ميکرد يه اعتراض خشک و خالی بکنن؟

73 :: توسط الف .مینوسپهر در 2009-05-02 01:28

زیتون گرامی بادرودی گرم..

من فکر می کنم عموم ایرانیان بالغ وعاقلند ونیازی به قیم وولی وسرپرست ندارند..
بنابراین نباید کسی بخود جرات دهد درمقام ولی وسرپرست به کس دیگری توصیه کند_ رای بده _ یانده _ تحریم کن _ یانکن _ به فلانی رای بده وبه فلانی نده _ اینگونه دخالت ها درحقیقت توهین به دیگران است _ هرکس می تواند بعنوان یک شخصیت فردی بگوید من به این دلایل رای می دهم ویانمی دهم - به این دلایل تحریم ویاشرکت می کنم _ تااینجا قابل توجیه وارزشمند است ولی وقتی کس یاکسانی بخواهند عقاید خودشان را به دیگران تحمیل کنند این دیگر می شود همان کوچک وخواروصغیرتصورکردن افراد
بنابراین من فکر می کنم توصیه به دیگران درقالب رهنمودسیاسی _ کاردرستی نیست
راستی من تازه شنیدم را مین مولایی فوت کرده ومتاسف شدم _ گرچه با برخی از عقاید او کاملا مخالف بودم ولی بهرصورت تلاشگربود
درمورد مقاله آقای جالب آقای احقری باید عرض کنم کسانی که به علت اعمال تروریستی وبمب گزاری وکشتار وخمپاره زنی مورد تنفرجامعه ایرانیان قراردارند همانند عقرب گرفتارشده درآتش خودشان رانیش می زنند واین پلیدان زشت خو چون ازمیزان تنفر دیگران آگاهند _ به تمام طرفداران صلح ومخالفان تروریسم وخشونت گرایی مارک ا مامور اطلاعاتی می زنند _ این نشان خفت وخواری آنهاست وگرنه طلا که پاک است چه منتش به خاک است

آقای احقری حتما دنبال شکایت خود از این دوسایت فرقه تروریستی رجوی باش

تندرست وموفق وشادکام باشی نازنین زیتون........ ماااااااااااااااااااچ

72 :: توسط ميو در 2009-05-02 01:14

زيتون جان درست ميگی . شده داستان خاله سوسکه که ميخواست شوهر کنه و از نامزدهای انتخاباتی میپرسيد : اگه بهت شوهر کنم منو با چی ميزنی؟!
اين خاله سوسکه به اندازه کافی عاقل بود که موقعيت خودش رو درک کنه و بدونه که تا چه حد قدرت تصميم گيری داره. حالا هم رای بدن یا ندن بالاخره فقط بین دو گروه میتونن تصمیم بگیرن. مثل کشورهای دیگه هم نیست که این دو گروه با هم رقابت شدید داشته باشن و از هم بترسن. دوستن با هم. اگه رای هم ندن که بالاخره یکی ازین دو تا آدم رای میارن. متاسفانه من دیده ام که اگه مردم در ایران رای بدن یا نه در خارج کشور هم بالاخره توی اخبارشون همه نشون میدن که مردم ایران رفتن رای دادن ! شاید ندونی ولی مخصوصا در اروپا که رسانه های چپگرا خیلی قدرت دارن خیلی از این حکومت دفاع میشه. حتی از خود حسن آقا هم بپرسی بهت میگه که وقتی میخواد به یه اروپایی (مخصوصا خانمهای اروپایی !) بگه مردم ایران با رژیم نیستن طلفی باید کلی توضیح بده تا فقط یه نفر رو راضی کنه که درک کنه مردم ایران با این رژیم مخالفن. فوقش هم توی تلویزیونهاشون نشون بدن که بله مردم ایران خیلی اهمیتی به انتخابات ندادن. این خبر فقط یه دقیقه طول میکشه و بعدش هم انگار نه انگار. حتی توی ایران هم مردم دو روز بعد انتخابات یادشون میره که اون روز چطور بود. فقط علی میمونه و حوضش. (البته من جزو اونهایی هستم که دلم میخواد وضع کشور بدتر بشه ! دلیلش رو نپرس!)
اين را مردم قبل از انقلاب قبول نکردن و فکر ميکردن چون شاه و آمريکاييها بهشون خيلی احترام ميذاشتن (به طور نسبی) لياقت خيلی بيشتری هم دارن و هار شدن. نميگفتن که آخه ما مردمی که حتی به يه دختر بچه حق نميدهيم که برای ازدواج ( يا به بردگی جنسی فروخته شدن) تصميم بگيره و به زور دختر بچه هشت نه ساله رو ميديم يه مردی ببره خونش چطور لياقت داريم که از حقوق بشر و داشتن حق آزادی سخن و قلم برای خودمان حرف بزنيم؟

71 :: توسط بچه محل در 2009-05-02 00:16

خبر کوتاه بود
اعدامشان کردند
خروش دخترک برخاست
لبش لرزید
دو چشم خسته‌اش از اشک پر شد
گریه را سر داد
و من با کوششی پر درد اشکم را نهان کردم
چرا اعدامشان کردند؟

70 :: توسط رهگذر در 2009-05-02 00:11

خبر به تعویق انداختن اعدام برای دو (٢) ماه، همش دزد و دروغ بود ... متاسفانه، از این رژیم کنونی ایران، بیش از این انتظار تمی توان داشت.

امیدوارم کشته شدن دلارا باعث سرنگونی جمهوری ترویستی اسلامی باشد.

از دوستان خواهش میکنم به زیتون توهین نکنید, او دوست من و شماست.

69 :: توسط داريوش.ش در 2009-05-01 22:20

خبر كوتاه بود و جانسوز !
...
دلارا اعدام شد!
...
(بخوانيد كشته شد چرا كه وكيل او ثابت كرده بود او بي‌گناه است!)
...
...
دهانت را می بویند.
مبادا گفته باشی دوستت می دارم.
دلت را می بویند...
روزگار غریبی ست نازنین.
و عشق را
کنار تیرک راه بند
تازیانه می زنند.
...
ابلیس پیروز مست
سور عزای ما را بر سفره نشسته ست.
...
واقعن بعد از اين نمايش انتخابات ابليس پيروز‌مست سور عزاي ايران و ايرانيان را به سفره خواهد نشست! خواهيم ديد!
...
فقط اي‌كاش در آن زمان دست‌هاي‌مان آلوده و رنگي نباشد!
...
عشق را اي كاش زبان سخن بود!
ما هستيم!

68 :: توسط داريوش.ش در 2009-05-01 22:14

خبر كوتاه بود و جانسوز !
...
دلارا اعدام شد!
...
(بخوانيد كشته شد چرا كه وكيل او ثابت كرده بود او بي‌گناه است!)
...
...
دهانت را می بویند.
مبادا گفته باشی دوستت می دارم.
دلت را می بویند...
روزگار غریبی ست نازنین.
و عشق را
کنار تیرک راه بند
تازیانه می زنند.
...
ابلیس پیروز مست
سور عزای ما را بر سفره نشسته ست.
...
واقعن بعد از اين نمايش انتخابات ابليس پيروز‌مست سور عزاي ايران و ايرانيان را به سفره خواهد نشست! خواهيم ديد!
...
فقط اي‌كاش در آن زمان دست‌هاي‌مان آلوده و رنگي نباشد!
...
عشق را اي كاش زبان سخن بود!
ما هستيم!

67 :: توسط داريوش.ش در 2009-05-01 22:01

تست

66 :: توسط داريوش.ش در 2009-05-01 21:45

زيتون گرامي من هنوز منتظرم تا دلايل‌ات را بشنوم !!!
...
ديروز با دوستاني چون تو بحث داشتيم من رفتم تو فاز طرفداري از احمدي‌نژاد و اين‌كه او چه كرده است كه مي‌خواهيد او انتخاب نشود :
1- پيرو خط امام و رهبر و انقلاب نيست كه هست!
2- با بد حجابي مبارزه نكرده كه كرده!
3- غرور ملي نياورده كه با فرستادن ماهواره و توليد انرژي هسته‌اي كرده !
4- در مقابل استكبار جهاني و ديگران نايستاده كه ايستاده !
5- و ...
پس چرا ميگوييد كه او بد است .... مگر اين‌كه با اين نظام و انقلاب مشكل داشته باشيد كه همين را هم گفتند! و دليلي قانع كننده‌اي نداشتند كه بشنوم! ...
...
خب پس چرا مي‌خواهيد در اين بازي كثيف حضرات كه در اين 30 سال ارمغاني برايمان نداشته شركت كنيد چرا از اين بازي كثبف خارج نمي‌شويد تا توده مردم هم تكليف خود را بدانند .... تا بوده اكثريت روشن‌فكران ما به توده مردم خيانت كرده‌اند و همين است سرنوشت ناهنجار ما !!!
....

65 :: توسط oonvare-aab در 2009-05-01 21:38

امام جمعه موقت سميرم:
حضور پرشور مردم در انتخابات عامل سربلندي نظام است
----
حالا شما بريد و هی رای بدين و منتظر باشيد اوضع يواش يواش خوب شه واسه بچتون. منتها اگر تا اون موقع چيزی از ايران باقی مونده باشه.
while ago you compared Iran's election with Iran. In here there is a saying "You can fool some people for some time but you can't fool every body all the time." That was the basis for Obama's CHANGE. But I whish I could the same thing for people in Iran.

ملت را ۳۰ سال بيش خر کردند و هنوز تو خريت خود موندن.

It is Interesting that over 30 years ago we planned to export oil products (not raw oil) but now we have to beg to bug over prized gasoline.

64 :: توسط آفتابِ لبِ بوم در 2009-05-01 19:38

داشتم آرشیو وبلاگ زیتون را میخواندم, یک نقر کامنتی گذاشته بود که نوشته بود که میتوان تحریم انتخابات رو به بی طرفی هم تعبیر کرد, یعنی کسی که انتخابات را تحریم میکنه, در حقیقت براش فرقی نمی کنه که مثلن احمدی نژاد انتخاب بشه و یا خاتمی و یا موسوی, این استدلال درسته, شرکت نکردن در انتخابات را حالا بهر دلیلی, میتوان به بی طرفی هم تعبیر کرد.

اگر اشتباه نکنم در جریان جنگ دوم جهانی کشورهای دنیا به سه اردوگاه تقسیم شده بود ( اگر اشتباهی باشد دوستان می بخشند)
1 – کشورهای محور, متشکل از آلمان و اتیالیا و ژاپن
2 – متقیق, انگلستان و فرانسه وروسیه و تقریبن تمام کشورهای اروپائی که به اشغال آلمان در آمده بود.
3 – کشورهای بی طرف, شامل ایران و ترکیه و اسپانیا و تقریبن تمام کشورهائی که از استعمار انگلیس دل پری داشتند و بخاطر همین هم به حریف آنگستان, یعنی آلمان دل بسته بودند.

حالا این مقدمه را نوشتم که بگویم بسیاری از دوستان تحریمی, دقیقن مثل کشورهای بی طرف در جنگ دوم جهانی, کسانی هستند که دل پری از امپریالیزم آمریکا دارند( در اینجا انگلیس جایش را به آمریکا داده ) و به آدمهائی مثل آحمدی نژاد و حسن سریعتمداری و فاطمه رجبی و حاج بخشی و الله کرم و غیره , یعنی کسانیکه حداقل, شب و روز مشغول گل آلود کردن رابطه ایران و آمریکا هستند, دل بسته اند.

همچنین به خانم زیتون متذکر می شوم که اینطوری هم نیست که اتفاقاتی که در ایران رخ میدهد در زندگی ما ایرانیان خارج از کشور بی تاثبر ست!!؟؟ نه جانم , اینطور نیست, دیگر اثبات اینکه ما عرب نیستیم به یک جنگ اعصاب تبدیل شده, اینکه اسم این خلیح, خلیج فارس است و نه خلیج ع-ر-ب-ی به یک گفتگوی بی حاصل تبدیل شده و اینکه ایرانیها ضد آمریکائی و دشمن آمریکا نیستند و سخنان احمدی نژاد, نظر اکثریت ایرانیان نیست, انرژی زیادی از ما میگیردع............. دیگر از رفتار زننده ماموران فرودگاها با ایرانیان, دیگر چیزی نمی گویم......... و بسیاری نا هنجاریهای دیگر که فقط بخاطز عملکرد رژیم جمهوری اسلامی بروی ایرانیان خارج از کشور منعکس میشود, نه دوست عزیر به عقیده من ما ایرانیان خارج از کشور مشغول خوردن چوب این رژیم هستیم و رنج و عزاب روحی و روانی ما شاید بیشتر از ایرانیان داخل کشور باشد.

در ضمن تا یادم نرفته نکته ای هم در جواب آقای شایان عرض کنم, که دوست عزیر خیلی بی انصافی میکنید که سی سال زندگی در سایه جمهوری اسلامی را به چند روز تعبیر میکنید!!؟؟ این رژیم سی سال است که در قدرت است و با این وضعی که من می بینم, فکر نکنم در آینده نزدیک هم کنار برود؟


آفرين زيتون!
از اينکه در انتخابات شرکت می کنی معلوم می شود که به بلوغ فکری رسيدی و مراتب عرفان را پيموده ای.

حتی اينک يک پله به مراتب عرفان افزوده شده است.
مراتب عرفان به ترتيب از پايين تا اوج عرفان:
۱- ملنگ
۲-مشنگ
۳-کس خول
۴اسکول
۵-ترک
۶-لر
۷-زيتون

62 :: توسط آرش در 2009-05-01 17:41

با سلام

نمیدانم چرا ذهن بسیاری از بچه های مذهبی قادر به تجسم یک رابطه ی شبکه ای نیست (روحانیون که هیچکدام!) رابطه علت و معلولی را فقط خطی و یکطرفه می بینند. مثال ساده زیر را روی کاغذ ترسیم کنید. تمرین خوبی است:
یک دایره بکشید و داخل آن بنویسد A .
یک دایره بکشید و داخل آن بنویسد B .
یک فلش از دایره A به دایره B وصل کنید.
یک فلش از دایره B به دایره A وصل کنید.
می بنید که A می تواند روی B اثر بگذارد.
می بنید که B هم می تواند روی A اثر بگذارد.
در یک پریود زمانی 23 ساله خدا چهار بار نظرش را در مورد حلال و حرام بودن مشروب در دو قریه مکه و مدینه عوض کرد و کتابش را تغییر داد. قانون اساسی که از قرآن مقدس تر نیست؟ سرنوشت و عزت یک ملت کهنسال هفتاد میلیونی هم که کم اهمیت تر از سرنوشت اهالی بدوی قریه مکه و اطرافش نیست؟

61 :: توسط رضا فاضلی در 2009-05-01 14:23

کامنت گزار ۵۹ نوشته این بازی بیمزه
اصلاح طلب و اصول گراها .......؟

البته ایشان که یک انقلابی دو آتشه و
شاید چپ رو وساکن آمریکا هستند
خوب میداند که در آمریکا هم بین دو
حزب دوکرات و جمهوری خواه هم زیاد
توفیری نیست اما دویست ساله این دو
حزب دارند بنوبت حکومت میکنند فقط
جمهوری خواهان هر وقت سر کار آمدند
یک جنگی راه انداختن تا ماشین اسلحه
سازی پنتاگون بدرآمدی هنگفت برسه
و پشت بندش هم دمکراتها میایند تا
اقتصاد خراب بعد از جنگ را ماستمالی
کنند مثل جرج بوش که رفت و اوباما
که آمده و ......؟

وقتی خاتمی آمد شروع برفت و روب
کشور کرد و در بعد سیاست خارجی هم
بسیار زحمت کشید سفرهایش بالمان و
فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و ....همه در
راستای اصلاحات بود ولی وقتی بوش و
حادثه یازده سپتامبرر رخ داد دیگر بوی
جنگ و جدال میامد و ایران هم یک خروس
جنگی تمام عیار بنام احمدی نژاد را سر
کار آورد که شد بله دیگ بله چغندر ...؟

بله جناب آرش حتما دول غربی انقدر
اگاه هستند تا فرق خاتمی اصلاح طلب
را با احمدی نژاد دست راستی بدانند
و دیدید که در این چهار سال یک رهبر
غربی حاظر نشد با وی دیداری داشته
باشد ...؟

60 :: توسط بهنام در 2009-05-01 09:02

با درود
بروز شد خوشحال میشم سر بزنید
http://fardaidigar.blogspot.com/

59 :: توسط آرش در 2009-05-01 07:12

این بازی بازی بیمزه با دو کلمه "اصلاح طلب" و "اصولگرا" از شوربختی این ملت است. دو جناح بگویند در طول این سی سال چه گلی بر سر این ملک و ملت زده اند؟
آقای توکلی و سایر اصولگرایان/ جمع شدگان سر سفره ی نفت، خداوکیلی "روند انحطاط" و خدای ناکرده فروپاشی را نمی بینید؟ یا چون کبک سر در خاک فرو برده اید؟؟

58 :: توسط زیتون در 2009-05-01 04:34

شايان جان
قربون دهنت
باور كن ما هر روز درگيري داريم. به خاطر بي‌عدالتي‌ها زورگويي‌ها دزدي‌ها چاپلوسي‌ها تظاهرها و...
هر روز مورد تهديد واقع مي‌شيم. هر روز توهين مي‌شنويم. ديگه راحت تو خيابون نمي‌تونيم راه بريم. من كه جايي استخدامم نمي‌كنن.

خوب آدم مجبوره چنگ بندازه به يكي كه به اين‌يكي داره اعتراض مي‌كنه.
مي‌دونم ريشه‌ي هر دوشون يكيه.
اما اوني كه حرفاي بهتري مي‌زنه كمي آدمو اميدوار مي‌كنه.
به شرطي كه بعدا اونايي كه راي دادن براش تعظيم و تكريم نكنن. كوبنده انتقاد كنن....

57 :: توسط shayan در 2009-05-01 04:26

زيتون جان

من گرچه خودم شخصا مخالف هرگونه مشارکت در اين نظام هستم و حتی اگر ايران هم بودم به هيچکدام از اين جماعت رای نمی‌دادم ولی خوب حرف دل تو و ديگران را هم در ايران عميقا درک می‌کنم.

تفاوت دید و فکر ما که در خارج هستيم با شمائی که در ايرانيد از زمين تا آسمان است. ما به رهائی کامل و آينده ای بدون جمهوری اسلامی فکر می‌کنيم و برای آن در حد توانمان تلاش می‌کنیم و شما به نفس کشيدن و زنده ماندن فکر می‌کنید و تمام تلاشتان برای قابل تحمل کردن این چند روز زندگی است! ما به رفع شر جمهوری اسلامی فکر می‌کنيم و شما به رفع شر اين يا آن شخص در داخل نظام. ما ریشه این درخت بد ترکیب و بد قواره را می‌بینیم و نشانه می‌رویم و شما شاخ و برگ را!

به هر حال من نه می‌گویم بروید رای بدهید و نه می‌گویم که رای ندهید. ولی تنها چیزی که می‌گویم این است که هر کار که می‌کنید روحا و جسما و در درون خود زیر بار این نظام نروید و به آن تن در ندهید. راضی نشوید و سطح انتظارتان را پائین نیاورید. هم خودتان و هم کشور و هم هموطنانتان و از همه اینها مهمتر فرزندانتان را لایق نظامی و حکومتی و رهبرانی فرهیخته و امروزی بدانید و برای رسیدن به آن از پای ننشینید.

اگر این روحیه را در خودتان زنده نگه داشتید چه رای بدهید چه رای ندهید دیر یا زود راه درست را پیدا خواهید کرد و اگر نه این روحیه را نداشته باشید و به این نظام و به این رهبران و به این سطح فکر و نکبت این نظام تن در دهید چه رای بدهید و چه رای ندهید امیدی به رهائی نخواهید داشت.

بگذریم

شاد باشي

56 :: توسط زیتون در 2009-05-01 04:10

دانشجو جان-۴۸
من به روسري گل‌گلي و كاپشن لي زهرا رهنورد دل نبستم. اينا تريك هستن براي آوردن راي.
مي‌دونم كه رهنورد قبلا با حجاب نبوده و حجاب اون و ريش شوهرش به خاطر سياست‌پيشگي‌ و زرنگيشونه.
اعظم طالقاني هميشه برام محترم بوده. بخصوص كه در تمام اين سال‌ها مبارزه كرده براي اينكه شوراي نگهبان از كانديدا شدن زنان در هراسه. اما خودش بارها گفته فقط براي شكوندن جو مرد سالاري در انتخابات شركت مي‌كنه و هدفش رئيس‌جمهور شدن نيست.

55 :: توسط رضا بلبلی در 2009-05-01 03:15

کشورمان در گروگان یک مشت دزد و قاتل و جانی میباشد.. رای دادن اصلا معنی نداره..هر کدام از کاندیا دستاشون آغشته به خونه. یکنفری میگفت همه توی صندوق رای فقط خواهر و مادر مینویسند. طرف دیده بود در زمان خاتمی رای مردم را می اندازند توی آشغالدونی و رایهای ساختگی بجایش میگذاشتن.ان کسیکه تعریف میکرد خودش مسئول آتش زدن رایهای پر از فحش بود.

54 :: توسط زیتون در 2009-05-01 02:44

ميو جان-۵۰
تو فكر مي‌كني اينا با اين تعدادشون از حكومت دست بردارن؟ اصلا مي‌تونن دست بردارن/ حتما هر دو گروه منافع مشترك دارن ولي نوع نگرششون و اينكه اصلاح طلب‌ها فهميدن بايد كمي آزادي داد تا پايدار موند( آره متاسفانه اين رو هم فهميدم) تو زندگي مردم تاثير مي‌ذاره.
تو فكر كن حداقل بتوني ماهي يه كنسرت بري. بتوني با شوهرت تو پارك واليبال يا فوتبال بازي كني و حداقل كسي تو خيابون به لباس‌پوشيدنت گير نده (شرايط اقتصادي به كنار كه در دوره احمدي‌نژاد بورس و سرمايه‌گذاري و همه شغل‌ها به نوعي در خطرن به جز چند آخوند و آخوند زاده كله گنده) بهتر نيست؟


قاشق خالي-۴۰
مطمئن باش خودش خشمگين مي‌شه ولي به روش نمياره.
در ضمن مطمئنم تو خارج از كشور زندگي مي‌كني و صدات از جاي گرم درمياد.


آقاي رفيعي عزيز ۲۹
خوب آقاي نبوي زمان موسوي خودش در دولت كاره‌اي بوده و بهتر مي‌شناسدش.
من خواستم دليل‌هاي اونم بخونيد.
البته لج و لجباري خوب نيست.
يكي از دلايلي كه خاتمي دور اول راي زيادي آورد به خاطر لج‌بازي و نفرت مردم از راست‌ها بود. خاتمي و حالا موسوي بايد بفهمن چرا مردم بهشون راي دادن و حركتي بكنن كه مورد تاييد مردم واقع شن نه مورد تاييد مراجع!

53 :: توسط زیتون در 2009-05-01 02:35

ولگرد عزيز-۵
حكايت خيلي جالبي گفتي. براي سي‌با هم تعريفش كردم.
باور كن اين خرمگس‌هاي كنوني سيرموني ندارن و تا خونمون رو تا آخر نمكن ول كن نيستن.
خيلي خوشحال شدم كامنتتو ديدم. دلم برات يه عالمه تنگ شده ولگرد جان:*


طاها بذري جان
تازه من هنوز تصميم نگرفته‌م كه راي مي‌دم يا نه. دارم سبك سنگين مي‌كنم. شرايط زندگي خانواده‌م و اطرافيانم خيلي بدتر از قبل شده.
با مديرهاي احمدي‌نژادي هر آن امكان اخراج هست. شايد تو وضعت فرقي نكرده با قبل...

طاها بذري جان
تو فكر كردي اگه هيچكي نره راي بده كي جاي اين رژيم مياد؟ هنوز مردم به اون عقل و درايت رسيدن كه نذارن هرج و مرج بشه. مثلا گروه ما هستيم مياد سركار؟:(((( صدات انگار از جاي گرم درمياد

عمه خانوم جان
اون دفعه منظورم (بلوتوث) تو هم! بود:)) اين مرد بودن من هم از اون شايعه‌هاست. اگر مرد بودم شايد زندگيم راحت‌تر از حالا بود...
الانم نامرد نيستم البته:)

زهرا رهنورد رو مي‌تونيد در لينك كامنت شماره ۵۱ زيارت كنيد:)
اما عمه جان يه درد دلي باهات بكنم.
مي‌دونم حجاب اين خانم رهنورد و ريش آقاي موسوي همه‌ش از سياستشونه. براي همين مي‌گم ميزان خرده‌شيشه‌هاشونو بايد اندازه‌گيري كنم. اما كدوم سياستمداري در وادي سياست بازي نمي‌كنه. آدم صاف و صادق سياسي‌كار اگه تو دنيا ديدين سلام منو بهش برسونيد.
عمه جان
امروز داشتم پيش خودم فكر مي‌كردم اگر من پول و اميد داشتم مي‌رفتم خارج از كشور و اونوقت احتمالا در انتخابات شركت كه نمي‌كردم هيچ مي‌گفتم هيچكي نره راي بده.
اما عمه جان
همسر من هر روز مياد خونه از بي‌سوادي و نفهمي روسايي كه با احمدي‌نژاد اومدن سركار مي‌ناله و بارها خواسته استعفا بده و من نذاشتم. ما اينجا هر روز هر ساعت و هر ثانيه با افكار احمدي‌نژادي درگيريم.
سياه‌ترين روزهاي جمهوري اسلامي فكر كنم همين روزاست.
براي شما و حسن آقا و بعضي تحريمي‌هاي ديگه شايد مهم نباشه. اما براي ما يه روزنه كوچيك هم مهمه.

52 :: توسط زهرا رهنورد در 2009-05-01 02:15

زهرا رهنورد در ويكي پديا

و عكسهاي او:
http://images.google.com/images?q=%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7%20%D8%B1%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi

51 :: توسط زهرا رهنورد در 2009-05-01 02:14

زهرا رهنورد در ويكي پديا

و عكسهاي او:
http://images.google.com/images?q=%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7%20%D8%B1%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi

50 :: توسط ميو در 2009-04-30 21:55

زيتون جان اين رژيم کاری کرده که مردم چه رای بدن و چه رای ندن توی اين گهی که اين آقا ميگه گير کردن. حال همه توی سر هم بزنن که رای دادن خوبه یا رای ندادن و این دو تا گروه اون بالا هم نشستن و به ریش همه میخندن. چون به هر حال هر کی رای بیاره فقط یه کمی بیشتر ازون گروه دیگه دزدی میکنه ولی هر دو با هم شریکن. انگاری دارن با هم میگن خوب هر که انتخابات رو برد حق داره مثلا ۷۰ درصد ازتاراج را بگیره و هر کی نبرد سی درصد. بیت رهبری هم که سهمش اول همه داده میشه. خوب این آقای معلم هم حق داره فکر کنه که وقتی گه از سر گدشت چه يه وجب چه صد وجب! خدا رو چه ديدی شايد بالاخره مردم ازین همه بوی متعفن خسته شدن و به این نتبجه رسيدن که بهترين راه جمع کردن گه ريختنش به توالت تاريخه!

49 :: توسط حميد پوريان در 2009-04-30 16:28

ستادی های ما ديگه دارن زياده روی می کنند...
www.newsecularism.com

فعلاً مطالبهء دموکراسي ممکن نيست

گفتگو با عباس عبدي
گفتگوگر: سارا سماواتي
=====
«یتیم یونانی» تا «شب پارسی» ه

امیر طاهری

امير طاهری استدلال می‌کند که رژيم [آيت‌الله] خمينی، يا به گفتهء وی «رژيم خمينيست»، نه جمهوری است و نه اسلامی. هر چند که در جغرافيای ايران استقرار يافته اما ايرانی هم نيست. اين وضعيت شرايطی را فراهم آورده که در آن دو ايران متفاوت در کنار يکديگر و در يک خاک موجوديت دارند. در « شب پارسی» می خوانیم که «ايران به عنوان مظهر اسلاميسم يا اسلام‌گرايی يک خطر جدی برای حيات ملی ايران و کسانی است که تماميت خواهی و دين گرايی خطرناک را نمی پذيرند. اما ايران به عنوان تجسم يک فرهنگ و تمدن غنی، عاملی نيرومند برای گسترش تمدن گرايی و صلح در خاورميانه است».
====
===================== کوتاه و گويا ====================

دادگستری اسلامی تقديم می کند: پنجاه بار سوگند، یک متهم به قتل را تبرئه کرد

روزنامهء اعتماد
====
با سوابق نامزد های ریاست جمهوری بیشتر آشنا شویم
www.iranglobal.info
سوابق كانديداهاي رژيم تهران كه خودشان را براي رياست جمهوري آماده مي كنند بطور خلاصه با هم مرور میکنیم. 1 ) محمود احمدی نژاد 2 ) محسن رضایی 3 ) مهدی کروبی 4) میرحسین موسوی
....

48 :: توسط دانشجو در 2009-04-30 16:05

مهر عزيز انقلاب مخملي با رنگ سبز براي به قدرت رسوندن ميرحسين موسوي مخلص رهبر و نظام و انقلاب و اصول نظام - كاريكاتوريست زشت از جاهل پنداشتن مخاطب. متاسفم كه ستاد مير حسين موسوي اين حركت را لوث ميكند! من هم به شركت در انتخابات براي بدر كردن گروه احدي ن‍ژاد معتقدم ولي از اينكه رسانه ها و پيرو اونها روشنفكران و مردم ما پيرو قدرتمدارانند متاسفم. من از زيتون اين سوال را دارم كه شما كه به چادر گل گلي همسر ميرحسين موسوي دل بسته ايد چرا از خانم اعظم طالقاني كه پوشش دهنده خواسته هاي اكثريت ماست حمايت نميكنيد. نگيد چون راي نمياره كه خواهم گفت مقصر گير كردن در دور باطل موسوي يا احمدي نژاد ما با اين طرز فكريم!

47 :: توسط قاشق خالي در 2009-04-30 15:02

ببين موشي !!من به تو چي بگم آخه؟؟
مغزت قدر مغز گنجشك كشش نداره عرعرت اما مثل الاغ كرچه!!

به يارو گفتند خوابيده آب نخور برات خوب نيست گفت آب چيه؟!
حالا تو هم برو راي بده بابا، مير حسين حتمن از خجالتت در مياد!

46 :: توسط رضا فاضلی در 2009-04-30 14:48

میزان رای ملتست !؟

این گفته خمینیست که بارها و بارها
گفته ... اما اشکال بزرگ اینجاست که
ایشون رای ملتی را دوست داشتند که
همه باهم !! وفقط بکاندید وی داده شود
وگرنه رای یک ملت در همه کشورهای
دمکرات بین احزاب مختلف پخش وپپلا
میشود و هر حزبی که بیشتر رای بیاورد
دولت تشکیل میدهد اما ایران ما ....؟

هیچوقت حزبی پر مایه و مردمی نداشتیم
و اگر هم داشتیم با پول و پله خارجی ها
بوده که با ازبین رفتن مایه !! حزب هم
متلاشی میشد مثل حزب توده یا حزب
دمکرات قوام السلطنه و ....اگر ملی گراها
چند صباحی دور مصدق با پول چند بازاری
مثل شمشیری ها گرد آمدند دولتشان دوامی
نداشت و با رفتن مصدق تمام شد...... اما
طیف روحانیون تنها گروه منسجم که با
پول بازاریان و کسبه کوچه و بازار وخمس
و ذکات مردم صدها سالست که پا برجا و
استوار بوده و هست و خواهد بود وقتی
وارد سیاست شد براحتی همه را کنار زد
چه کاشانی که نصفه وارد شد و چه خمینی
که کار را تمام کرد .....؟

تا روحانیون سر کارند حریفی قدر
ندارند و راحت حکومت خواهند کرد
و این ضجه و زاری های مذبوهانه چند
گروه و چند مجمع بجایی نمیرسد که
سی سالست نرسیده

عزت زیاد

45 :: توسط جیم جارموش در 2009-04-30 14:30


اگر دفعه قبل احمدی نژاد از صندوق در اومد یا قبلش با اختلاف 700 هزار رای تقلبی حداد از صندوق در اومد به خاطر این بود که گوسفند زنده ای مثل جناب عالی با این استدلالهای مشعشعت نرفتی رای بدی. اگر 12 سال پیش هم خاتمی از صندوق در اومد به خاطر این بود که اختلاف رایش با رقیبش 700 هزار تا نبود بلکه با در نظر گرفتن 9 میلیون رای تقلبی ناطق نوری باز هم اختلاف رای 12 میلیون رای بود گوساله نه 700 هزار رای. فرق 12 میلیون با 700 هزار رو می دونم که درک نمی کنی. تقصیر خودت هم نیست. اینقدر که ما این رو تکرار کردیم اگه به جای تو به یه شامپو تخم مرغی هم گفته بودیم الان پروفسور شده بود.

یعنی واقعا فهمش اینقدر سخته؟؟؟

44 :: توسط قاشق خالي در 2009-04-30 10:21

خب تاحالا اينجا فرويد و يونگ رو كم داشتيم كه جناب جيم جار از شاگردان آنها تشريف آوردند و و با ارائه نظريه روانشناسي معكوس مشت محكمي به دهان مخالفين ولايت و امامت زدند.
آخه يكي نيست به اين "خود علامه بين" بگه مردك در انتخابات قبل چنان راي ها را جابجا كردند كه صداي كروبي و هاشمي هم در آمد ،در انتخابات نمايندگان مجلس يكجا هفتصد هزار راي را باطل كردند تا حداد را بياورند مجلس!!آنوقت تو اينجا از خودت افاضه در ميكني اگر مردم برند راي بدن همچين ميشه!!!اينها هركسي رو بخواهند از صندوق در ميارن يك زمان با تقلب در تعداد راي ها و يك زمان هم با فريب مردم احمقي مثل تو .
دوازده سال قبل خاتمي بايد رييس ميشد،چهار سال قبل احمدي و حالا هم موسوي.حالا باز تو مثل گوسفند بيا اينجا بگو بع بع!!!

43 :: توسط قاشق خالي در 2009-04-30 10:17

خب تاحالا اينجا فرويد و يونگ رو كم داشتيم كه جناب جيم جار از شاگردان آنها تشريف آوردند و و با ارائه نظريه روانشناسي معكوس مشت محكمي به دهان مخالفين ولايت و امامت زدند.
آخه يكي نيست به اين "خود علامه بين" بگه مردك در انتخابات قبل چنان راي ها را جابجا كردند كه صداي كروبي و هاشمي هم در آمد ،در انتخابات نمايندگان مجلس يكجا هفتصد هزار راي را باطل كردند تا حداد را بياورند مجلس!!آنوقت تو اينجا از خودت افاضه در ميكني اگر مردم برند راي بدن همچين ميشه!!!اينها هركسي رو بخواهند از صندوق در ميارن يك زمان با تقلب در تعداد راي ها و يك زمان هم با فريب مردم احمقي مثل تو .
دوازده سال قبل خاتمي بايد رييس ميشد،چهار سال قبل احمدي و حالا هم موسوي.حالا باز تو مثل گوسفند بيا اينجا بگو بع بع!!!

42 :: توسط جیم جارموش در 2009-04-30 09:06

تعجب می کنم که هنوز هم ساده اندیشی تا این حد در ذهن بعضی ها چه موجی میزنه!

وقتی خامنه ای می گه مردم میرن رای میدن تا دهن دشمن مورد عنایت قرار بگیره در واقع داره از روانشناسی معکوس استفاده میکنه. اون می دونه که وقتی همچین چیزی می گه مخالفانش از لج این حرف نمیرن رای بدن و طرفداراش هم این حرف براشون حجت میشه. نتیجه این مدل روانشناسی معکوس هم نهایتا احمدی نژاد میشه.

بیایید اگر گوساله به دنیا می آییم حداقل گاو از دنیا بریم نه کره خر!

اگر کسی خواست ناسزایی به من بگه لطفا کامنت پایینیم رو هم بخونه بعدش فحش بده. چون یا دیگه فحش نمیده یا بدتر فحش میده که در هر دو حالت مدل جوابش تفاوت خواهد کرد.

41 :: توسط جیم جارموش در 2009-04-30 08:59

واقعا مصاحبه ابراهیم نبوی زیبا بود...

این بخش کوتاهش رو توصیه می کنم توی همین کامنت بخونید. چون می دونم که وبلاگهایی که فیلتر هستند مخاطب ایرانی خارج از ایرانشون که توی قهوه خانه نوستالژی در حال چرت شاهانه هستند زیاده. ---->

شما در هر جایی باشید لازم است روزنامه‌یی در دست بگیرید، یا تلویزیون روشن کنید، یا پای اینترنت بروید، یا میدان تره‌بار بروید و گوجه فرنگی و پیاز بخرید، یا خانه اجاره کنید یا هر کاری بکنید، متوجه حضور جناب آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور خواهید شد و طبیعتاً همه می‌دانند که حضور ایشان حاصل تحریم انتخابات توسط برخی از گروه‌های اجتماعی یا صنفی است، طبیعی است که مردم نخواهند چنین حوادثی دیگر تکرار شود. به نظر من تحریم انتخابات دیگر معنی ندارد. تحریم‌کنندگان می‌گفتند ما می‌خواهیم تحریم کنیم تا حکومت مشروعیتش را از دست بدهد، و واقعاً هم دفعه قبل نیمی از مردم در انتخابات رای ندادند. چهار سال تحریم‌کنندگان وقت داشتند که مشروعیت نداشتن جمهوری اسلامی را اثبات کنند، الان هیچ کدام از آنها پیدایشان نیست.

گروهی هم می‌گفتند ما رای نمی‌دهیم تا اوضاع آنقدر بد بشود، آنقدر بد بشود، آنقدر بد بشود... که خارجی‌ها حمله کنند و.... وقتی پای حمله امریکا به میان آمد، حتی بسیاری از آن تحریم‌کنندگان هم حاضر نبودند در بدترین شرایط کوچک‌ترین لطمه‌یی به کشورمان بخورد. خودشان می‌گفتند اگر جنگ بشود می‌رویم ایران و جان می‌دهیم، در حالی که قبل از آن می‌توانستند فقط یک رای بدهند تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود. البته عمده‌ترین جریان تحریم مربوط به کسانی است که بیرون ایران زندگی می‌کنند و قصد بازگشت به ایران ندارند، ولی به هر نحو نزد دوستان و فامیل و آشنا به عنوان فعال سیاسی یا مفعول تشکیلاتی شناخته شده‌اند. خیلی از این افراد تحریم می‌کردند چون واقعاً برایشان فرقی نمی‌کرد هاشمی رئیس جمهور باشد یا احمدی‌نژاد.

طبیعی است، چون وقتی شما در نیویورک زندگی می‌کنید یا در پاریس و قصد بازگشت هم ندارید خیلی اوقات حتی به نفع‌تان است کسی سر کار بیاید که اوضاع بدتر بشود. وقتی کسی معتقد است کسی بیاید که مردم بیشتر اذیت بشوند، می‌خواهد مشکل شخصی خودش را حل کند و برایش اهمیتی ندارد که 70 میلیون نفر چه بدبختی بکشند. این جریان تحریم هم به نظر من تا حد زیادی به خاطر رفتن بوش و جریان تند ضدایرانی و آمدن آقای اوباما کمرنگ شده است. به نظرم تحریم انتخابات دیگر دلیل بین المللی یا اجتماعی و سیاسی ندارد، و بیشتر یک بازی شخصی برای برخی نیروهای سیاسی است که دچار بیماری بی‌مسوولیتی سیاسی هستند.

40 :: توسط قاشق خالي در 2009-04-30 08:59

رهبر معظم انقلاب در جمع پرستاران و معلمان:ملت بزرگ ايران انتخاباتي مي آفريند كه دشمن را خشمگين كند.

رونوشت(بسيار محرمانه):مسعود بهنود،ابراهيم نبوي،زيتون

39 :: توسط علیرضا در 2009-04-29 23:47

سلام
انصافا خیلی ناز مینویسی .
در کل .
موفق باشی

38 :: توسط Balzac در 2009-04-29 20:02

ادامه نگرانی از وضعیت سلامتی وحدت دانا

علیرقم گذشت 4 روز از دستگیری وحدت دانا هیچگونه اطلاعی از ایشان در دست نیست و قاضی رضائی ضمن به سخره گرفتن نگرانی خانواده از وضعیت سلامتی وی هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام نداده و اظهار داشته است که نهایتا یک نفر می میرد و آن هم اهمیتی ندارد

37 :: توسط حميد پوريان در 2009-04-29 17:12

مجلس شورای اسلامی يا سقيفهء بنی خامنه؟
www.newsecularism.com
=====
مشاطه گران حکومت اسلامی در خارج از کشور

مسعود نقره کار

ديگر از ديدن عکس فلان بانوی منتقد مهاجر "غير سياسی" با چاقچور در کتاب فروشی های روبروی دانشگاه تهران و محافل ادبی داخل کشور و يا عکس و مصاحبه فلان محقق و شاعر و نويسنده ی تبعيدی سابق در بهمان دفتر روزنامه و مجله در تهران حيرت زده نبايد شد... افرادی که با بکار گيری آموزش ها و "تيز هوشی" های تجربه کرده در فعاليت های تشکيلاتی و سياسی، در اين عرصه نيز موفقيت های شايان توجه کسب کرده اند. رفتار اين مجموعه از آرايشگران حکومت اسلامی علاوه بر خدشه دار کردن پديده ی تبعيد و تبعيدی سياسی در حکومت اسلامی، تجلی حقيرترين نوع آستان بوسی و دريوزگی در درگاه يک قدرت ديکتاتوری ست؛ رفتاری که زبان احمدی نژاد هايی که تبليغ می کنند خارج کشوری ها با حکومت اسلامی هستند را دراز تر کرده است.
....
====
===================== کوتاه و گويا ====================

اروپا در مقابل آمريکا يک قدرت قوی است! ه

ميرحسين موسوی
...

36 :: توسط (: در 2009-04-29 16:23

من دوره خاتمی بهش رای دادم، تو دوره‌ای که رئیس‌جمهور بود فکر می‌کردم اشتباه کردم، ولی بعد که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد فهمیدم که اصلاً اشتباه نکرده بودم. این دوره هم به موسوی رای می‌دم، چون در هر حال اعتقاد دارم از احمدی‌نژاد خیلی بهتره.
در هر حال باید قبول کنیم که یه سری چیزها در این حکومت از قدرت رئیس‌جمهور خارجه، و حداقل مستقیم نمی‌تونه کاری برای بهبودش انجام بده، ولی حداقل می‌تونه وظایفی که مستقیم مربوط به خودش میشه رو درست انجام بده، یا درست انجام نده و گند بزنه...
برای درست کردن اون چیز‌هائی که به رئیس‌جمهور مربوط نمیشه نباید از راه رای ندادن به رئیس‌جمهور اقدام کرد.
به نظر من تحریم انتخابات هم یه سناریوی شکست خوردست، ایرانی‌ها طی سالیان گذشته نشون دادن که هیچ وقت نمی‌تونن روی چیزی به توافق برسن و در هر حال همیشه عده‌ای که تعدادشون کم هم نیست هستن که ساز مخالف بزنن. در نتیجه بهتره بیخود سرنوشت چهار سال آینده خودمون رو به دست یه سری آدم که بیرون گود نشستن ندیم، و حداقل تا جائی می‌تونیم، حتی اگر بین بد و بدتر باشه (که به نظر من به این شدت نیست)، براش تصمیم بگیریم.

35 :: توسط رضا فاضلی در 2009-04-29 14:55

بابا مردم ایران اینجوریند حالا خودتونو
پاره کنید چیزی رو عوض نمیکنید
شاه آمریکا و اروپا و اعراب و اسراییل
در در کنارش داشت اما مردم ایران یک
تیپای تاریخی بهش زدند که که همه دنیا
مات مبهوت شدند

حالا آمریکا و اروپا و اعراب و اسراییل
بشما اپوزسیون بی بخار شب و روز با پول
و رادیو و تلوزیون و ماهواره دارند کمک
میکنند آنهم سی سال اما انگاری یک جسد
مرده و پوسیده و گند زده

مردم ایران اینجوریند ده نه ... گیرم ان
بیست یا سی در صدی که رای نمیدهند
مثل همه جای دنیا یا اصلا اهل رای دادن
نیستند یا اصلا گشادند !! یا با کل سیستم
مخالفند ٬ والله اگر سی در صد که رای
نمیدهند همه متفق القول باشند که کل
سیستم خرابه ان رژیم و سیستم حتما
با دوام نخواهد بود پس این همه هوار

نزنید که بععععله سی در صد یکدست
مخالفند نه ببم جان اینجوری ها نیست

اونکه نوشته در مشهد ۱۶ در صد رای دادند
بهتر بود توضیح میداد که در انتخابات
میاندوره ایی شهرداری ها بوده نه حتی
نمایندگان مجلس که ۴۵ در صد شرکت
کرده بودند و در همین مشهد در انتخابات
قبلی ریاست جمهوری بیش از ۷۳ در صد
رای داده بودند آره عزیز خواهر ؟؟
عزت زیاد

34 :: توسط عمه خانم در 2009-04-29 14:26

اوا عمه این چه حرفیه میزنی ازتو توقع نداشتم
عمه اینهمه هرکی رسیده یه چیزی گفته که تو مردی که تو اینی که اونی و خوب من کاملن احترام میزارم که تو نخوای هویتتو فاش کنی و خیلی عقایدت که باهاش مخالفم ولی احترام میزارم نمیگی تریبونا آزاده و باید ظرفیت شنیدن مخالفت را داشته باشیم, نمیگی نظر همه قابل احترامه و باید تحمل بحث کردن رو داشته باشیم, اونوقت میای اینجا مثل دخترای لوس پاتو زمین میکوبی و دلخور میشی ???!!!
پاشو پاشو و درست با کسانیکه مخالف نظرتو دارن بحث کن , خوب منم با خُسن آقا تو کامنت 20 موافقم و این حق منه عزیز بعدشم گفتم عکس این خانومو بنداز آخه عمه منم بشناسمش بابا تو که میدونی بیشتر از 30 ساله ایران نیستم
اما سخنی خطاب به اونائیکه وقتی قافیه تنگ آید ... از در تهمت و توهین وارد میشن لطفن سعی کنید بجای تهمت زدن از منطقتون و از چشم خودتون برای دید و آنالیز مسائل استفاده کنید و منم در اینجا یه کاغذ امضا میکنم که در کمال افتخار زن هستم و نشنوم دیگه کسی به جنسیتم شک کنه ها

33 :: توسط اصغری در 2009-04-29 13:25

بيخود نيست که می گن زنها فرش پاتریسن!

۱- يا زيتون مامور جمهوری اسلامی هست

۲- يا فرش پاتریسه.

کامنت ۲۶ را بخوانيد.

32 :: توسط داريوش.ش در 2009-04-29 10:29

من هنوز دليل قانع‌کننده‌ای جز همان ضرب‌المثل مسخره ايرانی (شايد هم انگليسی باشه، نمي‌دونم!) كه مي‌گه انتخاب بين بد و بدتر، چيزي نشنيدم!
ضرب‌المثل‌هاي ايراني هم كه پر است از پارادوكس مثل:
با يه گل بهار نمي آد ....... ولي ......... مشت نمونه خرواره
به هر حال اگر فكر مي‌كنيد (با طرفداران شركت در انتخابات هستم) راي دادن شما صحيح هست پس گفتگو كنيد و استدلال، نه اين‌كه فضا به همان سمتي برود كه حضرات مي‌خواهند، يعني اختلاف!
به هر حال با شرايط فعلي نظر بنده تحريم هستش چرا كه آزموده را آزمودن خطاست!
بنده خودم در انتخابات 76 دقيقن همين حس و حال امروز موسويان را داشتم و دلايل زير را براي راي ندادن به ناطق مرور مي‌كرديم :
1- تو دهن نظام زدن
2- بهبود وضع موجود (از لحاظ آزادي سياسي و يا وضع اقتصادي)
3- جهان را از اين‌كه مردم با اين نظام نيست خبردار كردن
4- انتخاب بين بد و بدتر
5- و هكذا ...
ولي چي نصيب ما شد:
1- ديديم كه اگر خاتمي را با ديد مثبت مامور نظام ندانيم ولي فريب‌خورده ديديم!
2- وضع آزادي سياسي كه بدتر شد (بستن روزنامه‌ها، قتل‌هاي زنجيره‌اي، فاجعه كوي دانشگاه، قتل زهرا كاضمي، ترور حجاريان ، زنداني گنجي ،و ... )
3- وضع اقتصادي هم نسبت به دوره قبل بدتر شد (لطفن با امروز مقايسه نكنيد كه تورم ايران هميشه رو به رشد هست بنابراين هميشه نسبت به دوره قبل بدتر مي‌شود)
و بالاخره اصلاح‌طلبان چون سوپاپ اطميناني كه مانع انفجار ديگ بخار مي‌گردد عمل كردند! و عمر حضرات و نظام‌شان را افزون كردند و بس!
...
حالا حتمن مي‌گوييد پس چي؟! چه كار بايد كرد؟!
حرف بنده (و شايد ديگر تحريمي‌ها) اين است :
1- به قول شاملو، قطره‌ها بايد آگاه شوند، كار فرهنگي و اطلاع رساني و آگاه كردن مردم (حداقل خانواده) از گذشته و حال‌شان و اين‌كه چه بودند و چه شده‌اند!
2- نافرماني مدني و عدم شركت در تمامي رخداد‌هاي حكومتي از قبيل انتخابات و يا راه‌پيمايي‌ها و يا ... به قول شاعر : آن‌چه تو گفتي نكنيم آن كنيم! كه خود دست‌آورد‌هايي مثل ، سرخورده‌گي حضرات، از بين رفتن مشروعيت نظام هم نزد مردم و هم نزد افكار جهاني، تزلزل پايه‌هاي نظام، افزايش جنگ داخلي قدرت حضرات، دارد! و اين‌كه در آينده خوشحال خواهيم بود كه دست‌مان آلوده نيست!
3- تشكيل، تقويت و حمايت از نهادهاي انسان‌دوستانه و آزادي‌طلب مثل مبارزات زنان، كارگران، معلمان و دانشجويان با شركت در تظاهرات‌هاي اينان !
...
با اين ترتيب پيش‌بيني بنده اين‌ است كه اينان خود خود را نابود و مضمحل خواهند كرد (كما اين‌كه تاكنون كرده‌اند!) و تا جايي پيش خواهند رفت يا با فشار جهاني و يا داخلي و يا هر دو شيرازه حكومت از هم مي‌پاشد!
يادمان باشد دقيقن يك‌سال بعد از خواندن ايران به عنوان جزيزه ثبات توسط كارتر حكومت پادشاهي با تمام عظمت و ساواك و ارتش و چه چه چه دود شد و رفت! (تازه تظاهرات هم شش ماه بود شروع شده بود)
...
تنها دليل تا حدودي راضي كننده ولي نه قانع كننده راي‌دهنده‌گان (طيف مصلحين آن‌هم از نوع مخالفين حضرات نه ته‌ريش‌دار‌ها) اين است كه ما هم به همين مسير مي‌خواهيم برسيم منتها با راهبرد تقويت طيف بد نه بدتر! منتها مشكل اين راهبرد اين است كه هميشه امكان حذف طيف بد توسط نظام يا از كانال زندان، تبعيد و يا فيلتر شوراي نگهبان وجود دارد لذا با اشارتي تمام توان و قدرت ايجاد شده طيف بد نابود مي‌شود!
مثل اطلاح‌طلب‌ها مثل اون رنگ‌كاري هست كه با مشكلات فراوان تابلوي سياهي را با قلم مو رگه به رگه سفيد مي‌كند ولي وقتي آخرين رگه‌ها را مي‌خواهد رنگ كند دستي فرادست او تابلو را به اشارتي برداشته و يك‌باره در خمي سياه رنگ وارد كرده و دوباره آن را جلوي او مي‌گذارد!
آيا رنگ‌كار عاقل دوباره شروع به رنگ كردن مي‌كند يا در پي مبارزه با دست فرادست بر‌مي‌آيد؟!
ما هستيم!

31 :: توسط مهر در 2009-04-29 08:58

کسانی که انتخابات را تحریم می کنند فکر نکنند در انتخابات شرکت نکرده اند . اینان در حقیقت به احمدی نژاد رای داده اند . تحریم انتخابات یعنی رای به احمدی نژاد!!!
خارج نشینان بیرون گود نشستند میگن لنگش کن . ما اینجا بدبختی اش را می کشیم . تنها گزینه باقی مانده برای ما اصلاحات تدریجی است . یک انقلاب دیگر به مانند سال 57 نخواهد بود بلکه یک جنگ داخلی طولانی مدت خواهد شد

30 :: توسط قاشق خالي در 2009-04-29 08:50

لطفن كمي به استدلال زيتون (كامنت 26)دقت كنيد، ميگه براي من عقيده كانديدا ها مهم نيست بلكه صداقت و علمشون مهمه!!! خب پس اينطوري عمل همه دانشمندان، دكترها و تئوريسينهاي آلمان هيتلري هم توجيه ميشه چون آنها در كارشون عالم و صادق بودند حالا كاري به عقيدشون نداريم!!!
بعد مي نويسه" تحريميها كمتر از 20 درصد هستند " اينجا داره با زيركي نظر خودشو به خوانندگانش القا مي كنه كه رقم تحريميها در مقابل كساني كه براي راي دادن مي آيند بسيار ناچيز هست و به نوعي ميخواد طرفداران تحريم رو نا اميد و مايوس كنه.
و در پارگراف آخر ميگه:من ميخوام مردم اول هشيار بشند تا بعد تحريمشون معني پيدا كنه!!!اينجا هم داره فريبكاري ميكنه،مردم در زمان خاتمي با هشياري رفتند و به اون راي دادند ولي بعد از هشت سال فهميدند كه بازيچه اي در دست حكومت و مبلغيني مثل زيتون شدند و ديگه اون شور انتخاباتي خودشون رو از دست دادند.
زيتون تو هميشه تبليغ شركت در اتخابات رو ميكردي و مانفهميديم كه بالاخره كي اين مردم بينوا و بيهوش به هوش خواهند آمد تا ديگر فريب تو و ابراهيم نبوي و ساير قلم بدستان را نخورند.
نه زيتون خانم واقعيت اين نيست،آدرس عوضي نده.اين چه اتخاباتي است كه من به عنوان راي دهنده هيچ نقشي در آن ندارم جز اينكه مثل گوسفند بروم در صف بايستم و يك تكه كاغذ را داخل يك صندوق بيندازم و برگردم خانه؟؟؟
آيا اينطوري من "توانا و هشيار "ميشم؟؟؟
نه خانم(شايد هم آقا) جامعه اينطوري به هشياري نميرسه بلكه سرخورده و منفعل ميشه اما گردانندگان انتخابات و حاكمين به واسطه همين مشاركت گوسفندان در راي گيري قدرت و مشروعيت پيدا ميكنند و چهار سال ديگر جيب خوشون رو از اين خوان گسترده پر مي كنند و به ريش ما ميخندند و ميگوز....
از اون طرف هم مردم كشورهاي ديگر ما رو ميبينند كه در صف ايستاديم و توي دلشون ميگويند:خلايق هر چه لايق!!
حالا تو بيا به قول خسن آقا سر ما رو با شورت خالخالي زن مير حسين گرم كن!

29 :: توسط رفیعی در 2009-04-29 08:21

بعضی وقتا ما آدما وقتی لج کنیم چه کارها که نمیکنیم . مصاحبه آقای ابراهیم نبوی را خواندم که درآن لپ لباب گفته هایش خلاصه میشد به اینکه او ازموسوی حمایت میکند ودلیل حمایتش هم اینه که ازاحمدی نژاد خوشش نمیاد .... به این میگن لجبازی .....

28 :: توسط طاها بذری در 2009-04-29 07:44

سرکار علیه، در انتخابات مجلس دوره‌ای که گذشت از مشهد که یک شهر مذهبی‌ست تنها 16 درصد رای دادند! این چه حرفی‌ست که می‌زنی؟!؟ هان؟!

27 :: توسط طاها بذری در 2009-04-29 07:43

سرکار علیه، در انتخابات مجلس دوره‌ای که گذشت از مشهد که یک شهر مذهبی‌ست تنها 16 درصد رای دادند! این چه حرفی‌ست که می‌زنی؟!؟ هان؟!

26 :: توسط زیتون در 2009-04-29 03:59

نويسنده كامنت شماره ۲۵
مي‌دونم اين كامنت رو براي دفاع از من نوشتي اما من اصلا فكر نمي‌كنم حسن آقا و عمه خانم (كه خيلي دوستش دارم) مإمور و معذور باشن.
نظر سلطنت‌طلب‌ها هم برايم قابل احترامه. شايان و ليلا و خيلي‌هاي ديگه از دوستان بسيار خوب من در وبلاگستان هستن. فكر مي‌كنم اگه يك سلطنت‌طلب لايق( نه اينكه بخواد خودش شاه بشه يا پادشاهي رو سركار بياره) كانديداي رئيس جمهوري بود حتما بهش راي مي‌دادم. مهم براي من لياقت و كارداني و علم و صداقته نه عقيده.
ولي من نمي‌دونم چرا بعضي‌ها متوجه نمي‌شن.
در وضعي كه فقط بي‌خيال‌ها نمي‌رن راي بدن آيا ؛تحريم؛ معني پيدا مي‌كنه؟
تحريم يعني راي ندادن آگاهانه اقشار وسيعي از مردم روشنفكر.
تحريمي‌ها فكر مي‌كنن چند درصد مردم رو تشكيل مي‌دن؟ اگر ۲۰ يا ۳۰ درصد مردم هم بودن من هم راي نمي‌دادم. همونطور كه خيلي وقت‌ها ندادم.

من هيچكدوم از كانديداهاي فعلي رو نماينده‌ي واقعي مردم نمي‌شناسم و از دودوزه‌بازي كردن بعضياشون هم دلم پره اما فكر مي‌كنم بايد مردم رو براي انتخابات هشيار كرد.
اون‌موقع‌ست كه مي‌شه بعدا تحريم رو معنا كرد! بايد احساس كنن توانا هستن

25 :: توسط در 2009-04-29 03:25

زیتون خانم خونتو بیخود کثیف نکن, اینها ارزش جواب دادنو ندارند برای اینکه مامورند و معذور, قدیمها یکی به اینها لقب توده ای- سلطنتی داده بود که فکر کنم درست باشه, مثل رضا فاضلی که جوانیاش توده ای بوده, سر پیری هم سلطنت طلب شده بود, خر همون خره, فقط پالانش عوض شده.

در مورد عمه خانم هم فکر کنم یکی از همون سلطنتی ها باشه, که به احتمال زیاد مذکر هم تشریف دارند؟؟

24 :: توسط زیتون در 2009-04-29 03:16

عمه خانوم جون
بروتوس تو هم؟:)

23 :: توسط زیتون در 2009-04-29 03:12

خسن آقاي گرامي
فكر مي‌كردم براي يك‌بار هم كه شده همونطور كه من براي عقايد شما احترام قائلم شما هم اينطور باشيد.

شايد ما با هم به نوعي هم‌عقيده هم باشيم. فقط فرق من و شما در اينه كه ما در اين كشور فلك‌زده زندگي مي‌كنيم و گاهي حاضريم يكي كه قبولش نداريم اما يه درجه كمتر بدتره بياريم تا كسي كه بيشتر بدتره رو بركنار كنيم.
متاسفانه پاسپورت و ويزا در ساك بسته شده آماده دم در نداريم تا بگيم به‌درك! مي‌ريم خارج كشور زندگي مي‌كنيم. هر چي شد شد.

در مورد لباس زهرا رهنورد و ريش ميرحسين و رفتنش پيش آيات عظام و اجازه گرفتنش. مگر من گفتم اين كارا صادقانه‌ست؟

قاشق‌خالي تو هم لطفا تهمت نزن. جيره خوراي آخوندها ..... چند تاشون مشغول به هم زدن جو نظرخواهي منن. چيزي بهت نميگم و هر چي برات نوشتم پاك كردم.چون تو حتي جرات معرفي كردن خودتو هم نداري.

22 :: توسط عمه خانم در 2009-04-29 02:55

به سبک قدیما:
دمت گرم خُسن آقا

21 :: توسط عمه خانم در 2009-04-29 02:51

ای عمه استان شدنتون مبارکا باشه !!!
اینقد زهرا زهرا کردی بابا یه عکسیم ازش بزار این زهرا خانمو ماهم ببینمش , اصلن بیا زری صداش کن مدرنتر بنظر بیاد عمه (-;

20 :: توسط خُسن آقا در 2009-04-28 21:41

دوران دانشجویی یک هم اتاقی داشتم هر وقت شب ها دیر می آمد خانه می دیدم شامی را که گذاشته بودم برای آخر شب خورده و هر وقت هم از او می پرسیدم شام من را کی خورد گناه را می انداخت گردن این یا آن بچاره! یک روز که می دانستم کسی خانه ما نیامده چون همه دوستان محدود ما رفته بودن مسافرت، باز آمدم خانه دیدم شام را خورده! داد زدم گفتم حالا دیگه کی شام را کوفت کرده!؟ با پررویی کامل گفت در یخچال باز مانده بود گربه همسایه شام را خورد. با شنیدن این جمله نزدیک بود از خنده روده بر شوم به او گفتم من می دانم که همیشه خود تو شام را می‌خوری ولی این یکی دیگه شاهکار بود.
حالا حکایت کار تو شده! هر انتخابات یک کلکی می‌زنی، این بار که دیگر کلکی باقی نمانده، سیبای بیچاره شاید هم خیالی را مقصر جلوه می‌دهی!؟
حالا از قول من به اون سیبای خیالی بگو حواست باشد میر حسین با دیگران فرق دارد! میرحسین نه تنها آدم اسکلی است هیچ، بلکه دستش به خون هزاران ایرانی در دوران اول انقلاب آلوده است، حالا خود دانی اگر می‌خواهی خون آن بیگناهان روی دستان تو هم باشد بسم الله!
در ضمن زهرا رهنورد اگر لازم باشد شرتش را هم گل منگل می کند تا به پست بانوی رئیس جمهور در آید نگران ظاهر او نباش. زن مموتی صد شرف داره به این زهرا خانم ها حداقل آنها اصل هستند و نمای ظاهر و باطن شان یکی است، این سلیطه شوورت گل منگلی معلوم نیست چه چیزی زیر آن شوورت مخفی کرده.

19 :: توسط خُسن آقا در 2009-04-28 21:41

دوران دانشجویی یک هم اتاقی داشتم هر وقت شب ها دیر می آمد خانه می دیدم شامی را که گذاشته بودم برای آخر شب خورده و هر وقت هم از او می پرسیدم شام من را کی خورد گناه را می انداخت گردن این یا آن بچاره! یک روز که می دانستم کسی خانه ما نیامده چون همه دوستان محدود ما رفته بودن مسافرت، باز آمدم خانه دیدم شام را خورده! داد زدم گفتم حالا دیگه کی شام را کوفت کرده!؟ با پررویی کامل گفت در یخچال باز مانده بود گربه همسایه شام را خورد. با شنیدن این جمله نزدیک بود از خنده روده بر شوم به او گفتم من می دانم که همیشه خود تو شام را می‌خوری ولی این یکی دیگه شاهکار بود.
حالا حکایت کار تو شده! هر انتخابات یک کلکی می‌زنی، این بار که دیگر کلکی باقی نمانده، سیبای بیچاره شاید هم خیالی را مقصر جلوه می‌دهی!؟
حالا از قول من به اون سیبای خیالی بگو حواست باشد میر حسین با دیگران فرق دارد! میرحسین نه تنها آدم اسکلی است هیچ، بلکه دستش به خون هزاران ایرانی در دوران اول انقلاب آلوده است، حالا خود دانی اگر می‌خواهی خون آن بیگناهان روی دستان تو هم باشد بسم الله!
در ضمن زهرا رهنورد اگر لازم باشد شرتش را هم گل منگل می کند تا به پست بانوی رئیس جمهور در آید نگران ظاهر او نباش. زن مموتی صد شرف داره به این زهرا خانم ها حداقل آنها اصل هستند و نمای ظاهر و باطن شان یکی است، این سلیطه شوورت گل منگلی معلوم نیست چه چیزی زیر آن شوورت مخفی کرده.

18 :: توسط پویا در 2009-04-28 19:26

زیتون جان ! خوب حواست جمع همه چیزه . در ضمن ، تو بنویس ! غلط نویسی ها ش ، عیبی نداره . به قول اصفانیا طوری نیست . اگه رفتی و مراسم کرج رو دیدی ، حتمن یه پست با مزه ی یک می نویسی ، اما زیاد دنبال خط و اینا نگرذ ! فقط فضا از دید تیز و باریک خودت بنویس !
روز خوش !

17 :: توسط داريوش.ش در 2009-04-28 18:50

ولگرد عزيز با اين منطق و استدلال پس شما می‌گویید هوشی‌مينه با آمریکایی‌ها مبارزه کرد تا فرانسوی‌ها بمونند؟!!!
یا این‌که مرض را درمان نکنیم؟!!!
از این داستان تنها می‌توان اين نتيجه مثبت را گرفت :
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
چرا که :
هر کسی از ظن خود شد يار من!
ما هستيم!

16 :: توسط قاشق خالي در 2009-04-28 18:30

ديگه با اين پست زيتون كاملن ثابت شد كه او يك جيره خور آخوندهاست.
زيتون تو يك خائن به ايران و ايراني هستي.
براي تو زهرا نورد نمونه يك زن ايرانيه كه لياقت حضور در محفلهاي بين امللي رو داره؟؟!!!
زني كه معتقد به جدا ساختن دختران و پسران در محيطهاي آموزشي هست.
كسي كه از افتخاراتش نوشتن مقاله در مورد رعايت حجاب زن است.
تو به موسوي راي ميدي؟ كسي كه در دهه سياه شصت قدرت را در دست داشت، مخوفترين سازمان اطلاعاتي را راه انداخت و يكي از بيرحم ترين آخوندها را به رياست آن گمارد .
تو ميخواهي با نوشته هايت خوانندگانت را فريب بدهي تا با تعداد بيشتري به پاي صتدوقهاي راي بروند و جايگاه آخوندها با اين عمل محكم تر بشه تا بدون دغدغه چهار سال ديگر به چپاول و تاراج اين كشور بدبخت ادامه بدهند و لقمه ناني هم جلوي تو بيندازند.
شرم بر تو اي خيانتكار

15 :: توسط قاشق خالي در 2009-04-28 18:28

ديگه با اين پست زيتون كاملن ثابت شد كه او يك جيره خور آخوندهاست.
زيتون تو يك خائن به ايران و ايراني هستي.
براي تو زهرا نورد نمونه يك زن ايرانيه كه لياقت حضور در محفلهاي بين امللي رو داره؟؟!!!
زني كه معتقد به جدا ساختن دختران و پسران در محيطهاي آموزشي هست.
كسي كه از افتخاراتش نوشتن مقاله در مورد رعايت حجاب زن است.
تو به موسوي راي ميدي؟ كسي كه در دهه سياه شصت قدرت را در دست داشت، مخوفترين سازمان اطلاعاتي را راه انداخت و يكي از بيرحم ترين آخوندها را به رياست آن گمارد .
تو ميخواهي با نوشته هايت خوانندگانت را فريب بدهي تا با تعداد بيشتري به پاي صتدوقهاي راي بروند و جايگاه آخوندها با اين عمل محكم تر بشه تا بدون دغدغه چهار سال ديگر به چپاول و تاراج اين كشور بدبخت ادامه بدهند و لقمه ناني هم جلوي تو بيندازند.
شرم بر تو اي خيانتكار

14 :: توسط خسین در 2009-04-28 18:24

زیتون جان مدینه گفتی و کردی . . . این مرد چند دقیقه حرف میزنه یکهفته باید به دوستان و همکاران توضیح بدم به پیر و پیغمبر این حرف مردم مانیست هنوز ازخستگی قبلی رها نشده خرابکاری بعدیش و روز از نو و روزی از نو . .

13 :: توسط Velgard در 2009-04-28 17:48

SHOCkING PICTURS
!!! .. Iramian little girls
By looking them , I felt Knot in my stomach
.......
http://enghelabe-eslami.com/maghalat/721_dokhtarane_sokhte.htm

12 :: توسط حميد پوريان در 2009-04-28 17:41

بار ديگر، انگشت ها بر سر دوراهی: به سوی صندوق يا گريزان از آن؟

دو کلمه از کيهان تهران

تبليغات براى بعد از انتخابات! ه

حمید امیدی
www.newsecularism.com
======
بررسی گرایش های ايرانيان

نسبت به هویّتِ ایرانی و آینده‌ء ایران

مسئول پروژه: دکتر حسین لاجوردی

15 خرداد 1387 ـ 4 ژوئن 2008

سکولاريسم نو: همچنانکه ملاحظه می کنيد، اين بررسی کمتر از يک سال پيش انجام شده و نتايج آن نمی تواند با اکنون تفاوت محسوسی داشته باشد. اينگونه بررسی ها ناياب و بسيار غنيمت اند و دريچه ای جالب و قابل تعمق را بر واقعيت ذهنيت جوانان ايرانی می گشايد. بخصوص در آستانهء انتخابات رياست جمهوری خواندن نتايج اين بررسی چهارچوب مقايسهء مهمی را برای درک نتايج انتخابات آينده فراهم می آورد. با اين پرسش که گردانندگان حکومت اسلامی چه کرده اند که بيش از 89 درصد از شرکت کنندگان در بررسی خواهان خروج از کشور بوده اند.

========
کوتاه و گويا
=======

در ستايش رای

ف. م. سخن
....

11 :: توسط داريوش.ش در 2009-04-28 15:29

تست

10 :: توسط داريوش.ش در 2009-04-28 14:43

زيتون گرامي بيا وسط ميدون و با دليل و منطق (اگر چه با طنز) تبليغات راي دادن كن نه با اين‌كه فلاني زشت و بد تركيب و بي دانشه! پس من به اين مي‌دم!!!
تو يكي از برنامه‌هاي بهرام مشيري بود كه ايشون گفت كسي زنگ زده و گفته چرا شما از ديكتاتوري پدر و پسر چيزي نمي‌گي!
- من رفتم تو فكر كه الان مشيري با اون صدا و بلاغت و علم توانايش چنان داد از ديكتاتوري پدر و پسر خواهد زد كه ناخودآگاه ارادت بنده نسبت به او نم ور خواهد داشت و اين خوب نبود! و اصلن دوست نداشتم، و اين نه اين‌كه پدر و پسر ديكتاتور نبودند به اين دليل بود كه آب به آسياب دشمن ريختن بود-
جاي شما خالي! چنان جوابي داد كه بنده هنوز كه هيچ تا ابد به خاطر خواهم سپرد!
خانم زيتون مي‌داني چه گفت؟! گفت :
"اگر چه پدر و پسر ديكتاتور بودند و فضاي سياسي و آزادي‌ها كم‌رنگ بود و اگر چه مصدق را سد راه شدند ولي كارهاي زيادي هم كردند و هر چه بودند و هر كه بودند ايشان ايراني و از قبيله ما بودند آقا جان! ... ولي حضرات شيخ و آخوندها ! آقا جان اينان از قبيله ما نيستند و تمامي بدي‌ها را هم دارند! و كاري هم نكردند! ... "
همين يك دليل مرا بس كه با حضرات كاري ندارم جز اعتراض تا براندازي!
ولي اصلن نمي‌تونم دليلي براي اين دو رفتار متفاوت يك نفر پيدا كنم.
اين‌كه كسي رفتار و آداب و منش ايراني و آزاد‌انديشي و آزادي زنان و حقوق برابر و عدالت اجتماعي را تبليغ و بيان كند ولي به هر دليل برود و به اين سيستم و حضرات راي بدهد!!!!!!
براي همين به نظر من بهتره دلايل راي دادن سي‌با (يا خودت، فرقي نمي‌كنه) را چاپ كني تا شايد جواب كنايه‌آميزت به خسن‌آقا به حاشيه بره !
البته زيتون گرامي مجبور به ارايه جواب و دليل هم نيستي (كه قبلن هم گفتي!) ولي خوب فكر مي‌كنم مي‌نويسي تا گفتگو كنيم، نه؟!
...

9 :: توسط رضا فاضلی در 2009-04-28 14:20

تا کور شود هر آنکه نتواند دید

اتفاقا این انتخابات ایران هربار
چشم همه دنیا را بخودش معطوف
کرده و میکند بخصوص از کاخ سفید
گرفته تا تمام پایتخت های اروپایی
و بیشتر همین منطقه خاورمیانه

حالا طبق همیش یکمشت مگس وز
و وز کن انقلابی!!!!!!که حمار وار
قال میزنند بابا این انتخابات نیست
انتصاباته و چه وچه وچه و .....؟

میگن ولایت فقیه همه کاره است
شورای نگهبان فیلتر گذاشته وچه
وچه وچه وچه .....؟

یکی نیست بگه مگه کاخ سفید و
لندن و پاریس و باندازه شماها
چزقلی ها نمیفهمند !؟؟؟
خب آنها که دشمن تر از شما ها
هستند پس چرا براشون مهمه که
خاتمی بجای ناطق نوری آمد !؟

یا حالا که احمدی نژاد سر کاره
دایم اره و تیشه بهم میدهند و
هیچ مقام اروپایی با احمدی نژاد
ملاقات نکرده ؟؟ پس فرقی هست
بین خاتمی و احمدی ده نه

آش ماش خالته بخوری پاته نخوری
پاته تو نرو رای بده اما اگر ۷۰ در
صد هم رای بدهند از سرشون هم زیادتره
و دنیا هم قبول میکند

عزت زیاد

8 :: توسط خاک انداز در 2009-04-28 13:45

خاک برسر هرچی قلم به مزد که مستقیم و غیر مستقیم تو وبلاگشون از کاندیداها حمایت می کنند و مردم را تشویق به شرکت در انتصابات نمایشی می کنند.

7 :: توسط شاهین دلنشین در 2009-04-28 13:06

با محکوم کردن غلت انشاعی:

چرا تعهدی به املاء "فارسی؟!" ندارم؟
هــمــراه بــــا تــرانــه‌ی الــفبـــا
(با یک کلیک رو نامم، آگاه شو از دلایل پیامم)


اَلِفبا
" ز" رو بخون : ز، ز
ظین رو بخون : ز، ز
ذال رو بخون : ز، ز
ظات رو بخون : ز، ز
این آخه چه مرضه ، این آخه چه مرضه
یه دونش فقط می ارزه
یه صات بذار، "ث" ی سه نقطه تو بذار، یه سین بذار
همشو بخون : س س ، همشو بخون : س س
یه دونش برامون بسه

به جای ت یه طین بذار، به جای قاف یه غین بذار
واسه حروف صدا دار اصلن تو نیا ارزش نذار
" آ " بی کلا چه با کلا رو " آ " بخون

" بِ " بنویس و " بُ " بخون ، مثل " بِ " یِ بزرگی
به پول، به سن، به هیکل دراز نیست
" گِ " بنویس و " گُ " بخون ، مثل توی " تُو گرگی "
که بخت و عمر تو دیگه دراز نیست

بالاخره مینویسیم ، بلعَخَره میخونیمش
هر کی که اشتباه نوشت بیسواده، از خودمون میرونیمش
بالاخره تو بگو به من اونی که نشست بالا خره؟!ا!
یا اینکه جزو آدما میدونیمش؟!ا!

قِصه رو میشه قُصه خوند اگه یه " اُ " بذاری
غُصه رو میشه غِصه خوند اگه یه " ا ِ " بذاری
اما هزار سالِ پیش ، واسمون تصمیم گرفتن

غصه رو با غین ، قصه رو با قاف
" ح ِ " ی ِ جیمی ، وسط لاحاف
غلغل و با غین ، قلدر و با قاف
" هِ " ی ِ دو چشم ، اولِ هاف هاف

" ز" رو بخون: ز، ز
ظین رو بخون: ز، ز
ذال رو بخون: ز، ز
ظات رو بخون: ز، ز
این آخه چه مرضه،این آخه چه مرضه
یه دونش فقط می ارزه
یه صات بذار، "ث" یه سه نقطه تو بذار، یه سین بذار
همشو بخون س س ، همشو بخون س س
یه دونش برامون بسه

اما حرف صدا دار ، اسمش و اصلن نیار
نه اَ بذار، نه اُ بذار، نه اِ بذار اِ اِ اِ
اَ اِ اُ مون فسقلی ِ ، تو حاشیه ست
مثل حرف بی صدا ، جا تو وسط نداره
طبیعیه کسی براش اصلن ارزش نذاره

" واوُ " یه بار " اُ " میخونیم ، مثل ِ واو ِ خوشگلاش
بوسه بذار به لبهاش
" واوُ " یه بار " او " میخونیم ، مثل ِ واو ِ روباه آش!
بگیر بگیر تو دزداش
" واوُ " یه بار " و ِ " میخونیم : ور نزن!ا
" واوُ " یه بار " وَ " میخونیم ، و اما!ا

غصه رو با غین ، قصه رو با قاف
" ح ِ " ی ِ جیمی ، وسط لاحاف
غلغل و با غین ، قلدر و با قاف
" هِ " ی ِ دو چشم ، اولِ هاف هاف

خط فارسی ، اصلاح نمیشه
حروف لاتین ، چاره اش میشه
یه نسل کارش ، مشکل میشه
یه ذره اول ، قاطی میشه
تا تنبونی وا ، سه فاطی بشه
تا تنبونی وا ، سه فاطی بشه

6 :: توسط داريوش.ش در 2009-04-28 12:17

زيتون گرامي بيا وسط ميدون و با دليل و منطق (اگر چه با طنز) تبليغات راي دادن كن نه با اين‌كه فلاني زشت و بد تركيب و بي دانشه! پس من به اين مي‌دم!!!
تو يكي از برنامه‌هاي بهرام مشيري بود كه ايشون گفت كسي زنگ زده و گفته چرا شما از ديكتاتوري پدر و پسر چيزي نمي‌گي!
- من رفتم تو فكر كه الان مشيري با اون صدا و بلاغت و علم توانايش چنان داد از ديكتاتوري پدر و پسر خواهد زد كه ناخودآگاه ارادت بنده نسبت به او نم ور خواهد داشت و اين خوب نبود! و اصلن دوست نداشتم، و اين نه اين‌كه پدر و پسر ديكتاتور نبودند به اين دليل بود كه آب به آسياب دشمن ريختن بود-
جاي شما خالي! چنان جوابي داد كه بنده هنوز كه هيچ تا ابد به خاطر خواهم سپرد!
خانم زيتون مي‌داني چه گفت؟! گفت :
"اگر چه پدر و پسر ديكتاتور بودند و فضاي سياسي و آزادي‌ها كم‌رنگ بود و اگر چه مصدق را سد راه شدند ولي كارهاي زيادي هم كردند و هر چه بودند و هر كه بودند ايشان ايراني و از قبيله ما بودند آقا جان! ... ولي حضرات شيخ و آخوندها ! آقا جان اينان از قبيله ما نيستند و تمامي بدي‌ها را هم دارند! و كاري هم نكردند! ... "
همين يك دليل مرا بس كه با حضرات كاري ندارم جز اعتراض تا براندازي!
ولي اصلن نمي‌تونم دليلي براي اين دو رفتار متفاوت يك نفر پيدا كنم.
اين‌كه كسي رفتار و آداب و منش ايراني و آزاد‌انديشي و آزادي زنان و حقوق برابر و عدالت اجتماعي را تبليغ و بيان كند ولي به هر دليل برود و به اين سيستم و حضرات راي بدهد!!!!!!
براي همين به نظر من بهتره دلايل راي دادن سي‌با (يا خودت، فرقي نمي‌كنه) را چاپ كني تا شايد جواب كنايه‌آميزت به خسن‌آقا به حاشيه بره !
البته زيتون گرامي مجبور به ارايه جواب و دليل هم نيستي (كه قبلن هم گفتي!) ولي خوب فكر مي‌كنم مي‌نويسي تا گفتگو كنيم، نه؟!
...

5 :: توسط ولگرد در 2009-04-28 11:48

زيتون عزيز
ميگويند /هوشه مين / رهبر ويتنام شمالی در زمان جنگ ويتنام با امريکا داستانی برای فرماندهان اش بمناست بیرون کردن قرانسویان از ویتنام و امدن امریکاییان به جای انها نقل کرده که شنیدنی است:
.........
روزی امپراطوری با عده ای از همراهانش از جاده ای میگذشت ناگهان چشم امپراتور به مردی افتاد که کنار جاده افتاده بود . تمام بدن ان مرد پر از زخم و جراجت بود صدها مگس روی ان زخم ها نشسته بودند !
امپراتور نگاه تر حم امیزی به ان مرد انداخت .
یکی از همراهان متوجه جالت امپراتور شد .. بسرعت بطرف ان مرد بیمار رفت.
امپراطور او را متوقف کرد از او پرسید با او جه میخواهی بکنی ؟
گفت : میخواهم بروم ان مگس ها را از روی زخم های او قراری دهم !!
امپراطور لبخندی زد و گفت
تو با این کارت ان مفلوک بینوا را بیشتر ازار خواهی داد.
جون اگر ان مگس ها را از روی بدن او برانی ..یک دسته مگس تازه نقس خواهند امد .. و روی زخم ها او می نشینند .
چ.ن گرسنه هستند خون او را بیشتر خواهند مکید و زیادتر او را ازار و اذیت خواهند داد !!
لااقل این مگس ها به اندازه کاقی خون او را مکیده اند و سیر شده اند کمتر او را ازار میدهند!
.........
اکنون داستان جنگ ما با امریکاییان شبیه ان داستان است .
ما فرانسوی ها را از ویتنام فراری دادیم.. و امریکاییان تاره نقس جای انها را گرفتند !!
...............
خال شاید جکایت انتحابات ایران هم شبیه ان داستان باشد ..

4 :: توسط مهر در 2009-04-28 11:23

نماد میرحسین (به عبارتی نماد مخالفت با احمدی نژاد) از طرف ستاد میرحسین رنگ سبز انتخاب شد. شال-کلاه-روسری - مچ بند - کیف - تی شرت و .... سبز رنگ نماد انقلاب مخملی سبز ما خواهد بود
سبز باشید

3 :: توسط یکی در 2009-04-28 10:08

زیتون خجالت هم خوب چیزیه. این خانم زهرا رهنورد که با میشل اوباما مقایسه اش کردی واقعا که. یادت رفته اینا کی بودن؟ به کی ها گیر می دادن؟ اونوقت حالا که به نفعشه چادر گل گلی سر می کنه!

2 :: توسط امير سالار در 2009-04-28 08:31

درباره سینما، یه همچین مقایسه ای ازت بعید بود (بود؟).

1 :: توسط طاها بذری در 2009-04-28 06:55

تو رو جون به جونت کنن می‌ری رای میدی. باز خوبه دوره‌های قبل چیزی نمی‌گفتی فرداش میومدی می‌گفتی آره اینطوری شد که آقاهه به زور شناسناممون رو گرفت و مهر زد. این دفعه از 40 روز مونده به انتخابات تبلیغات مخفی شروع کردی! خُسن آقا بیا تحویل بگیر!

زبان: